Oud 20-01-2003, 20:06
framboosje
framboosje is offline
hoi!

ik weet niet hoe het in nederland is, maar hier in belgië organiseren ze dit jaar voor de eerste keer "de week van de diversiteit" (week van 10 tot 14 februari)... eigenlijk is het een project rond verschillende culturen, geloof, sexueele geaardheid enz. de bedoeling is elk jaar één thema te belichten...

dit jaar belichten ze "homoseksualiteit"...
nu vroeg ik me af, of er bij jullie op school iets wordt gedaan daarrond... elke vlaamse school krijgt in ieder geval een video en op de site kun je ook spelletjes e.d. er rond vinden [URL=http://www.deweekvandediversiteit.be]... ik denk dat onze school wel meedoet (ik ga in ieder geval even bij de directeur langs deze week om ff te weten hoe de zaken erbij staan bij ons op school...)...

nu mijn vraagje... ik ben zelf biseksueel (hate this word!) en in m'n klas zouden ze het denk ik wel al moeten doorhebben (mijn schriften en agenda en zo hangen vol met foto's van meisjes en 'k heb al verschillende vriendjes gehad, dus ja)... nu ja, da ben'k niet zeker, maar ik wil het graag aan al mijn vrienden zeggen (en dus niet alleen uit de klas), maar niet gewoon met zo'n stom zinnetje 'ik ben biseksueel' of zoiets... ik wil het hen gewoon graag zeggen, omdat sommige soms zo raar kijken als ik zeg van da's een snel meiske of 'misschien mloest ze iets grotere borsten hebben...' gewoon omda'k een meiske ben... ik denk dat wanneer ze weten da'k ook op meisjes val, me niet meer zo raar zouden aankijken en bovendien zou ik me meer op mijn gemak voelen...
hoe begin ik hieraan???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2003, 20:09
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
zeg dat je ook op meisjes valt zo even tussen neus en lippen door : )... heb ik gedaan en dat werkte prima
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 23:06
Methuselah
Methuselah is offline
Je hebt denk ik wel gelijk als je zegt dat ze zich meer op hun gemak zouden voelen als je het hen zou vertellen. Ik heb 'n meisje leren kennen hier in Leuven en zij heeft er van in het begin geen geheim van gemaakt dat ze ook op meisjes valt en ik ken niemand die er problemen mee heeft...

Hoe is een andere zaak... Ja, gewoon langs je neus weg ofzo, kweenie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten