Advertentie | |
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
greetz
||
Citaat:
![]() ------------------ Eet nooit gele sneeuw! [Dit bericht is aangepast door joosie50 (16-06-2001).] |
![]() |
||
Citaat:
Hij lijkt ontzettend veel op het MB van mijn ouwe computertje. (HP Vectra Pentium 166, 16 Mb Geheugen) ------------------ Eet nooit gele sneeuw! [Dit bericht is aangepast door joosie50 (16-06-2001).] |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Hoe kan ik te weten komen van welke fabrikant dit moederbord is? Staat dit er nergens op?
Zijn er anders nog dingen die je duidelijker moet kunnen zien zodat je kan achterhalen wat het is? Alvast bedankt voor de hulp! greetz
|
Verwijderd
|
Het zou trouwens ook net zo goed een Pentium-100 kunnen zijn. Die werden ook vaak zonder actieve koeling gebruikt. Ik heb er zelf ook nog één gehad (Dell Optiplex G5+/100) en dat plankje zag er ongeveer hetzelfde uit...
Volgens mij bestaan er trouwens geen 486's met ZIF-voetjes zoals deze. Dit is denk ik gewoon een 321-pin Socket-5 (voor Pentiums t/m 100MHz... Het ding heeft trouwens ook een geďntegreerde videokaart...dat chippie links-onder in de bovenste foto, da's een Trident (waarschijnlijk) 89xx...er rechts naast zitten twee chippies (2x512kb videogeheugen) met ernaast (die twee bruine bankjes) de mogelijkheid om uit te breiden naar 2048k videogeheugen... Die SIMMetjes zullen inderdaad wel vier stuks 4 mb zijn... Nu ik er trouwens zo over nadenk, die Dell plank zag er precies hetzelfde uit...alleen die had een Intel 430FX setje en dit geval een SiS... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ow en trouwens, als je de processor met heatsink en al uit z'n voetje hebt gelicht maar je krijgt de heatsink er niet af, leg 'm dan een tijdje in het vriesvak. Dan word de pasta hard en kun je 'm er zo afbreken met een kleine schroevendraaier of een mesje (heb ik zelf ook gedaan met m'n GeForce) |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het is trouwens wel zo dat je met programma's als Waterfall je CPU zonder ventilator kunt draaien...dat programma schakelt alle niet-actieve delen van je CPU uit zodat-ie veel minder stroom trekt (en dus minder warm word). Iemand die de hele dag alleen een beetje zit te internetten, af en toe een CD'tje fikt en geen koetje heeft draaien, heeft misschien een gemiddelde load van 30% ofzo...dan kun je je CPU echt wel zonder fan laten lopen... Is alleen de vraag wat je daaraan hebt...of je moet EXTREEM gesteld zijn op een geruisloze PC ![]() |
![]() |
|
![]() |
ik wil nu dus een passieve heatsink gaan kopen voor mijn pentium 3 667 coppermine,
![]() Alpha P3125S heatsink bij oc-shop voor 100 piek, en je kan er altijd fans opzetten als het niet lukt dus ik denk dat ik dat maar probeer he ![]() Want ik wil mijn server/router/divx/dvd/mp3 speler totaal stil hebben ![]() |
![]() |
|
![]() |
Iedereen is enorm bedankt voor zijn hulp!
Ik heb nu eindelijk een scherm en ik heb het TB en de muis van mijn nieuwere pc gebruikt om eens te testen wat er gebeurt: Eerst en vooral is het dus een Pentium 75MHz Als ik hem opstart krijg ik het volgende: AMI BIOS (c) 1994 American Megatrends Inc. Resident Diagnostics Ver 1.08 16000KB OK WAIT... Primary HDC failure Press F1 to resume Als ik dan op F1 druk dan krijg ik het volgende: Errst natuurlijk dat kadertje met de gegevens over de pc(primary hd, slavehd, floppy, ...) Maar dan komt er het volgende onder: DRIVE NOT READY Insert BOOT diskette in A: Pres any key when ready Wat moet ik nu doen? Moet ik mijn harde schijf installeren of zo? Welke diskette zou ik moeten insteken? Kan iemand me helpen? thanx
|
Verwijderd
|
Inderdaad...ik denk niet dat de kabel er verkeerd inzit (als dat het geval is krijg je meestal helemaal geen beeld/hoor je de HD niet draaien) maar je kunt altijd proberen de kabel een keer om te draaien...ya never know
![]() Verder is het dus inderdaad een Pentium...I was right, yeah ![]() ![]() Als het inderdaad een brakke HD is kun je helaas weinig anders doen dan een nieuwe erin doen (tweedehands?) |
![]() |
|
Verwijderd
|
Je hoeft een harde schijf niet te installeren in de zin van drivers installeren, maar je moet wel ff kijken of in het BIOS van de computer alles op 'auto' staat. Maar dat zal wel, aangezien je de vorige harde schijf ook al goed detecteerde (alleen die was dus kapot.
![]() Gewoon IDE- en voedingskabel inpluggen en voilŕ |
![]() |
|
![]() |
Jonges jonges!
ga hier eens kijken: http://www.wimsbios.com/ En zoek het Bios nummer op in de lijst. Dat is even makkelijker dan raden. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
DVD-brander leest en brandt geen zelf beschreven/lege dvd's/cd's meer Verwijderd | 0 | 25-09-2007 21:34 | |
Software & Hardware |
[Elektronica] Computergestuurde lichtkrant Verwijderd | 23 | 03-02-2004 12:03 | |
Liefde & Relatie |
misschien wel 'handig' als je wilt afspreken met iemand van het i-net moenbase | 52 | 07-09-2002 08:47 |