Oud 04-02-2002, 17:57
Inguhhh
Inguhhh is offline
Het is alweer een tijdje geleden, maar toen stond in de krant dat CNV het een goed plan vond om een verplicht 80-urige stage in te voeren in de sectoren zorg, overheid en welzijn. Wat vinden jullie hiervan??? Levert het idd bij aan een betere samenleving en vergroot het je kennis???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2002, 20:47
marlies
marlies is offline
Ik denk niet dat die mensen gebaat zijn bij ongemotiveerde mensen. Als iets verplicht is dan is het gelijk minder leuk. Ze kunnen het wel meer promoten etc. etc.

Oud 04-02-2002, 21:16
Verwijderd
Inderdaad...de mensen die daar dan terechtkomen zijn ongemotiveerd. Bovendien zijn er ook nog wel mensen die van zichzelf al begaan zijn met het lot van hun medemens (zoals ikzelf) en die dus niet zo'n goedbedoelde stage hoeven te volgen om in te zien hoe zielig bejaarden en zwakzinnigen zijn...bovendien, met de studie die ik volg kom ik nooit beroepsmatig met dat soort mensen in aanraking, of ze moeten verdachte zijn van een delict.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 21:34
pseudoniem
pseudoniem is offline
Citaat:
nare man schreef:
Inderdaad...de mensen die daar dan terechtkomen zijn ongemotiveerd. Bovendien zijn er ook nog wel mensen die van zichzelf al begaan zijn met het lot van hun medemens (zoals ikzelf) en die dus niet zo'n goedbedoelde stage hoeven te volgen om in te zien hoe zielig bejaarden en zwakzinnigen zijn...bovendien, met de studie die ik volg kom ik nooit beroepsmatig met dat soort mensen in aanraking, of ze moeten verdachte zijn van een delict.

Blijkbaar heb je er totaal geen verstand van anders zou je deze zin: "hoe zielig bejaarden en zwakzinnigen zijn" nooit plaatsen.

Ik ben hier dan ook heel erg voor! Het is heel goed voor de verantwoordelijkheid van mensen. En dat mensen ongemotiveerd zijn verandert vaak wel snel als ze eenmaal bezig zijn. Het is meestal dat jongeren er tegen op zien! En dat is slecht.
"Want ja er zijn alleen maar zielige zwakzinnigen"
En dat is de grootste onzin, en iets waar je pas achterkomt als je een keer een week ofzo daar hebt gewerkt
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 13:34
Verwijderd
Geen goed plan, vrijwilligerswerk, het woord zegt het al.

Wanneer je verplicht vrijwillegerswerk moet doen, dan krijg je problemen. Stel nou dat ik verplicht in de zorg moet gaan werken. Ik interesseer me er helemaal niet voor en toch moet ik het werk verrichten, de mensen die ik zou moeten helpen zien aan mij dat ik het niet leuk vind, dat heeft dus ook weer invloed op de patienten. ZIj gaan zich minder prettig voelen.

Vrijwilligerswerk wordt verricht door mensen die zich echt in willen zetten voor het desbtreffende werk, zij leveren ook goede prestaties, en dragen daadwerkelijk een steentje bij...
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 20:59
Inguhhh
Inguhhh is offline
Ik interesseerde me er ook niet voor, maar ik werk nu zelf in een verzorgingshuis en bevalt goed. Je mening kan er dus door veranderen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 21:14
Verwijderd
Ik vind het geen verkeerd plan. Bij mij is een zorgstage al verplicht (vrije school) en dat is hardstikke leuk. Ik loop een stage met verstandelijk gehandicapten. en dat zijn vreselijk lieve en aardige mensen. In een bejaardehuis is het ook leuk om stage te lopen. Voor degene die het echt niet willen moeten ze dan maar wat anders bedenken: stage in het bedrijfsleven of zo! (saai!!!!!!)
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 08:03
RuffThugg
RuffThugg is offline
Je hebt scholen waar dat al moet, maar dat weet je als je daar opgaat.
Ik ben tegen dat verplicht, ik hou gewoon niet van dat woord.
Dus zeker niet verplichten maar je zou het aan de man kunnen brengen bij de scholieren/studenten dat ze er een bepaalde vergoeding voor krijgen qua geld of misschien beter als het vanuit school gaat een bepaald cijfer of weet ik veel wat.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 08:49
Verwijderd
Nee, dat gaat alleen maar ten koste van de tijd die je kan besteden aan huiswerk. Scholieren hebben het al zo druk (ik spreek uit ervaring) en dan ook nog eens een verplicht aantal uur in de week werk doen voor nix lijkt me te veel van het goede. Ergens moet er dan compensatie zijn voor de tijd dat je niet aan school kan werken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten