Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat jij seggen, ik jou niet verstaan.
Nee serieus, ik ga eigenlijk nooit met 'allochtonen' om. Natuurlijk zitten er wel studenten van Turkse of Marokkaanse afkomst bij mij op de universiteit, maar daaraan merk je totaal niet dat ze oorspronkelijk niet uit Nederland komen. Ze spreken perfect Nederlands, gedragen zich als de gemiddelde student en vallen verder helemaal niet op. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Tja mijn beste virend is van indonesische afkomst maar in niets merk je dat (alleen het eten)
En op mijn opleiding zitten alleen maar allochtonen (allemaal uitwisselingstudenten/ mensen uit het buitenland die hier komen studeren) en daar kan ik allemaal perfect mee opschieten. verder ken ik eigenlijk geen allochtonen.... Zolang iedereen een beetje zijn best doet om zich aan te passen maakt het mij allemaal niks uit ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Een goede vriendin van mij komt uit China, en daar merk je ook niet zoveel van, alleen, net zoals Alex al zei, wat betreft het eten
![]() Verder zitten bij mij in de klas twee Marokkaanse jongens, en daar ga ik ook gewoon mee om zoals met andere mensen. Waarom zou ik "anders" tegen hen moeten doen? |
![]() |
||
Citaat:
2. neej 3. nee, heb ook wel 'slechte evaringen' met mensen van een andere 'nationaliteit'. maar ook met mensen van mijn eigen nationaliteit. verschil is er niet. 4. idd. en als je dan toch 'goed' wil 'integreren' hebben we nog altijd inet: www.asksnoop.com
|
Verwijderd
|
Ik behandel allochtonen gewoon als autochtonen, mijn beste vriendin is half turks, mijn ex vriendin is indonesisch en op mijn werk werken veel allochtonen met wie ik het goed kan vinden en veel lol mee heb. Maar ik vind dat hele allochtonen/autochtonen gezeik sowieso crap, want we komen toch allemaal van de zelfde planeet? Wat boeit het dan waar iemand geboren is of waar zijn ouders vandaan komen?
|
![]() |
|
![]() |
De moslimcultuur staat me niet aan, om dat maar even voorop te stellen. Ik voel me ook niet tot Marokkanen/Turken oid aangetrokken. Ik heb jarenlang doorgebracht, en dat doe ik nog steeds, met mensen die vrij racistisch zijn. Met bepaalde dingen ben ik het niet eens, maar met andere ook weer wel. Dan heb ik het wel alleen over de buitenlanders die hier in Nederland komen profiteren en/of zeik trappen.
Op bijvoorbeeld Indonesische of Surinaamse mensen heb ik absoluut niks tegen. Het ligt er gewoon aan hoe mensen zich aanpassen aan de Nederlandse cultuur. Doen ze dat, vind ik het prima. Zo niet...Ja, dan niet. |
![]() |
|
Ik gedraag me hetzelfde tegenover allochtonen als tegenover 'autochtonen' (wat klinkt dat vies).
Als een marokkaan vriendelijk gedraagt, ben ik vriendelijk terug, net zoals ik me vriendelijk gedraag tegenover een vriendelijke autochtoon. Als een marokkaan mottig wil doen, ben ik mottig terug, net zoals ik me mottig gedraag tegenover een mottige autochtoon. Me no see no difference. Ik ben wel al een heel aantal keren lastiggevallen geweest door allochtonen, maar evenveel (en zelfs meer) door belgen, dus heb ik geen zin om vooroordelen te lanceren tegen allochtonen. |
![]() |
|
kben heel lief voor allochtonen. Mijn vriend is Nederlands, maar zijn ouders zijn Pools en hebben hem totdat hij naar school ging ook pools opgevoed, maar ik kan het met zijn hele familie goed vinden. Ik heb ook chinese en vietnamese vrienden. Ik heb niks tegen allochtonen, maar ze moeten zich niet zo gaan gedragen van: wij zijn lekker allochtoon en vormen onze eigen groep, en zich te veel vasthouden aan tradities en taal. Die mogen ze best houden, maar ze moeten zich wel aanpassen aan Nederland
|
ik ga niet anders met marokanen om dan anderen als ze ook niet anders met mij omgaan... en dat geld voor elk cultuur
een cultuur of land van herkomst wil niks zeggen over de persoonlijkheid
|
Ik heb geen problemen met allochtonen, maar ik heb er wel een hekel aan als ze geen nederlands spreken en dan loop je langs zo'n groep hoofddoekjes en dan is het enige wat je hoor:"Gammele hdogs jrusm kdripsov". Nou sorry, daar moet je echt niet mee aankomen.
En dit is wel een grappig voorbeeld van iemand die niet zo goed Nederlands kan: Ik werk bij Verhage, dat is een fastfood-restaurant. En daar komt best vaak een vrouw en die is super-irritant, die spreekt namelijk geen Nederlands en ze doet ook geen moeite om het te proberen. Dan wil ze iets bestellen:"Ik wil kiphamburger". En dan wij:"Ja, mevrouw het is of een kipburger of een hamburger, maar niet kiphamburger. Wat wilt u nou precies?" En dan gaat ze hoor: *"Kip, kip, kip, kip!!! " #"O, u wilt een halve kip?" *"Neeee, kip, kip, kip!!!!" #"Een kipburger?" *"Ja, kiphamburger" Oke, daar maken wij dus uit op dat ze ene kipburger wil. 5 minuten later: #"Mevrouw uw kipburger is klaar." En dan zie je dat hele gezicht al wit wegtrekken en dan ook zoiets: ![]() En dan gaat ze weer hoor: *"Nee, nee, nee, kipburgermenu, menu, menu!!!" #"Nou mevrouw, u zei echt kipburger, geen menu hoor!!" En ons gezicht is dan ook ongeveer zoiets: ![]() ![]() ![]() *"Nee, niet kipburger, kipburgermenu!!" #"Nou dan zal ik dat nog even gaan klaarmaken voor u" Maar met patat erbij is het duurder (duh!!) En dat begrijpt ze dan weer niet: #"Mevrouw, zal ik dan nog even met u de patat afrekenen??!?" *" ![]() ![]() ![]() #"Ik krijg nog geld van u." *"Geld?? Geld?? Neeee, nee, geen geld!!!" #"Jawel mevrouw, want met patat erbij is het duuder!!" Nou en ze blijft terugkomen. Vind je het raar dat ik er dan een hekel aan heb dat ze geen nederlands kunnen spreken?? Ik niet hoor... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
En als wij in Frankrijk ofzo op vakantie zijn, moeten wij toch ook Frans praten omdat hun ons ander sook niet verstaan als we iets zeggen??? Als ze thuis zitten, prima, maar als ze in het openbaar zijn, en ze willen iets kopen ofzo, dan mogen ze wel een beetje verstaanbaar zijn. En het is geen reden om een hekel te hebben aan allochtonen, ik heb namelijk geen hekel aan ze. Dus niet zeuren jij! ![]() ![]()
||
Citaat:
Verder: wat ADHD zegt. |
![]() |
||
Citaat:
Maar goed het zal allemaal wel. Ik heb mijn mening gegeven als iederene dat nou doet en niet zo op anderen gaat lopen zeuren, is iedereen tevreden...
||
Citaat:
|
![]() |
Tja, ik weet het niet, op mijn eigen school zitten bijna geen allochtonen, echt op 1 hand te tellen. Bij mij in de klas zit een Chinese jongen, in mijn vorige klas een Pools meisje, maar beiden spreken perfect Nederlands enzo.
Ik ken daarom bijna geen allochtonen, dus ik heb ze ook niet in mijn vriendengroep. Dus ik kan er weinig over zeggen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat vind ik dus echt slecht. En het interesseert mij geen reet of ik bij de BK geholpen word door een witte, een zwarte, een gele of een rode werknemer, ik verwacht wel dat ze me kunnen verstaan, kunnen ze dat niet dan merk ik dat ook op 'Jezus, leer Nederlands man!'. |
![]() |
|
![]() |
ik heb opzich niets tegen ze.
maar het grootste gedeelte allochtonen op mijn school behandelt me als minderwaardig, zo doe ik dan uiteraard ook terug.. maar ik ga geen "onschuldige" (oftewel, zo ver ik weet, iemand die mij gewoon met rust laat.) allochtoon schoppen of uitschelden omdat ie allochtoon is. op mn vorige school was zelfs een van mn beste vriendinnen Turks.. en ook nu heb ik een vriendin die Turks is, en nog wat half-Surinaamse mensen, dat soort dingen. toch moet ik zeggen dat Marrokanen mij niet zo liggen.. maarjah, die zoeken ook sneller ruzie met mij.. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En mensen die in de horeca werken o i d hebben toch wel een taalcursus gehad?Frans of Engels is toch wel haalbaar zeker. Dus het is niet vergezocht vind ik.
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() En dat als je in de BK in Amsterdam ofzo komt en ze spreken daar geen Nederlands vind ik ook wel errug raar!! Mijn baas zou zo iemand niet eens aannemen... Maar goed...praat allemaal lekker verder, ik kap met deze topic. Jullie hebben de sfeer een beetje verpest met te veel commentaar op mij. Niet echt sportief ook.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, dat is eigenlijk precies hetzelfde als een frietje bestellen in Maastricht: sommige van die limbo's mogen ook wel ondertiteld worden, die zijn ook niet te verstaan. |
![]() |
|
hmmm ik heb bijna geen 100% nederlandse vrienden, want ik woon net 1 jaar hier in ned. Mijn vrienden zijn allemaal half nederlands of gewoon antiliaans of venezulaans of...van allesss
ik zelf ben half nederlands half spaans.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|