Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Alleen maar achter je computer zitten is idd niet goed, dat moet je dus ook niet doen. Maar zo af en toe een tijdje computeren en dan forummen is echt niet slecht. Wel moet je op jezelf passen en je niet rotter gaan voelen dan je al doet door reacties en/of andere topics ed. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
ik ben het met leonoor eens
![]() Bij jou helpt dat misschien niet, maar dat is jouw ervaring. Voor anderen kan het misschien wel helpen. Citaat:
Want op het forum gebeurd dit wel vaak vind ik, mensen vertellen hun verhaal/situatie en vragen om advies en meningen van anderen. En ja er zijn ook topics waarin mensen gewoon hun hart even luchten. Daar is toch niks mis mee? Alleen het verhaaltje typen kan al opluchten.
|
![]() |
Je begrijpt het niet volgens mij, als je iets heb of je hebt iets ergs meegemaakt dan wil je weten of er nog meer mensen bestaan die dat hebben.
![]() Ik heb problemen die steeds erger worden, daarom moet ik ook naar een psychiater. Niemand van mijn klas of school of familie weet ervan behalve dan mijn ouders. ![]() ![]() Daarom is het juist goed om het in het forum te zetten zodat je het toch kan vertellen zonder je te schamen ofzo. Het lucht gewoon heel erg op!!! ![]() |
![]() |
|
Nou, ik post hier meestal alleen topics als ik me, of slecht voel of gewoon wil weten wat andere mensen ervan weten/vinden.
Het is dus hartstikke handig dat je hier je zorgen enzo kan neerzetten, aangezien je niet weet of anderen je idee raar of zelfs ziek vinden. En omdat je hier prive opzit, hoef je niet te zien hoe iemand reageert. en er zitten idd hele goeie adviezen bij ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en je niet begrepen voelen, tja de meeste mensen hebben nou eenmaal neit zoveel problemen gehad.. en die begirjpen mensne die ze wel hebben daarom ook niet.. en de meeste mensen hier komenb meyt een probleem, wij geven advies omdat wij vaak in hetzelfde schuitje hebben gezeten (of nogsteeds inzitten) ejn daarom goed advies kunnen geven zodat het beter met die persoon gaat |
![]() |
||
Citaat:
Ik begrijp je reactie wel, maar dat is voor iedereen anders. Ik zie het nut er ook niet van in en blijf meestal vrolijk, ook achter de pc, maar soms moet het er gewoon uit. Eerst schreef ik ook alles op en praatte er met veel mensen over op i-net, omdat het hielp. Nu praat ik er ook gewoon steeds minder met mensen op i-net over, omdat ik na alle therapie gedoe gewoon ook in het echt over durf te praten. Vergeet niet dat veel jongeren die hier zitten zelf al bij een psych zitten en al op weg zijn om aan hun problemen te werken. Iedereen werkt op zijn eigen manier er aan en iedereen op zijn eigen tempo. Wat als je met de mensen in je directe omgeving niet met mensen durft te praten, maar t wel lekker anoniem kwijt kunt op i-net? Dat is dan toch juist fijn? Dat is niet zielig achter je pc-tje wegkruipen in hun ogen. Dat is even lekker je hart luchten en er daarna weer even tegen aan kunnen. Het kan zijn dat jij dat niet zo ziet, maar bekijk juist hoe goed het die jongeren doet om het even kwijt te zijn. Beloon ze juist, dat ze dit wel durven. Dit is gewoon een stap in de goeie richting. Natuurlijk zullen daar ook weer negatieve kanten aan zitten, maar zie jij hier iemand die er van onderdoor gaat? Ik niet. Liefs Eendje ![]()
|
*zonder alle reacties te hebben gelezen*
Je verhaal kwijt kunnen lucht voor veel mensen op, ook plaatsen mensen hier topics gewoon voor advies van andere mensen, of omdat ze mensen zoeken die hetzlefde hebben meegemaakt om erover te kunnen praten o.i.d. Iig is het zo, dat iets wat jij onzin vind, voor andere geen onzin hoeft te zijn. En btw, het psych forum is er toch juist voor gemaakt je hart te luchten enzoww...
|
Mij heeft het juist enorm geholpen, toen het slecht met me ging. Het heeft me ook wel eens omlaag getrokken, maar de meeste keren heeft het me enorm geholpen. Zonder het forum waar ik altijd kom (niet scholieren) was ik er niet eens meer geweest, dat kwam dan door de mensen die op het forum zaten... Mij heeft het dus zeker geholpen. Misschien dat jij slechte ervaringen hebt gehad daarmee? Dan is het goed te weten, dat je ook absoluut goede ervaringen erover kan houden!
|
![]() |
Je gevoel kunnen delen is heel belangrijk. Anders sta(tenminste ik) je op sommige momenten zo eenzaam op de wereld. Je kan wel mensen met begrip om je heen hebben maar ze moeten ook weten waar ze het over hebben. Het pept vaak je zelfvetrouwen ook op omdat je steun voelt. Maakt dan even niet uit van wie lijkt mij...
|
![]() |
|
![]() |
Ik snap wat jullie allemaal zeggen en ik vind het geen onzin dat jullie hier zitten hoor -->even om wat misverstanden uit de wereld te helpen
![]() Toen ik 14/15 zat had ik ook wel veel steun van de mensen op i-net, maar mijn probleem was dat ik heel de dag met mijn hoofd bij die mensen zat terwijl ik in een heel andere omgeving leefde dan die mensen en ik maakte ruzie met mijn 'ouders'(moeder en stiefvader) als ik niet achter de computer mocht. En als ik dit achteraf bekijk zie ik dat dat afsoluut niet goed was. Ik heb deze vraag gesteld omdat ik wel eens wilde weten hoe dat bij andere zat en zie nu dat het aan mij lag, omdat eht jullie bijna allemaal helpt. Ik dacht altijd dat ik alles verwerkt had, maar zit uiteindelijk ook bij een psycholoog dus zo zie je maar..... bedankt voor jullie reacties hoor! xxxxx |
![]() |
|
Ik heb er zelf wel onwijs veel steun aan om mijn verhaal kwijt te kunnen en steun te kunnen halen bij mensen. Het fijne aan het internet is, is dat je (bijna) niemand 'in het echt' kent, zodat je ook niet raar aangekeken gaat worden door sommigen. Het is ook bijzonder prettig om ervaringen met mensen te delen. Het enige nadeel is wel dat het je soms omlaag kan trekken doordat je jezelf confronteert met je problemen. Maar uiteindelijk werkt dat voornamelijk positief...
|
Verwijderd
|
het kan goed zijn als je het goed gebruikt, maar ook heel slecht voor je zijn.
als je elke avond een kwartiertje op internet zet en je gevoelens deelt met mensen die je vertrouwt ok, maar als je echt non stop gaat computeren om maar over jezelf te kunnen typen en begrip te vragen omdat je je anders rot voelt is er denk ik wel iets mis.. maarja dr zijn r genoeg met een rotgezin, en als je dan ff je gezin kan escapen door met lieve mensen te chatten kan het een troost zijn. daar wordt dit forum iig flink voor gebruikt denk k.. als je maar niet de realiteit uit ogen verliest |
![]() |
|
Verwijderd
|
als ik me weleens rot voelde dan kreeg ik van een goeie vriend van mij zo'n tekst:
De huidige regering onder president Mbeki geeft liever 30 miljard rand uit aan het kopen van nieuwe oorlogsschepen en vliegtuigen in Europa, maar de krijgsmacht van Zuid Afrika telt bijna 70% Aids-patiënten. Op een militaire basis in het noorden van Kwa-Zulu land is dat zelfs 90%. Van een miljoen ambtenaren zijn er 100.000 besmet. Van de mijnwerkers 45%. Het aantal weeskinderen loopt in de miljoenen. en dan was ik weer blij dat ik in leven was, kon eten en drinken, een dak boven mijn hoofd heb. soms vergeten we hoe goed we het eigenlijk hebben, we zijn onwijs verwend gewoon en kunnen het ons permiteren om ons ongelukkig te voelen want we hoeven toch niet veel te doen. mama en papa zorgen wel voor het inkomen. dit wou k ff kwijt. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
maarja, zoals ik al zei, ik sta daar op dat soort momenten niet bij stil...
|
![]() |
||
Citaat:
geen idee ik ga nooit meer uit en doe ook niks veel bijzonders dat maakt mij een beetje depri |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
welke oninteressante troep heb je nou weer aangeschaft? Verwijderd | 500 | 02-10-2005 20:29 | |
Verhalen & Gedichten |
Nog 2 columns uit de oude doos Shitonya | 4 | 23-03-2004 16:17 | |
Verhalen & Gedichten |
Nina & Sara Giles | 18 | 24-07-2003 22:37 | |
Seksualiteit |
Moeilijk doen KiMZz | 61 | 18-03-2003 15:14 | |
Psychologie |
waarom? nogwatjuh | 5 | 20-11-2002 07:58 | |
Liefde & Relatie |
Liefdesverdriet verwerken AnoniemIemand | 20 | 27-10-2002 10:39 |