Aan mij de eer: hoera! Dit verhaal zit echt goed in elkaar, de opbouw klopt, de inleidende alinea en de flashback zijn goed. Het verhaal zit van begin tot eind ook vol met mooie, bijna poëzie-gelijke omschrijvingen, sommigen geslaagd, anderen minder, maar daar kom ik zo op terug.
Het gegeven van het verhaal is erg oké, een mooi scenario. Misschien zullen sommigen de ontknoping niet zo heel mooi vinden, ik vind het juist erg sterk, hier wordt het hele verhaal naartoe geleefd. Trouwens erg pakkend, men wil doorlezen!
Alles erg leuk een goed dus, nog enkele op- en aanmerkingen:
"...bezig met het gieten van alcohol lijf." >Dit klopt natuurlijk niet
"Duisternis is aanwezig, getart door een minuscuul lichtpunt in de verte. De glinstering komt dichterbij totdat het duidelijk is dat het gaat om de aarde. Een fractie van een seconde later, is het beeld weer weg. Vervangen door het plafond van het café dat nu draait alsof hij zich in de zweefmolen bevindt. Een getal, een datum dringt zich op." > Misschien een beetje té?
"...en ten tweede weet hij dat en wanneer de aarde zal vergaan" > Te verwarrend, ik moest het 3 keer opnieuw lezen voor ik het begreep. "... en ten tweede weet hij dát, en wanneer de aarde vergaat" suggestie?
"Zijn maaginhoud moederlijk toegedekt hebbende met wat bladeren " > Dit is weer heel erg treffend en leuk
Oke: heel erg goed dus!
Laatst gewijzigd op 28-11-2002 om 18:16.
|