Oud 27-02-2003, 18:48
Buffy
Buffy is offline
heeh mensjes!!!

ik geloof dat ik nogal gek ben. ik denk namelijk dat ik zwanger ben, maar dat is praktisch onmogelijk.
ik slik sinds een paar maanden de pil. in de kerstvakantie was ik een vergeten en vlak daarna hebbik gemeenschap met mijn vriend gehad. ik ben daarna doorgegaan met slikken en ben inmiddels gewoon 2 keer ongesteld geweest. ook heb ik voor de zekerheid afgelopen weekend een zwangerschapstest gedaan maar die ws gelukkig negatief. ik denk telkens dat ik zwanger ben omdat aik wat misselijk ben (bijna de hele dag, zo nu en dan een uurtje); maar in de medicijnen die ik gebruik (voor spastische darmen) staat dat die misselijkheid een mogelijke bijwerking is.

dus: ben ik nou gek of niet?

liefs Buffy
Oud 27-02-2003, 18:54
Breg
Breg is offline
Heb zoiets gelezen dat een zwangerschapstest ± 2 weken andat je sex hebt gehad betouwbaar is. Als jij dus in de kesrstvakantie sex hebt gehad en vorige week een test hebt gedaan is ie betrouwbaar, dus ben je niet zwanger.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 18:54
Verwijderd
Misschien kun je een zwangerschapstest doen? [edit]Al gedaan lees ik nu.[/edit] En/of ga ff langs je dokter voor de zekerheid.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 18:59
Buffy
Buffy is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Misschien kun je een zwangerschapstest doen? [edit]Al gedaan lees ik nu.[/edit] En/of ga ff langs je dokter voor de zekerheid.
ik op aanraden van de huisarts (" als je zekerheid wilt moet je ff een zwangerschapstest doen" ) een test gedaan. maar zij vond dat de kans dat ik idd zwanger zou zijn al minimaal was omdat ik gewoon ongsteld werd.
Oud 27-02-2003, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Buffy schreef:
ik op aanraden van de huisarts (" als je zekerheid wilt moet je ff een zwangerschapstest doen" ) een test gedaan. maar zij vond dat de kans dat ik idd zwanger zou zijn al minimaal was omdat ik gewoon ongsteld werd.
En die test was negatief...waarom zou je dan toch zwanger zijn?

Hoe lang gebruik je die andere medicijnen? Is het sindsdien dat je misselijk bent? Of heb je ze ook geslikt zonder die misselijkheid (al hoeft dat ook niks te zeggen)?

Ik denk dat als die test negatief was en je ongesteld bent geworden, de kans dat je werkelijk zwanger bent idd erg klein is.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 19:06
Buffy
Buffy is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
En die test was negatief...waarom zou je dan toch zwanger zijn?

Hoe lang gebruik je die andere medicijnen? Is het sindsdien dat je misselijk bent? Of heb je ze ook geslikt zonder die misselijkheid (al hoeft dat ook niks te zeggen)?

Ik denk dat als die test negatief was en je ongesteld bent geworden, de kans dat je werkelijk zwanger bent idd erg klein is.
die medicijnen gebruik ik sinds euhm... 1 week en sinds een dag of 4 ben ik wat aan de misselijke kant. maar toch bedankt voor je antwoord!!!
Oud 27-02-2003, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Buffy schreef:
die medicijnen gebruik ik sinds euhm... 1 week en sinds een dag of 4 ben ik wat aan de misselijke kant. maar toch bedankt voor je antwoord!!!
Lijkt het je dan niet heel logisch dat het aan die medicijnen ligt? Anders was je denk ik al veel eerder misselijk geworden. Zou wel heel toevallig zijn als het aan zwanger zijn zou liggen.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 19:14
Buffy
Buffy is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Lijkt het je dan niet heel logisch dat het aan die medicijnen ligt? Anders was je denk ik al veel eerder misselijk geworden. Zou wel heel toevallig zijn als het aan zwanger zijn zou liggen.
yep that's true, maar na een maand of 2 komen die typische zwangerschapsdingetjes (zoals misselijkheid) aan t licht tog?
Oud 27-02-2003, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Buffy schreef:
yep that's true, maar na een maand of 2 komen die typische zwangerschapsdingetjes (zoals misselijkheid) aan t licht tog?
Ik ben nog nooit zwanger geweest, 'k zou het dus niet weten. Het lijkt me alleen wel erg toevallig, want:
1: Je bent al een paar keer weer ongesteld geweest.
2: De zwangerschapstest die je hebt gedaan was negatief.
3. Je slikt medicijnen waarvan je misselijk zou kunnen worden.
Wat is er voor het zwanger-zijn? Die misselijkheid die daar eventueel van af zou kunnen komen? Dan is het nog altijd 3 tegen 1/2.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 19:25
Buffy
Buffy is offline
het lijkt mij zelf ook stug, maar ik ben nou iemand die altijd denkt dat ik net de uitzondering op de regel zal zijn maar toch bedankt hoor
Oud 27-02-2003, 19:28
Miracle
Miracle is offline
dat je misselijk bent hoeft niet lichamelijk te zijn. het kan ook met je psyche te maken hebben... dan kun je denken aan spanningen. maar het zou ook kunnen dat je misselijk wordt doordat je steeds denkt dat je zwanger bent...
maar ik denk iig niet dat je zwanger bent
Oud 27-02-2003, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Buffy schreef:
het lijkt mij zelf ook stug, maar ik ben nou iemand die altijd denkt dat ik net de uitzondering op de regel zal zijn maar toch bedankt hoor
Ik denk dat je niet zwanger bent hoor, je hebt zelfs een test gedaan! Ik zou er niet teveel van wakker liggen als ik jou was hoor!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 23:26
Ellesje
Ellesje is offline
Citaat:
dreen schreef:
dat je misselijk bent hoeft niet lichamelijk te zijn. het kan ook met je psyche te maken hebben... dan kun je denken aan spanningen. maar het zou ook kunnen dat je misselijk wordt doordat je steeds denkt dat je zwanger bent...
maar ik denk iig niet dat je zwanger bent
je was me voor

ik denk inderdaad ook neit dat je zwanger bent,
maar omdat je denkt dat je het bent, kan je je misselijk gaan voelen. dat heb ik ook wel eens gehad. spanningen en onzekerheid -> misselijkheid en later dan gewoonlijk ongesteld worden.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 11:14
cheela
cheela is offline
Er bestaat ook nog zoiets als "schijn"zwanger... je gaat dan dag in dag uit denken dat je zwanger bent en dan krijg je inderdaad de zwangerschaps verschijnselen. Je bent niet zwanger hoor want die kans is zo klein. Dus denk er niet meer over na en dan zal je zien dat het af zal nemen de kwalen!
Oud 28-02-2003, 13:16
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Heb je er al aan gedacht dat je van de pil slikken ook heel erg misselijk kunt worden (heb ik wel vaak last van eigenlijk) en het viel me op dat nog niemand daaraan gedacht had....
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 12:36
Buffy
Buffy is offline
[COLOR=deeppink]

wat jullie zeggen over schijnzwanger kan bij mij best eens zo zijn, want als ik er niet aan denk (bijv. wanneer ik even in de stad ben) dan heb ik nergens last van. zodra ik er aan denk voel ik die 'misselijkheid' weer.

iig heel erg bedankt voor jullie geruststellende antwoorden; en ik ga proberen me er niet meer zo druk om te maken!!!

Liefs + dikke xXx Buffy
Oud 02-03-2003, 18:37
Buffy
Buffy is offline
Citaat:
benchMarc schreef:
Stel je niet zo aan :/
als gij ook van het vrouwtjes-geslacht zou zijn zou je misschien snappeuh datdie onzekerheid NIET leuk is
Oud 02-03-2003, 19:25
Balance
Balance is offline
Citaat:
Buffy schreef:
als gij ook van het vrouwtjes-geslacht zou zijn zou je misschien snappeuh datdie onzekerheid NIET leuk is
nou, ik snap wel wat ie bedoelt hoor. Echt álles wijst erop dat je niet zwanger bent. Zelfs een zwangerschapstest!
Komop zeg, heb je ooit gehoord over een vrouw die:
1. aan de pil was
2. een zwangerschapstest deed die negatief bleek
3. gewoon ongesteld was

...maar tóch een kind kreeg?

Dan kan het nog best zijn dat je gevoel je dwars zit, maar gevoel kun je niet overbrengen via internet en dus komt het nogal overdreven over als je het leest.
Oud 02-03-2003, 19:28
cheela
cheela is offline
Citaat:
linda85 schreef:
nou, ik snap wel wat ie bedoelt hoor. Echt álles wijst erop dat je niet zwanger bent. Zelfs een zwangerschapstest!
Komop zeg, heb je ooit gehoord over een vrouw die:
1. aan de pil was
2. een zwangerschapstest deed die negatief bleek
3. gewoon ongesteld was

...maar tóch een kind kreeg?

1. pil is niet 100% betrouwbaar
2. ook die zijn niet 100% betrouwbaar
3. in de begin periode van je zwangerschap kan je gewoon bloed verliezen dat is heel normaal... je lichaam moet wennen!

dusse JA het kan wel ! zo raar is die vraag dus niet!
Oud 02-03-2003, 19:53
Verwijderd
Citaat:
cheela schreef:
3. in de begin periode van je zwangerschap kan je gewoon bloed verliezen dat is heel normaal... je lichaam moet wennen!

ja een kans van umm 1 op de 1000000 miljard ongeveer dat dat gebeurd...

dus NEE dat kan niet.. of wou je gaan mierenneuken en zeggen dat er ene kans van 1 op de 100000 miljard is dat het wel kan??

ontopic: ik denk dat je gewoon onzeker betn..
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 20:21
cheela
cheela is offline
Citaat:
******** schreef:
ja een kans van umm 1 op de 1000000 miljard ongeveer dat dat gebeurd...

dus NEE dat kan niet.. of wou je gaan mierenneuken en zeggen dat er ene kans van 1 op de 100000 miljard is dat het wel kan??

ontopic: ik denk dat je gewoon onzeker betn..
uhm dan ben ik dus die 1 op de 10000000 miljard?
Oud 05-03-2003, 16:48
Stefan Power!
Stefan Power! is offline
denk het
Oud 05-03-2003, 18:43
Memnoch
Memnoch is offline
Citaat:
cheela schreef:
uhm dan ben ik dus die 1 op de 10000000 miljard?
Voel je je nu niet harstikke speciaal?
Oud 05-03-2003, 18:57
poesiefox
poesiefox is offline
Dan zit er niets anders op dan negen maanden te wachten. As dan geen kind komt, ben je niet zwanger.

En voor dat meisje dat het wel was: Dat was schrikken! Hoe is het nu met jou, en de baby? Is het een jongetje of een meisje?
Of was je zelf die baby?
Oud 05-03-2003, 18:59
Balance
Balance is offline
Citaat:
cheela schreef:

Ik vroeg ook alleen maar of ze ooit had gehoord van iemand die alle 3 de dingen had. Maar komop, de kans dat de pil bij iemand niet betrouwbaar is, tegelijkertijd de zwangerschapstest uitwijst dat iemand niet zwanger is en diegene ook nog normaal ongesteld is (ze had het niet over slechts bloedverlies wat je wél kan hebben tijdens de zwangerschap, maar over echt ongesteld zijn) die is wel heel klein!!
Oud 05-03-2003, 19:38
Buffy
Buffy is offline
euhm tsjah...

de huisarts (een mannetje) zei dat de kans dat ik idd zwanger zou zijn verwaarloosbaar was (dat zei hij begin januari al, en ik ben daarna gewoon elke x ongesteld geweest)
en zijn vervangende arts (een vrouwtje) zei 2 weken geleden dat ik me geen zorgen hoefde te maken, maar ze zei dat als zij met die woorden de zorgen bij mij niet kon wegnemen ik voor de zekerheid een zwangerschapstest kon doen. hebbik gedaan en die was dus negatief.

* pil is 99% betrouwbaar
* zwangerschapstest ook 99%

volgens cheela zou ik dus in beide gevallen net bij die ene % horen

love, Buffy
Oud 07-03-2003, 19:59
coco
coco is offline
omdat je je zo druk maakt wordt je misselijk alles zit wel goed bij je hoor!
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 20:04
Doopy
Doopy is offline
Citaat:
poesiefox schreef:
Dan zit er niets anders op dan negen maanden te wachten. As dan geen kind komt, ben je niet zwanger.
lijkt mij ook de beste oplossing
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten