Oud 04-02-2003, 09:13
wilco984
wilco984 is offline
Poll: Wat vind jij slecht aan de hedendaagse games ?[*]Ze lijken teveel op mekaar[*]Ze worden gewoon te duur[*]Ze hebben teveel specs nodig[*]Leuk dat 3d maar die laadtijden...[*]Ze zijn te kort[*]Het downloaden gaat veel te langzaam [*]Ze werken te verslavend[*]Graphics, drivers, en al die shit[*]De reviews geven een foute indruk[*]Slecht, niks toch

Ook een poll maken? Klik hier
Oud 04-02-2003, 10:13
Martian
Martian is offline
uhm hangt van het spel af he, er zijn extreem goede (jedi knight II bijvoorbeeld), maar ook zwaar tegenvallende...

en lange laadtijden had police quest vanaf diskette ook
Oud 04-02-2003, 10:21
MazeMouse
MazeMouse is offline
Ze worden gewoon te duur. Als je tegenwoordig een game wilt waar je langer dan 2 dagen over de game doet dan moet je echt een stevige RPG nemen want een shooter of een RTS daar ben je in 2 dagen wel door de Single Player heen.
En aangezien ik behalve dan voor diablo2 niet zo'n online freak meer ben moet de single player toch wel wat te bieden hebben.
Een strak verhaal. Maar de shooters komen tegenwoordig (op wat enkelingen na) gewoon met een slap verhaaltje onder het motto 'Dat is je excuus om alles af te schieten'.
RPG MOET bijna wel een goed verhaal hebben anders valt er niet te Role Playen.
RTS die KUNNEN een goed verhaal hebben (starcraft) maar tja, voor enkel een verhaal koop ik geen rts en voor een korte game met perfect verhaal koop ik het zeker niet.

Je betaald tegenwoordig teveel voor het graphische gedoe en er komen te weinig spellen uit waar ik nou echt voor ga zitten.
(Deus Ex die MOEST EN ZOU ik hebben toen die uitkwam en vind ik nog steeds veel beter dan andere shooters. Want welke andere shooter op de PC kun jij uitspelen zonder iemand te killen?)
Teveel geld voor te weinig originele dingen.
Als ze nu eens een jaar minder werken aan dat graphische gedoe en die tijd en dat geld allemaal steken en het bedenken van een fatsoenlijk verhaal en perfecte gameplay. Daar heb je meer aan dan aan een game die er UBER uitziet maar niet speelt en een verhaal heeft van 'heb ik jou daar?'.

Teveel geld voor te weinig tegenwoordig. Lang leve blizzard die tenminste pas uitbrengt als het af is. (al moet je er dan een jaar of langer op wachten. Het is pas af als het af is. Daar kunnen er ook een hoop van leren)
Oud 04-02-2003, 10:57
Rob
Rob is offline
Er wordt, vind ik, de laatste tijd te veel gefocussed op graphics en veel minder op de gameplay en simpelere dingen als moeilijksheidgraad. En ik vind ze te kort, zonder replay value.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 11:33
Verwijderd
Op zich is de term van dat ze te duur worden imho een van de meets voor de hand liggende.
Ik doel niet simpel op de prijs(die eigelijk altijd te hoog is) maar op het feit dat de prijs die je ervoor betaalt vaak helemaal niet in de buurt komt van wat ie waard is. Ga maar na. Tekken 4 op de ps2 vind ik wel een leuk spel, maar ik zou hem nooit voor de volle prijs kopen, want ik ben de enige hier in huis die speelt, dus een hoop van de replay waarde valt voor af. Ik zag hem een tijdje terug echter wel 2e hands staan, dus wassie een stuk goedkoper. Dat vond ik nog wel een redelijk prijs(in verhouding met hoeveel spellen gemiddeld kosten, het is namelijk altijd te duur).

Daarom koop ik ook meestal rpg´s, want als je dan toch ergens een berg geld voor moet uittrekken, dan doe ik dat het liefst voor een spel waar je lang mee doet, en als ik een rpg uitspeel doe ik hem bijna altijd nog een keer om nog perfecter(meer secrets doen, hoger level halen) uit te spelen.

Zo zie je maar dat de de relatieve prijswaarde afhangt van zo´n beetje alle elementen die genoemd zijn en dat de echte prijs er eigelijk nooit in de buurt komt.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 11:34
Verwijderd
Citaat:
MazeMouse schreef:

(Deus Ex die MOEST EN ZOU ik hebben toen die uitkwam en vind ik nog steeds veel beter dan andere shooters. Want welke andere shooter op de PC kun jij uitspelen zonder iemand te killen?)
Sow, dat vind ik knap. Vrer stungun en slaapmiddel? of gewoon veel sluipen ?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 11:44
Verwijderd
Ik vind ze vaak gewoon veel te duur, echt jammer..
Overigens vind ik ook dat de specs wel enorm snel stijgen, kan ik echt niet bijhouden.. Tot nu toe gaat het aardig met mijn videokaartje etc maar ik moet hem binnenkort echt upgraden, anders kan ik niet fatsoenlijk nieuwe spellen spelen.. Specs gaan me te snel dus...
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 11:45
Phreak
Phreak is offline
Indien je volgende keer een Poll opent, zet er dan [Poll] ( TAG) erbij.

Ik kon:
Graphics, drivers, en al die shit
Ze hebben teveel specs nodig Lijken erg veel op mekaar. Ik heb toch voor de 1e gestemd.

Games van nu hebben idd een prachtige 3D, en word na keer steeds mooier en steeds realistisch ( denk aan: Splinter Cell ). Natuurlijk hoord wat specs erbij, met hoge systeemeisen speel je je game met hoogste reso, waar je van de Graphics kan genieten. ( Denk aan Doom3 )

Spellen van nu zijn OK
Oud 04-02-2003, 11:57
niceman1984
niceman1984 is offline
Met de prijs ben ik het niet eens !!! vroeger in mijn kinderjaren toen in de hoogtedagen van de NES tijdperk (8bit!?), was een nieuw NES spel wel F 179,- !!!!!! (nog in guldens, enja het is echt waar)
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 12:00
Verwijderd
Citaat:
niceman1984 schreef:
Met de prijs ben ik het niet eens !!! vroeger in mijn kinderjaren toen in de hoogtedagen van de NES tijdperk (8bit!?), was een nieuw NES spel wel F 179,- !!!!!! (nog in guldens, enja het is echt waar)
Je bedoelt dat je ze niet te duur vindt?

Voor een flutuitbreiding van de Sims betaal je al €45,- en voor een goed spel zit je snel op €60,- dat vind ik echt duur hoor... Twee jaar geleden waren spellen die toen erg goed waren zo rond de fl. 100,- dan vind ik €60,- echt te duur...
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 12:07
niceman1984
niceman1984 is offline
TSja mischien heb je wel gelijk met PC games maar met Console games is die prijs altijd hetzelfde gebleven sterker nog: de games van de Gamecube zijn stukken goedkoper geworden tenopzichte van de N64 spellen van toen
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 13:28
Verwijderd
PS2 willen af en toe ook wel eens goedkoper zijn. Ik kocht een maand of twee geleden Ratchet and Clank voor 55 euro. Das goedkoper dan nieuwe psx spellen destijds.

Maar nog steeds vind ik het te duur, en het kan me niet schelen dat het vroeger duurder was. Te duur is te duur.

Als er over 10 jaar minder milieuvervuiling dan nu is dat toch ook nog altijd te veel?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 13:44
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Morridin schreef:
Sow, dat vind ik knap. Vrer stungun en slaapmiddel? of gewoon veel sluipen ?
Enorm veel sluipen. Wees bereid om een halfuur op dezelfde plek te gaan hangen om uit te vinden hoe je precies moet lopen om niet gezien te worden door de wachters.

