Oud 13-03-2003, 09:31
edgaar5000
edgaar5000 is offline
Gisteren was ik in Helmond. Wat de fuck moet een iemand nou in Helmond? Gisteravond gaf de heer Herman Brusselmans een lezing in Helmond.
In Helmond woont een groot persentage tuig en schooiers. In Helmond zitten een hoop kansloze jongeren aan de harddrugs. In Helmond is geen zak te doen, nog beter; Helmond is na zevenen een spookstad. In Helmond gebeuren regelmatig afrekeningen in het criminele circuit (gelezen in kranten de afgelopen maand).
Dit zijn allemaal, behalve de laatste, vooroordelen. Vooroordelen die ik had op weg naar Helmond. Vooroordelen die ik stuk voor stuk, op de laatste na, bevestigd zag worden tijdens mijn korte verblijf in Helmond.
Dit was misschien niet gebeurd als ik vanuit de trein gelijk in een bus had kunnen stappen. Een bus die ons naar de middelbare school zou rijden waar de heer Brusselmans zijn lezing gaf. Dat was onze planning. Maar in Helmond rijden geen bussen na halfzeven. Dus...
Daar stonden ik en Mr. G, mijn uitstapje-makker. Lopen dan maar.
Al gauw waren we het centrum door, dat stelt niet veel voor daar, en kwamen we in steeds obscuurdere stukken Helmond. In straten met vijf of zes friettenten en shoarma-tenten. Gelukkig had Mr. G een kaartje bij opdat we niet zouden verdwalen.
We namen een korte route en sloegen ergens een woonwijk in. Welkom in spookstad. Zoiets had ik nog nooit gezien, meer als de helft van de huizen, die verder in goede staat verkeerden, waren dichtgetimmerd. Dat gaf het hele gebeuren een akelig dood sfeertje. Na nog een roteind lopen kwamen we eindelijk bij de eindbestemming alwaar Brusselmans een paar stukken uit zijn oeuvre voordroeg. Wat me vooral opviel tijdens de lezing was een hoog percentage bejaarden, nog preciezer; wij waren een van de enige jongeren aanwezig.
Maar het was zeer de moeite waard en Brusselmans was in zijn element.
Op de terugweg kwamen wij nog een gek op fiets tegen die om de zoveel meter weer eens loeihard ROTTE KANKER SLET meende te moeten roepen. Enkele alcoholisten en twee krackrokende tieners waarvan er een bijna flauwviel; de gast van het stelletje sloeg haar in het gezicht opdat ze bij bewustzijn zou blijven. Het leek allemaal bij het straatbeeld te horen en wij probeerden er dan ook niet te veel aandacht aan te schenken.
Blij toe dat we weer weg konden uit Helmond, wat een verotte stad. Ik wist nu in ieder geval dat ik geen vooroordelen had wat dat betreft.

*Mr G en Edgaar5000's ideeën voor ansichtkaarten uit Helmond*

Groeten uit Helmond met een foto van:
-een gebruikte heroinespuit
-een vies dixie-toiletje
-een oude alcoholist en zijn vrouw met een aldi tas vol halve liters
-een dichtgetimmerd pand

Laatst gewijzigd op 13-03-2003 om 10:06.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2003, 16:59
AGH
AGH is offline
Helmond is anders wel een van de leukste uitwedstrijden in het jaar!
Hihi....
't Haagje, cafe de Babbelaar, sportkantines en foutief geparkeerde auto's!
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 22:02
Vlooienband
Vlooienband is offline
Je beschrijft Helmond er enthousiast. Leuk
Oud 14-03-2003, 12:48
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ok, Helmond is nu niet bepaald de meest aantrekkelijke en leuke stad van heel Noord-Brabant, maar dit is wel weer een heel eenzijdige afspiegeling... Al moet ik zeggen dat deze afspiegeling wel heel goed omschreven is... Als ik Helmond niet zou kennen, zou ik haast zeggen dat het echt een vreselijke plaats is, en dat ik er never nooit heen zou gaan.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 16:52
Verwijderd
IK WOON IN HELMOND

En ik weet niet wat jij hebt gezien, maar ik vind het nog altijd WEL vooroordelen. Helmond is niets ergers dan andere grotere steden.

Wat betreft die Brusselman..Dat was toch opt Knip? Hoera, dan ben je in de aula van mijn school geweest
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 22:39
edgaar5000
edgaar5000 is offline
ha mooi, iemand die in Helmond woont. Tuurlijk zullen er ook wel mooie stukjes helmond zijn, maar dit was mijn beleving. vraag aan jou; waarom rijden er in Helmond na 19.00 uur zo goed als geen bussen meer? bij het station notabene is dat niet raar?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 22:42
edgaar5000
edgaar5000 is offline
oja het was idd in t knip. daar moesten we dus heen lopen vanuit het station, en dan kom je ergens door zo'n wijk met al die dichtgetimmerde huizen maar daar kom jij dan zeker nooit.
Wat voor school is dat eigenlijk? een middelbare??
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 23:51
EggeD
EggeD is offline
lol dis cool, laconie ten top, bravo die laatste alinea haha ik lag dubbel... mja kan ook komen omdat het laat wordt ofzo
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 08:22
Hawahaai
Hawahaai is offline
Tja, er rijden in wel meer plaatsen amper bussen 's avonds...
Maar ik zou in Helmond 's avonds ook zeker niet in m'n uppie de straat op gaan/durven...
En ja, t Knip is een middelbare school.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten