Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2003, 18:35
Bambino
Bambino is offline
Ik heb nog een vraagje aan jullie! Heb namelijk gemerkt dat ik zeker wat kan doen met die meningen van jullie
Hoeveel leeftijdsverschil mag er tussen twee mensen zitten? Ik zelf vind leeftijd niet uitmaken en gaat het erom of je met elkaar over genoeg dingen kan praten en je je prettig voelt

Groetjes bambino
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2003, 18:51
MUBA
MUBA is offline
volgens mij geef je zelf het antwoord al...
maar het ligt ook aan de persoon zelf...

mijn vriendin is 14, ik 17. Dat was voor mij eerst een reden om niets met haar te willen... maar ze is 14, omdat ze 14jr geleden geboren is. Ze *lijkt* veel ouder, in alle opzichten. Daarom besloot ik dat leeftijd niets uitmaakt
Oud 26-03-2003, 18:55
steentje
steentje is offline
als je van iemand houd dan vind ik dat leeftijd niets uit mag maken..al zal je omgeving daar dan misschien wel anders over denken. Maar dat is hun mening en ze hebben nix over jouw leven te zeggen.

Leeftijd is dus zo'n groot probleem als je het zelf maakt...
Oud 26-03-2003, 19:15
lieve
lieve is offline
Wel enkele van m'n ex-vrienden waren een jaartje ouder dan ik! Hadden ook het meeste gemeen, konden over veel dezelfde dingen praten enzo.
Er was er ook 1 die was 8 jaar ouder, en hoewel ik het geen probleem vond...ervaarde ik toch na een tijdje enkele 'moeilijkheden'... alléja... weet je, hij had al meer ervaring,werkte al,had een huis,moest met niemand rekening houden,... en ik was gebonden aan de regels van thuis(hoewel hij daar nooit problemen van maakte),hij kon altijd doen en laten wat hij wou, ....

Momenteel heb ik een vriend die een jaar jonger is! Ik vind het geen probleem, hij ziet er wel ouder uit... maar het gaat me niet om de leeftijd van iemand! Maar om de persoon zelf!We komen overeen, hebben dingen gemeen,....
Maar zijn leuke,schattige,blauwe pupy-oogjes hebben er ook wel een beetje mee te maken!
Oud 26-03-2003, 19:22
Zezette
Zezette is offline
Persoonlijk vindt ik dat leeftijd maar een cijfer is, t'zit al in het hoofd
Oud 26-03-2003, 20:01
Nona
Nona is offline
Het nummertje opzich maakt niets uit, maar het kan altijd zijn dat er qua persoonlijkheid veel te veel verschil is vanwege een leeftijdsverschil, en dat dit de reden is van een relatiebreuk. Maar een jongere vriend hebben is niet uncool oid, als je dat bedoelt.

BTW, hoe ouder je wordt, hoe minder het leeftijdsverschil uitmaakt!
Oud 26-03-2003, 20:11
Hanzel
Hanzel is offline
Zal ik je even iets vertellen,

Mijn eerste echte vriendje was acht jaar ouder als ik. Ik was 14 jaar en hij 22. Op zich leek dit wel andersom, geestelijk dan he.
Ik heb twee en een half jaar iets met hem gehad. Het is niet uit door het leeftijdsverschil maar door zijn druggebuik en alcohol gebruik.

Nu heb ik een nieuwe vriend. Hij is elf jaar ouder als ik. Ik ben nu 17 jaar en hij 28. Maar wel non alcoholic en nondrugoholic!

Op zich maakt leeftijd niets uit, als je het maar gewoon goed met elkaar kunt vinden.

En als je verliefd bent; What the Fuck and go for it!!!

Oud 26-03-2003, 21:29
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Hanzel schreef op 26-03-2003 @ 21:11:
* verhaal *
Niks persoonlijks hoor Hanzel, maar gewoon uit nieuwschierigheid......

Waar hang jij dan altijd rond, als je nu alweer een veel ouder vriendje hebt?
Oud 26-03-2003, 21:35
Verwijderd
Er is voor mij geen 'standaard leeftijdverschil'. Het verschilt denk ik per persoon wat kan en wat niet kan. Hoewel ik over het algemeen iemand van bv. 14 met iemand van boven bv. de 20 niet echt vind kunnen...deze mensen leven in twee compleet andere 'werelden', verder is het wettelijk gezien ook strafbaar (16 en 18 eigenlijk ook, maar goed, dat gaat nog ). Maar als die mensen van 14 en 25 beslissen dat het wel kan, das hun keus ('k weenie of ik het als ik de ouder van de 14-jarige was, toe zou laten, maar goed, das weer iets anders).

Mijn vriend en ik schelen 2 jaar, dat vind ik een mooi verschil. Maar als ie maar één jaar ouder of 5 jaar ouder was geweest en hij was geweest zoals hij is, dan had ik ook wat met hem gehad. Ik ben verliefd op hem, niet op zijn leeftijd.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 21:44
poesiefox
poesiefox is offline
De hoofdregel is dat hoe jonger de jongste is, hoe kleiner het leeftijdsverschil kan zijn.
De tweede regel is dat vanaf de volwassenheid het geen flikker meer uitmaakt.
Oud 26-03-2003, 21:59
Unexplained
Unexplained is offline
Mijn standaard formule:

leeftijd jongen / 2 + 6 = minimale leeftijd meisje
Oud 26-03-2003, 22:19
Verwijderd
ik vind het niks uitmaken, als ze om elkaar geven vind ik t best.

Ik snap niet dat mensen uberhaupt zich druk maken over de leeftijdsverschil van een ander, daar heb je toch geen klap mee te maken?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 22:44
Verwijderd
Tja, vind ik een beetje een moeilijk te beantwoorden vraag. Loop het me zelf nu ook een beetje af te vragen, omdat ik verliefd aan het worden ben op een jongen van 26.
Opzich vind ik 8 jaar verschil nog wel gaan, maar ik vraag me af waarom een jongen van 26 uberhaupt wat zou zien in een meisje van 18. Ik moet er dus nog achter zien te komen of het wederzijds is.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 11:05
Verwijderd
Ik denk dat zo lang je zelf geen last van het leeftijdsverschil hebt, dat het dan geen probleem is. Als je zelf denkt 'nou dat is toch wel een érg groot verschil', of vaak iets hebt van 'jammer dat hij zo veel ouder/jonger is', dan is het wel een probleem.
Over het algemeen vormt het leeftijdsverschil een probleem als je allebei duidelijk in een andere levensfase zit, dus de een kind en de ander puber, of de een puber en de ander adolescent, of de een adolescent en de ander volwassene, of de een volwassene en de ander bejaarde. Maar goed, dan moet dat verschil wel echt duidelijk zijn - als je allebei op het randje tussen twee dingen zit en de één zit iets meer richting het een en de ander iets meer richting het ander, dan maakt 't niet zo veel uit. Bijvoorbeeld een kind van 11 en een puber van 13, of een volwassene van 58 en een bejaarde van 67.
En al zit je duidelijk in verschillende 'groepen', dan nog kan het goed werken, als je echt om elkaar geeft.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 11:07
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 27-03-2003 @ 12:05:
Ik denk dat zo lang je zelf geen last van het leeftijdsverschil hebt, dat het dan geen probleem is. Als je zelf denkt 'nou dat is toch wel een érg groot verschil', of vaak iets hebt van 'jammer dat hij zo veel ouder/jonger is', dan is het wel een probleem.
Over het algemeen vormt het leeftijdsverschil een probleem als je allebei duidelijk in een andere levensfase zit, dus de een kind en de ander puber, of de een puber en de ander adolescent, of de een adolescent en de ander volwassene, of de een volwassene en de ander bejaarde. Maar goed, dan moet dat verschil wel echt duidelijk zijn - als je allebei op het randje tussen twee dingen zit en de één zit iets meer richting het een en de ander iets meer richting het ander, dan maakt 't niet zo veel uit. Bijvoorbeeld een kind van 11 en een puber van 13, of een volwassene van 58 en een bejaarde van 67.
En al zit je duidelijk in verschillende 'groepen', dan nog kan het goed werken, als je echt om elkaar geeft.
Helemaal mee eens...
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 11:09
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Waarom altijd dat gedoe om leeftijd?
Ik ben 18 en ben bijna anderhalf jaar met vriend die 28 is.
Het hangt gewoon af van beide instellingen/denkwijzen/e.d. en niét van leeftijd. Trouwens, ik ben altijd al op iets oudere jongens verliefd geworden...
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 11:15
miro
miro is offline
Hou toch ns op met dat gezeik over leeftijd. Hoe je dr zelf over denkt is t belangrijkste. Als je verliefd bent, dan ben je verliefd. Zo simpel is t.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 14:58
gizmo
gizmo is offline
Citaat:
Bambino schreef op 26-03-2003 @ 19:35:
Ik zelf vind leeftijd niet uitmaken en gaat het erom of je met elkaar over genoeg dingen kan praten en je je prettig voelt

Je zegt het zelf al. Als je maar met diegene op het zelfde "level" zit zeg maar. Ik wil gewoon in een relatie goed kunnen praten en beetje op de zelfde lengte enzo zitte.. en als dat kan.. waarom zou ik dan niet met een jongen van 22 kunnen gaan he
Oud 27-03-2003, 15:01
Boef
Boef is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 26-03-2003 @ 22:59:
Mijn standaard formule:

(alleen bij mensen onder de 12 klopt het niet...naja, klopt wel natuurlijk, maar wordt nogal vaag dan)
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 15:55
Davine
Leeftijd maakt nix uit, maar ik vin t wel belachelijk als iemand van 21 met een meisje van 15 heeft...weetjewel maar jah je moet t natuurlijk zelf weten, maar ik zou niet verder gaan dan 5 jaar verschil.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 16:08
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Mijn standaard formule:

koel
Oud 27-03-2003, 21:56
Rocksaan
Rocksaan is offline
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Mijn standaard formule:

--------------------------------------------------------------------------------

Citaat:
Escapism schreef op 27-03-2003 @ 17:08:
koel
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 22:50
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Rocksaan schreef op 27-03-2003 @ 22:56:
quote:
Mijn standaard formule:

wij kunnen nog matchen hoor
Oud 27-03-2003, 22:54
Rocksaan
Rocksaan is offline
Citaat:
Escapism schreef op 27-03-2003 @ 23:50:
wij kunnen nog matchen hoor
Mijn standaard formule:

leeftijd jongen / 2 + 6 = perfecte leeftijd meisje

Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 22:56
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Rocksaan schreef op 27-03-2003 @ 23:54:
Mijn standaard formule:

ow yeah...

heeft Unexplained missgien ook een formule die de afstand tussen 2 mensen bepaald?
Oud 28-03-2003, 00:28
Verwijderd
Dat vloeit voort uit de omstandigheden van het geval.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 10:43
japie
japie is offline
Citaat:
miro schreef op 27-03-2003 @ 12:15:
Hou toch ns op met dat gezeik over leeftijd. Hoe je dr zelf over denkt is t belangrijkste. Als je verliefd bent, dan ben je verliefd. Zo simpel is t.
Ha, joepie, nou kan ik weer het stukje uit de announcements quoten.

Citaat:
Announcement
Persoonlijke topics.
Deze blijven vaak open, ookal gaan ze soms over hetzelfde soort probleem. Iedere situatie is namelijk toch weer anders.
Wil je hier een reply op geven, onthoud dan dat je met mensen te maken hebt, dus met gevoelens.
Probeer een zo nuttig mogelijk antwoord te geven. Weet je niets nuttigs te zeggen, dan kun je het beste niet reageren. Je mening over de situatie geven mag, maar als het niets bijdraagt aan het topic, en de topicstarter wordt onnodig gekwetst, dan word je daar op aangesproken.

Heerlijk he, dat er regeltjes gemaakt zijn.

Maar verder heb je gelijk hoor....dat als je verliefd bent dat je dan verliefd bent, ondanks welke leeftijd dan ook.
Oud 28-03-2003, 11:34
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
*booh* schreef op 27-03-2003 @ 16:01:
(alleen bij mensen onder de 12 klopt het niet...naja, klopt wel natuurlijk, maar wordt nogal vaag dan)
Je moet het natuurlijk wel in het juiste domein plaatsen: [12,->].

Citaat:
Escapism schreef op 27-03-2003 @ 23:56:
ow yeah...

heeft Unexplained missgien ook een formule die de afstand tussen 2 mensen bepaald?
Dat is natuurlijk coherent aan de motivatie die beiden hebben op dit vlak, en hoeveel alternatieven men heeft dichterbij.
Oud 28-03-2003, 13:47
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 28-03-2003 @ 12:34:

Dat is natuurlijk coherent aan de motivatie die beiden hebben op dit vlak, en hoeveel alternatieven men heeft dichterbij.
pragtig verwoord
Oud 28-03-2003, 13:57
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
mijn persoonlijke theorietje voor afstand tussen twee mensen in een relatie is dat als ik niet doordeweeks daar langs kan omdat het te ver is, dat er dan geen toekomst in zit.

dus amsterdam-haarlem zou kunnen, maar amsterdam- groningen bijvoorbeeld niet

vor mij dan.
Oud 28-03-2003, 15:27
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Shah of Blah schreef op 28-03-2003 @ 14:57:

dus amsterdam-haarlem zou kunnen,
ik voorzie een grote toekomst voor ons 2en
Oud 28-03-2003, 16:05
Verwijderd
Amsterdam-Haarlem is ook bijna te lopen.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 18:33
PardonMe
PardonMe is offline
tja eigenlijk vind ik wel dat leeftijd niets uit moet maken, als de personen zich er goed bij voelen enzo.. maar je moet het niet allemaal te rooskleurig zien, er zit ook een andere kant aan.
Als iemand veel ouder is kan het zijn dat die ook sneller ''meer'' zal willen... zo iemand verwacht andere dingen van een relatie dan iemand die een stuk jonger is..

En natuurlijk zijn er ook heel veel mensen die er anders tegenaan kijken.. die vinden het niet kunnen als een oudere jongen met een jong meisje gaat bijvoorbeeld..
Kan je zeggen; het kan me niet schelen wat anderen ervan zeggen, maarja ik kan me voorstellen dat het niet echt leuk is als mensen je raar aan kijken vanwege je ''relatie''...

Het hangt gewoon een beetje van de situatie af denk ik..
Oud 28-03-2003, 19:50
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
nouja, eerst was het bij mij altijd minstens iemand van 16 of 17, maar mn huidige vriend is 15 dus dat valt nog mee. maar het is gewoon toeval dat ie maar een jaar ouder is dan ik.. ik ga gewoon voor de persoon meestal.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 14:59
miro
miro is offline
Citaat:
japie schreef op 28-03-2003 @ 11:43:
Ha, joepie, nou kan ik weer het stukje uit de announcements quoten.

Announcement
Persoonlijke topics.
Deze blijven vaak open, ookal gaan ze soms over hetzelfde soort probleem. Iedere situatie is namelijk toch weer anders.
Wil je hier een reply op geven, onthoud dan dat je met mensen te maken hebt, dus met gevoelens.
Probeer een zo nuttig mogelijk antwoord te geven. Weet je niets nuttigs te zeggen, dan kun je het beste niet reageren. Je mening over de situatie geven mag, maar als het niets bijdraagt aan het topic, en de topicstarter wordt onnodig gekwetst, dan word je daar op aangesproken.

Heerlijk he, dat er regeltjes gemaakt zijn.

[/B]
Ik ken de announcement wel, ben zelf forumbaas op dit onderdeel geweest dus

T gaat hier niet om een bepaalde situatie bovendien als ze t zo graag wil weten kan ze t even in de zoekfunctie invullen, die is hier niet voor niks. Mijn reply heeft dus totaal geen invloed op haar gevoelens aangezien ze gewoon een neutrale vraag stelt, mag ik toch wel mn mening over geven denk ik zo. Bovendien draagt mijn reply wel iets bij aan deze topic, ik geef mn mening over het onderwerp.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 15:00
miro
miro is offline
Citaat:
Rocksaan schreef op 27-03-2003 @ 23:54:
Mijn standaard formule:

Niet alleen klopt dit niet bij jongens onder de 12. 40/2+6=26

uhuh.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 17:01
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Citaat:
miro schreef op 30-03-2003 @ 16:00:
Niet alleen klopt dit niet bij jongens onder de 12. 40/2+6=26

uhuh.
[QUOTE]Unexplained schreef op 28-03-2003 @ 12:34:

...nuff sed
Oud 30-03-2003, 17:49
miro
miro is offline
[QUOTE]Shah of Blah schreef op 30-03-2003 @ 18:01:
Citaat:
Unexplained schreef op 28-03-2003 @ 12:34:

...nuff sed
Dat snap ik..... Maar wat heeft zon formule voor zin als je t maar bij een paar leeftijden kunt gebruiken? That's my point.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 19:01
SkAnOuK
SkAnOuK is offline
Citaat:
Bambino schreef op 26-03-2003 @ 19:35:
Ik heb nog een vraagje aan jullie! Heb namelijk gemerkt dat ik zeker wat kan doen met die meningen van jullie
Hoeveel leeftijdsverschil mag er tussen twee mensen zitten? ......
Groetjes bambino
zoveel als je wil...
Ik ga alleen maar met oudere mensen om...
daarom zijn ook de vriendjes die ik gehad heb ouder geweest dan ik....
scheelde altijd iets van 2/3/4 jaar...
Maar een leeftijdsverschil van 10 jaar vin ik toch wel erg veel.
al is er wel een groot verschil tussen iemand van 20 met iemand van 30 en iemand van 15 met iemand van 25....
Dat laatste lijkt me niet zo'n goed idee
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 19:13
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Mijn standaard formule:

80/2 + 6 = 46

lekker nog even een jong mokkeltje op je oude dag .
Oud 01-04-2003, 09:26
stoeipoesje
stoeipoesje is offline
leeftijd maakt niet uit als je egt van elkaar houd!ik ben nu 16 en me vriend is 20....da maakt nie uit want we houden van elkaar!maar als er egt 10 jaar verschil ofzoow in zit dan zou ik wel ff nadenken....maar das iedereen zijn eigen keus!
Oud 01-04-2003, 12:35
angel_girl
angel_girl is offline
Ik ben bijna 16 en mijn vriend is net 18 geworden..
Oud 01-04-2003, 12:56
hopefully
hopefully is offline
leeftijdsverschil is moeilijk te zeggen, als een meisje 14 is en die jongen is 17/18 dan denkt hij al aan heel andere dingen als dat meisje, maar als je 18 en 21 bent, dan is dat weer heel anders... maar goed, wat ik zelf altijd zeg van, 2 jaar lijkt mij wel fijn.. maar waar dat op gebaseerd is weet ik niet goed... ligt gewoon aan de hele persoonlijkhied enzo.. maar toch heb ik toch wel liever een vriend die ouder dan mij is.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 13:16
Miss Helena
Miss Helena is offline
leeftijd maakt niet uit, maar t ligt er wel aan hoe oud je bent. 14-18 vind k n groter verschil dan 30-45 bijv (noem ook maar wat he... )
Oud 01-04-2003, 13:32
Verwijderd
ongeveer 3 jaar vind ik zelf het meest gangbare, dit is uiteraard anders op latere leeftijd
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 16:12
schizofrenic
schizofrenic is offline
Citaat:
Davine schreef op 27-03-2003 @ 16:55:
Leeftijd maakt nix uit, maar ik vin t wel belachelijk als iemand van 21 met een meisje van 15 heeft...weetjewel maar jah je moet t natuurlijk zelf weten, maar ik zou niet verder gaan dan 5 jaar verschil.

het klopt niet watje zregt.. eerst meld je dat het niets uit maakt en dan is 5 jaar wel weer een heel verschil.. beetje raar hoor..

maargoed.. ik vind deze dingen over leeftijd altijd zo zinloos.. het maakt niet uit hoe oud je vriend of vriendin is, als je maar van elkaar houd. mijn vriend is dan wel 7 jaar ouder als mij, maar we hebben helemaal geen problemen qua leeftijd.. nee ik vind dat iedereen voor zichzelf uit kan maken wat hij of zij wil..
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 17:03
snoopy
snoopy is offline
en hoe zit t dan als een meisje ouder is? Ik ben ruim een jaar ouder dan m'n vriend. Nou maakt dat toch niet uit, maar ik vind dat als het meisje ouder is, dat het dan sneller niet "kan". Ben ik daar de enige in?
Dus een meisje van 19 met een jongen van 16 vind ik eigenlijk niet kunnen, terwijl t andersom wel kan...
Oud 01-04-2003, 17:11
Thomas
Thomas is offline
Pff, dat is echt per geval verschillend.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 21:55
isaak
isaak is offline
Heb ooit een berekening gehoord:

Leeftijd delen door 2 en dan 7 jaar erbij optellen. Dus 22 / 2 = 11 + 7 is 18 als minimale leeftijd .

Het is niet echt een eis, maar het is een berekening voor de geaccepteerde leeftijd door andere .
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 22:43
connexxionxxxxx
connexxionxxxxx is offline
Het ligt eraan, een van 16 met een van achyrt in de 20 en ouder cind ik niet kunnen, dan is deze ook strafbaar, maar ik ben bijna 19 en ga nu een jaar met mijn lieve vriend van 33 en we wonen een jaar samen nu en het gaat fantastisch.
Er zit 15 jaar verschil tussen ons.
Kijk ik heb ook wel eens geprobeerd iemand van mijn leeftijd ongever te nemen maar daar ben ik gewoon niet verliefd op , op die jonge jongens, oudere mannen vind ik gewoon interessanter.
Je moet niet een vriend hebben die alleen op sex uit is met een jong ding en je moet geen vaderfiguur zoeken, als je op hetzelfde niveau zit met z'n tweeen zoals bij ons is het echt geen probleem die 15 jaar, heerlijk toch
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten