Oud 16-06-2001, 16:30
nosferato
nosferato is offline
Ik weet niet meer precies wie mij had geholpen in het begin dat ik die comp had, maar die had gevraagd om eens een foto te maken van mijn moederbord en hier is hij dan.

Voor diegenen die hier niets van weten: Kan je mij zoveel mogelijk vertellen over dit bordje?

thx

en dit is het stukje dat achter die kaart zit. Het is wel aan de donkere kant!

Heb ik alles goed aangesloten? Ik heb hier namelijk nog niet veel ervaring mee!

bedankt iedereen!

greetz

[Dit bericht is aangepast door nosferato (16-06-2001).]

[Dit bericht is aangepast door nosferato (16-06-2001).]
Oud 16-06-2001, 17:20
F10®!@n
F10®!@n is offline
Dat werkt dus niet met afbeeldingen op geocities.

Even ergens anders een accountje openen...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2001, 17:23
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
F10®!@n schreef:
Dat werkt dus niet met afbeeldingen op geocities.

Even ergens anders een accountje openen...

worldzone.net

maareh, je kunt de plaatjes wel bekijken, gewoon ff de link kopieeren en pasten
Met citaat reageren
Oud 16-06-2001, 17:42
nosferato
nosferato is offline
Ik zie ze nochthans wel. Hoe kan dat dat ik ze zie en jullie niet.

Vreemd. Ik open wel ergens anders een accountje. Ik hoop dat het werkt bij tripod

greetz
Oud 16-06-2001, 18:00
Dreams
Dreams is offline
Alles is wel goed aangesloten. Wat voor MB is het eigelijk? Vrij oud, of niet?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2001, 21:05
Verwijderd
Psies...met SiS chipset zo te zien? En ook met een gewone AT-voeding...

Laat me raden, 6x86-166+ ?

Met citaat reageren
Oud 16-06-2001, 21:06
Verwijderd
Vaag trouwens...ik zag die afbeeldingen eerst niet. Toen heb ik ze gecopypast in een nieuw venster en 'gewoon' geopend...en als die Geocities-account náást dit venster openheb, dan laad-ie die images wel! En als ik dat venster met Geocities weer afsluit, krijg ik weer mooie kruisjes...

vaag
Met citaat reageren
Oud 16-06-2001, 21:58
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
nare man schreef:
Vaag trouwens...ik zag die afbeeldingen eerst niet. Toen heb ik ze gecopypast in een nieuw venster en 'gewoon' geopend...en als die Geocities-account náást dit venster openheb, dan laad-ie die images wel! En als ik dat venster met Geocities weer afsluit, krijg ik weer mooie kruisjes...

vaag

had ik ook, komt door dat systeem van Geocities
Met citaat reageren
Oud 16-06-2001, 22:30
nosferato
nosferato is offline
Citaat:
joosie50 schreef:
Alles is wel goed aangesloten. Wat voor MB is het eigelijk? Vrij oud, of niet?

Hij is inderdaad heel oud. Anders zouden ze hem in de computerwinkel niet gratis weggeven

Citaat:
nare man schreef:
Ik weet zelf niet wat het is. Daarom post ik het hier om te weten te komen wat dit voor pc is.

greetz
Oud 16-06-2001, 22:38
Dreams
Dreams is offline
Citaat:
nare man schreef:

vaag

Komt omdat ze voor jou nog ergens in het geheugen staan, maar voor anderen moeten ze van Geocities komen, en dat laten ze niet toe. Omdat ze dan geen reclame-inkomsten krijgen...

------------------
Eet nooit gele sneeuw!

[Dit bericht is aangepast door joosie50 (16-06-2001).]
Met citaat reageren
Oud 16-06-2001, 22:39
Dreams
Dreams is offline
Citaat:
nosferato schreef:
Ik weet zelf niet wat het is. Daarom post ik het hier om te weten te komen wat dit voor pc is.

greetz

Hij lijkt ontzettend veel op het MB van mijn ouwe computertje. (HP Vectra Pentium 166, 16 Mb Geheugen)

------------------
Eet nooit gele sneeuw!

[Dit bericht is aangepast door joosie50 (16-06-2001).]
Met citaat reageren
Oud 17-06-2001, 12:31
JWO
JWO is offline
Citaat:
joosie50 schreef:

Hij lijkt ontzettend veel op het MB van mijn ouwe computertje. (HP Vectra Pentium 166, 16 Mb Geheugen)

dit is geen pentium dat zie je zo, zitte alleen maar isa slotjes op, een pentium heeft altijd nog pci. Ik schat een 486 met max 50 mhz, en een mb'tje of 16 (4x4)
Oud 17-06-2001, 14:02
Dreams
Dreams is offline
Citaat:
JWO schreef:
dit is geen pentium dat zie je zo, zitte alleen maar isa slotjes op, een pentium heeft altijd nog pci. Ik schat een 486 met max 50 mhz, en een mb'tje of 16 (4x4)
Volgens mij zie ik twee pci slots, kweet ut niet zeker

Met citaat reageren
Oud 17-06-2001, 14:36
JWO
JWO is offline
Citaat:
joosie50 schreef:
Volgens mij zie ik twee pci slots, kweet ut niet zeker

hé verdomd je heb gelijk, had ik even over het hoofd gezien, maar dan nog wat, dat koelelement wat op de cpu zit is niet actief en een pentium is meestal wel actief gekoelt.. dus ik blijf er bij dat het een 486 is
Oud 17-06-2001, 15:33
nosferato
nosferato is offline
Hoe kan ik te weten komen van welke fabrikant dit moederbord is? Staat dit er nergens op?

Zijn er anders nog dingen die je duidelijker moet kunnen zien zodat je kan achterhalen wat het is?

Alvast bedankt voor de hulp!

greetz
Oud 17-06-2001, 16:20
JWO
JWO is offline
ik zou zeggen start em es op !
Oud 17-06-2001, 16:38
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
nare man schreef:

Niet lachen, zo'n comp. heb ik gister verkocht voor fl. 425

Met citaat reageren
Oud 18-06-2001, 12:35
Verwijderd
Het zou trouwens ook net zo goed een Pentium-100 kunnen zijn. Die werden ook vaak zonder actieve koeling gebruikt. Ik heb er zelf ook nog één gehad (Dell Optiplex G5+/100) en dat plankje zag er ongeveer hetzelfde uit...

Volgens mij bestaan er trouwens geen 486's met ZIF-voetjes zoals deze. Dit is denk ik gewoon een 321-pin Socket-5 (voor Pentiums t/m 100MHz...

Het ding heeft trouwens ook een geďntegreerde videokaart...dat chippie links-onder in de bovenste foto, da's een Trident (waarschijnlijk) 89xx...er rechts naast zitten twee chippies (2x512kb videogeheugen) met ernaast (die twee bruine bankjes) de mogelijkheid om uit te breiden naar 2048k videogeheugen...

Die SIMMetjes zullen inderdaad wel vier stuks 4 mb zijn...

Nu ik er trouwens zo over nadenk, die Dell plank zag er precies hetzelfde uit...alleen die had een Intel 430FX setje en dit geval een SiS...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2001, 13:51
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
IDEE! haal de koeler van je processor af, en kijk! (PC moet wel UIT zijn als je dat doet)

Oud 18-06-2001, 20:03
Verwijderd
Damn dat niemand daar nog was opgekomen!

Pas wel op trouwens, sommige fabrikanten hebben de nare gewoonte om het koellichaam met lichtelijk smerige prut aan de CPU vast te lijmen!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2001, 07:12
nosferato
nosferato is offline
Citaat:
nare man schreef:
Damn dat niemand daar nog was opgekomen!

Pas wel op trouwens, sommige fabrikanten hebben de nare gewoonte om het koellichaam met lichtelijk smerige prut aan de CPU vast te lijmen!

Bedankt voor de raad!

Oud 19-06-2001, 12:01
Dreams
Dreams is offline
Citaat:
JWO schreef:
hé verdomd je heb gelijk, had ik even over het hoofd gezien, maar dan nog wat, dat koelelement wat op de cpu zit is niet actief en een pentium is meestal wel actief gekoelt.. dus ik blijf er bij dat het een 486 is
You're right

Met citaat reageren
Oud 19-06-2001, 12:06
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
JWO schreef:
ja houd je vinger eens een tijdje op een gestresste pentium 75... AUW
Met citaat reageren
Oud 19-06-2001, 12:07
Dreams
Dreams is offline
Citaat:
Bad Boy Me schreef:
IDEE! haal de koeler van je processor af, en kijk! (PC moet wel UIT zijn als je dat doet)

Ik had ook laatst een P100, en daar was die koeler zooo vast op de CPU geplakt, die kreeg je met geen mogelijkheid eraf. Echt van alles geprobeert:
  • Broodmes
  • Stofzuiger
  • Bijl
  • Zakmes

Met citaat reageren
Oud 19-06-2001, 21:18
Verwijderd
Citaat:
KoRnGuy schreef:
ja houd je vinger eens een tijdje op een gestresste pentium 75... AUW
Pentium 75's worden ook warmer dan Pentium 100's. Bovendien zijn CPU's en koellichamen niet bedoeld om direct na gebruik aan te raken.

Ow en trouwens, als je de processor met heatsink en al uit z'n voetje hebt gelicht maar je krijgt de heatsink er niet af, leg 'm dan een tijdje in het vriesvak. Dan word de pasta hard en kun je 'm er zo afbreken met een kleine schroevendraaier of een mesje (heb ik zelf ook gedaan met m'n GeForce)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2001, 09:10
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
Citaat:
nare man schreef:
Pentium 75's worden ook warmer dan Pentium 100's. Bovendien zijn CPU's en koellichamen niet bedoeld om direct na gebruik aan te raken.

Ow en trouwens, als je de processor met heatsink en al uit z'n voetje hebt gelicht maar je krijgt de heatsink er niet af, leg 'm dan een tijdje in het vriesvak. Dan word de pasta hard en kun je 'm er zo afbreken met een kleine schroevendraaier of een mesje (heb ik zelf ook gedaan met m'n GeForce)

Hahaha ja, ik wilde alleen weten of een P75 ook heet werd

Met citaat reageren
Oud 20-06-2001, 09:51
Dreams
Dreams is offline
Citaat:
nare man schreef:
leg 'm dan een tijdje in het vriesvak. Dan word de pasta hard en kun je 'm er zo afbreken met een kleine schroevendraaier of een mesje
Eeejj thanx

Met citaat reageren
Oud 20-06-2001, 18:16
Verwijderd
Citaat:
KoRnGuy schreef:

Hahaha ja, ik wilde alleen weten of een P75 ook heet werd
Ze worden _heet_ zonder ventilator, daar ben ik ook achtergekomen

Het is trouwens wel zo dat je met programma's als Waterfall je CPU zonder ventilator kunt draaien...dat programma schakelt alle niet-actieve delen van je CPU uit zodat-ie veel minder stroom trekt (en dus minder warm word).

Iemand die de hele dag alleen een beetje zit te internetten, af en toe een CD'tje fikt en geen koetje heeft draaien, heeft misschien een gemiddelde load van 30% ofzo...dan kun je je CPU echt wel zonder fan laten lopen...

Is alleen de vraag wat je daaraan hebt...of je moet EXTREEM gesteld zijn op een geruisloze PC

Met citaat reageren
Oud 20-06-2001, 19:22
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
ik wil nu dus een passieve heatsink gaan kopen voor mijn pentium 3 667 coppermine,

Alpha P3125S heatsink bij oc-shop voor 100 piek, en je kan er altijd fans opzetten als het niet lukt dus ik denk dat ik dat maar probeer he
Want ik wil mijn server/router/divx/dvd/mp3 speler totaal stil hebben
Met citaat reageren
Oud 21-06-2001, 13:09
nosferato
nosferato is offline
Iedereen is enorm bedankt voor zijn hulp!

Ik heb nu eindelijk een scherm en ik heb het TB en de muis van mijn nieuwere pc gebruikt om eens te testen wat er gebeurt:

Eerst en vooral is het dus een Pentium 75MHz

Als ik hem opstart krijg ik het volgende:

AMI BIOS (c) 1994 American Megatrends Inc.
Resident Diagnostics Ver 1.08

16000KB OK

WAIT...

Primary HDC failure
Press F1 to resume

Als ik dan op F1 druk dan krijg ik het volgende:

Errst natuurlijk dat kadertje met de gegevens over de pc(primary hd, slavehd, floppy, ...)
Maar dan komt er het volgende onder:

DRIVE NOT READY
Insert BOOT diskette in A:
Pres any key when ready

Wat moet ik nu doen? Moet ik mijn harde schijf installeren of zo? Welke diskette zou ik moeten insteken?

Kan iemand me helpen?

thanx
Oud 21-06-2001, 13:17
KoRnGuy
KoRnGuy is offline
HDD werkt niet/kapot
Met citaat reageren
Oud 21-06-2001, 14:30
Verwijderd
Inderdaad...ik denk niet dat de kabel er verkeerd inzit (als dat het geval is krijg je meestal helemaal geen beeld/hoor je de HD niet draaien) maar je kunt altijd proberen de kabel een keer om te draaien...ya never know

Verder is het dus inderdaad een Pentium...I was right, yeah alleen de kloksnelheid had ik niet goed gegokt ...

Als het inderdaad een brakke HD is kun je helaas weinig anders doen dan een nieuwe erin doen (tweedehands?)
Met citaat reageren
Oud 21-06-2001, 15:03
nosferato
nosferato is offline
Ik heb hier anders nog een oude liggen. Het is er wel maar ééntje van 240MB geloof ik. het is een beetje minder, maar wie weet werkt die wel.

Thx voor de hulp!

Moet je een harde schijf eigenlijk installeren?
Oud 21-06-2001, 22:24
Verwijderd
Je hoeft een harde schijf niet te installeren in de zin van drivers installeren, maar je moet wel ff kijken of in het BIOS van de computer alles op 'auto' staat. Maar dat zal wel, aangezien je de vorige harde schijf ook al goed detecteerde (alleen die was dus kapot. )

Gewoon IDE- en voedingskabel inpluggen en voilŕ
Met citaat reageren
Oud 24-06-2001, 12:04
sjoak
sjoak is offline
ik denk dat het een 3 a 486 is ik heb hier ook nog zon mobo liggen en daar zit ook zon achterlijke riser op
Met citaat reageren
Oud 25-06-2001, 12:35
Dreams
Dreams is offline
Check die lintkabel even die in je HD gaat, de rode draad moet naar de voedingkabel wijzen. (Meestal teminste)
Met citaat reageren
Oud 25-06-2001, 17:14
nosferato
nosferato is offline
Citaat:
joosie50 schreef:
Check die lintkabel even die in je HD gaat, de rode draad moet naar de voedingkabel wijzen. (Meestal teminste)

Die kabel kan je er echt op geen enkele andere manier in krijgen
Oud 05-07-2001, 19:56
Dreams
Dreams is offline
Citaat:
nosferato schreef:

Die kabel kan je er echt op geen enkele andere manier in krijgen
Hard beuken

Met citaat reageren
Oud 08-07-2001, 15:55
cyrillic
cyrillic is offline
Jonges jonges!
ga hier eens kijken: http://www.wimsbios.com/

En zoek het Bios nummer op in de lijst. Dat is even makkelijker dan raden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten