We hebben een thuis een netwerk. Mijn computer is zeg maar de master ('kweenie hoe je het anders moet noemen). Dat betekent dus dat mijn computer de hele tijd aan moet staan als mijn broer op internet wil. Meestal moet ik mijn firewall ook uitschakelen, wat natuurlijk ontzettend dom is.
Nu heb ik een sterk vermoeden dat hij me bespiedt. Hij heeft al een keer gezegd dat als ik iets niet deed, dat hij me voor schut zou zetten en laatst had hij iemand in zijn MSN-lijst staan, zonder dat die persoon ooit het mailadres aan hem heeft gegeven. Ik vroeg hem toen vervolgens hoe hij aan het mailadres was gekomen. Hij zei (misschien voor de gein

): "Alles wat jij typt kan ik zien". Daar ben ik nogal van geschrokken, want dat betekent dat hij al mijn chats en andere prive-dingen kan lezen. Schending van de privacy natuurlijk! Ik heb toen gisteren even op internet gezocht en het schijnt dat die keylogger op de achtergrond draait, aangezien mijn computer een netwerk heeft moet dit anders aan toe gaan. Een anti-keylogger programma heb ik ook geprobeerd, maar volgens mij doetie het niet. Nou heb ik een aantal vragen en hopelijk kan een van julie ze beantwoorden:
1. Hoe kun je zien dat er op jouw computer een keylogger zit? Ctrl + Alt + Del, dat weet ik, maar heb niks kunnen vinden, maar misschien kun je dat zien onder de proxy?

Of draait de keylogger gewoon op zijn computer?
2. Hoe erg is zo'n keylogger? Kan hij behalve wat ik getypt heb, ook screenshots van bepaalde pagina's laten zien? (Voorbeelden van plaatjes/tekstbestanden oid zijn gewenst.)
3. Moet zijn computer altijd aangemeld op het netwerk zijn, voordat ik kan zien of er een keylogger aanwezig is? Zoja, betekent dat alles wat ik nu typ (hij is nu niet aangemeld), niet door hem kan worden gelezen?
4. Hoe kan ik die keylogger verwijderen? Als dat ding niet op mijn computer staat, maar op de zijne, kan ik het dan via proxy oid. het blockeren?
Hopelijk heeft iemand er meer verstand van.
Alvast bedankt!