Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
He thx allemaal voor de adviezen!!
![]() ![]() ![]() veel liefs van Snowboardgirl |
![]() |
|
![]() |
Ik was vroeger ook heel erg onzeker. Vooral in de derde was het heel erg bij me. Ik vond mezelf niet mooi en ik kraakte mezelf af. Als iemand bijvoorbeeld tegen me zei 'je hebt een goed figuur' dan geloofde ik dat nooit en dan zei ik 'echt niet'Ik liep ook altijd ingekropen en er straalde echt niks goeds van me af. Als ik daar dus op schoolliep dan zag je de onzekerheid.
En nu ben ik veel minder onzekerder. Ik ben er bijna van afgekomen, doordat ik aandacht kreeg van mannen. Dit klinkt een beetje raar, maar dit heeft me dus wel geholpen. Ik kreeg opmerkingen op straat en dat deed me goed en maakte me zelfverzekerder. Ook een vriendin zei altijd tegen mij 'je bent helemaal niet lelijk'. Dus nu gaat het heel goed met me. Ik zit lekker in mijn vel en het straalt van me af als ik nu door de school loop. Ik loop niet meer zo ingekropen. Toen mensen vroeger naar mij keken dacht ik dat ze naar me keken, omdat ik er niet uitzag, maar nu als ze naar me kijken denk ik zo van 'heb ik iets van je'. ik denk in iedergeval niet zo negatief meer over mezelf. Ook draag ik nu kleren waar ik me goed in voel, dus dat zorgt ervoor dat ik me zelfverzekerder voel. Ik ben niet de mooiste maar ook niet de lelijkste en ik heb mezelf nu gewoon geaccepteerd zoals ik ben. En dat moet jij denk ik ook gewoon doen. Accepteren zoals je bent en niet negatief over jezelf denken, maar de mooie dingen inzien van jezelf...
|
Heb ik ook, is nu veel minder loop al een stuk rechter als eerst en heb meer vertrouwen in me zelf, ik liep eerst krom omdat ik bang was dat ik arrogant zou overkomen maar dat is natuurlijk pure onzin, owh ja dit heeft mij ook wel geholpen:
Ik vond eerst thuis zown psycholigsch boek van een of andere Vage dokter en dat ben ik eigenlijk uit nieuwschierigheid gaan lezen, er stonden in het boek heel wat goeie tips om meer zelfvertrouwen te krijgen: Het gaat erom dat je van je zelf leert houden: -Probeer op complimenten waarderend te reageren dus iets zeggen van 'dank je wel' of 'ik ben blij dat je dat zo vind' i.p.v. het meteen in twijfel te trekken -Je moet voor je zelf zeggen dat je niet waardeloos bent, als je bijvoorbeeld ergens niet mee slaagt betekent dat nog niet dat je waardeloos bent. Je moet voor jezelf weten dat je, afgezien van je prestaties , waardevol bent.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
0% zelfvertrouwen!! please Lees!! 77-eline-11 | 2 | 08-04-2006 20:43 | |
Psychologie |
Zelfvertrouwen.. Ingetjuhh | 6 | 07-11-2004 09:55 | |
Psychologie |
Meer zelfvertrouwen "kweken" Apomes | 7 | 31-08-2004 12:07 | |
Liefde & Relatie |
geen zelfvertrouwen ? X-SlaYeR | 13 | 24-09-2003 18:32 | |
Psychologie |
geen zelfvertrouwen latino-gurl | 18 | 03-09-2003 10:59 | |
Psychologie |
Hoe kan ik mijn zelfvertrouwen terugkrijgen? flappieman | 7 | 05-05-2002 20:42 |