Ik doe die versnelde cursus dus ook(wel via een regionaal onderwijscentrum met begeleiding dus) Oude stijl.(vwo nu en heb vorig jaar dus havo gedaan)
Je mag of 2 vijfen hebben of 1 vier en dan kun je nog slagen. Daar moet dan tegenover staan 1 acht of 2 zevens.
Het examen van Nederlands in in principe niet zo moeilijk. Een opstel en teksverklaren. Dat moet gewoon wel lukken.
Dat zijn de wat makkelijkere onderdelen.
Heb je Wiskunde A? Vorig jaar was het examen van wiskunde A extreem makkelijk. Dat was gewoon geen wiskunde meer.
Een wiskundeleraar kwam naar mij toe en vroeg wat ik van het examen vond, ik zei dat het geen wiskunde meer was en daar was hij het ook wel mee eens. Was gewoon algemene kennis.
Ik weet niet hoe het dit jaar zit, maar het lijkt er een beetje op dat ze op deze manier van de Oude stijl-mensen af proberen te komen.
Daarnaast heb je maar 6 vakken nodig voor een diploma. Dus je kunt altijd nog wiskunde laten vallen..tenzij je het nodig hebt voor je vervolgopleiding natuurlijk, maar misschien dat je dan een toelatingsexamen kunt proberen.
Groetjes
Ben(die spoedhavo niet zo heel erg moeilijk vond