Oud 14-12-2001, 17:43
knuffelke
knuffelke is offline
Wel, ik weet niet hoe het is gekomen ofzow...maar ik ben nu opeens me cd-station kwijt.
Hij kan geen cd's meer lezen die ik in dat spul stop.
Ik heb al geprobeerd om windows er overheen te draaien, maar jah...dat gaat uf koors ook niet aangezien hij dat station niet kan lezen...
Ik heb ook geprobeerd bij nieuwe hardware zoeken...maar lukt ook niej...

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Thx!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2001, 17:53
Verwijderd
Computer opnieuw opgestart?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 18:02
knuffelke
knuffelke is offline
Citaat:
henri schreef:
Computer opnieuw opgestart?

al 1000 maal...helpt niej

Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 18:32
Verwijderd
gaat de het station aan tijdens het opstarten? (zie ledje) zo nee: druk voedingskabeltje aan..

Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 19:02
WolterB
WolterB is offline
kijk in eigenschappen of de pc op de compatibiliteitsmodus loopt

rechtermuisknop op deze computer --> eigenschappen --> prestaties

Als dit het geval is, of je pc naar een TD brengen of backuppen en windows opnieuw installeren
Oud 14-12-2001, 21:05
Verwijderd
Draai je Windows? Zoja...klik dan rechts op Deze Computer en kies voor Eigenschappen. Ga naar Apparaatbeheer. Kijk of er een categorie 'CD-ROM' in het onderstaande lijstje staat. Zoja, klik dan op het plusje ervoor en kijk of er staat 'dit apparaat werkt correct'. Zonee, dan wordt het iets lastiger. Kijk of je kabels er nog wel goed inzitten (kastje open, kabeltjes natrekken) en voor de rest is het vrij moeilijk om dat over internet uit te leggen...
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 15:41
knuffelke
knuffelke is offline
Citaat:
nare man schreef:
Draai je Windows? Zoja...klik dan rechts op Deze Computer en kies voor Eigenschappen. Ga naar Apparaatbeheer. Kijk of er een categorie 'CD-ROM' in het onderstaande lijstje staat. Zoja, klik dan op het plusje ervoor en kijk of er staat 'dit apparaat werkt correct'. Zonee, dan wordt het iets lastiger. Kijk of je kabels er nog wel goed inzitten (kastje open, kabeltjes natrekken) en voor de rest is het vrij moeilijk om dat over internet uit te leggen...

Bij apparaatbeheer -> cd-rom, daar staat dat station niet eens meer in...
De writer werkt nog wel correct...

Van al dat kabelgedoe heb ik dus echt totaal geen verstand...

Is er iets ernstig fout???

Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 17:49
The twe@ker
The twe@ker is offline
Schroef de pc open en kijk of die brade grijze kabel loszit. En druk hem iets aan.
Oud 15-12-2001, 17:58
Verwijderd
Idd, haal je kast ff open en kijk of de kabels er nog goed inzitten. Ze kunnen er waarschijnlijk maar op één manier in. Overigens: als je je kast nooit openhaalt, als je niet zo'n tweaker bent, is de kans dat de kabel los is gaan zitten wel erg klein natuurlijk...maar je kunt nooit weten.

Misschien heeft-ie ook wel gewoon de geest gegeven, dat kan natuurlijk ook nog. Heb je niet iemand in je vriendenkring die er een beetje veel van weet?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2001, 09:55
knuffelke
knuffelke is offline
stel dat dat kabeltje nou goed steekt...
is er dan nog iets dat ik kan doen???
Met citaat reageren
Oud 16-12-2001, 14:24
be062603
be062603 is offline
heb dit ook wel eens voor gehad , en de oplossing is niet zo voor de hand liggend :

ga naar configuratiescherm , systeem , apparaatbeheer , verwijder in het lijstej bij ide controllers de primary controller en secondary controller . start opnieuw op , dan begint hij het opnieuw te installeren enkele keren herstarten en je cdrom zou terug moeten zijn
Met citaat reageren
Oud 17-12-2001, 06:36
knuffelke
knuffelke is offline
Citaat:
be062603 schreef:
heb dit ook wel eens voor gehad , en de oplossing is niet zo voor de hand liggend :

ga naar configuratiescherm , systeem , apparaatbeheer , verwijder in het lijstej bij ide controllers de primary controller en secondary controller . start opnieuw op , dan begint hij het opnieuw te installeren enkele keren herstarten en je cdrom zou terug moeten zijn

thx! voor de reacties tot nu toe!

Dit heb ik dus geprobeerd...tevergeefs...
Ik kan ze niet verwijderen omdat ik niet op ok kan klikken als hij vraagt dit te verwijderen.

Ik was toch al van plan om in de vakantie ff een format c te doen...maar is het probleem dan opgelost, of is dat nutteloos?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten