Oud 03-11-2001, 17:16
ick
ick is offline
jah mensen, 't is weer zover, heb 'n nieuwe brommer en gelijk problemen.... ik heb 'n puch zip, lekker brommertje (tops 80 teller ) maar als ik optrek maakt ie veel toeren (standaard om 'n beetje flex weg te trekken) maar zogauw ik begin te rijden wil die de koppeling niet volledig aangrijpen, teminste zo lijkt 't..... is hier wat aan te down zonder dat 't geld gaat kosten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-11-2001, 23:49
Wasp
Wasp is offline
Beetje met rolle(r)tjes kloten..
Iets lichter, of iets zwaarder.
Oud 04-11-2001, 08:57
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Citaat:
Wasp schreef:
Beetje met rolle(r)tjes kloten..
Iets lichter, of iets zwaarder.

Idd, waarschijnlijk zwaardere, maar soms kan het ook lichtere zijn, dat moet je ff uitproberen, dan moet je ff zo'n Polini setje kopen, daar zitten 6*6 stuks rolletjes in, in verschillende maten, dan kun je uitproberen, dat kost je 30 piek. Helaas zijn deze rolletjes niet geweldig, je moet ze nml. in elkaar drukken, dus het loopvlak bestaat niet uit 1 stuk. Mijn carter begon er door te ratelen bijvoorbeeld, ik heb daarna gewoon Gianelli rolletjes gekocht en toen was het over. Jah niet helemaal, want een minarelli horizontaal schijnt sowieso nogal te ratelen...
Oud 04-11-2001, 10:57
ick
ick is offline
ik dacht zelf aan 'n versleten koppeling, kan dit ook't geval zijn? want hij blijft zo min of meer 't zelfde toerental houden, en pas bij 50 gaat ie door naar maximaal toerental...

maar ik zal ook naar me rolletjes kijken, thnx voor de tip
Met citaat reageren
Oud 04-11-2001, 11:45
Genesis
Genesis is offline
Klinkt idd als een koppelingsprobleem. Demonteer je carterkap en koppeling. Bekijk de koppelingssegmentjes: zijn die minimaal 1/1,5 mm dik? koop anders nieuwe koppelingssegmentjes. Zijn die dik genoeg, zet er dan wat slappere trekveertjes in.

Rolletjes/drukveer heeft niet zoveel te maken met het toerental bij het wegrijden en dus hoogstwaarschijnlijk niet de oorzaak van dit probleem. Bekijk je koppeling!!

Genesis
Met citaat reageren
Oud 04-11-2001, 14:11
ick
ick is offline
Citaat:
Genesis schreef:
Klinkt idd als een koppelingsprobleem. Demonteer je carterkap en koppeling. Bekijk de koppelingssegmentjes: zijn die minimaal 1/1,5 mm dik? koop anders nieuwe koppelingssegmentjes. Zijn die dik genoeg, zet er dan wat slappere trekveertjes in.

Rolletjes/drukveer heeft niet zoveel te maken met het toerental bij het wegrijden en dus hoogstwaarschijnlijk niet de oorzaak van dit probleem. Bekijk je koppeling!!

Genesis

slappette trekveertjes? liever nie, hij trekt SUPER, maar ik heb 't idee dat ie slipt... ik zal me koppeling eens gaan bekijken

nieuwe koppeling of nieuwe segmentjes, hoe duur word dat? als ik voor 'n nieuwe koppeling ga, welke moet ik dan nemen? (ik wil 'm vrij laat laten aangrijpen, wil als eerste bij 't stoplicht weg
Met citaat reageren
Oud 04-11-2001, 20:21
Genesis
Genesis is offline
Als je trekveertjes TE sterk zijn, trekt ie dus juist ongelofelijk verrot weg.. Het is niet hoe strakker hoe beter!! Als ze namelijk te strak zijn, slipt je koppelingOf hij blijft dan slippen de hele tijd, of hij slipt alleen te lang bij het wegrijden. (wat bij jou dus zo is) Toch het proberen waard hoor!!

Nieuwe segmentjes kosten tussen de 25 en de 50 gulden of nog duurder afhankelijk van de kwaliteit.
Complete koppeling kost tussen de 125 en de 225 gulden. Polini is prima, die kost meen ik 160.

Genesis
Met citaat reageren
Oud 06-11-2001, 17:30
ick
ick is offline
Citaat:
Genesis schreef:
Als je trekveertjes TE sterk zijn, trekt ie dus juist ongelofelijk verrot weg.. Het is niet hoe strakker hoe beter!! Als ze namelijk te strak zijn, slipt je koppelingOf hij blijft dan slippen de hele tijd, of hij slipt alleen te lang bij het wegrijden. (wat bij jou dus zo is) Toch het proberen waard hoor!!

Nieuwe segmentjes kosten tussen de 25 en de 50 gulden of nog duurder afhankelijk van de kwaliteit.
Complete koppeling kost tussen de 125 en de 225 gulden. Polini is prima, die kost meen ik 160.

Genesis

heb je 't nu over de Polini Speed Clutch? die adviseerden ze bij beumer voor 162,50

moet ik dan nie 'n sterker koppelingshuus hebben? jij trekt de jouwe ook nog wel eesns stuk zei je...
Met citaat reageren
Oud 06-11-2001, 17:32
ick
ick is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
Idd, waarschijnlijk zwaardere, maar soms kan het ook lichtere zijn, dat moet je ff uitproberen, dan moet je ff zo'n Polini setje kopen, daar zitten 6*6 stuks rolletjes in, in verschillende maten, dan kun je uitproberen, dat kost je 30 piek. Helaas zijn deze rolletjes niet geweldig, je moet ze nml. in elkaar drukken, dus het loopvlak bestaat niet uit 1 stuk. Mijn carter begon er door te ratelen bijvoorbeeld, ik heb daarna gewoon Gianelli rolletjes gekocht en toen was het over. Jah niet helemaal, want een minarelli horizontaal schijnt sowieso nogal te ratelen...
dat de rolletjes brak zijn maakt nie uit toch? zogauw ik weet welk gewicht ik moet hebben koop ik rolletjes ovor mannen met borsthaar
Met citaat reageren
Oud 06-11-2001, 19:00
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
ick schreef:
heb je 't nu over de Polini Speed Clutch? die adviseerden ze bij beumer voor 162,50

moet ik dan nie 'n sterker koppelingshuus hebben? jij trekt de jouwe ook nog wel eesns stuk zei je...
Ja, die polini geloof ik.. 2G ben ik niet zo weg van..
Mijn koppelingshuis begeeft het af en toe nog wel es, maar mijn scoot heeft een 70EVO en die van jou is verder standaard, dus ander koppelingshuis is voor jou niet nodig..

Genesis
Met citaat reageren
Oud 07-11-2001, 17:53
ick
ick is offline
Citaat:
Genesis schreef:
Ja, die polini geloof ik.. 2G ben ik niet zo weg van..
Mijn koppelingshuis begeeft het af en toe nog wel es, maar mijn scoot heeft een 70EVO en die van jou is verder standaard, dus ander koppelingshuis is voor jou niet nodig..

Genesis

is voor mij NOG nie nodig

ik wil der 'n 50cc racecylinder onder zetten.... ben bang voor 't verbruik van 70cc.... moet LEVEN van 12,50 per dag.... als me brommer al 10 piek vreet heb ik net 'n onbelegde boterham maakt dat wigenlijk veel uit? volgens mij dus wel, aangezien ze beiden 'tzelfde toerental zullen hebben.....

Met citaat reageren
Oud 12-11-2001, 13:30
Genesis
Genesis is offline
Als je krap bij kas zit moet je je scoot gewoon standaard houden, hoogstens eens een ander uitlaatje ofzo.. Zo gauw als je met andere cilindertjes gaat ouwehoeren krijg je dr gewoon veel sneller gezeik mee..

50CC is zowieso vriendelijker voor je scoot wat dat betreft, het gebruik van een 50CC is inderdaad ook minder..

Genesis
Met citaat reageren
Oud 12-11-2001, 16:34
ick
ick is offline
Citaat:
Genesis schreef:
Als je krap bij kas zit moet je je scoot gewoon standaard houden, hoogstens eens een ander uitlaatje ofzo.. Zo gauw als je met andere cilindertjes gaat ouwehoeren krijg je dr gewoon veel sneller gezeik mee..

50CC is zowieso vriendelijker voor je scoot wat dat betreft, het gebruik van een 50CC is inderdaad ook minder..

Genesis

maar da's juist 't probleem... hoe krap bij kas ik ook zit, ik wil 'm sneller hebben... en 'n ander uitlaatje zit er al onder, en ik mis me varioring.... maar ik wil sneller maar ook minder benzinegebruik.... .onmogelijk he?

Met citaat reageren
Oud 12-11-2001, 22:07
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
ick schreef:
onmogelijk he?
ben bang van wel ja..

Genesis
Met citaat reageren
Oud 17-11-2001, 12:23
Nocturnal
Nocturnal is offline
andere koppelingsveren, ze hebben verschillende kleurtjes, neem de slapsten.
Dan maakt 'ie minder toeren als je wegtrekt omdat de koppeling al sneller uitslaat.

Succes, ps als je em sneller wilt hebben, zonder aan te passen : 70 cc Metrakit!

"They call it HELL, we call it METRAKIT!"
Oud 17-11-2001, 18:55
Razor - Blade
Razor - Blade is offline
Citaat:
Edgecrusher schreef:
andere koppelingsveren, ze hebben verschillende kleurtjes, neem de slapsten.
Dan maakt 'ie minder toeren als je wegtrekt omdat de koppeling al sneller uitslaat.

Succes, ps als je em sneller wilt hebben, zonder aan te passen : 70 cc Metrakit!

"They call it HELL, we call it METRAKIT!"

metrakit
Met citaat reageren
Oud 18-11-2001, 10:38
Genesis
Genesis is offline
God allemachtig.. METRAKIT??? Wil je hard, neem dan een 70 EVO of een 70 MHR speed!

pff.. Metrakit -> heb je zoiets zelf wel eens in werking gezien?? Ging dat hard?
zo nee: met de bovengenoemde cilinders wel
zo ja: met bovengenoemde cilinders gaat het harder

Genesis
Met citaat reageren
Oud 19-11-2001, 21:10
ick
ick is offline
ik wil geen 70cc.... ik wil 50 snel....

wat gaat dat doen met me snelheid? hij loopt nu met snel pijpje zonder varioring 72 (eindelijk digitaal gezien als ik 'n 50cc racecylinder derin zet en een boor in me uitlaat zet (jah hij heb nog proppen... )

en hoeveel ken me dat gaan kosten? (behalve dan de 50 piek benzine om 'm in te rijden
Met citaat reageren
Oud 19-11-2001, 23:14
Genesis
Genesis is offline
Je wil een 50snel? hm.. tja, zoek maar wat leuks uit.. polini corsa ofzo..

UITLAAT UITBOREN? wat is dat nou weer voor beunhaasmanier??

'Scooters opvoeren kan iedereen, tunen is een vak.'

Zeg ik altijd maar..

(waarbij ik natuurlijk niet gezegd heb dat ik een vakman ben)

Succes.

Genesis
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten