Advertentie | |
|
![]() |
|
Klinkt idd als een koppelingsprobleem. Demonteer je carterkap en koppeling. Bekijk de koppelingssegmentjes: zijn die minimaal 1/1,5 mm dik? koop anders nieuwe koppelingssegmentjes. Zijn die dik genoeg, zet er dan wat slappere trekveertjes in.
Rolletjes/drukveer heeft niet zoveel te maken met het toerental bij het wegrijden en dus hoogstwaarschijnlijk niet de oorzaak van dit probleem. Bekijk je koppeling!! Genesis |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
nieuwe koppeling of nieuwe segmentjes, hoe duur word dat? als ik voor 'n nieuwe koppeling ga, welke moet ik dan nemen? (ik wil 'm vrij laat laten aangrijpen, wil als eerste bij 't stoplicht weg ![]() |
![]() |
|
Als je trekveertjes TE sterk zijn, trekt ie dus juist ongelofelijk verrot weg.. Het is niet hoe strakker hoe beter!! Als ze namelijk te strak zijn, slipt je koppelingOf hij blijft dan slippen de hele tijd, of hij slipt alleen te lang bij het wegrijden. (wat bij jou dus zo is) Toch het proberen waard hoor!!
Nieuwe segmentjes kosten tussen de 25 en de 50 gulden of nog duurder afhankelijk van de kwaliteit. Complete koppeling kost tussen de 125 en de 225 gulden. Polini is prima, die kost meen ik 160. Genesis |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
moet ik dan nie 'n sterker koppelingshuus hebben? jij trekt de jouwe ook nog wel eesns stuk zei je... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Mijn koppelingshuis begeeft het af en toe nog wel es, maar mijn scoot heeft een 70EVO en die van jou is verder standaard, dus ander koppelingshuis is voor jou niet nodig.. Genesis |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ik wil der 'n 50cc racecylinder onder zetten.... ben bang voor 't verbruik van 70cc.... moet LEVEN van 12,50 per dag.... als me brommer al 10 piek vreet heb ik net 'n onbelegde boterham ![]() |
![]() |
|
Als je krap bij kas zit moet je je scoot gewoon standaard houden, hoogstens eens een ander uitlaatje ofzo.. Zo gauw als je met andere cilindertjes gaat ouwehoeren krijg je dr gewoon veel sneller gezeik mee..
50CC is zowieso vriendelijker voor je scoot wat dat betreft, het gebruik van een 50CC is inderdaad ook minder.. Genesis |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
andere koppelingsveren, ze hebben verschillende kleurtjes, neem de slapsten.
Dan maakt 'ie minder toeren als je wegtrekt omdat de koppeling al sneller uitslaat. Succes, ps als je em sneller wilt hebben, zonder aan te passen : 70 cc Metrakit! "They call it HELL, we call it METRAKIT!"
||
Citaat:
metrakit ![]() |
![]() |
|
![]() |
ik wil geen 70cc.... ik wil 50 snel....
wat gaat dat doen met me snelheid? hij loopt nu met snel pijpje zonder varioring 72 (eindelijk digitaal gezien ![]() ![]() en hoeveel ken me dat gaan kosten? (behalve dan de 50 piek benzine om 'm in te rijden ![]() |
![]() |
|
Je wil een 50snel? hm.. tja, zoek maar wat leuks uit.. polini corsa ofzo..
UITLAAT UITBOREN? wat is dat nou weer voor beunhaasmanier?? 'Scooters opvoeren kan iedereen, tunen is een vak.' Zeg ik altijd maar.. (waarbij ik natuurlijk niet gezegd heb dat ik een vakman ben) ![]() Succes. Genesis |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|