Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Nummer 1.
Niemand heeft de mensen, die nu Nederland binnenkomen, uitgenodigd om hiernaartoe te komen. Het zijn daarom zeker geen gasten en hoeven dus ook niet als zodanig worden behandeld. Het initiatief ligt geheel bij hen, niet andersom. Zij kiezen ervoor om hiernaartoe te komen en te delen in de welvaart. Dat gaat niet vanzelf. Als zij zich ervoor inzetten om te kunnen integreren en respect hebben voor de mensen die zo vriendelijk zijn geweest om hen te ontvangen, dan pas zullen Nederlanders hen accepteren. |
![]() |
||
Citaat:
![]() __ vind wel de 2 keuze mogelijkheden een beetje zwart/wit. óf je bent een racist (daar komt optie 1 in feite op neer) óf je vindt alles maar okee... (daar komt optie 2 in feite op neer) ik zie het zo, integratie is iets wat van 2 kanten moet komen. want wie wil er nou integreren in een land waar hij/zij zich niet welkom voelt. aan de andere kant, als een groep allochtone jongeren 'crimineel gedrag' vertoont, vindt ik niet dat ik hen vriendelijk gedag hoef te zeggen en moet doen alsof ik het helemaal begrijp omdat het voor hen toch ook wel gewoon heel naar en vervelend is dat ze hier zijn (uiteindelijk is het toch zo dat ze 'blij' moeten zijn dat ze hier zijn, omdat ze hier waarschijnlijk veel veiliger zijn dan in hun moederland) natuurlijk doe ik negatief over criminelen, maar ook over autochtone criminelen > lijkt me logisch. ik zou het nogal raar vinden om tegen criminele allochtonen vriendelijk gedag te gaan zeggen. want, hoogstwaarschijnlijk vind ik ze eng. net als hun autochtone 'collegea'. ik vind dat je op zich open moet staan voor iedereen, afkomst, godsdienst maakt niet uit. maar ik vind dat niet alleen de autochtone bevolking hun instelling moet veranderen, dat zou wel een hele vreemde situatie zijn... veel autochtone nederlanders benaderen de integratie van allochtonen te zwart/wit. imo doe jij dat ook, maar dan vanaf de andere kant gezien... |
![]() |
|
Deze hele discussie leidt nergens naartoe.
![]() Allochtonen die hiernaartoe komen, hebbe soms een verkeerd beeld van hoe het hier is. Ik probeer niet te zeggen dat ze verkeerd zitten, maar dat ze iets verwachten wat niet komt. Ik las een tijd geleden in de krant dat een vluchteling helemaal zonder echte reden naar nederland was gekomen. In zijn dorp werd verteld dat als je naar het westen (nederland) ging, dat dingen van goud gebouwd waren, dat een mens daar vanzelf rijk werd, en geld in de handen geduwd kreeg. Wat een onzin! Als mensen hier komen, mogen ze zich hier aan aanpassen. Alles moet voor hun wijken! Als ze hier komen moeten we respect voor hun geloof hebben en anders worden we beschuldigd van racisme! En als we naar hun land toegaan mogen de dames niet ongesluierd rondlopen. Onzin, totale onzin. Zelfs de kleine kinders worden onderwezen door hun ouders dat ze bij het minste of geringste al "racist!" kunnen roepen. Ik was namelijk eens op het station in leiden, al wachtend op de trein. Ik voelde wat aan mn tas morrelen, dus ik draaide me vliegensvlug om en pakte het kleine jochie dat in mn tas zat stevig vast. Zakkenrollertje van 9 ofzo... En ja hoor, twas een marrokaans jongetje die dacht dat hij me ongestraft mocht beroven. ![]() Dit zijn toch zielige voorbeelden van hoe het eraan toegaat? Als een klein marrokaans jongetje van NEGEN jaar oud al mensen berooft, en dan nog eens kwaad wordt ook... Ik vind het niet normaal. De mensen die naar nederland toekomen moeten Nederlands spreken, ook op school, ook op het werk, anders integreer je nooit. Hoe moet het met nederland, laat staan de wereld als het er zo aan toegaat? Vergeet Irak, focus eerder op de interne problemen!
|
Dat vind ik inderdaad ook een goed beleid, maar als je zo'n beleid invoert, heb je soms wel erg moeilijke situaties.
1) Je zou extremistische protesten kunnen krijgen van die vluchtelingen (waarom jongens, jullie doen toch niets verkeerds?) 2) als het jongetje van negen mij berooft, en word opgepakt, kan je hem dan terugsturen, terwijl zn familie niets doet? nee. Stop m dan in een jeugdtehuis. Maar daar is geen plaats! Wat dan? Nog iets waar ik het niet mee eens ben- een persoon per cel. Daaro worden ze met zn 20n in een hokje van 3x3 gestopt en hier zeiken ze als ze met zn 2en in een cel moeten!
|
![]() |
Ik zou gaan voor megelijkheid drie die je begrijpelijkerwijs liever vergeet.
Mogelijkheid drie gaat namelijk om het respect dat niet is vastgelegd in een wet maar ligt verankerd in de normen en waarden van de dominante cultuur. Hieruit volgt dat zowel autochtoon als allochtoon gelijkwaardig zijn, althans, zouden moeten zijn. Je moet streven naar een samenleving waarin je collectieve normen en waarden hebt. Aangezien we dit nu nog niet hebben, zie de vele wetsovertredingen, zou de overheid haar geweldsmonopolie optimaal moeten benutten om iedereen die zich in Nederland bevind gelijk-waardig te maken. Dit kan alleen als je de mensen structureel, streng maar rechtvaardig behandeld, zonder aanziens des persoons. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
"Kabinet neemt afstand van de multiculturele samenleving" Verwijderd | 27 | 22-06-2011 22:47 | |
Welke politieke partij is het uiteindelijk geworden? Verwijderd | 500 | 05-12-2006 23:56 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Gatara | 500 | 05-11-2006 15:35 | |
Integratie allochtonen geheel of gedeeltelijk geslaagd; integratiebeleid mislukt. Gatara | 68 | 04-02-2004 15:13 | |
'Mislukken integratie schuld PvdA' Atje85 | 148 | 13-01-2004 21:26 | |
dan gooien we die kankerkoningin er ook meteen uit Unexplained | 175 | 16-02-2003 14:58 |