Veel saven en loaden voor het geval ze je zien.
En gas granaten samen met de augmentation die daar bescherming tegen geeft. (zolang hun in de ogen staan te wrijven sprint jij er langs )
Oud 04-02-2003, 14:37
wilco984
wilco984 is offline
Ik vind dat de prijzen idd de pan uitstijgen.. Zelf wil ik tot de 30 euro uittrekken voor een goed spel.. 66 a 70 gulden.. Een spel waar al bekend bij is dat het vet groot is mogen ze dan iets duurder maken.. Maar meer dan 1 euro per uur speelplezier vind ik echt iets teveel van het goede...
Oud 04-02-2003, 14:52
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
Morridin schreef:
Als er over 10 jaar minder milieuvervuiling dan nu is dat toch ook nog altijd te veel?
Je kunt games en milieuvervuiling absoluut niet met elkaar vergelijken
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 15:01
Geomancer
Geomancer is offline
Citaat:
wabbitslayer schreef:
Er wordt, vind ik, de laatste tijd te veel gefocussed op graphics en veel minder op de gameplay en simpelere dingen als moeilijksheidgraad. En ik vind ze te kort, zonder replay value.
Maar bij sommige spellen is het juist andersom. Check Championship Manager maar eens en LMA Manager voor de PS2. Die games houden je maanden zoet en hebben een goede gameplay. De graphics zijn goed genoeg voor zo'n game!
Oud 04-02-2003, 15:03
Maradinus
Maradinus is offline
Lang leve het downloaden
Oud 04-02-2003, 15:18
Verwijderd
Citaat:
niceman1984 schreef:
Je kunt games en milieuvervuiling absoluut niet met elkaar vergelijken
Te veel is te veel

is alleen vergelijken in het opzicht dat te veel te veel is
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 15:25
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Ik speel alleen PCspellen, en voor een goed spel wil ik wel €49,99 neerleggen. Maar dan verwacht ik wel goede support, een goede SP, goeie skirmish mode, een goed verhaal en niet al te veel bugs.
Oud 04-02-2003, 17:32
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:
Ik speel alleen PCspellen, en voor een goed spel wil ik wel €49,99 neerleggen. Maar dan verwacht ik wel goede support, een goede SP, goeie skirmish mode, een goed verhaal en niet al te veel bugs.
Dat is het nadeel tegenwoordig aan PC games. Ze worden gewoon uitgekakt op het moment dat de release staat onder het motto 'We pleuren er wel wat patches achteraan'
Dat kan op de console niet. (alhoewel nu de Xbox online begint te komen en zijn eigen harde schijf heeft begin ik daar ook al aan te twijfelen)
En zoals ik iemand al eerder zag zeggen over Championship Manager. Ik start nog steeds mijn oude 100MHz PC met Windows95 wel eens op om Championship Manageer 97/98 te spelen
Oud 04-02-2003, 17:38
reuffneck32
reuffneck32 is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:

sinds wanneer zijn de goede pc spellen weer 49,95?

meestal toch al rond de 60?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 22:01
Rioto
games zijn gewoon TE DUUR! ..ik heb sinds een paar maanden een x box..en ik had me eigenlijk niet ge-realiseerd dat de games zo duur zijn ..schrok ik toch wel van toen ik pas een game wou kopen maar goed ik heb toen halo gekocht en die is de prijs meer dan waard
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 22:22
ABrules
ABrules is offline
heb een cube... vind ze nogal prijzig, de echte kwaliteit waarvoor ik deze prijzen zo zou neerleggen is nog nergens te bekennen, vind ook dat ze er te weinig gameplay in stoppen
Oud 05-02-2003, 13:18
.Mpje Dual
.Mpje Dual is offline
Citaat:
MazeMouse schreef:
(Want welke andere shooter op de PC kun jij uitspelen zonder iemand te killen?)
Paintbrawl 1 t/m zoveel en nog een paar
Spellen zijn tegenwoordig wel wat aan de prijzige kant
Oud 05-02-2003, 22:28
Float
Float is offline
games worden veelste duur je betaald al snel 50€ voor een spel en dan hebbie ut al in 2dagen uitgespeeld omdat ut zow simpel is dan ben je echt blij al het een multi-player spel is dan hebbie er tenminste nog wat aan als je het uitgespeeld hebt en tegenwoordig met al die cd-key's enz. kun je die spellen wel downloaden maar dan moet je maar hopen dat je een goeie key-generator kan vinden en als je dan online wil dan moet je maar hopen dat ie ni zegt invalid cd-key kortom zwaar klote die beveliging en de prijzen van de spellen.
Oud 05-02-2003, 22:45
dystopia
dystopia is offline
M'n interesse is verzadigt. Dat komt met name door het princiepe 'gamen' maar ook doordat het niet meer origineel zeker mbt. concepten. Dune2, dat was nou origineel. Bovendien een goed verhaal. Het spel liep ver vooruit in de tijd (net als de Amiga ). Toen alle C&C clones kwamen was er geen donder meer aan imo. Zo is het ook met andere concepten gegaan. Wolf3d was origineel. Toen alle Doom clones kwamen was er geen donder meer aan. Nou noem ik C&C/Doom omdat het naar mijn idee ongeveer daarna mis ging, maar in feite zijn C&C/Doom ook clones gebaseerd op bepaalde concepten. Ik ben er redelijk van overtuigd dat de markt verzadigd is doordat men er groot geld in ging ruiken en probeerde makkelijk winst te maken. Mensen pikken dat niet en warez wordt dan grootschaliger. De drang om een spel te kopen blijft niet bestaan omdat de originaliteit niet meer naar voren komt. Hoewel er natuurlijk altijd al gekopieerd werd, ook in de muziekwereld voor het P2P/MP3 gedoe. Vroeger had ik nog wel 'ns dat ik een spel echt kocht omdat ik het goed vond, tegenwoordig is het ff spelen en er op uitgekeken zijn. Spijtig. De systeemeisen lijken ook steeds meer toe te nemen en wat dat betreft loop ik altijd achter op de 'huidige trends'. Bevorderd ook de zin in gamen niet. Duur, ach, vroeger kostte het allemaal niks toen je nog floppies had enzo
Oud 05-02-2003, 23:24
Verwijderd
PC Games neem ik aan?

Leuk leuk, momenteel: multiplayer fps (UT2003), strategie (AoM & SC4) & singleplayer fps (binnenkort Unreal2). Ik ben tevreden.

Daarnaast nog een xbox voor het race en vecht plezier en af en toe wat gefrag met wat mensen.

Teduur? Ach, ligt eraan watvoor spel hè... Ik vind 50€ niet TEveel voor een spel... Prijzig, tja, dat wel. Maar voor een goed spel is het zeker te doen. En smaken verschillen, dus elk spel heeft wel een fan.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 07:17
Budster
Budster is offline
Citaat:
dystopia schreef:
door het princiepe 'gamen'
Offtopic: Valt mij gewoon op; jouw Nederlands is wel goed, alleen maak elke keer weer dezelfde fout bij het woord 'princiepe'. Dit moet uiteraard 'principe' zijn.
Oud 06-02-2003, 13:47
Verwijderd
Citaat:
Budster schreef:
Offtopic: Valt mij gewoon op; jouw Nederlands is wel goed, alleen maak elke keer weer dezelfde fout bij het woord 'princiepe'. Dit moet uiteraard 'principe' zijn.
dan kun je beter zo een posten:

Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 13:55
.Mpje Dual
.Mpje Dual is offline
Citaat:
dystopia schreef:
M'n interesse is verzadigt. Dat komt met name door het principe 'gamen' maar ook doordat het niet meer origineel zeker mbt. concepten. Dune2, dat was nou origineel. Bovendien een goed verhaal. Het spel liep ver vooruit in de tijd (net als de Amiga ). Toen alle C&C clones kwamen was er geen donder meer aan imo. Zo is het ook met andere concepten gegaan. Wolf3d was origineel. Toen alle Doom clones kwamen was er geen donder meer aan. Nou noem ik C&C/Doom omdat het naar mijn idee ongeveer daarna mis ging, maar in feite zijn C&C/Doom ook clones gebaseerd op bepaalde concepten. Ik ben er redelijk van overtuigd dat de markt verzadigd is doordat men er groot geld in ging ruiken en probeerde makkelijk winst te maken. Mensen pikken dat niet en warez wordt dan grootschaliger. De drang om een spel te kopen blijft niet bestaan omdat de originaliteit niet meer naar voren komt. Hoewel er natuurlijk altijd al gekopieerd werd, ook in de muziekwereld voor het P2P/MP3 gedoe. Vroeger had ik nog wel 'ns dat ik een spel echt kocht omdat ik het goed vond, tegenwoordig is het ff spelen en er op uitgekeken zijn. Spijtig. De systeemeisen lijken ook steeds meer toe te nemen en wat dat betreft loop ik altijd achter op de 'huidige trends'. Bevorderd ook de zin in gamen niet. Duur, ach, vroeger kostte het allemaal niks toen je nog floppies had enzo
Ik ben het volledig met je eens
Oud 06-02-2003, 15:44
AirRaid
AirRaid is offline
te duur, te veeleisend van je pc
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten