Tiesch_W:
ik herken wel veel dingen die je beschrijft....het vertwijfelde...denken dat je gek wordt...denken dat je het allemaal niet meer aankan..en toch zoveel nog willen doen...etc..
ik denk toch echt (ben zelf 17) dat het met de leeftijd te maken heeft. ik ken veel mensen die hier ook last van hebben en die zijn ook allemaal tussen de 15-23. het is de fase in je leven dat je jezelf leert kennen, moet ontdekken, dingen uit je kindertijd moet verwerken...het is gewoon een moeilijke tijd met allemaal twijfels...je weet niet wie je bent, wie je wilt zijn, wat je wil, hoe je dat wil...en dan opeens is alles weer goed en de week daarop weer helemaal niet...ik ben er heilig van overtuigd dat je er niet voor weg moet rennen....het leven is te mooi...en het gaat allemaal weer over, het is een fase. Als het je helpt, ga naar een therapeut (hoeft niet speciaal een psycholoog te zijn..) heb ik ook gedaan..je krijgt wat meer inzicht in jezelf...waarom je bepaalde dingen denkt, vindt, doet....gewoon doen, is niets raars aan!!
veel sterkte!!
|