Oud 05-02-2003, 11:20
Marnix_temp
Marnix_temp is offline
mijn lieve computer heeft de neiging om vaak zomaar in slaapstand te gaan en daar niet meer uit te willen ontwaken terwijl ik gewoon aan het werk ben op de computer

ik heb bij energiebeheer gekeken alles staat op nooit

maar toch doet dit klote ding het is er nog een andere manier om deze functie verwijderen van het systeem

mijn monitor valt niks aan in te stellen dus wat kan het zijn ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2003, 11:22
Enlightenment
Enlightenment is offline
Doet hij dat als je de computer een tijd lang niet hebt gebruikt? (dus hij staat b.v. 10minuten te niksen)

En als hij het doet, hoor je dan een piepje of zie je het groene power LEDje knipperen?

Anders kan het natuurlijk ook zo zijn dat 'ie gewoon crasht, en dan denk ik ook snel aan een kapotte voeding, als je beeld wegvalt enzo.
Oud 05-02-2003, 11:26
Marnix_temp
Marnix_temp is offline
hij doet dit gewoon als ik een spel speel
meestal onder warblade.as ik weet niet of het aan het spel ligt de ene keer doet hij dit na 25 minuiten de andere keer na 2 uur

je hoort geen geluid je mp3 muziek valt direct weg en monitor gaat in slaapstand en word niet meer wakker het hele systeem moet uit worden gezet

en dan doet hij het pas weer toetsenbord kan je alle toetsen ingedrukt houden niks gaat piepen
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 12:39
Enlightenment
Enlightenment is offline
Dan denk ik gewoon dat 'ie crasht.

Gebruik je Windows 98/ME? Zo ja, kun je denken om over te stappen op 2000/XP. Gebruik je 2000 of XP, dan kun je ook een hardware probleem hebben. Het wegvallen van het beeld etc. doet me snel denken aan een slechte voeding.
Oud 05-02-2003, 13:18
Marnix_temp
Marnix_temp is offline
heb windows 98
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 13:29
Enlightenment
Enlightenment is offline
Nouja het is algemeen bekend dat Windows 98 en ME op sommige/veel computers gewoon heel erg onstabiel is. Spellen draaien ook goed onder Windows 2000/XP (XP nog beter) en dat is een OS gebaseerd op de NT-kernel, wat wél stabiel is, zoals het hoort.

Dus ik kan je eigenlijk alleen maar aanraden op één van die twee OSen over te stappen.

Als je dat niet wilt of kunt, kan je ook proberen Windows 98 opnieuw te installeren. Toen ik nog Windows 98 gebruikte, herinstalleerde ik het eens per 2 maanden, een soort ritueel toen.

Ik denk namelijk dat het niks met een slaapstand te maken heeft, want dan zou de termijn wanneer je het krijgt onveranderlijk moeten zijn, dus b.v. steeds na 20 minuten, maar dat is niet het geval zei je.
Oud 05-02-2003, 15:58
Icheb
Icheb is offline
Als in windows de slaapmode uit staat en hij gaat er nog naartoe ligt het waarschijnlijk aan de instellingen die in de bios staan over deze slaapstand...

Kijk daar eens naar ?

(Lekker duidelijke topictitel)
Oud 05-02-2003, 16:30
boehoe
boehoe is offline
Tsja, ik zelf heb een hele tijd met win98 gewerkt(en ik denke dat het wel goed was). totdat ik win2000 probeerde(afgezien van het probleempje in de afdeling hardware) win2000 is echt een potje focking stabiel. dus ik raad het ten zeerste aan. kijke of je dan nog problemen hebt!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten