Oud 25-01-2003, 10:27
sirvienta!
sirvienta! is offline
Dinsdag
Yow, mijn naam is Jan!
Ik ben geboren in Nederland, een klein, plat, regenachtig landje.
Daar heb ik tot mijn 19e gewoond als een gelukkig, vrij mens.

De vervolging van 2010 heeft dat hele geluk omgegooid.
Mensen die het niet eens waren met de gestelde wetten werden niet meer getolereerd.

Gelukkig merkte mijn pa vroeg genoeg dat hij hier niet langer kon blijven. De gedachten van mijn ouders wijkten namelijk behoorlijk af van de gedachten die de regering heeft.

Nu woon ik in Egypte, een erg mooi land, en nog belangrijker: heel veel zon!
Toch voel ik me hier niet thuis. Want weet je, THUIS is nog altijd daar waar mijn moeder met mijn twee zusjes leeft. Zij vonden vluchten niet nodig, zouden moeite hebben gehad met afscheid nemen.

Via de kranten hier ben ik al een heleboel geweten te komen over mijn thuisland. De berichten zijn echt eindeloos. Er woedt al oorlog in Nederland... Ik ben zo bang voor wat er met mijn moeder en lieve zusjes zal gebeuren...

Ff wachten hoor, mijn pa roept me naar beneden. Hij zegt dat ik iets belangrijks moet weten... de kat is zeker weer eens weggelopen...

Oh no, dit is niet waar! Die foto!
Twee doodsbange ogen keken me aan, de ogen van mijn geboeide zusje. Daarvóór stond een grijnzende militair.
En zoiets durven ze in de krant te zetten!
Ik ben geschokt en heel erg kwaad!

Donderdag

Ik heb heel veel gehuild. Mijn Nederlandse vrienden hebben me iets gegeven wat goed schijnt te helpen.
Ik liet het onze werkster zien, ze zei dat het soft-drugs waren.
Nou, als soft-drugs zo goed helpen... dan slik ik noooit meer paracetamolletjes!

Maandag
Ik voel me niet thuis op school. Ze laten me links liggen en ze roddelen duidelijk voor mijn ogen.
Weet je wat ze over ons (de Nederlanders) zeggen??
Die criminele Nederlanders, allemaal brandhout is het! Je zou ze aan één poot moeten ophangen, boven de Nijl, tot ze erin vallen en verdrinken!
Egyptisch gegrijns alom.
Nu hoorde ik weer een liedje op de radio. "Kanker-Nederlanders" heette het. We werden bespottelijk gemaakt, die stomme stamppot en haring-eters!
Wat me nog het meest raakte, was dat "kanker". Ik heb gehuild tot het verdriet overging in wraakzucht.
Mijn tante overleed aan longkanker, mijn vriendins' leven is geruïneerd doordat haar moeder aan kanker lijdt, een leraar nam ontslag toen kanker geconstateerd werd...

Snap je nu dat ik de neiging heb om alles kort en klein te slaan?!...

OKÉ.
Je kunt nu de keuze maken:
1. Of gewoon door blijven gaan met lachen om mopjes over allochtonen, gewoon lekker negatief doen over die criminele lui
2. of je inleven in hen en radicaal ervoor kiezen om hun niet zwart te maken, er voor hen te zijn en dat te laten merken door ze te groeten, niet om ze te lachen, enz.

Want: het integratiebeleid begint bij JOU, de Nederlander!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2003, 10:59
Gatara
Gatara is offline
M.a.w. de stelling:
als je nooit de mogelijkheid hebt om geaccepteerd te worden als buitenlander in een land, kun je ook nooit integreren.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 14:22
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Citaat:
sirvienta! schreef:
Dinsdag
Yow, mijn naam is Jan!
Ik ben geboren in Nederland, een klein, plat, regenachtig landje.
Daar heb ik tot mijn 19e gewoond als een gelukkig, vrij mens.

De vervolging van 2010 heeft dat hele geluk omgegooid.
Mensen die het niet eens waren met de gestelde wetten werden niet meer getolereerd.

Gelukkig merkte mijn pa vroeg genoeg dat hij hier niet langer kon blijven. De gedachten van mijn ouders wijkten namelijk behoorlijk af van de gedachten die de regering heeft.

Nu woon ik in Egypte, een erg mooi land, en nog belangrijker: heel veel zon!
Toch voel ik me hier niet thuis. Want weet je, THUIS is nog altijd daar waar mijn moeder met mijn twee zusjes leeft. Zij vonden vluchten niet nodig, zouden moeite hebben gehad met afscheid nemen.

Via de kranten hier ben ik al een heleboel geweten te komen over mijn thuisland. De berichten zijn echt eindeloos. Er woedt al oorlog in Nederland... Ik ben zo bang voor wat er met mijn moeder en lieve zusjes zal gebeuren...

Ff wachten hoor, mijn pa roept me naar beneden. Hij zegt dat ik iets belangrijks moet weten... de kat is zeker weer eens weggelopen...

Oh no, dit is niet waar! Die foto!
Twee doodsbange ogen keken me aan, de ogen van mijn geboeide zusje. Daarvóór stond een grijnzende militair.
En zoiets durven ze in de krant te zetten!
Ik ben geschokt en heel erg kwaad!

Donderdag

Ik heb heel veel gehuild. Mijn Nederlandse vrienden hebben me iets gegeven wat goed schijnt te helpen.
Ik liet het onze werkster zien, ze zei dat het soft-drugs waren.
Nou, als soft-drugs zo goed helpen... dan slik ik noooit meer paracetamolletjes!

Maandag
Ik voel me niet thuis op school. Ze laten me links liggen en ze roddelen duidelijk voor mijn ogen.
Weet je wat ze over ons (de Nederlanders) zeggen??
Die criminele Nederlanders, allemaal brandhout is het! Je zou ze aan één poot moeten ophangen, boven de Nijl, tot ze erin vallen en verdrinken!
Egyptisch gegrijns alom.
Nu hoorde ik weer een liedje op de radio. "Kanker-Nederlanders" heette het. We werden bespottelijk gemaakt, die stomme stamppot en haring-eters!
Wat me nog het meest raakte, was dat "kanker". Ik heb gehuild tot het verdriet overging in wraakzucht.
Mijn tante overleed aan longkanker, mijn vriendins' leven is geruïneerd doordat haar moeder aan kanker lijdt, een leraar nam ontslag toen kanker geconstateerd werd...

Snap je nu dat ik de neiging heb om alles kort en klein te slaan?!...

OKÉ.
Je kunt nu de keuze maken:
1. Of gewoon door blijven gaan met lachen om mopjes over allochtonen, gewoon lekker negatief doen over die criminele lui
2. of je inleven in hen en radicaal ervoor kiezen om hun niet zwart te maken, er voor hen te zijn en dat te laten merken door ze te groeten, niet om ze te lachen, enz.

Want: het integratiebeleid begint bij JOU, de Nederlander!
kaak
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 15:22
dark_poetry
dark_poetry is offline
altijd nummero 2
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 17:07
Rimmer_Dall
Rimmer_Dall is offline
Nummer 1.

Niemand heeft de mensen, die nu Nederland binnenkomen, uitgenodigd om hiernaartoe te komen. Het zijn daarom zeker geen gasten en hoeven dus ook niet als zodanig worden behandeld. Het initiatief ligt geheel bij hen, niet andersom. Zij kiezen ervoor om hiernaartoe te komen en te delen in de welvaart. Dat gaat niet vanzelf. Als zij zich ervoor inzetten om te kunnen integreren en respect hebben voor de mensen die zo vriendelijk zijn geweest om hen te ontvangen, dan pas zullen Nederlanders hen accepteren.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 22:21
sublime
sublime is offline
Citaat:
Rimmer_Dall schreef:
Nummer 1.

Niemand heeft de mensen, die nu Nederland binnenkomen, uitgenodigd om hiernaartoe te komen. Het zijn daarom zeker geen gasten en hoeven dus ook niet als zodanig worden behandeld. Het initiatief ligt geheel bij hen, niet andersom. Zij kiezen ervoor om hiernaartoe te komen en te delen in de welvaart. Dat gaat niet vanzelf. Als zij zich ervoor inzetten om te kunnen integreren en respect hebben voor de mensen die zo vriendelijk zijn geweest om hen te ontvangen, dan pas zullen Nederlanders hen accepteren.
wie goed doet; goed ontmoet... en dat geldt dus voor beide kanten!
__

vind wel de 2 keuze mogelijkheden een beetje zwart/wit.

óf je bent een racist (daar komt optie 1 in feite op neer) óf je vindt alles maar okee... (daar komt optie 2 in feite op neer)

ik zie het zo, integratie is iets wat van 2 kanten moet komen. want wie wil er nou integreren in een land waar hij/zij zich niet welkom voelt. aan de andere kant, als een groep allochtone jongeren 'crimineel gedrag' vertoont, vindt ik niet dat ik hen vriendelijk gedag hoef te zeggen en moet doen alsof ik het helemaal begrijp omdat het voor hen toch ook wel gewoon heel naar en vervelend is dat ze hier zijn (uiteindelijk is het toch zo dat ze 'blij' moeten zijn dat ze hier zijn, omdat ze hier waarschijnlijk veel veiliger zijn dan in hun moederland)

natuurlijk doe ik negatief over criminelen, maar ook over autochtone criminelen > lijkt me logisch. ik zou het nogal raar vinden om tegen criminele allochtonen vriendelijk gedag te gaan zeggen. want, hoogstwaarschijnlijk vind ik ze eng. net als hun autochtone 'collegea'.

ik vind dat je op zich open moet staan voor iedereen, afkomst, godsdienst maakt niet uit. maar ik vind dat niet alleen de autochtone bevolking hun instelling moet veranderen, dat zou wel een hele vreemde situatie zijn...

veel autochtone nederlanders benaderen de integratie van allochtonen te zwart/wit. imo doe jij dat ook, maar dan vanaf de andere kant gezien...
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 23:07
Talon
Talon is offline
pff
wat een onzin.
zoals sublime al zegt, het is veel te zwart wit

en totaal niet realistisch zoals dit nu geschetst word.
Oud 25-01-2003, 23:10
sublime
sublime is offline
Citaat:
Talon schreef:
pff
wat een onzin.
zoals sublime al zegt, het is veel te zwart wit

en totaal niet realistisch zoals dit nu geschetst word.
precies

[SIZE=0.5]ik heb graag gelijk > zie sig [/SIZE]
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 15:01
smoguzbenjamin
smoguzbenjamin is offline
Deze hele discussie leidt nergens naartoe.

Allochtonen die hiernaartoe komen, hebbe soms een verkeerd beeld van hoe het hier is. Ik probeer niet te zeggen dat ze verkeerd zitten, maar dat ze iets verwachten wat niet komt.

Ik las een tijd geleden in de krant dat een vluchteling helemaal zonder echte reden naar nederland was gekomen. In zijn dorp werd verteld dat als je naar het westen (nederland) ging, dat dingen van goud gebouwd waren, dat een mens daar vanzelf rijk werd, en geld in de handen geduwd kreeg. Wat een onzin! Als mensen hier komen, mogen ze zich hier aan aanpassen. Alles moet voor hun wijken! Als ze hier komen moeten we respect voor hun geloof hebben en anders worden we beschuldigd van racisme! En als we naar hun land toegaan mogen de dames niet ongesluierd rondlopen. Onzin, totale onzin. Zelfs de kleine kinders worden onderwezen door hun ouders dat ze bij het minste of geringste al "racist!" kunnen roepen.

Ik was namelijk eens op het station in leiden, al wachtend op de trein. Ik voelde wat aan mn tas morrelen, dus ik draaide me vliegensvlug om en pakte het kleine jochie dat in mn tas zat stevig vast. Zakkenrollertje van 9 ofzo... En ja hoor, twas een marrokaans jongetje die dacht dat hij me ongestraft mocht beroven. Ik vertelde het ventje stevig wat ik ervan dacht dat ie in mn tas zat, maar nooit heb ik een racistisch woord laten vallen. Hij begon me gelijk verrot te schelden: "Vuile Racistische bleekscheet! E***l! L*L! **** Ik bel de politie!" Had ie niet hoeven doen, de politie zag t al en kwam er aan, en het jongetje is naar het bureau gesleept.
Dit zijn toch zielige voorbeelden van hoe het eraan toegaat? Als een klein marrokaans jongetje van NEGEN jaar oud al mensen berooft, en dan nog eens kwaad wordt ook... Ik vind het niet normaal.

De mensen die naar nederland toekomen moeten Nederlands spreken, ook op school, ook op het werk, anders integreer je nooit.

Hoe moet het met nederland, laat staan de wereld als het er zo aan toegaat? Vergeet Irak, focus eerder op de interne problemen!
Oud 26-01-2003, 15:06
Verwijderd
yep 8+ = beroven , 12+ is knokken , 16+ is moorden, thats it schijnt normaal te zijn daar
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 15:08
smoguzbenjamin
als dat normaal is vraag ik me af waarom ze nog in huizen leven...
Oud 26-01-2003, 15:12
Verwijderd
ik vind gewoon , in aanraking met politie --> terugsturen , en kom nou niet aanzetten 'maar ze zijn gevlucht' ofzoiets, want vluchtelingen doen dat heus niet, die zijn al blij dat ze hier mogen wonen...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 15:17
smoguzbenjamin
Dat vind ik inderdaad ook een goed beleid, maar als je zo'n beleid invoert, heb je soms wel erg moeilijke situaties.

1) Je zou extremistische protesten kunnen krijgen van die vluchtelingen (waarom jongens, jullie doen toch niets verkeerds?)
2) als het jongetje van negen mij berooft, en word opgepakt, kan je hem dan terugsturen, terwijl zn familie niets doet? nee. Stop m dan in een jeugdtehuis. Maar daar is geen plaats! Wat dan?

Nog iets waar ik het niet mee eens ben- een persoon per cel. Daaro worden ze met zn 20n in een hokje van 3x3 gestopt en hier zeiken ze als ze met zn 2en in een cel moeten!
Oud 26-01-2003, 22:35
Quivarum
Quivarum is offline
Ik zou gaan voor megelijkheid drie die je begrijpelijkerwijs liever vergeet.

Mogelijkheid drie gaat namelijk om het respect dat niet is vastgelegd in een wet maar ligt verankerd in de normen en waarden van de dominante cultuur.

Hieruit volgt dat zowel autochtoon als allochtoon gelijkwaardig zijn, althans, zouden moeten zijn. Je moet streven naar een samenleving waarin je collectieve normen en waarden hebt. Aangezien we dit nu nog niet hebben, zie de vele wetsovertredingen, zou de overheid haar geweldsmonopolie optimaal moeten benutten om iedereen die zich in Nederland bevind gelijk-waardig te maken. Dit kan alleen als je de mensen structureel, streng maar rechtvaardig behandeld, zonder aanziens des persoons.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten