Oud 05-01-2003, 16:45
framboosje
framboosje is offline
hoi...
nja, morgen begint het school dus opnieuw
en da zie'k helemaal niet zitten...
onder meer, omdat het klasje (we zijn met 13) waarin ik zie helemaal niet leuk is en ik eigenlijk maar met 2 mensen echt overeenkom, ik bang ben om naar verschilllende lessen (Frans, Nederland, Wiskunde, LO, ...) te gaan, omdat ik op de één of andere manier bang ben van de leerkracht of van de les zelf (vooral bij LO dan => zie vorig topic: turnen/zwemmen vermijden?!)...
van die andere leerkrachten ben ik eigenlijk gewoon bang om weer rotopmerkingen te krijgen zoals 'Je moet het antwoord weten, want je hebt geen moeilijke jeugd' of (nog voor ik een repetitie krijg) 'Je hebt weer niet geleerd zeker?!'...
allemaal rotopmerkingen gewoon... ik weet ook wel dat ik me er niets van moet aantrekken, maar ik kan da gewoon niet... die opmerkingen kwetsen mij gewoon enorm!!
vorig trimester heb ik ook verschillende keren "gespijbeld" tijden die lessen... dan zat ik gewoon een lesuur, of een hele voormiddag of zo in de toiletten... mijn beste vriendin doet dat soms ook en toen zaten we soms samen...
nu, mijn beste vriendin is ongeveer over haar problemen heen en ze zal da waarschijnlijk minder doen... en alleen in de koude toiletten zitten is ook niet bepaald leuk...
ik weet dat ik er niets mee oplos, met in de toiletten te zitten, maar ik weet gewoon niet wat ik anders moet doen... de leerkrachten weten dat ik met problemen zit en dat ik eraan werk. ik heb ook de toestemming gekregen van de directeur om nu en dan een les te missen, omdat het toch geen zin heeft iemand de les te laten volgen, als je bang bent en je niet kunt concentreren (hij was vroeger psycholoog, dus hij weet er wel wat van)... nu, dat ik toestemming heb, wil niet zeggen dat ik een hele dag in de toiletten kan doorbrengen.... dat wil ik ook niet, want zo mis ik teveel van de lessen en geraak ik weer te ver achterop...
ik weet echt niet meer wat te doen... praten met de leerkrachten waar ik bang van ben, zal niet vele helpen (ik heb het al geprobeerd), omdat het gewoon allemaal leerkrachten zijn die iets hebben "alles wat ik zeg MOET en ZAL gebeuren en ik maak geen uitzonderingen".... ze trekken zich er gewoon niets van aan, dat ik problemen heb...
ik zie het echt niet zitten om naar school te gaan... heeft iemand raad voor me?!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2003, 17:03
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Helpt met je ouders en met de directeur erover praten niet dan???

Anders moet je eens naar iemand gaan die je van die angst af kan helpen ( N.E.I therapie), heb ik ook gehad, ik had ook ongeveer dezelfde problemen als jij hebt ( vooral middelbare school en basisschool ) zoals met bijna niemand om kunnen gaan, bang zijn voor rotopmerkingen maar ging wel altijd naar les.
Ik werd namelijk ook daardoor nog al veel gepest en zo en dat werd me op begeven moment te veel.
Daarom besloot ik op therapie (N.E.I) te gaan en daar leer je jezelf beter kennen en probeerd hij je van die angst af te brengen en dus meer zelfvertrouwen te brengen.

Ik ben namelijk nu van die "problemen" af!!

Veel succes
Oud 05-01-2003, 17:09
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
die leraren behandelen je alsof je een gewoon mensen bent.. doen ze bij iedereen, ze behandelen iedereen hetzelfde. daarmee houden ze geen rekening met mensen die dr minder goed tegenkunnen.. ik was vorig jaar elke ochtend telaat en die congierge gaf mij dan ook elke ochtend van die opmerkingen.. ik deed mn hw nooit, ook altijd van die opmerkingen. ik kladde mn schriften onder tot hele boeken zwart werden, altijd die opmerkingen.. ze geven gewoon opmerkingen op alles dat afwijkt van t normale.. met die opmerkingen willen ze dat je er iets aan gaat veranderen, als dat eenmaal gebeurd is houden ze op. bv ze maken een opmerking over t feit dat je je hw nooit maakt, maak voortaan je hw wel en ze houden op. hoewel dr zijn altijd hardnekkige leraren ( ik had vorig jaar een leraar die mij hulples frans gaf en ik zeg altijd kweenie als ik iets nie weet, hij vond t zooo schattig. hij heeft me t hele jaar de moeilijkste vragen gesteld alleen maar zodat ik t zou zeggen en nu zegt hij t nog steeds elke keer als hij mij ziet, hij heeft mij gesmeekt t te zetggen, is bijna op zn knieen gegaan alleen voor zo n stom woordje. ik bedoel zulke leraren heb je) verder moet je leraren lerenvertrouwen. ze hebben t beste met je voor. ze zeggen die opmerkingen niet om je te pesten maar omdat ze graag willen dat je meer je best doet en dat je over gaat
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 17:15
Eend
Eend is offline
Je klinkt precies als ik toen ik nog op school zat. Ik heb er niks aan gedaan en ben gewoon dagen thuisgebleven. Ik durfde het ook gewoon niet meer. Ik kon het ook niet meer op brengen. Je doet gigantisch je best om toch te gaan en als je er bent wordt je met zo'n harde trap de grond in gepoord.
Ik ben telkes het begin van het jaar wel naar school gegaan, maar vanaf januari/februari was ik gewoon op en spijbelde per week steeds meer, totdat ik helemaal niet meer naar school ging. Ik liep toen al bij een psychiater en psycholoog en een opname zat er aan te komen, dus er werd verder ook geen druk op me gelegd. Sinds die opname ben ik niet meer naar school gegaan. Gewoon omdat ik het gewoon niet meer aankan. Het is te veel voor mij gevraagd om 1 uurtje les te volgen. Ik heb wel met ondersteuning van de kliniek geprobeerd school weer op te bouwen, maar het ging gewoon niet meer. Mijn angst was te groot en zal nooit meer echt helemaal weg gaan ben ik bang.
Ik zit nou in het laatste jaar dat ik leerplichtig ben, maar heb toestemming van de gemeente gekregen om thuis te mogen blijven. Ik werk wel een aantal uurtjes, maar zelfs om de hele dag te werken is voor mij te zwaar. Ik zou het heel graag willen, maar trek het gewoon niet

Ik kan je 1 ding vertellen: "Doe er wat aan voordat je net als mij strand! En ik had je graag veel tips gegeven, maar het is mijzelf ook nog steeds niet gelukt."

Liefs

Eendje
Oud 05-01-2003, 17:45
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Citaat:
Eend schreef:
Je klinkt precies als ik toen ik nog op school zat. Ik heb er niks aan gedaan en ben gewoon dagen thuisgebleven. Ik durfde het ook gewoon niet meer. Ik kon het ook niet meer op brengen. Je doet gigantisch je best om toch te gaan en als je er bent wordt je met zo'n harde trap de grond in gepoord.
Ik ben telkes het begin van het jaar wel naar school gegaan, maar vanaf januari/februari was ik gewoon op en spijbelde per week steeds meer, totdat ik helemaal niet meer naar school ging. Ik liep toen al bij een psychiater en psycholoog en een opname zat er aan te komen, dus er werd verder ook geen druk op me gelegd. Sinds die opname ben ik niet meer naar school gegaan. Gewoon omdat ik het gewoon niet meer aankan. Het is te veel voor mij gevraagd om 1 uurtje les te volgen. Ik heb wel met ondersteuning van de kliniek geprobeerd school weer op te bouwen, maar het ging gewoon niet meer. Mijn angst was te groot en zal nooit meer echt helemaal weg gaan ben ik bang.
Ik zit nou in het laatste jaar dat ik leerplichtig ben, maar heb toestemming van de gemeente gekregen om thuis te mogen blijven. Ik werk wel een aantal uurtjes, maar zelfs om de hele dag te werken is voor mij te zwaar. Ik zou het heel graag willen, maar trek het gewoon niet

Ik kan je 1 ding vertellen: "Doe er wat aan voordat je net als mij strand! En ik had je graag veel tips gegeven, maar het is mijzelf ook nog steeds niet gelukt."

Liefs

Eendje
Ik heb best medelijden met je, en hoop dat het je lukt dat je ervan afkomt!!! Het zou zo zonde zijn mocht je geen studie kunnen afmaken door het voorval.

Veel succes
Oud 06-01-2003, 21:27
Verwijderd
Citaat:
framboosje schreef:
hoi...

van die andere leerkrachten ben ik eigenlijk gewoon bang om weer rotopmerkingen te krijgen zoals 'Je moet het antwoord weten, want je hebt geen moeilijke jeugd' of (nog voor ik een repetitie krijg) 'Je hebt weer niet geleerd zeker?!'
Zulke opmerkingen kunnen echt niet. Je moet laten merken dat je het niet pikt. Praat met de directeur en ga eventueel naar een klachtencommisie. Die leraren zijn te ver gegaan.

Citaat:
de leerkrachten weten dat ik met problemen zit en dat ik eraan werk.
Vooral als ze het weten.

Citaat:
"alles wat ik zeg MOET en ZAL gebeuren en ik maak geen uitzonderingen".... ze trekken zich er gewoon niets van aan, dat ik problemen heb...
Toch wel handig, zo'n bord voor je kop. Kunnen je ouders met deze leraren gaan praten?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 17:18
gothicje
gothicje is offline
heej meis
wat erg voor je allemaal, ik herken zelf de situatie ook wel een beetje (heb hier ook een topic over school geopend)
laat je in in ieder geval niet wegjagen op school maar vecht het aan, met spijbelen schiet je niets op dan breng je jezelf alleen maar meer in de problemen...
misschien kan je er met iemand over praten op school?
probeer met die 2 mensen waar je wel mee om kan gaan veel lol te maken laat de goede kanten van jezelf zien vooral tegen over de leraren zo mogen niet zo tegen jou doen...
als je lef heb moet je gewoon een keer recht in het gezicht zeggen/vragen waarom hij zo doet en hoe jij je daarvan gaat voelen....
probeer het meis, je kan je verhaal altijd hier kwijt en ik sta in ieder geval klaar om je te helpen...
heel veel strekte
liefs me
Oud 08-01-2003, 17:45
DarkCat
DarkCat is offline
Hey meisje...

ik heb ook een tijd gehad op school dat ik me weleens opsloot op de wc. Niet uit angst voor de leraren of lessen, maar omdat ik alles schijtzat was. De chaos, het gegiechel van mijn klasgenoten om onnozele dingen, leraren die je behandelen als een kleuter, snobbige leerlingen die de hele dag tegen je aanzeiken. Het ging toen niet goed met mij. Ik was geestelijk een wrak, ik moest bijna al mijn energie richten op mezelf en mijn herstel. En toen dat net beter ging, was ik lichamelijk uitgeput. Ik kon school er niet bij hebben.
Ik kan je 1 ding heel erg afraden: kwaad worden. Dat deed ik altijd. Als een leraar zei 'ja meisje dan moet je maar beter je best doen. Het kan mij niks schelen dat je ziek bent geweest. Nou hup, aan het werk.', dan kwam ik met 'ja dat verslag kan de kanker krijgen! Zeikwijf!' en dan was ik weer weg.

Eigenlijk ga ik altijd mijn gang en ga weg wanneer ik wil. Ik heb dus ook niet een echte oplossing voor je. Leraren zijn vaak mensen die denken dat jij maar een klein meisje bent en dat hun leven pas het echte leven is. Ik heb ze vaak met minachting zien kijken. En nee, ik kon niet met ze praten. Je mag van geluk spreken dat je een directeur hebt die je begrijpt! Wat goed werkt als je bang bent voor lessen en school enzovoorts; bedenk je dat je daar vrijwillig zit en dat die leraren er zijn om jou dingen te leren, niet om je te martelen.

Ik kan je maar 1 tip geven eigenlijk nog.. doe niets tegen je zin in, blijf kalm, en blijf eerlijk. Zo zullen mensen je eerder begrijpen en serieus nemen. En verder, heel veel succes.
Oud 08-01-2003, 17:55
darkangel112
darkangel112 is offline
Citaat:
Eend schreef:

Liefs

Eendje

lief eendje

ik herken veel in wat je zegt..
vanaf morgen ga ik school ook weer proberen o te bouwen
ik heb nu een 2jaar lange op name gehad en ik ga het weer proberen.......

hoe gaat het nu met je??????

Liefs en succes!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 17:57
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
darkangel112 schreef:
ik heb nu een 2jaar lange op name gehad en ik ga het weer proberen.......
Ik wens je veel sterkte!
Oud 08-01-2003, 20:58
darkangel112
darkangel112 is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Ik wens je veel sterkte!
Dank je wel

liefs
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren