![]() |
|
hai, ik nog een keer
![]() waarom ik maar 3 kilo was aangekomen in kerst, omdat k niet ECHT snoepte, ik snoepte afentoe een kerstkransje, en een keer een taartje, en een bakje slagromvla, en dat vond ik dan zondigen!!! ik ben toen pas echt 5 kilo aangekomen, toen ik me ECHT kut voelde, toen kon je gewoon spreken van vreetbuien, chips, chips, chips, ijs, ijs, chocola (!!) nou, en daar at ik dan ABNORMAAL veel van, ja rarara hoe ben je aangekomen miep ![]() en wat die jongens hier boven schrijven moet je maar niets van aantrekken, ik begrijp je volkomen en ik heb ook al zo vaak zulk soort topics geopend, je bent gewoon wanhopig en probeert toch wat, want je wordt er idd gek van! en naar de dokter gaan, ik weet niet of die je kan helpen.... het helpt wel om er met menesen over te praten (en niet zo zeer met een dokter, maar met iemand die er verstand van heeft) ik weet niet of het zal helpen, maar om het echt met iemand te delen kan gerust helpen, denk ik.. succes liefs miep
|
![]() |
Op zoek naar een oplossing te gaan is zeker een goede stap, en het is ook heel goed dat je inziet dat je eigenlijk niet meer mag afvallen en dat het dus meer tussen je oren zit en je niet zo goed bezig bent. Ik denk dat je er met mensen over moet gaan praten, als je beter wilt worden, tenminste, dat wordt MIJ de hele tijd aangeraden. Ik weet niet of je sterk genoeg bent om er zelf van af te komen, maar het wordt ook met behulp van anderen ( proffesioneel ofzow ) moeilijk genoeg, dus als je het kan, is het misschien het beste als je werkelijk hulp zoekt.
Ik vind het wel knap dat je het tegen je moeder hebt verteld en ik kan me voorstellen dat je het WAT vindt om naar de huisarts te gaan, maar zeg eens eerlijk : denk je dat het kan doorgaan zoals het nu is ? Of er mensen ervaringen hebben met waar jij last van hebt, ah ... over mij zeggen ze dat ik een eetstoornis heb, en ik herken zeker je verhaal over afvallen en sporten en de hele tijd aan eten denken en onzekerheid en alles. Maar verder weet ik ook niet zo goed wat ik met je verhaal aan moet, ik snap dat je onzeker en misschien wanhopig bent, maar zoals er al ergens boven geschreven werd : wat wil je bereiken ?
||
![]() |
Citaat:
Ik bedoel, ik praat er ook met mensen over, bijvoorbeeld als ik iets heel slechts heb gedaan en daar helemaal wanhopig van word. Dan schrijf ik het van me af en ben ik voor een moment leeg, hoef ik niet zo erg te denken over hoe ik mezelf haat voor wat ik gedaan heb. Maar word ik dan WERKELIJK beter ? Nee, want werkelijk beter worden is genezen, van mijn eetstoornis af zijn ... en daarvoor is een gesprekje te weinig, ben ik bang. Ik ben wel ontzettend blij voor je als het jou helpt, serieus, alleen vraag ik me af of we hetzelfde bedoelen als we het over HELPEN hebben.
|
Ja, ik weet het zelf eigenlijk ook niet wat ik wil bereiken. Ik zit er zelf gewoon erg mee en weet niet goed wat ik ermee aanmoet. En ik vroeg me af of er ook nog andere mensen hier waren die met een soort gelijk probleem zitten/zaten. En kijken hoe anderen erover denken. Ik weet gewoon zelf dat ik er echt wat aan moet gaan doen voordat het uit de hand loopt. Ik denk dat ik het hier een beetje van me probeerde af te schrijven in de hoop dat het zou helpen... ik weet het ook niet. En ik weet ook best wel dat jullie er niks aan hebben, sorry, maar ik moest het gewoon even kwijt! Bedankt voor de lieve reacties in ieder geval.
|
Het blijft gewoon een moeilijk iets. Veel mensen begrijpen het niet, zeker in mijn omgeving niet. Mijn ouders worden er alleen maar boos om terwijl ik juist door hun begrepen wil worden! Maar ik heb in ieder geval een volgende stap gezet: ik ga binnenkort een keer naar een of andere vrouw toe die me misschien kan helpen. Zij kan via spierreacties oorzaken en problemen opsporen en ik hoop dat zij misschien me iets verder kan helpen. Naar de dokter wil ik niet, ik wil eerst proberen om het zelf te doen (en eventueel met hulp/aanwijzingen van die vrouw). Het is gewoon een circeltje waar ik moet uit zien te komen
![]()
|
[QUOTE]miep schreef:
Ja, ik ken je verhaal. Ik zit gelukkig nog niet meer in die fase dat ik alles eet wat los en vast zit! Ik had daar vorige week wel heel veel last van. Cholola, snoep, ships eigenlijk alles. En daar ga je je zo rot van voelen!! Vandaag en gisteren was ik gelukkig alweer op de goeie (gezonde) weg. Probeer mijn oude eetpatroon weer op te pakken. Ik heb voor mezelf zo'n beetje een vast eetpatroon opgesteld en daar probeer ik 100% aan vast te houden (niet dat het lukt en ik blijf toch wel varieren maar toch) En het zal me gewoon lukken!! En Miep ik weet zeker dat het jou ook gaat lukken! Als je het maar hard genoeg wilt en je er hard genoeg voor inzet. En natuurlijk met veel zelfdiscipline die bij mij nogal vaak ontbreekt ![]() Liefs,
||
![]() |
Citaat:
Ik hoop anders dat sommige van die berichten hier niet te hard of onverschillig aankwamen, want dat was absoluut niet de bedoeling ( in ieder geval niet het mijne ). Het is goed dat je contact met die vrouw wilt opnemen, alhoewel ik mijn twijfels heb of het gaat werken. Maar dat zie je zelf wel ... veel succes er mee, en als je behoefte zou hebben, kan je me altijd naar Vieille_Jet@hotmail.com mailen ![]()
|
[QUOTE]No_third_ch@nce schreef:
Hey echt tnx!! Ik heb er zeker wat aan gehad!! Het kwam niet echt bot over, ik snap wel hoe je het bedoelt. Maakt ook verder niet uit. Ik wens jou er in ieder geval ook sterkte mee! Mocht jij er behoefte aan hebben om te mailen, moet je het maar even zeggen dan geef ik ook wel even mijn emailadres. Want ik heb geen zin om jou alleen maar lastig te gaan vallen met klaagmails als jij er verder ook niks aan hebt. Bedankt! liefs,
||
![]() |
[quote]Kippetje schreef:
Citaat:
![]()
|
ey,
ik ben klein en helemaal niet dik, dat weet ik (1m65 en 48.5kg, dit is zelfs iets te mager eigenlijk) maar toch vind ik soms dat mijn buik een beetje dik lijkt of mn achterwerk ofzo, en als ik in zo'n periode dan aan eten denk, begin ik gewoon te snoepen, maar als mn ouders dan zegge dat t ete klaar is, word ik zooo misselijk en heb ik gewoon geen zin meer!!! ik weet niet wat er met me scheelt maar het is toch wel vervelend hoor!!! ik denk dat mijn probleem meer zit bij het beeld dat ik v mezelf heb en het beeld dat anderen v me hebben, vriendinnen zeggen dat ik de perfecte maten heb en dat ze zo met me zouden willen ruilen, maar ikzelf vind dan weer dat mn buik en billen wat te dik zijn, maar mn armen wat te tenger en dun!! zo ik ga ns stoppen, sorry voor de hele uitleg maar ik moest t even kwijt want ik zit nu weer in zo'n periode en ik voel me op dit moment zo slecht en misselijk als het maar kan!! xXxELSxXx |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
spijt me heel erg dat ik allicht heb gereplied op dit blijkbaar typische meidentopic, MAAR ZET HET ER DAN OOK BOVEN damn.. i'm pissed off... [Dit bericht is aangepast door @pie (22-03-2002).]
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
ik heb mn post al weggehaald, veel plezier verder hier.
|
[QUOTE]***DKNY'ke*** schreef:
Tuurlijk, als jij je er rot over voelt kun je het hier natuurlijk ook kwijt! Het is een heel lastig iets en ik denk dat iedereen er min of meer af en toe wel last van heeft. En ik denk dat het voor een groot deel ook wel met onzekerheid te maken heeft. En dat is al helemaal zoiets rottigs ![]() Liefs,
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
eetprobleem??? LucyWillow | 7 | 15-05-2004 20:48 | |
Verhalen & Gedichten |
boeken over eetprobleem? Carlie | 17 | 18-01-2004 16:12 | |
Psychologie |
Anorexia? Eetprobleem? Niemande | 53 | 02-06-2003 15:36 | |