Advertentie | |
|
![]() |
|
De laatste keer bij het wiskundeproefwerk was ik ontzettend zenuwachtig. Ik had alles geoefend wat je kon oefenen en was geloof ik aan het trillen vanaf het moment dat ik het gemaakt had tot het moment dat ik het inleverde (nou misschien tussendoor ff niet). Ik zit vooraan en hij keek ze meteen na, dus ik zag dat ik een 10
![]() Bij de proefwerkweek wist ik ook al dat ik overkon en kon ik voor sommige proefwerken zelfs een 1 halen en dan nog een 9 staan, maar toch was ik ontzettend zenuwachtig. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
hoelanger het duurt voordat ik mijn cijfer terug heb, hoe zenuwachtiger ik word en dan ga ik steeds meer denken van dat ik het slecht heb gemaakt...heel raar... ![]() Ook als de cijfers worden uitgedeeld ben ik heel erg zenuwachtig...bang voor een onvoldoende -> omdat ik dus alles perfect wil doen... |
![]() |
||
Citaat:
Ik had dus toen ook een gesprek met m'n decaan en m'nouders (wat iedereen overigens had) zij vroeg allemaal vragen over hoe ik me voelde voor een toets (ben je zenuwachtig?leer je altijd voordat je naar school gaat nog even? krijg je klamme handen?etc) ik bleek dus 'n faalanst te hebben van 10... Ik heb toen ook een cursus gevolgd maar ik vond dat niet bepaald helpen! alleen de ademhalings oefeningen enzo hielpen wel. Je moet je negatieve gedachten [ik kan het niet, ik weet het niet meer...] om zetten tot positieve gedachten [ik heb goed geleerd, ik weet het allemaal wel]. Het kan misschien helpen maar zoiets doe je niet bepaald voor 'n toets. Maar je kan inderdaad 2 soorten faalanst hebben; [schaal 1-5] je bent bang laag te scoren en je wilt alleen nog maar meer leren om hoger te scoren [schaal 6-10] je leert alles normaal/goed en je krijgt 'n soort van black-out en je weet nix meer. Maar ik denk dat je beter alsnog met een je decaan/mentor gaan praten want ze zullen daar ook wel iets op hebben dat je je iig rustig kan voelen voor/op de repetitie Voor de mensen die willen weten waarom je zo'n black out krijgt [die schaal 6-10 dus]; mijn begeleidster had een hele mooie vergelijking; Je loopt over straat en er komt een auto hard aan rijden, wat doe jij? jij springt weg oftewel alle 'kracht' (of bloed) trekt naar je ledematen en je springt weg [natuurlijke reactie, je denkt niet, je doet!] op een repetitie is dat eigenlijk pcies hetzelfde, je wordt zenuwachtig [je ziet de auto keihard op je af rijden] en je reageert [bang dat je alles vergeten bent en je wordt zenuwachtig] je bloed trekt dus uit je hoofd [waardoor delen worden afgesloten en je niet meer rustig kunt nadenken] Het beste dus is om eerst even alles op je af te laten komen en rond te kijken (raam ofzo of een tekening maken om je aandacht af te leiden) en dan pas aan je repetitie te beginnen.
|
![]() |
hey ik heb uitermate erge faalangst....
en het is heel erg rot om mee om te gaan.. ik heb het sinds me 7e en ik ben nu 15.. en overgaan wil het niet.... ik weet ook verder niet goed wat je eraan kunt doen.. het enige is erover blijven praten... ik ben ook zo iemand die bij een 7 denkt van jezus waarom heb ik niet hoger gehaald? als je het net zo erg als mij hebt kan je er bijna niet meer vanaf komen en das best wel kut.. maar je kunt ermee leren leven....
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Faalangst enquête Floortje-1996_ | 1 | 07-05-2014 15:51 | |
Psychologie |
Gratis coaching voor faalangstige gevoelens Petra000 | 6 | 07-03-2011 15:50 | |
Psychologie |
Faalangst Dott | 46 | 03-11-2010 22:12 | |