Oud 09-11-2001, 19:01
Linda
Linda is offline
Wat is jullie ervaring met de opleiding ICT voor het MBO?
Oud 09-11-2001, 22:17
Beftones
Beftones is offline
Ik heb het een jaar gevolgt en ik vond het een hele saaie opleiding dus ben ik er na een jaar meegestopt, nu zit ik op een mbo opleiding die ik wel leuk vind....
Met citaat reageren
Oud 10-11-2001, 11:20
Linda
Linda is offline
Maar wat houdt het precies in?
Wat leer je er zo al?
Oud 12-11-2001, 07:47
Neuzzz
Neuzzz is offline
tot nu toe ECDL (leren werken met Windows + Office), beetje simpele hardware, html, we zijn net begonnen met simpele javascript.. Verder zakelijk engels en zakelijk nederlands (veel gesprekken, vergaderen)
Binnenkort ook nog een of ander economisch vak erbij. Errug relaxed, maar voor een beetje computerfreak begint de opleiding in elluk geval saai..
Oud 13-11-2001, 17:51
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Niet doen!

Geen werk mee te vinden!

Mijn vader heeft die opleiding gedaan als herscholing, MBO+ ICT, maar hij heeft na 2 jaar nog geen werk!

NIET DOEN!

Er is ALLEEN vraag naar HBO/WO-opgeleide ICT-ers!

Met MBO heb je GEEN KANS!

NIET DOEN DIE OPLEIDING!
Met citaat reageren
Oud 14-11-2001, 20:57
Neuzzz
Neuzzz is offline
Wowowowow... Niet doen als je niet slim genoeg bent om daarna een HBO-opleiding te volgen, Technische Informatica ofzo.. Dan willen ze je wel hebben 8o)
Oud 15-11-2001, 01:24
Doc
Doc is offline
Alleen gebruiken als doorstroom naar de HBO!
Oud 16-11-2001, 16:16
DaTommy
DaTommy is offline
is dit echt zo erg, geen werk als je, je diploma hebt?
Oud 16-11-2001, 20:55
Gnoko
Gnoko is offline
ik doe ict, 2e jaar nu. En het zuigt nog steeds zwaar ass
Oud 17-11-2001, 11:05
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
DaTommy schreef:
is dit echt zo erg, geen werk als je, je diploma hebt?
Ja, dat is het.

Mijn vader zit nu al lange tijd thuis, zonder werk... met een afgeronde MBO+ ICT opleiding...
Met citaat reageren
Oud 18-11-2001, 15:05
BBEM
BBEM is offline
ik hoor er ook niet veel goeds over, je kunt er bijna niets meer mee dan wat simpele dingen op de computer zoals een netwerkje instaleren. een vriend van me heb ik het ook afgeraden om die opleiding te volgen maar hij wil het toch gaan doen.

Ik denk ook dat je pas echt een beetje werk krijg in de ict als je het op hbo heb of hoger
Oud 20-11-2001, 11:22
Linda
Linda is offline
Allemaal heel erg bedankt voor advies.
Oud 08-11-2002, 19:43
~Golvend Badeendje~
~Golvend Badeendje~ is offline
Hm ik doe ook ICT en ja...........ik vind het wel gaan, niet moeilijk, en erg globaal.

En je kan er heus wel werk mee krijgen,dus dat is dikke onzin. Stelletje aanstellers...
Oud 08-11-2002, 20:06
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
~Golvend Badeendje~ schreef:
Hm ik doe ook ICT en ja...........ik vind het wel gaan, niet moeilijk, en erg globaal.

En je kan er heus wel werk mee krijgen,dus dat is dikke onzin. Stelletje aanstellers...
Ahum?

Mijn vader heeft z'n opleiding in 1999 afgerond en zit NOG STEEDS zonder werk...

Aanstellers?

Je lult onzin, kijk maar eens als je je opleiding af hebt!

Of nog veel simpeler: zoek eens op vacaturesites op internet, of in de krant. Wedden dat je heel veel moeite zal moeten doen om één vacature te vinden?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 00:01
~Golvend Badeendje~
~Golvend Badeendje~ is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Ahum?

Mijn vader heeft z'n opleiding in 1999 afgerond en zit NOG STEEDS zonder werk...

Aanstellers?

Of nog veel simpeler: zoek eens op vacaturesites op internet, of in de krant. Wedden dat je heel veel moeite zal moeten doen om één vacature te vinden?
Mijn broer heeft in 2001 een hele mooi baan gekregen met zijn MBO.......en zo ken ik er nog wel meer...maar oke...
Oud 09-11-2002, 01:19
Vice
Vice is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Niet doen!

Geen werk mee te vinden!

Mijn vader heeft die opleiding gedaan als herscholing, MBO+ ICT, maar hij heeft na 2 jaar nog geen werk!

NIET DOEN!

Er is ALLEEN vraag naar HBO/WO-opgeleide ICT-ers!

Met MBO heb je GEEN KANS!

NIET DOEN DIE OPLEIDING!
met de mbo-diploma kan zij naar de hbo
Oud 09-11-2002, 11:51
Skydancer
Skydancer is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Ahum?

Aanstellers?

Ik weet niet hoe oud jou vader is, maar mischien heeft het daar ook een beetje mee te maken
Oud 10-11-2002, 12:40
Verwijderd
Het is iig wel stukken moeilijk geworden om met een mbo opleiding ict een goede baan te vinden, er zijn niet meer van die gigantische personeelstekorten... ik zou iig niet meer met die opleiding beginnen... ik zie het in mijn omgeving, mensen die die opleiding doen kunnen met de grootste moeite een stage vinden, terwijl ze vroeger er niks voor hoefde te doen. IMHO kan je beter havo gaan doen en dan een leuke opleiding uitkiezen
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 15:41
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef:
met de mbo-diploma kan zij naar de hbo
En wordt ze zo'n stapelaartje, die laag beginnen en hopen hoog te eindigen, terwijl het een bekend feit is dat door- en instromers het vreselijk slecht doen...

Ik sluit me bij Alex aan, doe gewoon HAVO en daarna een vierjarige HBO, dan heb je veel meer kans op een fatsoenlijke baan...
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 22:45
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Skydancer schreef:
Ik weet niet hoe oud jou vader is, maar mischien heeft het daar ook een beetje mee te maken
Precies, denk dat dat het grootste probleem is voor 'die vader'. In de ICT en trouwens ook in de andere Branches is de vraag naar jonge (goedkope) werknemers veel groter. Een oude + onervaren ICT'er wordt (logisch) minder snel aangenomen als een jonge ICT'er die van kinds af aan al met die PC's heeft lopen klooien.
Oud 11-11-2002, 13:52
Vice
Vice is offline
Citaat:
nare man schreef:
En wordt ze zo'n stapelaartje, die laag beginnen en hopen hoog te eindigen, terwijl het een bekend feit is dat door- en instromers het vreselijk slecht doen...

Ik sluit me bij Alex aan, doe gewoon HAVO en daarna een vierjarige HBO, dan heb je veel meer kans op een fatsoenlijke baan...
Volgens mij is het moeilijker om van 4 mavo naar 4 havo te gaan dan van mbo naar hbo.
En misschien heeft ze niet eens het juiste vakken voor naar de havo.
Oud 11-11-2002, 15:27
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef:
Volgens mij is het moeilijker om van 4 mavo naar 4 havo te gaan dan van mbo naar hbo.
En misschien heeft ze niet eens het juiste vakken voor naar de havo.
Hmm dan moet de instroom van MBO naar HBO wel heel erg makkelijk zijn... zelf heb ik de overstap van 4 MAVO naar 4 HAVO gedaan.. was echt super makkelijk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten