Advertentie | |
|
![]() |
|
Joepie:
Allochtonen mogen helemal niet meer dan autochtonen. dutch lion: Het laatst 1 keer naar voren gekomen dat Nederlandse vrouwen hoeren zijn genoemd door allochtone verkrachters. Di zou ik als een voorbeeld willen gebruiken als pure overdrijving die gebruikt word om bepaalde gedachtes jegens buitenlanders te motiveren. Het is niet ergals je de waarheid zegt. Maar dan moet je ook wel de waarheid zeggen en op een goede manier. Vrijheid van meningsuiting is nog steeds voor iedereen. onzinnigegothic: "en die ene gast is precies zo aleen dan vanuit de turkse cultuur en hij mag hier zo komen" Wie bedoel je met die ene gast? Vincent Vega: Ja. In zekere mate. Vanochtend(zondag 6 januari 2001) had je op Nederland 1 zendtijd voor allcotonen een soort programma in het Nederlands met Turkse en Arabische ondertiteling. Ik weet niet of jullie die gezien hebben maar dat was een mooi programma. Over het buurtvadersproject en andere positieve dingen. Vanuit een ander oogpunt. Maar ook over Marokkaanse jongeren die een half jaar oude schoolbanken en stoelen, oude ziekenhuisbedden, oude rolstoelen en andere dingen hadden opgeknapt. Dat met de vrachtwagen nar Marokko gestuurd. Zelf met het vliegtuig daarnaartoe gingen(zelf betaald) en daar een ziekenhuis, een school en een koranschool hadden opgeknapt en de spullen daar hebben geinstalleerd. En die jongens hebben ook gefilmd en de meesten kwamen met een heel andere instelling terug dor de ervaringen die ze daar hadden gekregen. Ze hebben toen alle media een brief gestuurd om op een soort bijeenkomst te komen waar dit project werd besproken, om eens te laten zien dat de Marokkaanse hangjongeren in Slotervaart ook andere dingen konden dan conflicten veroorzaken. Maar de zaal bleef leeg. Dan krijgen die jongens gelijk het gevoel dat er toch alleen maar interesse van de media is in de slechte dingen. En die instelling van de media komt heel vaak terug in vele soortgelijke gevallen waarover ik gelezen heb. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Een ieder die bij zijn/haar bezoek aan Turkije meer heeft gezien dan het hotel en het strand, weet dat in Turkije een hoop dingen bijzonder scheef zitten. Ik zou het semi-fascistisch noemen. Veel te veel militairen en politie, en veel te veel vlaggezwaai. Geen wonder dat sommige Turken er in onze ogen vreemde meningen op nahouden.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ik heb toch vaker gehoord dat er door nederlanders zulke dingen over buitenlanders gezegd word, nou zeggen zij het is het ineens een probleem. een probleem is het ook wel, maar niet alleen als hun het zeggen
||
![]() |
Citaat:
Maar uiteraard wil jij die helemaal niet weten of waarhebben. Ga eens lekker surfen bij het CBS of op de website bij Justitie. Héél misschien wordt je dan een beetje wakker.... En wat dat politiek correct betreft: Politieke correctheid betekent nog lang niet dat het ook de waarheid is. Integendeel. Deze term wordt gewoon misbruikt om sommige onaangename probleempjes te verdoezelen. Ik zou je een prachtig voorbeeldje kunnen geven maar doe dit toch maar niet. Voor je het weet ben je immers geband want je mag niet altijd de feiten vertellen.... En kijk: dit laatste is politiek correct ...:-)) [Dit bericht is aangepast door Joepie (06-01-2002).] |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Overigens ben ik tegen het verbieden van welke vereniging dan ook. De vrijheid van meningsuiting is immers het grootste goed dat we hebben. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Tja. Gisteren op het station was er een vrouw die zei bijna letterlijk: "Er loopt een zwarte man op spoor 1 mensen te schoppen."
Waarom meteen een uiterlijk kenmerk erin gooien? Ik vraag me af of ze zou zeggen: "Er loopt een blanke man op spoor 1 mensen te schoppen." wanneer het een blanke was geweest.
||
Citaat:
En inderdaad daar spugen ze niet eens van een balkon, ze pissen daar op voorbij lopende mensen. En die Nederlanders verschuilen zich daar op straat ook altijd achter de groep, lekker provocerend met Nederlandse vlaggen de arme Spaanse vrouwen de stuipen op het lijf jagen. En maar misbruik maken van het feit dat ze daar te gast zijn. Vreselijk die Nederlanders. En je wilt niet weten hoevaak de politie daar te maken heeft met losgeslagen Nederlanders. Bah, wat een tuig.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik niet, sommige verenigingen zijn een gevaar voor de samenleving, zoals die van de Grijze Wolven, ik denk ook niet dat zoveel turken zouden protesteren tegen hun als ze niet gevaarlijk waren, die demonstranten weten dingen en hebben wellicht ervaring met die grijze wolven, dat weet de overheid niet!! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maar owee als t een allochtoon is, ja dan staat t op de voorpagina! het is gewoon zo |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Even een feitje erbij, om jou gebazel een beetje te ontkrachten: er was een tegendemo geplant alleen omdat het lang onzeker was of er wel toestemming zou zijn was de opkomst niet zo groot.
||
Citaat:
||
Citaat:
Als je vindt dat citaten wat aan een betoog toevoegen, zorg dan tenminste dat je weet waar je het over hebt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Precies. Je moet mensen een omgeving bieden waar het niet nodig is om te gaan stelen, een omgeving die minderheden niet willen ontvluchten door gebruik van drugs, een omgeving waar wederzijds respect & interesse tussen verschillende culturen bestaat. Smash fascism! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
als de turken in nederland zich zo voelen dat ze gaan demonstreren moet er toch iets aan de hand zijn of niet? je gaat niet zomaar de straat op, alleen als je waanzinnig ontevreden bent.
en daarbij.. wij GELOVEN als nederlanders wel dat wij zo goed en zo tolerant zijn maar dat valt allemaal vies tegen. nog steeds word je als allochtoon bijvoorbeeld een beetje achterdochtig aangekeken als je aan het winkelen bent in de supermarkt. er zijn nog ranzig veel vooroordelen over in dit kleine kikkerlandje. |
![]() |
|
![]() |
Dit is inderdaad belachelijk.
Ik vind uberhaupt dat er geen buitenlanders in ons land horen, maar als ze er dan zijn horen ze zich aan onze regels te houden. Als er nederlanders zijn die een extreem-rechtse bijeenkomst willen houden mag dat niet maar als een stel Turken dat willen doen dan mag dat wel. Dat slaat toch helemaal nergens op. Ik vind dat ze zulke mensen het land uit moeten schopen.
||
![]() |
Citaat:
sorry flamewar |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik... zal... het... niveau... bewaren. Wat ben ik toch blij dat ik wel een stel hersenen heb meegekregen. Stoere naam trouwens, daar zullen veel mensen wel tegen opkijken of niet?
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |