Oud 17-02-2002, 17:13
marla85
marla85 is offline
Ik heb een vraagje, als je vanuit 4 mavo naar have wilt gaan, moet je dan eerst 4 havo doen en dan 5 havo of kan je gelijk naar 5 havo gaan?
Oud 17-02-2002, 17:19
Paige
Paige is offline
Eerst 4havo..dan pas 5havo..pff..dat wordt nog een hele zit..(ik ga ook na mavo nog havo doen..)
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 16:04
marla85
marla85 is offline
Oh mijn god...dan ben ik 19 als ik eindelijk van de school afkom...als ik niet blijf zitten ofzo..
Oud 20-02-2002, 17:14
LaLaH
LaLaH is offline
Als je van mavo naar havo opstapt, wacht je heel wat zwaars af Eigenlijk moet ik je geruststellen hehe.. Maar als je vanaf het begin heel goed meedoet (en misschien ook wat meer extra's..), dan haal je het wel!
Bij mij was het extra zwaar. Ik heb een halfschooljaar(brugklas) mavo gedaan en na een test te hebben gemaakt kon ik naar de havo!
Dit had als gevolg dat ik heeeel veel werk moest inhalen

Maar gelukkig is het verder goed gegaan
Oud 21-02-2002, 02:47
marla85
marla85 is offline
Citaat:
LaLaH schreef:
Als je van mavo naar havo opstapt, wacht je heel wat zwaars af Eigenlijk moet ik je geruststellen hehe.. Maar als je vanaf het begin heel goed meedoet (en misschien ook wat meer extra's..), dan haal je het wel!
Bij mij was het extra zwaar. Ik heb een halfschooljaar(brugklas) mavo gedaan en na een test te hebben gemaakt kon ik naar de havo!

Ach, ik was ook wel van plan om heel erg goed mijn best te doen, want ik moet het halen om op het conservatorium te kunnen komen..
Maar bedankt voor je info..
Oud 21-02-2002, 10:09
aquafemme
aquafemme is offline
ik heb ook eerst Mavo gedaan, ze noemde me wel een Prima mavo leerling. Ik heb veel voor de Mavo gedaan en toch wou ik de havo gedaan, want die MBO opleidingen spraken mij persoonlijk niet aan..

De meeste leerlingen zakken of in 4 havo of in 5 Havo... Zorg gewoon dat je alles op tijd inlevert en gewoon mee doet, en goed plannen!!!

By the way ik ben 18 als ik ban school ga, en als ik dit jaar niet haal dan ben ik 19
Oud 21-02-2002, 13:01
MelodyofÐeath
MelodyofÐeath is offline
mjah ik heb ook eerst mavo gedaan, ben idd 1 jaar blijven hangen maar dat komt omdat ik een 5.45 stond na mijn examen economie en dat gaat naar beneden
Oud 21-02-2002, 14:44
Balance
Balance is offline
Citaat:
LaLaH schreef:

halverwege de brugklas mavo overstappen naar de havo is wel heel wat anders dan van de mavo (4e) overstappen naar 4havo (2e fase)

mij persoonlijk lijkt dat laatste het zwaarst omdat ik weet hoe de 2e fase is, maar ja, ik heb dat overstappen natuurlijk niet persoonlijk meegemaakt dus misschien ook wel niet..

sorry, hier heb je verder weinig aan

Oud 22-02-2002, 03:03
marla85
marla85 is offline
Citaat:
linda85 schreef:

halverwege de brugklas mavo overstappen naar de havo is wel heel wat anders dan van de mavo (4e) overstappen naar 4havo (2e fase)

mij persoonlijk lijkt dat laatste het zwaarst omdat ik weet hoe de 2e fase is, maar ja, ik heb dat overstappen natuurlijk niet persoonlijk meegemaakt dus misschien ook wel niet..

sorry, hier heb je verder weinig aan

Het zal voor mij misschien nog moeilijker zijn, omdat ik nu in amerika ben, voor een jaartje, en als ik dan terug kom zal ik weer heel erg moeten aanpassen aan het nederlandse leven.
Eigenlijk had ik geen plannen om naar havo te gaan toen ik naar amerika ging, maar nu moet ik wel anders kan ik mijn opleiding niet doen die ik wil doen!
Oud 25-02-2002, 06:45
Creep
Creep is offline
Als je eerst mavo hebt gedaan, en dan naar 4 havo gaat, en je blijft zitten, mag je dan nog een keer 4 havo doen? Niet zeker?
Oud 25-02-2002, 09:34
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Ik heb na de mavo(oude stijl) eerst 2 jaar MBO onderwijs gedaan.
Daar ben ik toen mee gestopt en heb vorig spoedhavo(oude stijl) gedaan...is het 4e en 5e jaar in 1 jaar.

Persoonlijk vind ik de overstap mavo naar havo een stuk groter dan van havo naar vwo.

Maar op zich is het zeker te doen. Ik weet niet precies hoe het op de 2e fase zit, maar daar ga je wel minder diep op de stof in dan vergeleken met oude stijl.

Dus met een hard werken moet je een heel eind kunnen komen.
En als je met goeie cijfers de mavo hebt gehaald, of op je sloffen, dan moet het zeker goed komen.

Groetjes
Ben(die volgend jaar naar het HBO gaat
Oud 25-02-2002, 17:23
Black Sugar
Black Sugar is offline
Bijna elke HBO opleiding heefd een MBO opleiding die daar op aansluit. Het is vaak zelfs goedkoper eerst Mavo dan MBO en dan HBO te doen. (vraag me niet hoe en waarom maar dat is mij verteld)
Als je Mavo hebt gedaan is het denk ik echt verstandiger via MBO naar het HBO te gaan omdat je dan niet ineens een nivo hoger it, van MBO naar HBO is een kleinere stap wat stuieproblemen aan betrefd. Havo moet je echt kunnen, en je neemt toch een risico dat het eigenlijk net te waar voor je is. Dan haal je het mischien wel. (meestal ook wel hoor) maar daar heb je dan ook keihard voor moeten werken. Je maakt het jeelf dan vaak niet makkelijker. Neem dan de ekere weg en doe het MBO.
Ikelf at op de Havo maar doe nu ook MBO (ben 1 keer blijven itten in 4 Havo en ou het dit jaar ook niet halen wegens omstandigheden)
Ik merk nu dat MBO echt een verademing is voor mij. Eindelijk hoef ik niet o hard te werken voor mijn cijfers. Eigenlijk licht het oals men dat noemt onder mijn nivo, maar dat maakt mij echt niet uit. Ik voel me hier gelukkig bij en ook via deze weg kom ik op het HBO terecht. Dan is de vraag waarom geen MBO?
(helaas moet je vaak wel goed oeken voor je de MBO opleiding vind die echt bij je past, maar daar hebben e gelukkig het fenomeen decaan weer voor uitgevonden )
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten