Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
*Buring water* zegt in zijn stukje dat Irak in het verleden zijn wapens heeft gebruikt tegen zijn buurlanden (Iran enzo) en dat moet natuurlijk in de toekomst niet weer gebeuren... maar Amerika wou toch juist dat Irak Iran aanvalde en gaf (verkocht)daarom toch juist allemaal wapens!
Waarom wil Amerika ze nu weer terughebben? ![]() (Wel logisch opzich....denk ik) (correct me if I´m wrong ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
correctie: buRning en haar |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() jij hebt wel verstand van zaken ![]() |
![]() |
||
Citaat:
het gaat ongeveer zo. Amerika:Jullie Irakezen, lever jullie wapens in wij zijn sterker dan jullie dus jullie moeten doen wat wij zeggen anders krijg je problemen. Irak ![]() Amerika(geirriteerd wegens het wegvallen van een legitieme reden):Wij vinden dat je niet goed genoeg gewerkt hebt dus wij gaan jullie binnenkort aanvallen. Nog simpeler gezegd:Het recht van de sterkste. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
grote hervorming binnen internationale organisatie de VN (waarin dit principe namelijk ook geldt) die dan zelf als overkoepelende macht het geheel controleert opdat bepaalde landen niet hun sterkte gaan uitbuiten om minder sterke cq. zwakke landen. (di's stiekem een oproep tot structurele revolutie! ![]()
||
Citaat:
Een echte oplossing voor het recht van de sterken is er voorlopig niet denk ik.
||
Citaat:
![]() Het zal wel al een hoop schelen als er een objectief orgaan is dat een controllerende macht kan uitoefenen over de wereld. Moeilijk echter welke cultuur je zou moeten volgen (vele wetten binnen de VN zijn "westers"); daarom denk ik ook dat je ver terug naar de basics moet gaan en misschien bepaalde dingen in de verdragen schrappen, aanpassen of als tijdelijk beschouwen. Slechtse enkelen: dak boven je hoofd, recht op educatie, recht op voedsel, recht op goede gezondheidszorg, etc. lijken me wereldlijk geaccepteerd als zijnde mensenrechten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
En dat de VS meegeholpen heeft met het aanvoeren van wapens e.d. is nog geen reden om nu te zeggen 'nou saddam gebruik ze maar en ga je gang, schiet jouw volk en de omliggende volken maar af' o.i.d. Er moet iets gedaan worden tegen die man... Kan het niet goed schiks, dan maar kwaadschiks. |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
dat hebben ze opzettelijk gedaan, dsu is het een beetje raar om t op deze manier maar ff goed te maken |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Das een groot verschil. ''Laten we eens een fout maken'' 10 jaar later ofzo: ''die fout die we hadden gemaakt gaan we nu eens goed maken'' ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Nee, toen ze het verkochten aan Irak deden ze dat omdat t deVS zelf toen goed uitkwam, maar nu Irak meer antiVS is geworden, moet de VS gaan ingrijpen. Zelfde verhaal bij Osama en Afghanen... Dus ze geven eerst steun uit eigen belang, maar vervolgens richt die steun die ze hebben gegeven zich tegen hen en dan moet je ingrijpen. En ja, oorlogen van de VS worden vaak jaren van te voren gepland (niet met een exacte datum ofzo ![]() Ohja, het gaat niet om Saddam, maar om de olie!! |
![]() |
||
Citaat:
gaan ze binnenkort vast wel doen denk ik, maar er is geen sprake van fouten goedmaken. Bovendien zijn het niet eens fouten maar gewoon smerige realpolitik... en nog gevaarlijk ook.
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
En wie zegt hier dat Amerika er enig direct olie-voordeel van heeft als Saddam weg is?
Als ze uitvoeren wat ze zeggen te zullen doen, nl. een democratisch bestuur instaleren, hebben ze er zelf totaal geen direct voordeel bij. Ja de indirecte voordelen (lagere olieprijzen en meer stabiliteit in de regio) die krijgt iedereen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|