Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Succes!!!!
||
Citaat:
![]() Misschien moet je eens proberen een beetje tot rust te komen. Het is nu waarschijnlijk zo'n chaos in je hoofd en dan zou ik het allemaal ook niet meer weten. Het is maar een tip, probeer het of niet, maar doe in ieder geval wat het beste voor jou is.
||
Citaat:
Je hebt gewoon even echt pure rust nodig zoals ik het hier lees. Mensen die gestresst zijn worden sneller kwaad en krijgen dus sneller ruzie. Ik vind het zowiezo goed van je dat je zegt dat je met je zelfmoordgedachtes wilt kappen ![]() En wss de mensen die ongestresst zijn, die kunnen het allemaal wat makkelijker aan. Jij zit al in dat zwarte gat, al dat gezeur en die ruzies duwt je verder en dat is niet goed. Vandaar dat een weekje rust je waarschijnlijk wel goed kan zijn ![]() Als het daarna nog zo erg is raad ik je idd ook aan om hulp te zoeken en je bent GEEN watje of zo als je een psycholoog/psychiater hebt ![]() Ook nu zou ik je aan raden om wat hulp te zoeken, want zelfmoord is niet niks. Als je er zelf over na denkt, lijkt het misschien niet eens zo ramp, maar het is toch een duidelijk teken dat het niet goed met je gaat, dat je dingen wilt ontglippen, dat je bang bent voor dingen. Daar kan je bij geholpen worden ![]() En de liefde? Die komt wel als jij je weer wat beter voelt ![]() Liefs *knuf* Eendje
|
![]() |
neem gewoon dagj rust ofzo, neem de tijd voor jezelf.. maar neem niet teveel rust want dan word je gek. blijf iets doen, ookal is het alleen maar om je nuttig te voelen..
je kan wel hulp zoeken maar dat moet je alleen doen als je denkt dat het je gaat helpen, of alleen als je er zeker van bent dat je niet zonder kan.. ja voor phigiaters is een wachtrij van 2 maanden, dus dan is het meestal al verergert... maar je zou wel met vertrouwenspersoon op school kunnen praten, als je het durft dan he.. luister naar wat je wilt en wat niet, en als je ergens een slecht gevoel overhebt niet doen... leef je leven zelf en laat je niet leven.. kweet niet of je dr wat aan hebt maar ik probeer t maar.. enne probeer wat toleranter te zijn, pik wat meer van anderen.. als t op school niet meer lukt, blijf gewoon doen wat je eerst ook al deed, doe je huiswerk maar ga niet overdreven lang leren in 1 keer om het daarna 2 weken te laten zitten.. loop in elk geval niet weg, t is een visieuze cirkel, nu zit je nog ergens bovenin. maar als je je van iedereen wegtrekt zak je steeds dieper naar beneden waardoor het steeds moeilijker word om weer beter te worden. en nog even over zelfmoord, doe t niet.. tuurlijk is jouw leven moeilijk maar leef je even in .. hoe zou jij t vinden als jouw beste vriendin onaangekondigt zelfmoord pleegde, of dr nooit iets over heetf proberen te zeggen.. msschien zou jij je dr overheenzetten, msschien zou jij je de rest van je leven afvragen, wat als.. msschien zou je zelf wel zelfmoord plegen.. ik bedoel, dat wil je je vrienden toch niet aandoen??? probeer met ze te praten... en alleen als er echt geen andere keus is mag je het doen.. en dan alleen als je minimaal 3 jaar heb geprobeerd.. wedden dat t na 3 jaar beter gaat? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
als je je inzet gaat na een tijdje wel beter op school denk ik. En die ruzies.. Probeer ze te ontwijken, jezelf te beheersen ed, ze te voorkomen. Citaat:
Jouw leuke tijd komt wel, als je jezelf ervoor inzet. Citaat:
![]() Zoja, niet iedereen heeft dat.. En jij bent degene die dat kan veranderen imo. Citaat:
en beheers jezelf een beetje als dat kan. Liefde, weet ik veel, ben ik ook niet goed in. ![]()
|
dat je je eige kut voelt is dus wel duidelijk, en da ben je goed zat, maar zelfmoord is echt g e e n oplossing. je geeft alles op wa je lief is en je laat veel mense in verdriet 8er. en qua type....ik typ ook nie zoow ABN majah so what? iedereen zun eige typstyle
maar weer trug naar je probleem, ik ken mense die ook zelfmoord wille plege, maarrr....en ik zeg maar; Mensen die zeggen da ze zelfmoord gaan plegen doen dat niet... ga anders hulp vragen aan iemand die je vertrouwt, bijv. je je beste vriend/vriendin of familie of GGD. ik heb da ook, me skool is klote en iedereen daarbij ook nog is (op me vriende na dan) kut me leve daarnaast is beter want daar zie ik de "kut"mense nie dus ik heb nie zoveel hulp nodig maar die krijg ik wel, dus g a da dan ook zoeke want anders ben je egt nerges!
|
Als je het allemaal niet meer aankan, ben je te zwak voor deze wereld. Het is natuurlijke selectie, diegene die niet kunnen omgaan met dagelijkse gebeurtenissen horen niet thuis op deze planeet. Dus OF jij gaat veranderen, leer maar met problemen omgaan ipv zeggen dat je het allemaal niet meer aankan. Ja het leven is bikkelhard soms, en als je het niet aankan? -> enkeltje begraafplaats/oven.
|
![]() |
||
Citaat:
Als je het leven bikkelhard vindt, waarom treed je dan niet naar buiten en probeer je dat te veranderen? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
A. Mensen die om alles janken, al het slechte zien en niks eraan doen. B. Mensen die al het slechte zien, het maar accepteren, en doorgaan met hun zinloze leven. C. Mensen die al het slechte zien, en er wat aan doen. D. Mensen die het goede proberen te zien, en verder 'leven'. E. Of je denkt : "wat ik meemaak is de wereld voor mij gezien, dus ik kan schijt hebben aan alles en zelf ervoor kiezen om het leuk te maken, en een chille tijd te hebben" Its up to you ![]() MAar door zielige te janken op een forum kom je nergens |
![]() |
|
dmtdmt: Dat kan dan wel kloppen,
maar de topicstarter zit met een probleem. Ook ik ben depressief geweest. Toen jankte ik ook, en zeek ik ook op het forum. Denk je dat hij ermee geholpen is dat jij hem zegt dat zijn forumgedrag hem niets helpt? Dat je men hem uitlacht? Door alleen maar depressief te zijn heeft de topicstarter misschien al wel meer ziel getoond dan één van de andere mensen die reageren hier in dit topic ooit zullen tonen. De fase die de topicstarter doormaakt, is ook slechts maar een fase. |
![]() |
|
heey, soms gebeurt er iets in het leven wat zwaar tegen valt, op zulk momenten wil je niet doorleven of weet je niet wat je moet doen..
iedereen heeft dit soort momenten wel denk ik, alleen de ene sterker dan de andere. het is in ieder geval het beste dat je er over praat (ik zeg niet meteen hulp zoeken) maar praten met een vriend, vriendin of een totaal vreemde voor je op msn of een chatbox (probeer het ook eens bij lotgenoten deze weten hoe je je voelt en ze kunnen je een zetje geven in de goede richting omdat zij soort gelijke dingen hebben mee gemaakt, of sorrt gelijke gedachte hebben, ik heb er in iedergeval heel veel aan gehad, had voor het eerst geen ruzie over mijn problemen, ze snapte me) maar suc6 er mee en doe vooral geen overhaaste dingen! kuzz
||
Citaat:
Life sucks? -> Het is je eigen leven sjakie, als jij het vind sucken doe er wat aan ipv te zeggen dat alles suckt en bla bla. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
als jouw beste vriend opeens ruzie met jou zou maken terwijl je niet weet waarom zou jij je ook behoorlijk kut voelen, ligt dat dan altijd aan jou?? nou dan.. en bij iemand van wie zn leven wod verziekt door familie is dat dan ook natuurlijke selectie?? ik zou t meer geowoon t verzieken van t leven van een ander noemen dan ligt t zeker weten aan de wereld om hun heen. dat kan je gewoon niet ontkennen.. en misschien heb je t niet in de gaten maar anderen zorgen drvoor dat jij een leuk leven hebt en omgekeert..wat als die anderen dr niet zijn en je ze niet dan vinden.. dan zuigt t leven toch echt wel |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
@Purgatori: Als je weet waar de oorzaak van die ruzies ligt heb je in ieder geval de mogelijkheid om te voorkomen dat die ruzies opnieuw ontstaan, dus ik raad je aan om daar in ieder geval naar te zoeken. Dat je nergens geen zin meer in hebt hangt waarschijnlijk samen met die ruzies en het feit dat het op school niet goed gaat. Wat dit laatste betreft raad ik je aan om contact op te nemen met je klassenleraar of -lerares om samen te kijken hoe er voor gezorgd kan worden dat het wel beter gaat. Wat die zelfmoordgedachten betreft: zelfmoord lijkt misschien een oplossing, maar is het zeker niet. Juist omdat je weet dat het niet goed is, is het van belang dat je met iemand kunt praten over wat je dwars zit, bijvoorbeeld je klassenleraar of -lerares of je huisarts, zodat aan de hand daarvan kan worden gekeken hoe daar het beste mee kan worden omgegaan. Mocht je er soms behoefte aan hebben om er met mij over te praten, dan kun je me bereiken op mijn e-mailadres arno.van.asseldonk@hetnet.nl.
||
Citaat:
Je kiest nog altijd je eigen leven, je kan er aan werken om bv vrienden en postieve aandacht te krijgen. zoals dmtdmt zei: Its up to you. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
het spijt me.. maar moet ik je nu zielig vinden? ik ken honderd mensen die dat zeiden en dat was aleen maar aandachttrekkerij (ja ook dat gezeik van mij), da's opzich niet erg, maar ik wou het gewoon even kwijt suck666 verderz ![]() |
![]() |
|
jah het kan aandacht trekkerij zijn maar ik leer dat je alles serieus moet nemen.
iedereen heeft er wel iets over te zeggen, maar inplaats van er vol tegen in te gaan kan er een beetje begrip getoont worden misschien?? je hoeft niets zielig te vinden maar je hoeft ook niet alles wat ie typt tegen hem te gebruiken denk ik zo.. owja ps suicidal eendje----> waar komt je naam vandaan?? aandachttrekkerij misschien??
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Als jij zo vernederd bent door je familie,waarom ben je daar nu nog? Je zegt dat het een gewoonte is toch? Zet die gewoonte op stop en bedenk ff wat ze je hebben aangedaan. Ook al kun je niet weg dan kun je ze alsnog ff een opsomming geven van wat ze je hebben aangedaan (en dan de deur uitstappen) Dan voelen ze wat ze hebben aangericht. Probeer vanaf daar een nieuw leven op te bouwen. En ff over jou probleem, mijn bericht was aan de mensen die het relatief nog wel ok hebben gehad in hun jeugd en daar hoor jij blijkbaar niet bij. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
~*silvietjuh*~ schreef: al die rotte reacties!! ik denk niet dat jullie snappen wat hij nou doormaakt! op zijn bericht heb ik al een hele lap text over wat hij kan veranderen geschreven.. text was ook niet lullig naar hem toe bedoeld, meer zoiets van tegen silvietjuh.. nouwja, laat maar, k snap mezelf ook niet echt meer |
![]() |
|
![]() |
Dat gene wat er werd gezegd dak het zo ff kom zegge.. Ik wou dit niet eens.. Maar ik hoopte dat het beter zou worde.. Want mense zeide allemaal.. Ja.. Als je er over praat is het goed.. Nou.. Ik wou et eig zoiezo niej over prate.. Nou hebk toch die stap genome.. Maar dat is dan alleen met jullie.. Want met bekende mense durf.. en kan ik et niej.. Kben de gene owk erg dankbaar die er goed op reagere.. Want ik had al verwacht dat ik alleen maar slechte reacties kreeg.. Van.. Ooh ziele poot.. Ofzow.. Of aandachttrekker.. Tis gewoon kut opt moment.. En tja.. Der is 1 oplossing om allez in 1 keer weg te krijge.. Maart is EIGENLIJK niej de goeie.. Maar goed.. We kijke wel weer wat morge brengt..
|
![]() |
|
Verwijderd
|
de stap die jij denk ik bedoeld is duidelijk niet de goeie, dat weet je zelf ook wel, don't scare people with it, don't think about it.
keep ya head up man, het leven is veels te mooi om weg te flikkeren, aleen moetje het zien, it's hard... dus zoek hulp\ by the way meer zal ik niet meer zeggen over dit onderwerp omdat we nogal van mening verschillen over depressie ik wil je niet de grond in stampen da's absoluut niet de bedoeling greetings.. |
![]() |
||
Citaat:
Een prettig kerstfeest!
|
Verwijderd
|
Betse Purgatori,
misschien zullen lang niet alle reacties in dit topic jou zo bevallen, maar je moet je even voorstellen dat er elke week wel een topic als dit geopend wordt, en aangezien er niet meer staat dan dat het zo slecht gaat en je niet meer verder wilt, nemen mensen het minder snel serieus. Daarbij zijn er ook nog mensen die gewoon een andere mening hebben over dingen of die anders met dingen omgaan, dit zijn niet meteen slechte reacties, maar gewoon reacties die jou niet helpen en waar je je dus niets van aan moet trekken. Ik weet zelf ook niet goed wat ik met jouw topic moet. Ik krijg heel weinig informatie van jou, en professionele hulp zoeken wil je niet. Wat verwacht je precies met je topic, wat wil je horen van ons? Dit bedoel ik niet lullig, maar dit vraag ik me gewoon af. Dit soort topics zijn er zo vaak, en telkens zijn er de voor de topicstarter de vervelende reacties en de fijne reacties, en telkens ontstaat dezelfde discussie... Aan jou kan ik niet meer zeggen dan dat dit hoe dan ook jouw leven is, en dat dus enige stappen om het te verbeteren alleen door jou te nemen zijn. Je zegt hulp niet te kunnen en durven zoeken, waarom dan niet? Weeg de dingen eens tegen elkaar af? Wat heb je te verliezen? Het gaat nu toch al heel slecht, dan kun je net zo goed hulp zoeken waarmee je kans hebt dat het beter zal gaan. Dit is jouw leven, en je kunt dan wel niet bepalen wat er om je heen gebeurd, maar je kunt wel bepalen hoe je daarop reageert en hoe je daarmee omgaat. Neem even rust zoals al eerder is geadviseerd en probeer alles eens op een rijtje te zetten voor jezelf. Onderzoek eerst gewoon eens de opties die er zijn om hulp te zoeken, vraag anderen om ervaringen etc. Je hoeft niet in 1 x grote stappen te zetten, dat je die hebt genomen het hier al neer te zetten is een goed begin. Bleef hier niet steken maar denk na over en volgende stap, om uiteindelijk daar te komen waar je wil zijn. Sterkte! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Waar ik ook laat zien dat ik me klote voel.. En onder andere slechte beslissingen neem.. (lees et) En het ergens op ga afreageren.. (LEES) En dan tenslotte toch zelf**** ga doen.. Sorry voor de sterre en tusse haakjes.. Maar ik krijg et gewoon niej nog is gezegd.. Tis gewoon allemaal NIKS meer.. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je moet jezelf leren accepteren zoals je bent, je bent dus niet ziek in je hoofd, je bent gewoon zo! Waarom wil je niet dat je ouders iets weten? Wat is daar precies zo erg aan dat nog erger is dan hoe klote jij je nu voelt? Verder kun je naar de dokter gaan zonder dat je ouders dat weten en die om advies vragen etc. Die zou dan ook eventueel kunnen bemiddelen tussen jou en je ouders... Het is allemaal echt niet zo'n ondoorbreekbare cirkel.. het blijf hoe dan ook jouw leven en jij blijft de controle houden daarover. Zolang jij geen hulp zoekt krijg je die ook niet, en blijf je in dit cirkeltje hangen. Je zet jezelf gevangen, en blijft alles als uitzichtsloos beschrijven. Maar dat maak jij het zelf door geen actie te ondernemen. Ik zeg neit dat leven makkelijk is, ik zeg niet dat die cirkel doorbreken makkelijk is, ik zeg niet dat de stap dit hier te typen makkelijk was.. Ik zeg alleen maar dat het mogelijk is..... |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het grote steekwoordentopic #9!!! Quiana | 271 | 23-10-2003 13:42 | |
Psychologie |