Oud 15-02-2003, 14:28
duifeltje
duifeltje is offline
ik hoop dat er meer mensen zijn met mijn probleem want ik weet echt niet wat ik eraan kan doen.
ik ben ontzettend verlegen, vooral tegenover jongens; daar durf ik geen woord tegen te zeggen omdat ik bang ben dat ik afga.
en nu is er ook nog een jongen op me verliefd die me zelfs een kaartje heeft gestuurd met valentijn, ik heb maar gezegd dat ik hem niet leuk vind maar dat had ik niet kunnen weten want ik ken hem amper.
ik zou hem wel willen leren kennen maar dat durf ik echt niet; zomaar op hem afstappen, want dan krijg ik echt een tomaathoofd.
heeft iemand dus tips hoe je kennis kan maken met een jongen
en op wat voor manier vinden jongens het leuk dat een meisje op hun afstapt?

(misschien past deze beter in liefde en relatie maar dat wist ik niet zeker)
Oud 15-02-2003, 14:34
Verwijderd
Citaat:
duifeltje schreef:

(misschien past deze beter in liefde en relatie maar dat wist ik niet zeker)
Ja, ik denk dat ie toch beter op L&R past inderdaad..

Psych -----------> L&R
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 14:57
coecie
coecie is offline
een meisje met een blozend rood hoofd, wie kan dat nou weigeren?

maak je niet druk, blozen is leuk!
Oud 15-02-2003, 14:58
Ariëlle
Ariëlle is offline
Er is een verschil tussen lief blozen en knalrood worden
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 15:41
Kinshi
Kinshi is offline
Als je gewoon jezelf bent dan word je al veel minder snel rood. Je zou ook eens zijn emailadres aan zijn vrienden kunnen vragen om te mensen dan hoef je niet meteen irl met hem te praten. En als je dan eens hebt gechat kan je gaan groeten en dan kom je er vanzelf wel achter of je hem ook leuk vind... en ik denk dat hij het helemaal niet erg vindt dat jij zo snel rood wordt! Hij heeft zelfs al laten merken dat hij geïnteresseerd is in je..
Oud 15-02-2003, 15:42
Mandy035
Mandy035 is offline
Haha, Je moet gewoon met hem praten op msn..? en dan afspreken in een kroegje ofzo.. maar vertel hem van te voren, op msn, dan wel even over je ehh, probleem?! Blozen is wel leuk, maar knalrood niet..
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 18:24
Elisaaa
Elisaaa is offline
Er zijn veel mensen die blozen, het is vervelend, maar schaam je er niet voor. Je moet er tijdens een gesprek vooral niet aan denken, want dan wordt het veel erger. Ik had het vroeger ook, vooral als ik met jongens praatte. Maar hoe meer jongens ik leerde kennen, en met wie ik vriendschappelijk omging, hoe minder ik ging blozen als ik met "vreemde" jongens praatte, of jongens die ik leuk vond. Misschien kun je hem het beste eerst mailen of msn-en of een smsje sturen. Als ie daar positief op reageert ga je gewoon een keer wat drinken samen. Somige jongens vinden het alleen heel schattig als een meisje een beetje bloost en/of verlegen is. Maar ze zijn zelf ook niet altijd even zelfverzekerd als ze eruit zien. Onthoud dat ook maar. Jongens weten het misschien iets beter te verbloemen.
Ik hoop voor je dat je hier wat aan hebt. Go for it girl!
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 18:34
Verwijderd
hoi

ik ken je probleem als er iets gezegd word waar ik me heel erg voor schaam word ik ook echt knalrood net zo'n tomaat.
Maar je moet gewoon probere een beetje zelfvertrouwen te krijge kweet het das heel erg moeilijk heeft bij mij ook heel lang geduurd voor da ik da had. Maar goed. Het helpt echt ik word nu al een stuk minder gauw rood. Ook moet je niet denke van o nou ga ik rood worde ja moet daar gewoon nie aan denke. Stuur die jongen als nog gewoon een kaartje waarin je vraagt of tie alsnog een keertje met je uit wil. Zeg gewoon da je af en toe een beetje verlege ben en da je daarom de eerste keer zo reageerde.
Nou heel veeeeeel suc6

groetjes Daniella
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 21:49
duifeltje
duifeltje is offline
ok bedankt voor jullie reacties, ik ga gewoon z'n email-adres vragen en dan zie ik wel verder.
ik hou jullie op de hoogte!
Oud 16-02-2003, 00:06
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Ik ben nog erger hoor.. Ik word al rood als een leraar me gewoon iets in de les vraagt, weetjewel, gewoon, als we een oefening aan het nakijken zijn.. (ook als ik het antwoord gewoon weet enzo) Dan geef ik wel het antwoord, maar zit ik daar met een superrood hoofd..!
En dat heb ik ook spreekbeurten enzo.. dan kan ik niets meer..

Ik weet hoe vervelend t is.. Maar.. mss.. kan je dronken worden.. hihi.. dat doe ik wel eens.. kan wel helpen met loskomen.. maarja, dan voor 1 avondje..
Oud 16-02-2003, 13:50
Verwijderd
Hmm, ik vind dat wel schattig eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 14:12
Verwijderd
Hmm..ik ken het wel een beetje. Op de middelbare school had ik er ook altijd erg last van, vooral als je het antwoord op bv. een vraag van een leraar niet weet. Ook als een medeklasgenootje (vooral wanneer het een meisje was) een vraag stelde, dan kreeg ik ook altijd een erg rood hoofd...zeer vervelend, want je voelt jezelf er heel onzeker door.

Ik heb er tegenwoordig geen last meer van. Het is denk ik toch een beetje 'n kwestie van koudwatervrees, oftewel gewoon overwinnen door er veel mee te oefenen. Treed meer op de voorgrond, neem vaker het woord, zorg ervoor dat je mensen opvalt. Dan zal het vanzelf beter gaan. Ik heb het ook zo gedaan, gewoon vaak het woord nemen, op de voorgrond treden. Dan voel je je gewoon een stuk zelfverzekerder.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 14:17
Verwijderd
goed van je dat je z'n email-adres hebt
over internet is het makkelijker om niet verlegen te zijn, en hoef je je niet te schamen als je rood wordt, want hij ziet het toch niet...
verder... als je vrienden hebt die je respecteren, dan groei je er wel overheen...
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 18:00
duifeltje
duifeltje is offline
ik heb z'n amail-adres nog niet hoor maar morgen wel want m'n beste vriendin gaat het aan z'n vriend vragen want die zit bij haar in de klas.
Oud 16-02-2003, 20:05
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
nare man schreef een herkenbaar verhaal:
Idem dito.
Oud 17-02-2003, 08:39
Verwijderd
Als je denkt van "shit ik word rood" .. dan word je het ook

Voor de rest sluit ik me aan bij nare man.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 22:42
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Je zegt dat je bang bent dat je af gaat en daardoor een rood hoofd krijgt *veel herkenning btw* maar hij vindt jou al leuk (anders had hij jou ook geen valentijnskaartje gestuurd) dus je kan niet afgaan...
Maar je krijgt zijn e-mailadres, dus dan zou ik het gewoon op msn vragen of hem mailen...dan krijg jij misschien alsnog een rood hoofd maar ziet niemand het, suc6!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 20:02
duifeltje
duifeltje is offline
noumoeie ik heb nog steeds z'n e-mail-adres niet.
misschien moet ik maar een andere vriendin inzetten
Oud 18-02-2003, 20:21
Elisaaa
Elisaaa is offline
ja dat wil ook nog wel eens helpen. De vriendinnen in het spel gooien. Zoek er eentje uit die je kan vertrouwen (niet dat ze hem zometeen voor zichzelf houdt ) en vraag of zij achter het emailadres van die jongen kan komen. En dan krijg jij dat "per ongeluk" in handen ofzo??
Succes!!!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2003, 12:48
Imke_BF
Imke_BF is offline
Probeer via omwegen met leuke jongens in contact te komen... Msn of op feestjes is makkelijk.. En als die ene jongen je echt leuk vind vind hij het ook leuk dat je verlegen bent XXX
Oud 19-02-2003, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Imke_BF schreef:
Probeer via omwegen met leuke jongens in contact te komen... Msn of op feestjes is makkelijk.. En als die ene jongen je echt leuk vind vind hij het ook leuk dat je verlegen bent XXX
Jah idd, als iemand echt verliefd is op je en van je houdt accepteerd ie je zoals je bent
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 20:24
duifeltje
duifeltje is offline
nouwwww ik heb z'n mailadres noooog niet .
nou wor'k pissig.
weet iemand of een jongen je nog leuk vind een mand nadat je hem hebt afgewezen
Oud 07-03-2003, 21:18
Thomas
Thomas is offline
Groeit met de jaren. En maak je niet druk: redenen zijn er genoeg gegeven in dit topic.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 15:21
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
duifeltje schreef:
nouwwww ik heb z'n mailadres noooog niet .
nou wor'k pissig.
weet iemand of een jongen je nog leuk vind een mand nadat je hem hebt afgewezen
Als je zijn voor en achternaam weet.. kun je toch gewoon zoeken naar zijn mail. Gewoon als je op contactpersoon toevoegen klikt.. staat er ook van.. zoeken naar contactpersoon(alleen niet meer bij nieuwe msn). Of je kunt ook bij de site van msn zoeken.. maar dan krijg je niet gelijk zijn mail. Of misschien heeft ie cu2 ofzo?
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 19:26
Verwijderd
Eerlijk gezegd, als een meisje wat verlegen is en rood aanloopt dan word ik er het er juist minder door Dus voor mij is het wel een soort van aantrekkingskracht. Maar hoe je het kunt overwinnen. Sja, ik heb gewoon mezelf eens overtroffen en het was een stuk minder. Dus 1 keer niks er van aantrekken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2003, 17:12
Mo6
Mo6 is offline
ik vind het wel schattig als een meisje verlegen is maarjah, ik was het zelf vroeger ook wel, heb me er beetje overheen gezet...
Oud 17-03-2003, 14:23
duifeltje
duifeltje is offline
hij heeft mijn tel en ik de zijne, wat nu???????????????
ik weet echt niks te smsen
Oud 17-03-2003, 14:49
Stepsje
Stepsje is offline
Ik heb ook heel erg dat ik niet op iemand af durf te stappen. En wordt ook heel snel rood als mij iets gevraagd wordt. En ben ook erg bang voor sommige groepen, dat ze iets naar je gaan roepen enzo.
Ik werd daar gek van en ik ben met een leerlingbegeleider van school gaan praten. En die heeft me doorgestuurt naar bureau jeugdzorg en nu doe ik een cursus sociale vaardigheden. Ik hoop dat dat helpt om wat zekerder van mezelf te worden en meer zelfvertrouwen te krijgen.
Ik ben nu pas met die cursus begonnen, maar ik heb al wel t idee dat t werkt!!!!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 15:02
Doopy
Doopy is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 17-03-2003 @ 15:23:
hij heeft mijn tel en ik de zijne, wat nu???????????????
ik weet echt niks te smsen
[sms mode]
Goh heej, weet je wat ik laatst vond, jou telefoonnummer, misschien moeten we iets afspreken dan kan ik hem aan je terug geven, liefs duifeltje
[sms mode]

of zoiets
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 16:50
duifeltje
duifeltje is offline
noumoeie ik weet echt niks te sms-en.

het moet natuurlijk ook niet te serieus worden van ;ik wil je wel leren kennen maar via een omweg is het makkelijker
gewoon iets spontaans
Oud 18-03-2003, 17:00
Verwijderd
Citaat:
duifeltje schreef op 18-03-2003 @ 17:50:
noumoeie ik weet echt niks te sms-en.

het moet natuurlijk ook niet te serieus worden van ;ik wil je wel leren kennen maar via een omweg is het makkelijker
gewoon iets spontaans

Ik kan je aanraden niet te sms-en. De jongen in kwestie weet dan namelijk niet zeker of je het wel meent. Vraag het hem bij voorkeur recht in zijn gezicht of minstens over de telefoon.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 20:09
duifeltje
duifeltje is offline
maar dat durf ik echt niet. ik heb nog nooit met hem gepraat!!!!! (raar maar waar)
Oud 19-03-2003, 20:16
Dminor
Dminor is offline
Doe jezelf dit niet aan, eindig niet zoals mij. Leg eerst contact BUITEN de digitale wereld. Dus: niet sms-en/msn-en tot je hem echt een keer goed gesproken hebt en een beetje goed kent. Zo te merken is het echter al te laat voor dit soort adviezen... Zucht, weer een onmogelijke situatie waarin beide partijen niets durven. Tenzij... als hij wel durft, laat hem dan het initiatief nemen!
Oud 21-03-2003, 17:22
duifeltje
duifeltje is offline
ff bovenaan zetten
Oud 21-03-2003, 20:44
Yamyam
Yamyam is offline
Wat betreft het tomaathoofd: ik vind het juist schattig als iemand rood wordt omdat hij/zij het eng vindt iets tegen me te zeggen.

(gebeurd alleen nooit, maar goed).
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 21:06
Verwijderd
Citaat:
duifeltje schreef op 19-03-2003 @ 21:09:
maar dat durf ik echt niet. ik heb nog nooit met hem gepraat!!!!! (raar maar waar)
Vergeet het dan maar.

Sorry, dit klinkt hard, maar je moet er echt op af gaan!. Ik bedoel, wat kan er nou fout gaan? Als je dan toch heeel verlegen wordt staak je de poging en probeer je het later nog eens. Waarschijnlijk zal hij het schattig vinden . Bovendien raakt hij geinteresseerd in jou; hij vraagt zich immers af waarom je zo doet. En dat moet je nou juist hebben! Als hij geinteresseerd in jou is ben je al een heel eind.

Go girl
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 18:53
duifeltje
duifeltje is offline
oke, ik wil hem best wel bellen, maar wat moet ik in hemelsnaam zeggen; hallo hoe gaat het, wat heb je vandaag gedaan is zo vreemd als je iemand niet kent...............
Oud 22-03-2003, 19:28
Verwijderd
Citaat:
duifeltje schreef op 22-03-2003 @ 19:53:
oke, ik wil hem best wel bellen, maar wat moet ik in hemelsnaam zeggen; hallo hoe gaat het, wat heb je vandaag gedaan is zo vreemd als je iemand niet kent...............
Je moet zeggen dat je hem aardig vindt en wilt leren kennen en graag iets af wilt spreken.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 11:21
saartjeh
saartjeh is offline
FF voor ieder1 hiero. Je kunt tel.nrs, adressen enz te weten komen door de woonplaats en achternaam in te voeren. Bij startpagina.nl staat onder het nationale telefoonboek enzow heel veel dingen. Zo ben ik ook aan tel.nrs, adressen enz gekomen:D en zellufs e-mail.

Maareh anders ga je eerst ff n sms-je sturen met iets dr in van eh: hey... hoe gaat ie, ja ik kreeg je nr van vriend... van my, du ik d8 ik stuur je ff sms-je. Maar verder allez goed? Vant weekend nog wat gedaan? Kben .... naar ... gegaan, waz wel leuk. Maar ik stop nu, anders word t zo lang en dan ga ik je ook vervelen:D. Spreek je latr keej. Grtzzz.....

Op puntjes iets invullen. Versturen. Enn... klaar!

Suc6 dr mee.

Liefs van Sara
Oud 28-04-2003, 18:47
bassgirl
bassgirl is offline
heyz... ik heb het juist omgekeert klinkt vaag maja.

normaal ben ik best velegen wordt wel steeds minder, maar als ik een jongen echt leuk vind ben ik gewoon amper verlegen ga er niet zelf tegen aan praten of erop af stappen maar reageer op dingen en aangezien ik nogal onhandig ben reageren ze vaak wel op mij haha, en lul dan hele verhalen tegen ze aan...

dan heb ik echt het gevoel alsof ik ze al jaren ken terwijl dat egenlijk nooit zo is echt raar.

Maar probeer is om ergens op te reageren als ie een blunder maakt of iets anders dat is wel makkelijker dan zo een heel verhaal ophangen en als ie meepraat dan doet hij hopelijk de rest
Oud 28-04-2003, 20:10
kleine wicca
kleine wicca is offline
He Free, ik zei toch al: je eerste vriendje (of welke jongen dan ook die JOU leuk vindt) gaat een RAMP worden, had ik ook, zit in de familie, maak je niet zo druk, want t wordt toch niiix, bovendien kan je wel wat beters krijgen dan die brugmup die alleen zn bek opentrekt als zn vrienden erbij zijn. (waaruit je kan concluderen dat hij net zo verlegen is als jij bent) MUTSIIIEE
Oud 18-05-2003, 13:28
duifeltje
duifeltje is offline
hahahahahahaha LOL, sorry, volgensmij ben ik aantrekkelijk voor brugmuppen (ook al voor muggen)hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah ahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah ahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah ahaha,
HAHA
maar wat als ie nou wél leuk is, dàt wil ik naruurlijk niet mislopen
Oud 18-05-2003, 13:34
duifeltje
duifeltje is offline
hij's wel 12 -3 jaar achterstand=9

13 en 9 eeeuuuuh..*denkt hard na over hoe raar dat eigenlijk is*
........................................... .....................................................
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten