Advertentie | |
|
![]() |
|
sinds wanneer ben je gaan denken dat het aan jou ligt? (wanneer dat besef net is gekomen is dat juist een teken van volwassenheid en zelfstandigheid).
heb je ook het gevoel dat je alleen maar negatief reageren kunt? ik denk dat je momenteel niet zo goed met jezelf leven kunt. het helpt vaak als je dat tegen je ouders zegt. dat deed ik wel en dat hielp ![]() mijn ouders lieten me dan meestal met rust een paar dagen, om daarna erover te praten hoe het dan precies kwam dat het misging. nu ik niet meer bij m'n ouders woon gaat het ook beter, dus ik denk dat dat inderdaad een goede oplossing is. het is alleen jammer dat het op zo'n manier moet... vaak wordt de relatie met je ouders dan beter, omdat je dan zelf kunt bepalen wanneer je ze ziet en als je erg chagrijnig bent ofzo kun je er ook voor kiezen om gewoon niet te gaan. en over samen met iemand wonen: diegene kun je zelf kiezen, je ouders kun je niet kiezen. heb je ook broers en zussen?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Wat het is, het gaat niet om een fase waar ik nu inzit. Het gaat al slecht sinds ik vier maanden oud ben. En het is niet dat ik denk dat het aan mij ligt, mijn ouders en zusjes zeggen dat ook. Daar hebben ze ook gelijk in. Ik heb me al vanaf ik me kan heugen nergens echt thuis of compleet gevoeld en ben daardoor denk ik erg prikkelbaar. Ik kan gewoon niet goed met mensen om me heen leven. Als ze me op de lip zitten word ik chagarijnig en denk ik dat ik alles beter weet en kan. Ik denk dat idd nu het beste is om het huis uit te gaan, alleen het probleem is alleen geld. Ik begin volgend jaar aan een universitaire studie en had me voorgenomen om de eerste twee jaar thuis te blijven sowieso. Nu zal ik dat ineens om moeten gooien en dat werkt niet echt bevorderlijk voor onze relatie. Het is gewoon heel frustrerend om te weten dat jij in je eentje een gezin van vijf kan 'terroriseren', en hebt gedaan. Het is toch vreemd dat ik al eigenlijk heel mn leven probeer los te komen, en als het eenmaal zover is het helemaal niet is zoals ik het wil...
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat je ouders en zusjes het ook zeggen betekend niet dat het allemaal alleen maar aan jou ligt, denk ik niet iig, 'waar er twee vechten, hebben er twee schuld', ik denk dat daar altijd wel iets van waarheid in zit.
Wat ik al zei, als je niet meer thuis woont, is het makkelijker om met ze om te gaan, denk ik, omdat je dan niet meer continu op elkaars lip zit. Wie weet gaan ze je zelfs wel missen. Misschien toch eens met je ouders er over praten, want dat jij er over nadenkt, lijkt me toch een teken dat je wilt dat er iets veranderd? Of dat je je er zelf iig ook niet helemaal lekker bij voelt. Misschien kunnen jullie met elkaar wel tot een 'oplossing' komen. |
![]() |
|
Ik wil ook zeker dat er iets veranderd, het probleem is alleen dat ik niet weet wanneer ik me vervelend of overheersend gedraag. Het is bijna natuurlijk voor mij geworden zeg maar. Ik probeer voor de tijd dat ik nu nog thuis woon me zo goed mogelijk te houden maar het is gewoon geen fijne situatie dat mijn ouders en zusjes zo deken over mij en de afgelopen jaren. Ik ben nu wel aan het nadenken hoe ik het beste nu door kan gaan maar ik maak me toch wel zorgen over hoe onze relatie later zal zijn en of ik werkelijk wel met iemand samen zou kunnen wonen. Ik vraag het me echt af. Voor nu zal het denk maar afwachten zijn tot er wat op mn pad komt.
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
ik weet het niet meer... Verwijderd | 8 | 08-01-2013 17:12 | |
Psychologie |
Ik weet het niet meer Shaneq | 1 | 15-12-2011 14:59 | |
Liefde & Relatie |
Ik weet het niet meer... Dzjun | 51 | 03-07-2006 07:38 | |
Psychologie |
Ik weet het niet meer... Dark-Wings | 2 | 06-06-2002 20:18 | |
Liefde & Relatie |
Ik weet het niet meer... muurbloem | 3 | 03-03-2002 07:39 | |
Liefde & Relatie |
* Ik heb jullie hulp nodig * Ik weet het niet meer.. :( * U-NiQ | 16 | 03-02-2002 14:26 |