Oud 12-12-2002, 17:37
peperenzout
peperenzout is offline
Ik ben op vakantie geweest waar k op de laatste dag voor mijn vertrek een jongen ontmoeten we hebben daar wat gepraat nummers uitgewisselt en zijn in Nederland weer gaan bellen en smsen hebben aantal keren afgesproken k vind hem zelf heel erg leuk hij mij ook athans dat zegt ie en dat smst ie maar we wonen ver weg van elkaar en ik zit met tijd nood maar zou eventueel nog wel een beetje tijd kunnen maken hij studeert universiteit maar hij heeft niet zo heel veel tijd maar toch wilt hij het contact niet verbreken. Maar we zijn nu al een tijdje zo bezig en ik kan hem eigenlijk niet missen maar wat beginnen dat kan ook niet. Ik zit hier heel erg mee al 4 maanden ik heb het er al met hem vaak over gehad maar dat levert toch wel een piep klein beetje gezeik op.
Nou de vraag aan jullie wat moet ik hier mee het contact verbreken of houden. Ik wil best een vriendschap met hem wat we hebben afgesproken voor verlopig tot we weer wat meer tijd hebben maar toch voel ik ergens pijn omdat we gewoon nix hebben. Begrijpen jullie het ? Tips?
Oud 12-12-2002, 17:52
peperenzout
peperenzout is offline
niemand?
Oud 12-12-2002, 17:54
Isobel
Isobel is offline
Wat is precies de afstand?

Ik zou het proberen. Een L.A.R houdt alleen stand als je er allebei voor gaat. Geldt eigenlijk voor alle relaties, alleen in dit geval moet je 'nog' sterker in je schoenen staan. Veel vertrouwen hebben, hem kunnen missen en dus ook een eigen leven hebben, redelijk veel geld eraan willen uitgeven, alleen kunnen zijn.

Maar daar staat - zoals ik het ervaren heb - ook heel wat tegenover. Spanning, uitdaging, afwisseling, zelfontwikkeling ..

Proberen kan altijd.

[En het duurt meestal langer als twintig minuutjes voordat je reply's krijgt op je topic, BTW.]
Oud 12-12-2002, 18:08
peperenzout
peperenzout is offline
zuid en noord nederland
ik studeer Hbo en ik zou niet weten wanneer ik hem zou kunnen zien we hebben het erover gehad dat we dan op ons tenen moeten lopen. Maar ergens diep van binnen voel ik iets wat ik niet ken. En ik ben toch ook weer best onzeker als ik met hem praat durf ook niet altijd mij gevoelens te vertellen bang dat ie weg loopt dus doe net of hetme niet boeit.
Ik heb ook een x voorgesteld om het contact te verbreken maar dat is zo moeilijk dat ik hem nooit meer zie en me er dan bij neerleggen ik heb echt ups en downs op elk moment dan zit ik weer te huilen dan ben ik echt super gelukkig.
En hij ja hij is verliefd dat zie ik gewoon als ik hem zie maar als iki hem aan de telefoon hebt dan probeert ie het te negeren maar zodra hij me weer aan kijkt is ie zo zwak.
Gaat zo'n gevoel nou weg. En hoe want als ik hem nooit meer zie zal ik me er nooit bij neer kunnen leggen
b.t.w. ik zou het er toch wel voor over hebben om hem te zien 1x in de week. maar dat is ook eigenlijk wat we al doen 1x in de week afspreken halverwege. Maar meer hij is toch iets meer nadenkend over de gevolgen dan ik
Oud 12-12-2002, 18:35
Isobel
Isobel is offline
Citaat:
peperenzout schreef:
*verhaal*
Ik heb 20 maanden verkering gehad op 250km. afstand. Welke gevolgen? Het lukt, of niet. En je hebt fijne ervaringen. Op je tenen lopen? Zo zag ik dat niet.

Zo'n gevoel gaat over als je het blijft negeren. Dat heeft tijd nodig, maar het gaat over. Terwijl dat zonde kan zijn. Uiteraard.
Oud 12-12-2002, 18:38
Verwijderd
Citaat:
peperenzout schreef:
zuid en noord nederland
ik studeer Hbo en ik zou niet weten wanneer ik hem zou kunnen zien we hebben het erover gehad dat we dan op ons tenen moeten lopen. Maar ergens diep van binnen voel ik iets wat ik niet ken. En ik ben toch ook weer best onzeker als ik met hem praat durf ook niet altijd mij gevoelens te vertellen bang dat ie weg loopt dus doe net of hetme niet boeit.
Ik heb ook een x voorgesteld om het contact te verbreken maar dat is zo moeilijk dat ik hem nooit meer zie en me er dan bij neerleggen ik heb echt ups en downs op elk moment dan zit ik weer te huilen dan ben ik echt super gelukkig.
En hij ja hij is verliefd dat zie ik gewoon als ik hem zie maar als iki hem aan de telefoon hebt dan probeert ie het te negeren maar zodra hij me weer aan kijkt is ie zo zwak.
Gaat zo'n gevoel nou weg. En hoe want als ik hem nooit meer zie zal ik me er nooit bij neer kunnen leggen
b.t.w. ik zou het er toch wel voor over hebben om hem te zien 1x in de week. maar dat is ook eigenlijk wat we al doen 1x in de week afspreken halverwege. Maar meer hij is toch iets meer nadenkend over de gevolgen dan ik
Als je HBO doet studeer je niet.

Je ziet hem dus wel? Toenet zei je nog van niet. Ik snap je niet. Als je elkaar toch wel kunt zien is er dus zat tijd om hem te zien. En je kunt altijd bellen/smssen/mailen/chatten.. Whatever.

En geen tijd hebben is bullshit, je kunt altijd tijd maken.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 18:52
Elisaaa
Elisaaa is offline
Citaat:
En geen tijd hebben is bullshit, je kunt altijd tijd maken
Mee eens!!! Jullie hebben toch ook een OV? en er is ook nog zoiets als weekend. Als je m echt de moeite waard vindt, dan moet je er een beetje aan "werken". En je kunt anders toch ook een tijdje mailen/sms-en/msn-en?
En misschien moet je gewoon maar s een goed gesprek hebben met elkaar. Over wat jullie er van verwachten. Want uit je verhaal maak ik op dat hij iets andere verwachtingen hebt...
suuces ermee
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 19:24
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:
Als je HBO doet studeer je niet.

Je ziet hem dus wel? Toenet zei je nog van niet. Ik snap je niet. Als je elkaar toch wel kunt zien is er dus zat tijd om hem te zien. En je kunt altijd bellen/smssen/mailen/chatten.. Whatever.

En geen tijd hebben is bullshit, je kunt altijd tijd maken.
Ten eerste: Als je HBO doet studeer je wel.

Ten tweede: Je hebt geen flauw idee waar je het over hebt met het vrijmaken van tijd. Als je een liefde om de hoek hebt wonen, kan je langsgaan wanneer dat kan. Als je iemand met lange reistijd hebt, wordt het wel of niet zien van elkaar meer bepaald door de vrije dagen dan door inpulsief gedrag. Elkaar zien op het moment dat je graag zou willen gaat niet en momenten dat het wel kan, wil je ook wel iets anders....
Oud 12-12-2002, 19:26
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
peperenzout schreef:
Ik ben op vakantie geweest waar k op de laatste dag voor mijn vertrek een jongen ontmoeten we hebben daar wat gepraat nummers uitgewisselt en zijn in Nederland weer gaan bellen en smsen hebben aantal keren afgesproken k vind hem zelf heel erg leuk hij mij ook athans dat zegt ie en dat smst ie maar we wonen ver weg van elkaar en ik zit met tijd nood maar zou eventueel nog wel een beetje tijd kunnen maken hij studeert universiteit maar hij heeft niet zo heel veel tijd maar toch wilt hij het contact niet verbreken. Maar we zijn nu al een tijdje zo bezig en ik kan hem eigenlijk niet missen maar wat beginnen dat kan ook niet. Ik zit hier heel erg mee al 4 maanden ik heb het er al met hem vaak over gehad maar dat levert toch wel een piep klein beetje gezeik op.
Nou de vraag aan jullie wat moet ik hier mee het contact verbreken of houden. Ik wil best een vriendschap met hem wat we hebben afgesproken voor verlopig tot we weer wat meer tijd hebben maar toch voel ik ergens pijn omdat we gewoon nix hebben. Begrijpen jullie het ? Tips?
Ik denk dat je eerst eens voor jezelf duidelijk moet maken wat jij zelf wilt.
Oud 13-12-2002, 01:02
Aéquitas
Aéquitas is offline
Probleem qua tijd is vooral dat je afhankelijk bent van diensttijden van openbaar vervoer. Ik heb wel zo'n relatie gehad ook rond de 200 kilometer afstand en het komt echt op de vrije dagen aan heel vervelend maar daar doe je niks aan... Mijn vriendin kon er op een gegeven moment niet meer tegen en zo is er na anderhalf jaar een einde aangekomen.... Het is te doen een L.A.R. maar je moet heel sterk in je schoenen staan en blind vertrouwen hebben in je vriendje. bovendien moet je er voor waken dat het niet langzaam in een sexrelatie overgaat. Dat kan best leuk zijn hoor maar het is wel zonde en zal uiteindelijk geen lang leven leiden... Denk er heel goed overna voordat je er aan begint. Je zal best vaak ongelukkig zijn omdat je gewoon soms geen tijd hebt om je vriendje te kunnen zien of jullie hebben niet op dezelfde dagen tijd vrij. Uiteindelijk wegen de leuke momenten waarschijnlijk wel op tegen die vervelende momenten maar het is niet niks.... denk er goed over na en praat er over met hem Suc6!
Oud 14-12-2002, 08:50
Verwijderd
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef:
Ten eerste: Als je HBO doet studeer je wel.
Excuses, dat is dan mijn fout.

Ten tweede: Je hebt geen flauw idee waar je het over hebt met het vrijmaken van tijd. Als je een liefde om de hoek hebt wonen, kan je langsgaan wanneer dat kan. Als je iemand met lange reistijd hebt, wordt het wel of niet zien van elkaar meer bepaald door de vrije dagen dan door inpulsief gedrag. Elkaar zien op het moment dat je graag zou willen gaat niet en momenten dat het wel kan, wil je ook wel iets anders....
Ja, alsof ik daar niets van weet. Mijn vriend woont oo op 2 uur reistijd van me vandaan. Maar tijd vrijmaken kan echt wel. En nee, elkaar zien op momenten dat je daar gewoon zin in hebt, kan inderdaad niet. Maar dat wil niet zeggen dat het onmogelijk is. We zien elkaar elk weekend. En ja, ik ga met hem mee naar zijn vrienden en als hij plannen maakt ga ik mee. Hetzelfde als hij met mij is.
Je hoeft niet meteen alles af te zeggen, je kunt je vriend/in ook meenemen ergens naartoe.

Ikv ind het gewoon bullshit om te zeggen dat je geen tijd vrij kan maken. Tijd vrijmaken betekent niet dat je al je verantwoordelijkheden moet laten zitten. Maar je kunt het gewoon combineren. Voor een relatie moet je sowieso al dingen opofferen, het is een verantwoordelijkheid die erbij komt. Maar voor een lange afstandtrelatie moet je nog meer opofferen. En als je dat niet doet, heeft dat geen flikker te maken met KUNNEN, maar met willen. En ja dat is je goed recht, maar geen tijd vrij kunnen maken is onzin.

Laatst gewijzigd op 14-12-2002 om 08:53.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 08:52
Verwijderd
Citaat:
Aéquitas schreef:
Probleem qua tijd is vooral dat je afhankelijk bent van diensttijden van openbaar vervoer. Ik heb wel zo'n relatie gehad ook rond de 200 kilometer afstand en het komt echt op de vrije dagen aan heel vervelend maar daar doe je niks aan... Mijn vriendin kon er op een gegeven moment niet meer tegen en zo is er na anderhalf jaar een einde aangekomen.... Het is te doen een L.A.R. maar je moet heel sterk in je schoenen staan en blind vertrouwen hebben in je vriendje. bovendien moet je er voor waken dat het niet langzaam in een sexrelatie overgaat. Dat kan best leuk zijn hoor maar het is wel zonde en zal uiteindelijk geen lang leven leiden... Denk er heel goed overna voordat je er aan begint. Je zal best vaak ongelukkig zijn omdat je gewoon soms geen tijd hebt om je vriendje te kunnen zien of jullie hebben niet op dezelfde dagen tijd vrij. Uiteindelijk wegen de leuke momenten waarschijnlijk wel op tegen die vervelende momenten maar het is niet niks.... denk er goed over na en praat er over met hem Suc6!
Ja, dit klopt. Het is heel moeilijk, ik voel me vaak alleen enzow, maar dit is niets vergeleken met hoe ik me voel als ik bij hem ben.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 14:43
peperenzout
peperenzout is offline
Heel erg bedankt meningen zijn gevarieerd.
Maar weet je echt heel goed ken ik hem nog niet zo moet ik dan alles nu daar voor af gaan zeggen ik weet gewoon niet wat ik wel en niet kan af zeggen en tja het vertrouwen ik vertrouw hem wel maar ben gewoon zo bang.
Oud 14-12-2002, 15:03
Verwijderd
Ja, luister, als je hem wilt leren kennen zul je er toch tijd aan moeten besteden. Ik kreeg ook iets met mijn vriend 1 dag nadat ik hem had ontmoet. We sprongen allebei in het diepe, maar als het niet werkt, kun je altijd nog opgeven.

En zoals ik al zei, je moet niet alles opgeven. Je moet het combineren. Anders doe je dat jij het ene weekend daarheen komt, en hij het andere naar jou. Dan hou je toch allebei een beetje je eigen dingen.

je kunt niet alles hebbebn/doen/krijgen. In het leven zul je altijd dingen (tijdelijk/een beetje) moeten opofferen. Dit wil zeggen dat je je keuzes moet maken, je prioriteiten moet leggen. Maar het is dus niet zo dat je je gehele eigen leven hoeft te vergooien, dat is echt niet waar.

Je moet het combineren
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 14:35
peperenzout
peperenzout is offline
Ik heb het hem gevraagd. Hij heeft gezegd dat op dit moment echt geen relatie gaat beginnen metmij omdat hij daar geen tijd voor heeft hij wilt me wel af en toe zien en op die manier mij beter leren kennen en dan beslissen of wij samen sterk genoeg zijn om het aan te kunnen nou ik weet niet maar deze situatie voelt voor mij onwijs onzeker en een gevoel van "wordt aan het lijntje gehouden"ik heb me zelf daarom toch maar terug getrokken. Anders wordt ik straks alleen nog maar vedrietiger
Oud 15-12-2002, 14:36
peperenzout
peperenzout is offline
Wat vinden jullie hiervan? Heb ik een domme beslissing genomen
Oud 16-12-2002, 00:10
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
peperenzout schreef:
Wat vinden jullie hiervan? Heb ik een domme beslissing genomen
Nee, was een hele goeie beslissing. Je zei het zelf al. Je wordt gewoon aan het lijntje gehouden. Hij wil geen relatie, maar ja, hij kan je wel als back-up gebruiken. Zo, komt het dan voor mij over hè.
Naja, het is duidelijk dat hij geen relatie wil, en om nou te gaan zitten wachten tot hij op die universiteit klaar is heeft ook niet zo veel zin. Ik weet natuurlijk totaal niks van jullie af, maar voor mij had het zo geweest van, ok, dan scheiden hier onze wegen.

Het word natuurlijk een andere situatie als je hem als goeie vriend wil houden. Maar dat is dan maar de vraag of je dat aan kan.

HEt is gewoon echt een klote situatie, maar denk maar is na over mijn verhaal
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten