Oud 26-02-2002, 22:23
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
hey, ik zit nu in 4/5 havo oude stijl (soort versnelde cursus) met 8 vakken. Nederlands gaat nie zo best (gem rond 4,5 nu), en wiskunde ook niet..(5) De rest zijn allemaal wel 6'en 7's en 8'enIk snap wel wat van compensatiepunten maar nie veel.. Want ja..hoe sta ik er eigenlijk voor?
Oud 26-02-2002, 22:31
Triple B[RIP]
Triple B[RIP] is offline
Ik weet niet precies hoe het werkt, maar bij tweede fase mag je een 4 in je vrije deel en een 5 in je andere deel hebben ofzo of andersom, maar ja, jij doet oude stijl (dag en avondschool ofzo?), in principe sta je 2 onvoldoendes en ik zou van die ene een 6 proberen te maken, dat je zo voor 1 vak nog maar een onvoldoende staat en dat lijkt mij voldoende om over te gaan of te slagen of whatever . afgezien van die 4,5 vind ik dat je er best goed voor staat.
Waarom vraag je het niet aan je leraren? =))

[Dit bericht is aangepast door Triple B[RIP] (26-02-2002).]
Oud 27-02-2002, 00:32
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Ik doe die versnelde cursus dus ook(wel via een regionaal onderwijscentrum met begeleiding dus) Oude stijl.(vwo nu en heb vorig jaar dus havo gedaan)

Je mag of 2 vijfen hebben of 1 vier en dan kun je nog slagen. Daar moet dan tegenover staan 1 acht of 2 zevens.

Het examen van Nederlands in in principe niet zo moeilijk. Een opstel en teksverklaren. Dat moet gewoon wel lukken.
Dat zijn de wat makkelijkere onderdelen.

Heb je Wiskunde A? Vorig jaar was het examen van wiskunde A extreem makkelijk. Dat was gewoon geen wiskunde meer.
Een wiskundeleraar kwam naar mij toe en vroeg wat ik van het examen vond, ik zei dat het geen wiskunde meer was en daar was hij het ook wel mee eens. Was gewoon algemene kennis.

Ik weet niet hoe het dit jaar zit, maar het lijkt er een beetje op dat ze op deze manier van de Oude stijl-mensen af proberen te komen.

Daarnaast heb je maar 6 vakken nodig voor een diploma. Dus je kunt altijd nog wiskunde laten vallen..tenzij je het nodig hebt voor je vervolgopleiding natuurlijk, maar misschien dat je dan een toelatingsexamen kunt proberen.

Groetjes
Ben(die spoedhavo niet zo heel erg moeilijk vond
Oud 28-02-2002, 07:08
Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
WelcomeHome schreef:
hey, ik zit nu in 4/5 havo oude stijl (soort versnelde cursus) met 8 vakken. Nederlands gaat nie zo best (gem rond 4,5 nu), en wiskunde ook niet..(5) De rest zijn allemaal wel 6'en 7's en 8'enIk snap wel wat van compensatiepunten maar nie veel.. Want ja..hoe sta ik er eigenlijk voor?
Totaal aantal van zes vakken moet minimaal één vijf en vijf zessen zijn. Bij composatie mag je twee vijfen of een vier, dan moet het rekenkundig gemiddelde echter wel 6 zijn, dus één vijf hoef je niet te composeren en een vier moet je met twee punten compenseren

Je staat er goedgenoeg voor, want je hebt acht vakken, terwijl je er zes nodig hebt en met deze cijfers slaag je

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten