Oud 10-03-2003, 21:01
Miess
Miess is offline
Toen ik zelf in 5VWO zat en we met scheikunde bezig waren met een hoofdstuk over zuren en basen moesten we een keer onze tandenborstels+tandpasta naar de les meenemen. We hadden werkelijk geen idee van wat we moesten doen, maar eenmaal in de les werd het helemaal duidelijk. We moesten eerst onze mond spoelen met een één of andere vreemde maar vooral vieze sterke soort mondwater (yagh wat was dat vies!) en daarna uitgebreid onze tanden poetsen. Nadat we dat met heel de klas hadden gedaan en heel de klas een uiterst perfecte mondhygiëne had kwam het meest vreselijke. Iedereen moest namelijk een schaal fruit (met oa een groot stuk appel, kiwi, meloen, en sinaasappel) en een aantal glazen vruchtendrank (oa appelsap en dubbeldrank) nuttigen. Bah wat was dat ranzig, bij iedereen stond het glazuur van de tanden op springen. "Wat een vuile sadist" denk je dan op het moment dat je die proef doet maar achteraf kun je er wel om lachen. Vandaag kon ik er zeker om lachen, er deed zich een grappig iets voort. Inmiddels ben ik zelf alweer terug op mijn oude school, inmiddels als docent. Vanmorgen kwam mijn vijfde klas binnen en aan alle gezichten kon je wel aflezen dat iedereen een klote gevoel had. Door het lokaal lopende (en daarbij ruikende) en nadat ik gehoord had dat ze net scheikunde hadden gehad (van dezelfde docent die ik had) en ook nog eens een aantal tandenborstels zag verschijnen, begreep ik wat ze hadden meegemaakt. Ik heb daarom, van het ene op het andere moment, maar besloten om NIET de schoolonderzoeken uit te delen (daardoor zouden die arme 5de klassertjes zich nog meer klote door voelen) maar ze zelfstandig te laten werken.
Bij biologie moesten wij een één of ander vreemd toneelstuk doen wat de meiose of de mitose (ben vergeten welke van de 2 het was) na moesten spelen, wat leidde tot vreemde situaties.
Hebben andere mensen hier wel eens zulk soort vreemde practica meegemaakt? Vertel er hier over.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2003, 21:13
mathfreak
mathfreak is offline
Toen ik in 4 h.a.v.o. zat vertelde een klasgenoot van mij hoe zijn leraar scheikunde op het m.a.v.o. eens zijn tafel overgoot met een brandbare vloeistof, deze aanstak en vervolgens de ontstane "brand" bluste met een schuimblusser om zo te demonstreren hoe te handelen als je tafel in brand staat. Deze leraar bleek het volgens hem ook een keer te hebben gepresteerd om een halve klas ziek te laten worden nadat deze leerlingen broomdamp hadden ingeademd.
Uit mijn m.a.v.o.-tijd herinnerde ik me een verhaal van mijn wis- en natuurkundeleraar (hij gaf ook biologie) over hoe leerlingen tijdens een practicum krabben wilden bestuderen die in de diepvries hadden gelegen. Blijkbaar leefden die krabben nog toen ze ingevroren werden, want toen ze ontdooiden werden ze weer actief en gingen ze op de loop, met als gevolg dat een aantal leerlingen er achteraan ging om ze weer te vangen. Sindsdien werd besloten om de krabben allereerst maar te koken voor ze inderdaad werden ingevroren.
Oud 11-03-2003, 17:38
Tampert
Tampert is offline
verhaal van een melige scheikundeamanuensis. Een leerling had een goedje gemaakt en vroeg hem: "goh, wat moet ik hier nu mee doen? Moet ik het bij het chemisch afval doen? "waarop de amanuensis zegt: "opdrinken"... Sommige leerlingen zijn duidelijk niet in staat een melige amanuensis van een serieuze te onderscheiden. Gelukkig was het een niet al té sterke oplossing.
Oud 11-03-2003, 17:57
Verwijderd
Citaat:
Tampert schreef op 11-03-2003 @ 18:38:
verhaal van een melige scheikundeamanuensis. Een leerling had een goedje gemaakt en vroeg hem: "goh, wat moet ik hier nu mee doen? Moet ik het bij het chemisch afval doen? "waarop de amanuensis zegt: "opdrinken"... Sommige leerlingen zijn duidelijk niet in staat een melige amanuensis van een serieuze te onderscheiden. Gelukkig was het een niet al té sterke oplossing.

was het wel lekker?????
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 18:49
Taeke
Taeke is offline
Wij verkolen onze boterhammen altijd met geconcentreerd zwavelzuur.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 16:21
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Miess schreef op 10-03-2003 @ 22:01:
verhaal
gaar hoor

wij hebben nooit echt rare dingen moeten doen. was best saai bij ons
Oud 12-03-2003, 16:38
Miess
Miess is offline
Citaat:
damaetas schreef op 12-03-2003 @ 17:21:
was best saai bij ons
Tsja België he.
Heeft iemand ook nog ideeën voor 'vreemde manieren' om dingen uit te leggen tijdens de wiskunde les (4HAVO en 5VWO wiskunde B?)? Ik wil het graag eens uitproberen.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 16:48
Upior
Upior is offline
Ik zag vandaag iemand in mijn klas die voor mij een praktikum had gedaan met scheikunde en daar heen knalgele vingertop aan heeft overgehouden. Was vergeten dat je altijd wat voorzichtig moet zijn met oplossingen met geconcentreerd salpeterzuur/zwavelzuur
Oud 12-03-2003, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Upior schreef op 12-03-2003 @ 17:48:
Ik zag vandaag iemand in mijn klas die voor mij een praktikum had gedaan met scheikunde en daar heen knalgele vingertop aan heeft overgehouden. Was vergeten dat je altijd wat voorzichtig moet zijn met oplossingen met geconcentreerd salpeterzuur/zwavelzuur
owja, ik had ook es een ongelukje met zwavelzuur (of zoutzuur, weet niet meer zeker).
We moesten een hoeveelheid afwegen met een balans, maar toen legde ik een iets te zwaar gewich iets te hard op de schaal en de hele zooi vloog over tafel
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 21:42
Tampert
Tampert is offline
practicum 5x spinazie opnieuw opwarmen was ook RANZIG!!
Oud 13-03-2003, 17:47
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Tampert schreef op 12-03-2003 @ 22:42:
practicum 5x spinazie opnieuw opwarmen was ook RANZIG!!
Wat dat betreft kan het nog veel erger. Wij moesten bij een biologiepracticum in 2 m.a.v.o. een keer een bot uitgloeien in een vlam. De lucht die daarbij ontstond was niet te harden, en je kon het dagen daarna nog in het practicumlokaal en de directe omgeving daarvan ruiken.
Oud 13-03-2003, 20:05
Miess
Miess is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 13-03-2003 @ 18:47:
Wat dat betreft kan het nog veel erger. Wij moesten bij een biologiepracticum in 2 m.a.v.o. een keer een bot uitgloeien in een vlam. De lucht die daarbij ontstond was niet te harden, en je kon het dagen daarna nog in het practicumlokaal en de directe omgeving daarvan ruiken.
Toen ik in de brugklas zat was mijn mentor een biologieleraar. In de pauze ging heel de school meestal massaal naar de poelier en om aan te tonen wat voor troep er in kip zit deed mijn mentor toen hetzelfde proefje voor (één kippenbot die geruime tijd in zoutzuur had gelegen en één verse). Nou, ik heb erna nooit meer kip gegeten!!
Laatst moest ik tijdens een tussenuur op een tweede klas oppassen in het (alom beruchte) lokaal waar mijn biologieleraar (die nu een collega van me is) het destijds voordeed en gek genoeg rook ik de lucht nog een beetje.

> Mathfreak-> Welke middelbare school heb je gezeten als ik vragen mag?

Laatst gewijzigd op 13-03-2003 om 20:13.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 20:44
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Miess schreef op 13-03-2003 @ 21:05:
> Mathfreak-> Welke middelbare school heb je gezeten als ik vragen mag?
Dat waren er 2: de Wilhelmina-m.a.v.o. in Helmond, waar ik in 1982 mijn diploma haalde en het Macropediuscollege in Gemert, waar ik in 1984, na de laatste 2 jaren h.a.v.o. doorlopen te hebben, mijn h.a.v.o.-diploma haalde. De Wilhelmina-m.a.v.o. is in 1987 met de toenmalige Rijsscholengemeenschap voor h.a.v.o. en v.w.o. gefuseerd tot wat nu de Scholengemeenschap Jan van Brabant heet, en het Macropediuscollege (inderrtijd een scholengemeenschap voor m.a.v.o., h.a.v.o. en v.w.o) heet nu Commanderij College en heeft er een aparte gymnasiumafdeling bij gekregen.
Oud 14-03-2003, 09:07
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Miess schreef op 12-03-2003 @ 17:38:
Tsja België he.
Heeft iemand ook nog ideeën voor 'vreemde manieren' om dingen uit te leggen tijdens de wiskunde les (4HAVO en 5VWO wiskunde B?)? Ik wil het graag eens uitproberen.
pfrt

wiskunde deden wij veel met kaarten (stochastiek) onze leraar was 2de klasse bridger en ook nog iets met getallen reeksen, zo'n spelletje dat je wel kent (staat op mn gsm heb ik laatst ontdekt: torens van hanoï: met die drie pinnen en steeds grote wordende schijven die je dan moet verplaatsen, je weet wel. op het forum hier zie je ook veel mensen die een enquete moeten houden voor wiskunde.

en weet ik veel wat nog allemaal

eva (die alweer weekend heeft tot dinsdagmiddag )
Oud 14-03-2003, 09:08
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 13-03-2003 @ 18:47:
euh doet ff zoek

wat voor gas is dat dan? (organisch?)

vroeger werd fosforzuur en fosfor industriëel bereid uit ontvette beenderen. ik denk nu nog steeds dubbelsuperfosfaatmeststof.

Laatst gewijzigd op 14-03-2003 om 09:13.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 17:25
Miess
Miess is offline
damaetas schreef op 14-03-2003 @ 10:07:
pfrt
wiskunde deden wij veel met kaarten (stochastiek) onze leraar was 2de klasse bridger en ook nog iets met getallen reeksen, zo'n spelletje dat je wel kent (staat op mn gsm heb ik laatst ontdekt: torens van hanoï: met die drie pinnen en steeds grote wordende schijven die je dan moet verplaatsen, je weet wel. op het forum hier zie je ook veel mensen die een enquete moeten houden voor wiskunde.

Pff bridgen sucks. Het lijkt me wel leuk om mijn leerlingen eens op pad te sturen om de meest vreemde enquetes te laten afnemen. Maar dat zal helaas volgend jaar pas komen (dan komt er pas een statistiek/combinatoriek onderdeel aan de orde) maar ik ga alvast bedenken wat voor enquetes ik ze ga laten afnemen. Als iemand ideeën heeft, ik hou me aanbevolen.[/B]

je maakt me jalloers
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 17:39
damaetas
damaetas is offline
je maakt me jalloers [/B]

twas heerlijk weer en ik heb het hele weekend bij mijn vriendje thuis doorgebracht als volgt: uitgaan - slapen - wandelen - uitgaan - slapen - wandelen - gratis avantpremiere (confessoins of a dangerous mind) - uitgaan - slapen - trein: practicum geologie

maar ik ben extreem hard offtopic bezig: sorry yan
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten