Oud 18-01-2003, 20:22
damaetas
damaetas is offline
als iemand verliefd op je is, heb je er sowieso nogal wat macht over. als je terug verliefd bent zal je normaal gezien die macht niet misbruiken. de andere persoon heeft dan immers ook macht over jou en je wilt hem/haar toch geen pijn doen of gebruiken. het is een kwestie van vertrouwen, denkik.

maar wat als je je niet bewust bent van die macht en ze onbewust wel heel veel gebruikt.
of als je er niet van bewust bent, maar de ander wel en ze ook gebruikt.

ofzo

das eigenlijk best eng, moest ik even aan denken.

euhm, ja een vraagstelling

ben jij je bewust van die macht? gebruik je ze? gebruikt je vriend(in) ze?
Oud 18-01-2003, 20:27
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Het is ons niet zozeer om de macht te doen, maar we krijgen wel veel gedaan van elkaar.
Bijvoorbeeld gisteren was ik ergens iets vergeten en ik was echt moe en ik vroeg dus of m'n vriend er om wou gaan (hij heeft daarvoor 1,5 uur moeten stappen). Ik voelde me er al een beetje schuldig over, maar ik besefte dat, als ik wou, ik hem nog veel meer kon vragen, zonder dat hij het erg zou vinden...
Maar omgekeerd geldt dat ook.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 21:26
Talon
Talon is offline
Pussy Control...

© Eddie Murphy
Oud 18-01-2003, 21:36
Verwijderd
het meisje waar ik verliefd op ben weet inmiddels wat ik voor haar voel, en daar maakte ze naar mijn gevoel de afgelopen week gebruik van (niet extreem). Ach nou ja, boeien .
Het gaat er alleen om dat zij als bijna de enige in mijn kennisenkring de macht heeft mij nogal te kwetsen, dat is dan wel weer minder, gezien ik (nog) niet weet wat zij voor mij voelt.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 10:35
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef:
Het is ons niet zozeer om de macht te doen, maar we krijgen wel veel gedaan van elkaar.
Bijvoorbeeld gisteren was ik ergens iets vergeten en ik was echt moe en ik vroeg dus of m'n vriend er om wou gaan (hij heeft daarvoor 1,5 uur moeten stappen). Ik voelde me er al een beetje schuldig over, maar ik besefte dat, als ik wou, ik hem nog veel meer kon vragen, zonder dat hij het erg zou vinden...
Maar omgekeerd geldt dat ook.
ja dat is bij ons ook wel zo.

maar een koppel vrienden van mij: het meisje maakt echt misbruik ervan, en volgens mij zonder dat ze het weet. zij is ook wel heel erg verliefd op hem, maar elke keer komt het er op neer dat hij iets moet laten omdat zij het wil. (niet uitgaan met oudjaar, hij mocht bijna niet naar pukkelpop omdat zij naar de kermis wou, ... ) ik vind het echt extreem zielig/triest. het zal natuurlijk ook wel aan hem liggen.
Oud 19-01-2003, 14:02
Verwijderd
Citaat:
damaetas schreef:
maar een koppel vrienden van mij: het meisje maakt echt misbruik ervan, en volgens mij zonder dat ze het weet. zij is ook wel heel erg verliefd op hem, maar elke keer komt het er op neer dat hij iets moet laten omdat zij het wil. (niet uitgaan met oudjaar, hij mocht bijna niet naar pukkelpop omdat zij naar de kermis wou, ... ) ik vind het echt extreem zielig/triest. het zal natuurlijk ook wel aan hem liggen.
Zo'n koppel ken ik ook...maar ja, die jongen laat het ook allemaal toe, ik denk dat hij er (iig bij dat koppel dat ik ken) net zo'n groot aandeel in heeft als dat meisje.

Als ik heel moe ben of wat dan ook, vraag ik m'n vriend ook wel eens om iets te doen, hij vraagt mij ook wel eens wat. Hij spreekt elke week één avond af met vrienden, dat mag ie in principe van mij ook gewoon, maar heel heel heel dan vraag ik hem thuis te blijven (één keer voorgekomen ofzo?). Hij vraagt zo iets ook wel eens van mij (al ben ik heel veel thuis, dus echt nodig is het niet ).

Ik denk dat iedereen, bewust of onbewust, die macht wel eens gebruikt.
De één alleen wat meer dan de ander.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten