Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Spelfoutjes maken me niet zoveel uit, een t kan je wel eens vergeten achter een d wanneer je snel aan het typen bent.. Maar mensen die 'f' en 'v' door elkaar halen, of 's' en 'z'.. dat vind ik toch wel vervelend
![]() ![]() Zelf probeer ik zo netjes mogelijk te praten, maar je hoort het Mestreechse wel.. Sommige dingen worden zo laaaang ![]() Duidelijk genoeg zo? ![]() |
![]() |
|
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet altijd even goed uit mijn woorden kom
![]() Wat kost dat duur Wat weegt dat zwaar Laat die deur niet los staan Maar die laatste zin zal wel echt zo achterhoeks zijn. Maar verder, kleine grammaticale foutjes ofzo, maakt me niet zoveel uit. Dat hoor ik meestal niet eens.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
beiden zijn goed! Zelfs in mijn oude Nederlandse woordenboek zijn ze beide opgenomen. ![]() ![]() |
![]() |
|
Ik irriteer me heel erg aan mensen die "hij heb" zeggen of die "hij kon" en natuurlijk het "als" en "dan" verkeerd gebruiken. En gewoon mensen die moeilijke woorden gebruiken en ze dan fout schrijven. Tuurlijk maak ik zelf ook fouten, maar daar moeten anderen me dan maar op wijzen.
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, nou Nederlands is wel vreselijk moeilijk, dus het echt goed doen is een onmogelijke opgave. Toch probeer ik in het algemeen wel zo goed mogelijk te spreken en schrijven.
Er zijn wel een aantal veel gemaakte fouten die eigenlijk niet door de beugel kunnen. - Ik ben langer als hem - Ik ben naar hun toegegaan - Die krat Zulk soort dingetjes. Verder zie ik ook veel spelfouten - Intressant - Barbeque - Zowiezo urm... kan even niets meer bedenken |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik spreek ook zo goed mogelijk normaal nederlands. Ik kan bijvoorbeeld... ik heb da nie bij... echt niet uitstaan. En ook 'als mij' ipv 'dan ik' ook niet. Dat soort slechte uitspraken kan ik me echt aan storen.
![]()
|
Ik irriteer me voornamelijk aan verkeerd gebruik van 'als' en 'dan' net als mensen die zeggen 'hij hebt' (ipv jaja..'hij heeft')
Zo moeilijk is dat toch niet? ![]() Verder maak ik me er niet zo druk om, maar die 2 bovenstaande dingen vind ik echt hinderlijk ![]()
|
Ik irriteer me alleen aan de vele verschillende versies van "per se"
En aan alle versies van mijn achternaam en me plaatsnaam; honselersdijk.. Verder zal het me een worst zijn...
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Hehe nee hoor geintje ik erger me er niet aan, maar dat is geen correct Nederlands. Je kunt je ergens aan ergeren, je kunt geirriteerd zijn, maarje kunt je niet ergens aan irriteren. |
![]() |
|
Ik erger me aan mensen die niet de moeite doen om 'normaal' te spreken en schrijven.
Als mensen er om goede redenen moeite mee hebben dan blijft het me irriteren, maar dat ligt dan niet aan die mensen. Ik verbeter constant iedereen... ![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Msn-taal, Slechte invloed op de Nederlandse taal? xLesleyy. | 34 | 23-10-2007 17:33 | |
Algemene schoolzaken |
[Profielwerkstuk] Msn-taal BartNL | 29 | 06-10-2007 18:31 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het nut van Esperanto als tweede taal binnen de EU 0fd1ba6bef258b3 | 57 | 24-08-2005 11:12 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Word je ook gek van die talen? Mister Frodo | 31 | 19-01-2004 19:50 | |
ARTistiek |
verhaaltje; dankje wel in 7 talen sunflouwer | 0 | 04-06-2002 08:29 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Taal studeren? morgantcm | 18 | 31-03-2001 22:09 |