Advertentie | |
|
![]() |
|
Sexueel "mishandeld" (aanranding / verkrachting)
meegemaakt Psychologisch "mishandeld" ( op school (pesten) of door familie) meegemaakt Fysiek "mishandeld" ( op school of door familie) meegemaakt Scheiding /ouders met problemen meegemaakt Verlaten door belangrijk iemand (verhuizing / overlijden / relatie) meegemaakt Ongewenst voelen (adoptie / ongelukje / pleeggezin) meegemaakt (alleen in andere vorm)
|
Psychologisch "mishandeld" ( op school (pesten) of door familie)
>> Gepest op school Fysiek "mishandeld" ( op school of door familie) >> In elkaar geslagen door klasgenootjes, dagelijks Scheiding /ouders met problemen Verlaten door belangrijk iemand (verhuizing / overlijden / relatie) >> 2 scheidingen, 1 overlijdensgeval
|
ja Psychologisch "mishandeld" ( op school (pesten) of door familie) een klein beetje, niet extreem Fysiek "mishandeld" ( op school of door familie) nee Scheiding /ouders met problemen nee Verlaten door belangrijk iemand (verhuizing / overlijden / relatie) ja Ongewenst voelen (adoptie / ongelukje / pleeggezin) wel ongewenst voelen, maar op een andere manier het gaat redelijk met mij... ik denk nog veel aan wat er is gebeurt. Maar ik kan het ook van me af zetten. Het is vooral met periodes. Ik denk niet dat het mijn leven beheerst ofzo |
![]() |
|
Sexueel "mishandeld" (aanranding / verkrachting): Nee
Psychologisch "mishandeld" ( op school (pesten) of door familie): God, ja enigszins, maar daar ben ik wel blij mee, het heeft me gevormd in positieve zin. Fysiek "mishandeld" ( op school of door familie): Ehm nou, God, wel eens een trap in mijn buik gehad van een klasgenoot, maar meestal was ik sterker en lag ik bovenop te slaan, dus dat ging wel. Scheiding /ouders met problemen: Eh, neuh. Mijn moeder is altijd alleen geweest met mij, daarna kwam haar vriend (toen ik 17 was) en werd het minder koel Verlaten door belangrijk iemand (verhuizing / overlijden / relatie): Nee Ongewenst voelen (adoptie / ongelukje / pleeggezin): Ik was wel een ongelukje, maar ik was nooit ongewenst. Zo heb ik me ook nooit gevoeld. |
![]() |
|
Ik heb me zwaar kut gevoeld. Nu niet meer.
![]() ![]()
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
ja, aangerand.. 1 keer op een erg vage manier, wat meer mn eigen schuld was omdat ik mn bek niet open durfde te trekken.. en nog 2x maar dat was niet zo erg, geen echte gevolgen aan overgehouden Psychologisch "mishandeld" ( op school (pesten) of door familie) Gepest op de basisschool Fysiek "mishandeld" ( op school of door familie) nee Scheiding /ouders met problemen Hier dubbel ja.. Mn moeder is heel erg depressief geweest, maar inmiddels is ze er gelukkig weer uit, en afgelopen zomer zijn mn ouders gescheiden. Verlaten door belangrijk iemand (verhuizing / overlijden / relatie) Niet verlaten door iemand, wel plotseling geen contact meer met opa en oma, op mijn (+moeders) initiatief wegens goede redenen. Ongewenst voelen (adoptie / ongelukje / pleeggezin) Nee Er is voor mij wel nog 1 grote belangrijke factor die een rol heeft gespeeld in mn leven, en dat is de situatie in de familie van mn moeder en de gevoelens die dat teweeg brengt. Ik zou het niet echt onder kunnen delen in een categorie.. Grote teleurstelling, onderuit haling van vertrouwen.. en als gevolg moeite met liefhebben. Het gaat nu trouwens heel goed met me.. alleen met mn moeders familie zijn nog onopgeloste dingen die me nog wel raken, maar depressief ben ik absoluut niet meer ofzo. |
![]() |
|
wanneer kan je spreken van (psychisch) mishandelen?
ik vind mishandelen zo klinken, alsof het allemaal van de andere kant komt. Alsof je (degene die mishandeld wordt) onschuldig is en alles door de ander (de 'mishandelaar') komt. ik kan niet goed met mijn ouders overweg (om het zo maar even te zeggen..) maar om nou meteen van mishandelen te spreken? en wie zegt dan, dat ik hun niet mishandel, ipv hun mij? Misschien ben ik wel het probleem, ipv zij. Maarja goed, mijn mening is eigenlijk dat het van beide kanten komt. Niet alles ligt bij hun, of bij mij. Daarom wil ik het dus niet mishandelen noemen. jah wat heb ik allemaal meegemaakt.. vind het een beetje klinken als "wie heeft er de meeste erge dingen meegemaakt" ofzo.. Maar je zal het wel niet zo bedoelen. Van die punten die je hebt genoemd heb ik verder alleen een verhuizing en t overlijden van mn opa meegemaakt. Ik voel me trouwens niet meer zwaar kut, t gaat best goed ![]() En door die slechte verhouding met mn ouders, doordat dat maar niet beter ging was t steeds heel moeilijk om eruit te komen.. Zo zie ik het nu, vraag het me over een maandje nog maar een keer ![]()
|
Ja. Psychologisch "mishandeld" ( op school (pesten) of door familie) Misschien.. kan niet echt de grens aangeven. Fysiek "mishandeld" ( op school of door familie) Ja. Scheiding /ouders met problemen Ja. Verlaten door belangrijk iemand (verhuizing / overlijden / relatie) Zucht.. ja. Ongewenst voelen (adoptie / ongelukje / pleeggezin) Ja. Naja.. niet elk punt is even problematisch voor me, 1,2 behoren echt tot m'n verleden. Het gaat niet echt goed, maar kom er wel uit.
||
Citaat:
Tis zeker niet wie heeft het meeste meegemaakt. Ik vraag me af of er een patroon is. Iedereen zegt altijd, dat een ieders probleem verschillend is. Ik vraag me af of er hoofdoorzaken zijn.
||
Citaat:
Een aantal dingen die jij genoemd hebt, zullen vaak psychische problemen tot gevolg hebben. Maar psychische problemen zullen lang niet altijd een van deze dingen als oorzaak hebben. Al neem ik aan dat jij dat ook wel zult weten ![]() Maar ik vind t wel goed dat je dat er even bij hebt gezegt (waarvoor je t wil weten) Ik lees deze topic nu toch anders ![]() ![]()
|
sexueel misbruik(verkrachting) meegemaakt
psygologische mishandeling maak ik nog steeds mee fysiek mishandeling meegemaakt ongewenst voelen maak ik nog steeds mee verlaten door iemand (overlijding) meegemaakt scheiding niet meegemaakt. hoe ik me voel kut want ik heb er een ziekte aan overgehouden. groetjes chretienne
||
Citaat:
|
![]() |
Zal het even verder uitleggen.
Ben behoorlijk lang gepest, van basisschool tot nu toe. En mn ouders hebben me ook verder niet echt geholpen ofzo, door me vaak af te zeiken. Had vaak het gevoel nooit iets goed te kunnen doen. En ze hebben me nooit begrepen / echt het gevoel gegeven dat ik dingen aan ze kwijt kon. De mensen die ik daarna in vertrouwen heb genomen nadat ik niets kon beginnen met mn ouders, hebben me stuk voor stuk belazerd. Nu vertrouw ik eigenlijk niemand meer echt. Jah, veel mensen denken dat ze veel van me weten, maar dat denken ze alleen maar, het is niet zo. Dit gaat dus grootendeels over relaties.. De enige die niet zo was, kreeg een taakstraf omdat ie iemand neergeslagen had.. (alsof dat de eerste keer was dat ie zoiets deed ![]() |
![]() |
|
ja: incest Psychologisch "mishandeld" ( op school (pesten) of door familie) ja: gepest op school (geweest) Fysiek "mishandeld" ( op school of door familie) ja: door familie Scheiding /ouders met problemen ja: scheiding Verlaten door belangrijk iemand (verhuizing / overlijden / relatie) nee Ongewenst voelen (adoptie / ongelukje / pleeggezin) nee |
![]() |
|
Sexueel "mishandeld" (aanranding / verkrachting) : nee
Psychologisch "mishandeld" ( op school (pesten) of door familie) : ja Fysiek "mishandeld" ( op school of door familie) : hmm niet echt... Scheiding /ouders met problemen : nee Verlaten door belangrijk iemand (verhuizing / overlijden / relatie): ja, heb zelf al mn vriendinnen enzo verlaten door te verhuizen Ongewenst voelen (adoptie / ongelukje / pleeggezin) : ook wel
|
~*~ Meerdere malen.. Psychologisch "mishandeld" ( op school (pesten) of door familie) ~*~Ja zowel op school als door familie (in het verleden) Fysiek "mishandeld" ( op school of door familie) ~*~ Ja zowel op school als door familie. (In het verleden) Scheiding /ouders met problemen ~*~ nee Verlaten door belangrijk iemand (verhuizing / overlijden / relatie) ~*~ Ja Ongewenst voelen (adoptie / ongelukje / pleeggezin) ~*~ Heb ik wel gevoeld, nu niet meer.
|
nee Psychologisch "mishandeld" ( op school (pesten) of door familie) ja Fysiek "mishandeld" ( op school of door familie) ja Scheiding /ouders met problemen gewoon problemen in het gezin omdat iedereen zijn eigen problemen had ook goed? Verlaten door belangrijk iemand (verhuizing / overlijden / relatie) ja Ongewenst voelen (adoptie / ongelukje / pleeggezin) ja Als je het een beetje breed neemt heb ik ze allemaal meegemaakt behalve sexueel |
![]() |
|
Van mij weet je het al, ik zet het toch even neer, wie weet ziet er nog wat nieuws bij...
Sexueel "mishandeld" (aanranding / verkrachting) Aanranding Psychologisch "mishandeld" ( op school (pesten) of door familie) Soort van 'gepest' Fysiek "mishandeld" ( op school of door familie) nee Scheiding /ouders met problemen Scheiding, half depressieve moeder met burnout nu, depressief broertje, waardoor ik niet echt opgemerkt wordt... als 3e pas Verlaten door belangrijk iemand (verhuizing / overlijden / relatie) Verhuizing beste vriend, vervolgens ruzie, vervolgens 'goedkomen' wat uiteindelijk op lucht gebaseerd is waardoor opnieuw alles langskomt... Ongewenst voelen (adoptie / ongelukje / pleeggezin) Niet letterlijk deze vorm... Tis geen onderzoek of enquete of zo, ben gewoon geïnteresseerd. Zou je me daar iets meer over willen vertellen? In details...? (hoeft niet hier, mag wel)
|
Verwijderd
|
Sexueel "mishandeld" (aanranding / verkrachting)Nee
Psychologisch "mishandeld" ( op school (pesten) of door familie)ja Fysiek "mishandeld" ( op school of door familie)Een beetje. Het klinkt erg zwaar zo..maar ik word inderdaad wel eens geslagen. Scheiding /ouders met problemenNiet zoals hier wordt bedoeld Verlaten door belangrijk iemand (verhuizing / overlijden / relatie)Vrienden.. Ongewenst voelen (adoptie / ongelukje / pleeggezin)Wel ongewenst gevoeld, maar niet door de redenen die hier genoemd worden. |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik ben 1xtje aangerand maar dat was toen ik me al kut voelde
en ik ben/word licht gepest (vroeger meer genegeerd nu krijg ik van alles naar mun kop geslingerd) mijn ouders kunnen het niet altijd even goed met elkaar vinden maar deze punten hebben allen niks te maken met mijn problemen nu.., of tenminste heeeeeel weinig. |
![]() |
|
Verwijderd
|
ja Psychologisch "mishandeld" ( op school (pesten) of door familie) ja, maar niet extreem Fysiek "mishandeld" ( op school of door familie) nee Scheiding /ouders met problemen nee, ruzies, maar dat heb je wel vaker.. Verlaten door belangrijk iemand (verhuizing / overlijden / relatie) me vriend heeft het pas uitgemaakt (na 1.3jr) Ongewenst voelen (adoptie / ongelukje / pleeggezin) ja, maar niet door die redenen.. |
![]() |
|
![]() |
Ten eerste, zoek een hobby.
Alle punten van je lijstje komen me bekend voor, maar heb ook ervaring met andere dingen. Het heeft weinig zin om dat alles op het forum te plaatsen, ik meld het je wel als het boek uit is.
|
![]() |
meegemaakt Psychologisch "mishandeld" ( op school (pesten) of door familie) meegemaakt Fysiek "mishandeld" ( op school of door familie) niet echt meegemaakt, niet in grote mate Scheiding /ouders met problemen meegemaakt Verlaten door belangrijk iemand (verhuizing / overlijden / relatie)meegemaakt Ongewenst voelen (adoptie / ongelukje / pleeggezin) meegemaakt [edit: foutje] |
![]() |
|
In mijn leven ben ik zowel psychisch als fysiek mishandelt
en heb eveneens problemen met een van mijn ouders (die kort hebben samengewoond) bij wie ik nu ben ingetrokken........ben ik gelukkig? NEE....(mijn vader is een moeilijk persoon)
||
Citaat:
||
Citaat:
Toen ik 10 was werd mijn vader depressies en kreeg vlak daarna ook een psychose...Hierdoor zijn mijn ouders uit elkaar gegaan want het ging gewoon niet meer bij mij vader...Als we daar waren gebleven waren wij eronder door gegaan! Nu gaat het heel goed met me!Ik heb een half jaar bij een maatschapplijk werkster gelopen en dat heeft heel goed geholpen! ps.Ik voel me wel behoorlijk klote als ik al de andere reply's lees! Sterkte voor iedereen!
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Leef jij als een leete nerd? Verwijderd | 214 | 10-05-2006 19:16 | |
De Kantine |
Welke spannende dingen heb jij laatst meegemaakt?? Auryn | 219 | 06-06-2005 09:37 | |
Liefde & Relatie |
tegenwerking moeder, wat zou jij doen? Help! CoveredEyes | 18 | 01-09-2003 07:01 | |
Liefde & Relatie |
wat zou jij doen? miss x | 3 | 11-05-2002 21:16 |