Oud 21-03-2003, 09:00
HipHopSter
HipHopSter is offline
Ik heb sinds 4 maanden een serieuze relatie met de liefste vriend die je maar kan hebben. In feite is ons seksleven gewoon goed alleen heb ik de laatste tijd na een tijdje gevreeen te hebben met hem pijn bij het neuken snap niet hoe het komt mischien ligt het aan de lengte? ik ga hier dus echt niet voor naar een dokter en een geslachtsziekte lijkt me uitgesloten...wat kan het zijn want zo is het vrijen een stuk minder prettig natuurlijk!
Oud 21-03-2003, 09:20
poesiefox
poesiefox is offline
Heb ik ook een keer gehad, zomaar opeens, en het werd steeds erger. Bleek het een latente candida-infectie (schimmel dus) te zijn die actief geworden was. Dokter, zalfje, drie weken allebei smeren en over. Het komt zo af en toe terug, en dan ga ik acuut weer aan de smeer. Een tijdje condooms is verstandig om elkaar niet steeds opnieuw te besmetten.

Het gaat NIET vanzelf over!
Oud 21-03-2003, 10:10
HipHopSter
HipHopSter is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 21-03-2003 @ 10:20:
Heb ik ook een keer gehad, zomaar opeens, en het werd steeds erger. Bleek het een latente candida-infectie (schimmel dus) te zijn die actief geworden was. Dokter, zalfje, drie weken allebei smeren en over. Het komt zo af en toe terug, en dan ga ik acuut weer aan de smeer. Een tijdje condooms is verstandig om elkaar niet steeds opnieuw te besmetten.

is het echt 100% zeker dat het een schimmel is? Zo ja hoe kan het zijn onstaan? Onhygiene? Kan ik het zalfje ook bij de apotheek halen? (Dus zonder informeren van dokter?) ga de laatste tijd al zovaak naar de dokter
en waar moet het gesmeerd worden? alvast bedankt voor je reactie
Oud 21-03-2003, 10:29
poesiefox
poesiefox is offline
De candida schimmel leeft normaal in je darmen, is daar heel nuttig, maar soms, door bijvoorbeeld een antibioticakuur of een te gistrijk dieet, kan hij de overhand krijgen. De bacterien daar leven in een precair evenwicht.
Door verkeerd vegen op de wc, dus van achter naar voor, kunnen die anale bacterien naar de vagna wandelen. Normaal zorgt het zure milieu daar voor effectieve eliminatie van schimmels en bacterien, maar door sperma, wat een base is in plaats van een zuur, kan je zuurgraad van slag raken daar. Resultaat: een schimmelinfectie, waar je hem ook weer mee kunt besmetten.
Sommige infecties verlopen heel heftig, met pijn, jeuk en afscheiding, de slijmvliezen zwellen op en gaan stuk.

Maar soms suddert het wat.

De creme heet Miconazolnitraat, het is zonder recept bij de apotheek verkrijgbaar voor 6 Euro, eigen merk, en je smeert het tussen je schaamlippen en ook rond je anus.
Hij smeert zijn hele piemel in, en voor de ballen kun je poeder halen. Het voelt redelijk belachelijk, maar als je drie weken twee maal daags smeert, ben je er wel vanaf.

Tot de volgende aanval....

Om die te voorkomen kun condooms gaan gebruiken, dan kan zijn sperma je zuurgraad niet meer overhoopgooien.

Gebruik ook geen zeep, maar was je gewoon met water. Geen synthetische of strakke kleding, GEEN INLEGKRUISJES! Beter drie keer per dag een schone onderbroek aandoen, want het plastic laagje in het kruisje zorgt voor broei en vocht, en dat vindt zo'n schimmel o zo lekker.

Met en ander vriendje heb je misschien nergens last van, maar dat is meestal geen optie.
Oud 21-03-2003, 10:38
SounD
SounD is offline
Uhm..

ff een opmerkingetje..

Moet er niet toch ff naar de dokter gegaan worden om vast te stellen dat het ook een schimmelinfectie is?

SounD...ziet iedereen met soortgelijke klachten al naar de apotheek rennen....
Oud 21-03-2003, 11:00
HipHopSter
HipHopSter is offline
Citaat:
SounD schreef op 21-03-2003 @ 11:38:
Uhm..

ff een opmerkingetje..

Moet er niet toch ff naar de dokter gegaan worden om vast te stellen dat het ook een schimmelinfectie is?

SounD...ziet iedereen met soortgelijke klachten al naar de apotheek rennen....
jaja en hoe moet dt vastgesteld worden dan? heb niet zo veel zin dat de dokter daar een inwendig onderzoek gaat lopen uitvoeren (weet ik veel hoe dat gaat)
Oud 21-03-2003, 11:01
HipHopSter
HipHopSter is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 21-03-2003 @ 10:20:

had je een soort van brandende pijn? of wat voor pijn had je dan? bedankt voor je reactie btw
Oud 21-03-2003, 12:04
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
HipHopSter schreef op 21-03-2003 @ 12:00:
jaja en hoe moet dt vastgesteld worden dan? heb niet zo veel zin dat de dokter daar een inwendig onderzoek gaat lopen uitvoeren (weet ik veel hoe dat gaat)
dat onderzoek stelt weinig voor hoor ik ben zelf ook ontzettend bang voor de dokter, maar ik moest mijn klachten beschrijven (met een knal-rood hoofd), ik ging liggen op zo`n tafel, hij ging met een schrapertje wat cellen uit mijn vagina halen, ging dat onzderzoeken en kwam zo tot conclusie. tien minuten later stond ik met recept weer buiten.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 12:30
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
HipHopSter schreef op 21-03-2003 @ 12:01:
had je een soort van brandende pijn? of wat voor pijn had je dan? bedankt voor je reactie btw
Het schrijnt en het brandt, je voelt het bij wijze van spreken kapotspringen. Het was ook steeds weer datzelfde scheurtje. Het wordt heet, en dat blijft nog een tijdje na het vrijen. Heel vervelend.

Als zo'n schimmel doorzet kun je de geringste aanraking al niet meer verdragen.
Oud 22-03-2003, 13:03
Ellun
Ellun is offline
Kan het kwaad als je het gaat smeren, terwijl je niet zeker weet of het wel een schimmelinfectie is?
Oud 22-03-2003, 13:09
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Ellun schreef op 22-03-2003 @ 14:03:
Kan het kwaad als je het gaat smeren, terwijl je niet zeker weet of het wel een schimmelinfectie is?
Nee, tenzij je allergisch bent voor de zalfbasis of het conserveermiddel.
Oud 22-03-2003, 16:08
Stepsje
Stepsje is offline
Ik heb t ook gehad. En ik heb toen de dokter gebeld. En moest aan de telefoon aan de assistent vertellen wat de problemen waren. Ze heeft toen meteen een recept uitgeschreven. Ik hoefde dus helemaal niet bij de dokter langs te gaan.
T lijkt me wel verstandiger om zeker te weten wat het is en niet zomaar te gaan smeren!!!!
Bij mij leek het heel schraal en brandend en ging t steeds kapot.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 17:58
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Stepsje schreef op 22-03-2003 @ 16:08:
Ik heb t ook gehad. En ik heb toen de dokter gebeld. En moest aan de telefoon aan de assistent vertellen wat de problemen waren. Ze heeft toen meteen een recept uitgeschreven. Ik hoefde dus helemaal niet bij de dokter langs te gaan.
T lijkt me wel verstandiger om zeker te weten wat het is en niet zomaar te gaan smeren!!!!
Bij mij leek het heel schraal en brandend en ging t steeds kapot.
elke dokter heeft zijn eigen beleid in die gevallen. Als de klachte ZO overduidelijk wijzen op een schimmel doen veel huisartsen al geen onderzoek meer en krijg je een kuurtje of zalfje oid

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten