Citaat:
Verie schreef:
Mijne niet bepaald. Mijn moeder is snel van begrip. Mijn vader is daarentegen vrij sloom. Mijn moeder heeft alles goed op de rij staan en kan snel werken. M'n vader is juist vaak in gedachten (hij is van beroep gedeeltelijk uitvinder). Mijn moeder doet altijd al het huishoudelijk werk en heeft ook nog een fulltime baan net zoals mijn vader. Mijn vader gaat doet allerlei leuke dingen 's avonds, maar mijn moeder komt er gewoon nooit aan toe. Daar erger ik me heel erg aan. Mijn ouders hebben dan ook vaak ruzie. (vooral in het weekend en als ik moet leren). Dan zitten ze weer een halve dag te huilen en te praten. En als ik er dan aan kom doen ze net alsof er niets aan de hand is. Alsof ik hun niet hoor schreeuwen. Grrr... Ik haat dat.
Herkennen jullie zo'n situatie? Moet ik wel of niet partij kiezen voor een van mijn ouders?
|
Dit lijkt ook wel een beetje op hoe het bij ons gaat...
M'n vader werkt fulltime en komt dan thuis en dan heeft m'n moeder het eten klaar zeg maar...maar m'n moeder werkt net zo goed 4 dagen per week en als ze dan thuiskomt is zij degene die het huis opruimt en de was doet en kookt etc.
M'n vader die duikt vaak zo snel mogelijk achter de computer en gaat dan 1 of ander computerspelletje doen, m'n moeder heeft het liefst dat iedereen bij elkaar komt zitten gezellig beneden zeg maar.
Ze ergert zich er ontzettend aan dat m'n vader, m'n broertje en ik steeds op de computer zitten, op zich wel logisch natuurlijk.
M'n moeder is heel open en praat graag overal over, net als ik zeg maar, m'n vader en m'n broertje zijn heel gesloten. Sowieso is er heel veel ruzie bij ons thuis, maar het kan soms net zo goed dat iedereen 5 minuten later weer heel normaal tegen elkaar doet.
Wat ik wel heel vervelend vind is dat het af en toe gebeurt dat m'n ouders van die dingen (tegen elkaar, of in het algemeen) zeggen van " blablabla en anders gaan we wel scheiden" ...
Ik heb het idee dat ze vaak zo langs elkaar heen leven...
Op zich heb ik veel bewondering voor hoe m'n moeder alles doet en volhoudt... En ik kies soms ook wel kanten, maar dat verschilt dan per situatie.
Op zich heb ik zelf ook niet echt veel recht van spreken, ik doe zelf niet zo heel veel in het huishouden ofzo.
Maar ik maak me meestal meer zorgen om hun gezondheid dan of ze uit elkaar gaan of niet..
Wat jou betreft: waarom zou je een bepaalde kant kiezen?
Ik denk dat dit nou typisch iets is waar ze zelf uit moeten komen en als je een kant kiest zal de ander zich ook niet bepaald fijn voelen daardoor en dat is dan misschien ook weer niet goed voor de band tussen je ouders.
Je kunt het er natuurlijk wel over hebben dat je het niet zo leuk of nodig vindt dat ze steeds in het weekend gaan ruzieen.
Misschien kunnen ze dan proberen er wat aan te doen, als je echt goed laat merken dat je er op deze manier onder lijdt.
suc6

xx