Hoi: inderdaad, je kunt eerst de MBO opleiding doen en dan de HBO opleiding. (hoeveel jaar ligt eraan wat je allemaal wilt gaan doen). Ik zit op TIO in Den-Bosch, opleiding CTM en volgend jaar RMA. D'as allebei HBO, ik kom namelijk van de HAVO af. Het is voor TIO heel belangrijk om te realiseren wat je wilt, tenminste dat is mijn mening, omdat het toch best veel geld kost en dat moet je er voor over hebben, of je ouders

. Kijk alles wat ik hier neer zet kan voor iemand anders heel anders zijn, dus val me er niet op aan. Ik vind TIO echt een onwijs gave school, heb het er erg naar mijn zin. Maar ik vind het wel ontzettend zwaar, niet moeilijk echt niet; maar het is ontzettend veel. Maar dat hangt ook weer af van welke riching je wilt gaan doen. Dat verschilt nou eenmaal. Als je een beetje makkelijk kunt leren en je bent enorm gemotiveerd, dan kom je er zeker wel. Ik vind dat de opleiding goed georganiseerd is, doordat je dus les krijgt van mensen uit het echte bedrijfsleven. Je leert in een korte tijd zo ontzettend veel... Talen vallen wel mee en wat de vakken betreft, ik kan alleen wat over de vakken CTM vertellen, de rest ken ik niet. Maar ik weet natuurlijk niet wat je wilt gaan doen. Het is verstandig om naar een open dag van TIO te gaan: daar zie je veel van de school en je krijgt echt een goed beeld van wat het inhoudt. Je kunt ook het beste de studiegids aanvragen van TIO. (www.tio.nl) Daar staat ook heel veel in..
Of je met een MBO diploma naar andere scholen kunt dat weet ik niet, het enige dat ik weet is dat het niet zomaar bij de NHTV lukt in Breda (ook maar gehoord). Ik hoorde van iemand dat de NHTV TIO als cursus beschouwt, wat helemaal niet is. Maar dat zou ik altijd bij verschillende scholen na gaan vragen voor je je uiteindelijke keuze maakt. Veel succes met je studiekeuze, enik hoop dat mijn verhaal niet te lang was. (vind het soms wel leuk om over school te vertellen omdat ik het zo leuk vind daar!)
Als je iets wilt vragen mag je ook altijd mailen!
Ik heb het er heel erg naar mijn zin in ieder geval!