Oud 24-01-2003, 11:58
steentje
steentje is offline
bij een vriendschap tussen en jongen en een meisje:

wanneer gaat het te ver?

Als je elkaar vaak knuffelt, elkaars hand vasthoud, elkaar gewoon heel vaak wilt zien, met elkaar stoeit...????
Oud 24-01-2003, 12:19
Sano
Sano is offline
Als je meer lichamelijk contact heb met een vriend van een ander geslacht dan met je vrienden van je eigen geslacht is er meer aan de hand dan vriendschap.

Dus... Leef je eigen signature
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 12:41
elledc
elledc is offline
echte vriendschap bestaat niet tussen meisje en jongen, er is altijd één die meer wil van de één of van de ander
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 12:58
Dotcom
Dotcom is offline
Citaat:
utopia5 schreef:
echte vriendschap bestaat niet tussen meisje en jongen, er is altijd één die meer wil van de één of van de ander
Onzin, ik heb meer vriendinnen dan vrienden.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 13:33
Verwijderd
Is inderdaad onzin. Ik heb ook allemaal vrienden, waarvan ik niets wil en zij ook niet van mij. En de helft ervan heeft daarbij zelf al een vriendin en ik heb zelf ook al een vriend. Natuurlijk is er een groot risico dat de één meer wil dan de ander, maar echte vriendschap kan zeker wel bestaan tussen een jongen en een meisje.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 13:35
ABrules
ABrules is offline
dat ligt voor iedereen anders... moet je zelf met die jongen/meisje bepalen... wat voor een ander ver is is weer voor iemand anders helemaal niet ver... ligt gewoon aan de personen..
Oud 24-01-2003, 13:39
SilverAngel
SilverAngel is offline
Citaat:
steentje schreef:

wanneer gaat het te ver?

Als je elkaar vaak knuffelt, elkaars hand vasthoud, elkaar gewoon heel vaak wilt zien, met elkaar stoeit...????
ik weet het niet, want mijn stomme vriend zegt veel van mij te houden, maar wil geen sex en vrijen meer. Wat er dan overblijft? Volgens mij alleen vriendschap, volgens hem blijven we toch geliefdes. Dit vroeg ik me dus ook al af......
(meer over mijn probleem, lees je op Seksualiteit)

SilverAngel
Oud 24-01-2003, 13:44
dewdrop
dewdrop is offline
Vriendschap kan ver gaan tussen een meisje en een jongen, maar als er idd vormen van sexualiteit bij komen kijken, kan je je idd gerust afvragen of dit nou vriendschap of liefde is!!
Oud 24-01-2003, 18:08
steentje
steentje is offline
tot nu toe tnx voor jullie meningen....maar kzou dr graag nog wat meer willen...

en kgeloof wel in vriendschap tussen meisjes en jongens....

liefs, steentje
Oud 24-01-2003, 18:43
Verwijderd
Voor mij persoonlijk gaat het te ver wanneer het als meer voelt dan vriendschap.. of in het geval dat ik een vriend zou hebben, zou de grens wat dichterbij liggen, namelijk bij wat hij acceptabel zou vinden.

Echter, ik vind handje vasthouden en knuffelen eigenlijk sowieso wél kunnen, zolang je beiden duidelijk weet dat het puur vriendschap is. Ik ben gewoon een 'lichamelijk/aanrakerig' persoon en ik ga met mn vrienden ook net zo om als met mn vriendinnen..
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 18:54
Warsocket
Warsocket is offline
ik denk dat de grens tussen vriendschap en liefde geen scherpe grens is want vriendschap is ook een soort liefde
sex is natuurlijk een uiterste maar een kus op de wang da'hoeft voor mij geen echte liefde te zijn dat kan ook uit vriendschap een kus op de mond kan zelfs ook dsu ik denk dat (ik in ieder geval) geen scherpe grens kan trekken tussen vreindschap en liefde
Oud 25-01-2003, 17:39
steentje
steentje is offline
en wat als je nou zo close bent met je beste vriend en een vriend hebt?!
Oud 25-01-2003, 17:50
Gothic
Gothic is offline
Moeilijk. Ik heb het altijd 'makkelijk' gehad dat mijn mannelijke vrienden niet verliefd op mij waren/werden. Ik weet niet precies waar grens ligt. Hand vast houden kan te ver gaan, maar ook niet. Deed ik met vriendin ook altijd. Knuffelen net zo. Maar ja met een jongen kan er (seksuele) aantrekkingskracht ontstaan, zogauw dat ontstaat ga je voor vriendschap te ver. Seks kan natuurlijk ook puur lust zijn, maar ik vind het dan geen vriendschap meer, net als zoenen denk ik...
Oud 25-01-2003, 18:05
[eitje]Methuselah
[eitje]Methuselah is offline
Citaat:
utopia5 schreef:
Onzin, ik heb minstens evenveel vriendinnen als vrienden. En ja, vroeger wilde ik met 3 van de 4 meer dan gewoon vrienden zijn, maar zij niet. Dat respecteer ik, ben over die gevoelens heen (soms heeft 't wel 'n tijdje geduurt) en nu zijn we gewoon heel goede vrienden. Ik knuffel hen ook wel vaak, nu ja, de ene meer dan de andere, maar ik ga wel close met hen om. En ik mis hen ook als ik hen lange tijd niet zie en dat sms ik hen dan ook (of via msn of maakt niet uit)
Oud 25-01-2003, 18:31
Verwijderd
Seks kan ook wel onder vriendschap vallen, als je allebei goed weet waar je aan toe bent. Als het gewoon om de lust draait kan seks dus wel onder vriendschap vallen, maar dan moet je wel nuchter tegenover elkaar staan. In andere situaties kan handje vasthouden al slecht zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 11:51
steentje
steentje is offline
en ondertussen zegt die vriend van me dat ie me ziet als zus...maar alle knuffeligheid en dat aanhankelijke gedoe komt wel allemaal van hem af!

Wa wil ie nou?
Oud 26-01-2003, 12:11
Verwijderd
Citaat:
utopia5 schreef:
onzin, ik heb meestal heelclose met jongens, maar die zijn meestal homo, dus ik denk niet dat we meer van elkaar zouden willen
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 12:29
Bird
Bird is offline
Citaat:
steentje schreef:
en ondertussen zegt die vriend van me dat ie me ziet als zus...maar alle knuffeligheid en dat aanhankelijke gedoe komt wel allemaal van hem af!

Wa wil ie nou?
Dat knuffelen kan ook een uiting van genegenheid (= geen verliefdheid) zijn tegenover jou, of hij vindt knuffelen gewoon fijn. Ik heb ook een goede vriend en af en toe wel eens behoefte om te knuffelen: "hierkomen, ik wil je knuffelen". Prima dan toch? We weten allebei waar we aan toe zijn (vinden elkaar niet leuk).
Dat weet jij in jouw situatie kennelijk niet, dus ik zou het er wel een keer goed met hem over hebben, voordat het uit de hand loopt.
Oud 27-01-2003, 12:59
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Citaat:
utopia5 schreef:
Precies. Je kan wel gewoon vrienden zijn, maar een hele hechte vriendschap loopt uiteindlijk uit op sex. Het is een kwestie van tijd

de natuur blijft altijd de baas.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 19:19
steentje
steentje is offline
Citaat:
maar een hele hechte vriendschap loopt uiteindlijk uit op sex.
dat geloof ik niet hoor, t kan toch wel dan meiden en jongens vrienden kunnen zijn zonder iets voor elkaar te voelen?

kep trouwens mn vriend verteld over da close zijn met mn beste vriend en hij vindt t nie erg! Alsk maar nie verder ga dan dit....
Hij vindt het zelfs heel normaal!
Oud 30-01-2003, 16:44
B17V
B17V is offline
Citaat:
steentje schreef:

wanneer gaat het te ver?

sex hebt..
Oud 30-01-2003, 16:58
Precious lady
Precious lady is offline
Het steentje.......

Ik denk dat je best zo om kunt gaan met je beste vriend!
Mijn vriend heeft een broertje en hij is mijn beste vriend we kunnen het super met elkaar vinden en doen ook stoeien etc....... Ik denk dat je alleen moet nadenken of er gevoelens zijn zolang dat die er niet zijn is alles Hoe reageerd je vriend hier eigenlijk op??Zolang dat hij er geen problemen mee hebt is er niks aan de hand!
hopelijk heb je hier iets aan!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 17:43
elledc
elledc is offline
Citaat:
[eitje]Methuselah schreef:
Onzin, ik heb minstens evenveel vriendinnen als vrienden. En ja, vroeger wilde ik met 3 van de 4 meer dan gewoon vrienden zijn, maar zij niet. Dat respecteer ik, ben over die gevoelens heen (soms heeft 't wel 'n tijdje geduurt) en nu zijn we gewoon heel goede vrienden. Ik knuffel hen ook wel vaak, nu ja, de ene meer dan de andere, maar ik ga wel close met hen om. En ik mis hen ook als ik hen lange tijd niet zie en dat sms ik hen dan ook (of via msn of maakt niet uit)
Ja ja maar je geeft zelf toe dat je meer had gewild met hen, of misschien nog steeds, onrechtstreeks.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 19:16
steentje
steentje is offline
tblijft toch moeilijk he....komt ook nog bij dak dus een vriend heb!
tis ammul maar ingewikkeld....
Oud 30-01-2003, 20:37
Verwijderd
Citaat:
steentje schreef:

wanneer gaat het te ver?

Dat klinkt zoals ik met mijn beste vriendin doe... waarom zou jij dat dan niet met je beste vriend kunnen doen?

méér dan vriendschap is het pas, als je verliefd wordt... en dat voelt anders dan vriendschap-houden-van (verliefdheid doet vlindertjes hebben enzo en roze wolkjes)

en vriendschap tussen jongens en meisjes gaat heel goed... 'k ben met onvegeer evenveel jongens als meisjes bevriend...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten