Oud 11-12-2002, 21:18
Eend
Eend is offline
Mijn cavia heeft een bult tussen haar voorpootje en dr buik. Het lijkt op een soort gezwel, maar ze heeft er verder geen last van of zo. Ik heb het al een tijdje in de gaten gehouden en het groeit niet. Het wordt dus niet dikker en het verandert ook niet van vorm of zo
Maar nou had ik een vraag, wat kan het wel zijn?
Mijn moeder had het over verstopte talgkliertjes, kan dat zo zijn?
Oud 11-12-2002, 22:38
Verwijderd
Hmz.. wie weet is het wel iets van een cyste (hoe schrijf je dat?)... das geloof ik ook een soort vetophoping. Als je er echt niet gerust op bent zou je even naar de dierenarts kunnen gaan voor de zekerheid..
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 07:01
Verwijderd
Je schrijft cyste idd...'k geloof dat het een soort van ontsteking is...hoeft niet per se vet te zijn dacht ik, maar dat weet ik niet zeker. 'k zou idd ff langs de dierenarts gaan als ik jou was (naja, met dat beest dan, hè? ).
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 12:16
The Stray Wolf
The Stray Wolf is offline
Een cyste is ook gewoon een gezwel, maar eentje die verder ongevaarlijk is (mits die geen andere organen hindert in hun functie). Het is geen vetophoping, maar bestaat uit weke massa.

Gewoon even mee naar de dierenarts. Je weet maar nooit.
Oud 12-12-2002, 21:37
Verwijderd
Je moet even voelen of het bultje los in de huid zit, of dat het vast zit. Als je het niet heen en weer kan bewegen moet je wel naar de dierenarts omdat het dan waarschijnlijk een gezwel is, maar als je het heen en weer kan bewegen is het bijna altijd een vetbult en hoef je er niet voor naar de dierenarts.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 14:38
murwari
murwari is offline
Citaat:
The Stray Wolf schreef:
Gewoon even mee naar de dierenarts. Je weet maar nooit.
Dat vind ik toch ook een van de betere raad die je kan krijgen in deze situatie...Wij zijn immers ook geen professionals in dit soort zaken en de dierenarts wel.. Misschien wel gezonder voor je cavia.
Oud 13-12-2002, 21:30
Eend
Eend is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Je schrijft cyste idd...'k geloof dat het een soort van ontsteking is...hoeft niet per se vet te zijn dacht ik, maar dat weet ik niet zeker. 'k zou idd ff langs de dierenarts gaan als ik jou was (naja, met dat beest dan, hè? ).
lol
Oud 13-12-2002, 21:32
Eend
Eend is offline
Citaat:
murwari schreef:
Dat vind ik toch ook een van de betere raad die je kan krijgen in deze situatie...Wij zijn immers ook geen professionals in dit soort zaken en de dierenarts wel.. Misschien wel gezonder voor je cavia.
mjah, het punt is dat mijn moeder nooit zo overtuigd is van de dierenarts, ze vind het geldverspilling
Kben al zo vaak zo kwaad op haar geweest daardoor
De volgende keer neem ik mn cavia mee naar de manege en laat m onderzoeken door de rondlopende dierenarts
Oud 23-12-2002, 00:00
Freshmaker
Freshmaker is offline
Toen onze cavia dit had hebben we hem naar de dierenarts gebracht en is hij niet meer teruggekomen.
Oud 10-01-2003, 19:24
SuperSanne
SuperSanne is offline
Een vriendin van me had twee mannetjescavias. ééntje daarvan had opeens ook een bult. een tijdje later bleek het opeens een vrouwtje te zijn....
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Freshmaker schreef:
Toen onze cavia dit had hebben we hem naar de dierenarts gebracht en is hij niet meer teruggekomen.
dan had jouw cavia waarschijnlijk een evil gezwel oid, maar dat hoeft in dit geval niet zo te zijn...

kun je niet de dierenarts opbellen en 'm vragen wat het kan zijn en of behandeling nodig is? misschien bestaat er ook wel een hulplijn voor dit soort dingen, maar dat weet het telefoonboek dan beter dan ik...

enige keer dat ik meemaakte dat een cavia een bult had, hadden we drie weken later zes cavia's... heb je 1 cavia of woont hij/zij samen met een andere cavia?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 14:00
Shibby
Shibby is offline
Wij hebben een konijn gehad die ook een tijd zo'n bult had die niet groter werd, maar na een tijdje werd ie dat wel en sprong het open . Maar hij leek er geen last van te hebben... vaag... maar we hebben hem toen naar dierenarts gebracht....
Oud 21-01-2003, 13:37
Eend
Eend is offline
Citaat:
sarahbressers schreef:
enige keer dat ik meemaakte dat een cavia een bult had, hadden we drie weken later zes cavia's... heb je 1 cavia of woont hij/zij samen met een andere cavia?
whahaha, nee, was het maar zo'n bult
Maar het is geen bult die in de huid zit oid Het is echt een losse knobbel onder de huid
Oud 23-01-2003, 13:49
TranceGirl
TranceGirl is offline
Mijn hamster had dat ook en in het begin bleek hij er helemaal geen last van te hebben. Dat bultje zat er al een paar maanden..Toen opeens werd ie ook ziek.. -> bleek het dus kanker te zijn...en was het te laat....
Ik zou toch even naar de dierenarts gaan als ik jou was..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten