Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Dit is nou juist datgene wat absoluut onwenselijk is...
Door het plaatsen van krantenberichten met een meer subjectieve toon, meer inspelend op emoties, ga je namelijk een heel verkeerde weg in. Je krijgt dan namelijk het verschijnsel dat de media in gaan spelen op emoties van simpele mensen. Dat zal uiteindelijk tot eigenrichting leiden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
dat is nou juist mijn bedoeling!! Ik ben er dus ook echt niet voor om dat met elk nieuwsbericht te doen. Maar wél die kleine stukjes zoals die voorbeelden. Want dat zijn nou juist die dingen waarin veel mensen bijgestuurd moeten worden. [edit] ik geef toe het klinkt eng deze zin[/edit] En oké ik ben het met je eens dat emotie een relatief begrip is, en dat je daardoor verkeerde emoties kunt opwekken. Maar ik denk dat heel nederland het ermee eens is dat die jongens die dat meisje (zie voorbeeld) hebben verkracht ontzettend ziek waren. En enkelen zoals die moeder van hen zien dat blijkbaar verkeerd. Dan zou het toch super zijn als een klein krantenberichtje over zoonlief opvoedend werkt?? [Dit bericht is aangepast door pseudoniem (03-02-2002).] |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ouders weten bovendien lang niet altijd wat hun kinderen uitspoken.. pas als er aangifte wordt gedaan etc komen ze erachter, of hun kind moet het zelf uit schaamte/angst vertellen. Het is jammer dat mishandeling gewoon lijkt te worden in jouw ogen, maar ik denk dat iedereen met een beetje verstand wel weet dat mishandeling niet gewoon is. Daarvoor hoef je het slachtoffer niet extra als slachtoffer neer te zetten, of de dader extra negatief. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Die moeder neem haar zoon in bescherming met de meest zieke argumenten. Sterker nog, als je goed naar haar luistert geeft ze haar zoon geen ongelijk... Wie moet die zoon dan vertellen dat hij fout zit, nog voor hij zoiets begaat?!? Wie moet die moeder vertellen dat je zélfs in een groepje nog geen meisje mag verkrachten. Inderdaad... Zet in de krant "Zeer misselijk figuur verkracht met 3 nog misselijkere vrienden een meisje" En niemand durft zo'n daad ooit nog goed te keuren! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik kan je geen ongelijk geven op het punt dat het inderdaad het effect zou hebben wat jij ermee beoogt. Het enige wat ik daaraan kan tegenwerpen is dat het op die manier indoctrineren (want dat is het) van het volk verdacht veel lijkt op de manier waarom bepaalde dictatoren door middel van de media hun denkbeelden aan het grote publiek opdringen. Doordat het in de media staat slikken mensen het voor zoete koek terwijl het eigenlijk de meest verwerpelijke denkbeelden (kunnen) zijn.
Je moet niet de fout maken, te denken dat de (massa)media bedoeld zijn als opvoeder. De media moet buitenstaander zijn, die objectief verslag uitbrengt over de gebeurtenissen in de samenleving. Voor opvoeding en ideologische vorming hebben we al scholen en ouders. |
![]() |
|
![]() |
de kunst van de journalistiek is juist objectief schrijven en mensen hun eigen mening te laten vormen, dat moet je niet laten verloederen, want dan wordt de mening van de mens gevormd door de media, en dat zou ernstig zijn
||
Citaat:
integendeel, als je opschrijft dat iemand die verkracht is pijn lijd, ben je objectiever dan als je alleen maar opschrijft dat er iemand verkracht is. |
![]() |
||
Citaat:
En verder ben ik het absoluut met wouter eens dat het juist volstrekt onwenselijk is om media-indoctrinatie aan te moedigen. De media is al veel te vaak subjectief bezig naar mijn mening, en dat versterkt vooroordelen en ononderbouwde meningen, en ik garandeer je dat de maatschappij juist daarvan alleen maar slechter wordt. En daarbij wil ik ook nog eens opmerken, dat de term 'normen en waarden' op zichzelf ook al volstrekt onzinnig en subjectief is. Jouw normen en waarden zijn die van de ander niet, en wie ben jij om te zeggen dat die van jou noodzakelijk beter zijn? Dat kun je best vinden, en misschien is het zo en misschien niet, maar geef eerst maar eens een onderbouwing waarom jóuw normen en waarden de norm zouden moeten zijn... (no pun intended)
||
![]() |
Citaat:
Maar er zijn wel een paar universele normen en waarden waar men zich aan moet houden! Als je deze normen en waarden niet aan je kinderen doorgeeft gaat de hele maatschappij verneukt worden!! En ik zeg dus ook niet dat journalisten in politieke kwesties hun meningen moeten geven, dat zou heel slecht zijn voor de samenleving. En opzich is subjectief een verkeerde woordekeuze van mij, omdat het zo'n negatieve klank heeft. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Een verkrachter kan het superlekker hebben gevonden. En dat zal zeer zeker niet vermeld worden. Dus objectiever zou je het niet kunnen noemen. Maar iedereen zou hier zeggen" "Dat ga je toch niet in de krant zetten dat die verkrachter het gigantisch lekker vond!??!" Nee, inderdaad!! Omdat velen van ons weten dat die persoon er naast zit!! Behalve die persoon zelf en genoeg andere gekken!! En dat bedoel ik met die "algemene normen en waarden"!! dingen waar iedereen zich aan hoort te houden! |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|