Oud 07-03-2002, 20:09
BinnusErectus
BinnusErectus is offline
Hallo allemaal dit is mn eerste post dus ik hoop dat ik alles goed doe qua vragen stellen enz.

Mijn vriendin wil aan de pil afgelopen zaterdag is ze ongesteld geworden tot woensdag.
We zouden dinsdag naar de dokter gaan voor de pil maar dat is door omstandigheden uitgesteld tot volgende week donderdag!

Volgende week vrijdag kan ze als alles goed is de pil ophalen...
Als ze vrijdag begint met slikken van de pil wanneer is de pil dan veilig?
Na hoeveel dagen?

BEDANKT ALVAST!
Oud 07-03-2002, 20:20
Mollusc
Mollusc is offline
Als je voor het eerst de pil gaat slikken moet je de eerste pil van de strip innemen op een willekeurige dag van de eerste week van je cyclus. Dus op een dag tussen de eerste dag van de menstruatie tot precies zeven dagen later. Als je op de eerste dag van de menstruatie begint, werkt de pil meteen. Als je later begint, moet je - geloof ik - een week wachten met vrijen zonder condoom. Maar al deze informatie staat ook in de bijsluiter hoor. Je (vriendin) krijgt er een heel boekje bij.

However, je vriendin zal dus in ieder geval moeten wachten tot haar volgende menstruatie.
Oud 07-03-2002, 21:37
lake bodom
lake bodom is offline
ej. kheb nu dus ook de pil.. en je moet inderdaad mee beginnen op de eerste dag dat ongesteld word..en ik dacht dat je 7 dagen moest wachten.. naja zalk wel niet goed hebben gelezen..
maare ik dacht als je er mee begon, dat je menstruatie zou stoppen, totdat je de stopweek hebt.. maar ik gebruik hem nu 5 dagen, en ben nog steeds ongesteld.. dus kword t na 2 weken weer
naja.. eve goed de bijsluiter lezen ofzo
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 07:40
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
lake bodom schreef:
ej. kheb nu dus ook de pil.. en je moet inderdaad mee beginnen op de eerste dag dat ongesteld word..en ik dacht dat je 7 dagen moest wachten.. naja zalk wel niet goed hebben gelezen..
maare ik dacht als je er mee begon, dat je menstruatie zou stoppen, totdat je de stopweek hebt.. maar ik gebruik hem nu 5 dagen, en ben nog steeds ongesteld.. dus kword t na 2 weken weer
naja.. eve goed de bijsluiter lezen ofzo
Idd, even goed de bijsluiter doorlezen ja... Je bent meteen veilig als je de eerste dag van je menstruatie begint. Anders moet je 7 dagen wachten...
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten