Advertentie | |
|
![]() |
|
Oneens. Ze mogen zeker kinderen krijgen. Maar er moet dan wel goede hulp worden geboden van instanties om het kind goed optevoeden. Want ik denk dat als geestelijk gehandicapten een kind zonder hulp moeten opvoeden, zij ook het spoor bijster raken.
|
Verwijderd
|
Hmm eigenlijk ben ik het hier mee eens, ten minste als ze een kind nemen en er is hulp nodig van instanties enzo...
Dan moet de belastingbetaler namelijk betalen omdat zij zo nodig een kind willen... bovendien zijn die mensen harder nodig in verzorgingstehuizen enzo.. Van mij mogen ze best kinderen krijgen... maar ze mogen dan geen aanspraak maken op speciale hulp om dat kind op te voeden enzo, dat moet familie dan maar doen... En eigenlijk denk ik ook dat (geestelijk) gehandicapte ouders de ontwikkeling van een kind in de weg staan. Ik zie het al voor me... moeten ze een kind leren lezen terwijl ze er zelf nog moeite mee hebben... |
![]() |
|
![]() |
zie ook mijn topic Instandhouding zwakkeren in de maatschappij: http://forum.scholieren.com/showthre...threadid=95000 (ojee!
![]() Ik neem aan dat het over een geestelijke handicap gaat? Maarja, anders klopt onderstaande stekst nog... Als de handicap erfelijk is, dan vind ik het een slechte zaak. Dat zal verboden moeten zijn. Indien de handicap niet erfelijk is, dan vind ik dat het wel mogelijk moet zijn, indien voldoende begelijding gegeven kan worden. Maar moet de maatschappij hier voor opdraaien? Dan is het einde zoek, dus dan zou deze persoon of anderen die hierin interesse hebben dit mogelijk moeten maken. |
![]() |
|
Ik ben het er mee eens. Zeker als die mensen lichamelijk gehandicapt zijn (ook vanaf de geboorte) Ze hebben net als ieder ander recht op kinderen. Je zou je wel kunnen afvragen bij geestelijke gehandicapten of het erfelijk is.
|
Je zou je af kunnen vragen of het GVD in het belang van het kind is!
Ik vind het persoonlijk een zeer slechte zaak als bv. mensen met Down syndroom kinderen krijgen. 't ligt er wat aan hoe sterk het is, maar 1) Down syndroom is erfelijk 2) het is niet in het belang van een kind om op te groeien met een ouder met Down syndroom 3) de omgeving draait ervoor op. 4) veel geestelijk gehandicapten hebben geen flauw idee van de verantwoordelijkheden ('gewone' mensen trouwens vaak ook niet) en willen gewoon een leuk klein babietje om vast te houden. Als het dan begint te gillen kunnen ze er gelijk niets meer mee en moet een verzorgster het van ze overnemen. Ze hebben geen benul van opvoeding, verzorging, en opgroeien. Het blijft namelijk niet altijd een leuk klein babietje, 't word een dwarse kleuter en een moeilijke pre-tiener die gepest word met die rare ouders, en nog later een moeilijke dwarse puber die die rare ouder haat omdat hij/zij veel liever een normale ouder zou hebben. Kinderen zullen niet gegarandeerd van hun ouders houden, en al zeker niet als ze zelf ook heel goed weten dat hun ouder eigenlijk geen echte ouder is. Ik heb het nu wel over verstandelijke handicaps, of over zeer zware lichamelijke zoals blind&doof of zwaar spastisch of volkomen verlamd.
|
Verwijderd
|
geestelijk gehandicapten niet
lichamelijk wel Er is namelijk een redelijke kans dat het kind wel gewoon 'normaal' word.. zonder een achterstand. MOet je je voorstellen... ben je 12 jaar en nog een stuk slimmer dan je ouders.. ze kunnen dan denk ik niet goed voor je zorgen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik dacht eerst: er bestaan toch ook licht verstandelijk gehandicapten?
valt toch tegen.. ------------------------------------------------------ diep verstandelijk gehandicapt: ontwikkelingsleeftijd tot 1 jaar ernstig verstandelijk gehandicapt: ontwikkelingsleeftijd van 1 tot 2 jaar matig verstandelijk gehandicapt: ontwikkelingsleeftijd van 2 tot 4 jaar licht verstandelijk gehandicapt: ontwikkelingsleeftijd van 4 tot 12 jaar zwakbegaafd: ontwikkelingsleeftijd ruim 12 jaar ---------------------------------------------------------- Iemand die nooit "ouder" dan ruim 12 jaar zou ik het toch niet toestaan kinderen te krijgen. bij zware lichamelijke handicaps, vind ik wel dat je kinderen mag krijgen. Je bent immers bij je volle verstand. Alleen ben ik van mening dat er slechts 1 ouder mag zijn die zwaar gehandicapt is. Zeker wanneer beiden dezelfde handicap hebben. Want stel dat je 2 blinde ouders hebt en jij kunt zelf wel zien. Dat lijkt me heel erg vervelend/moeilijk. En nu ik er verder over nadenk, denk ik dat je dit soort dingen eigenlijk per geval moet bekijken omdat de mogelijkheden qua handicaps, zwaartes daarvan, en combinaties sterk uiteen lopen.... |
![]() |
|
Mee eens, er is een grote kans dat het kind ook een afwijking kan krijgen. En ten tweede kunnen de ouders niet goed voor het kind zorgen. En een kind moet iets aan zijn of haar ouders hebben, en met gehandicapte ouders word deze kans een stuk kleiner
|
ik vind dat, als ze er zelf (zelfs als daar hulp voor nodgi is) voor kunnen zorgen, dat dit gewooin mogelijk moet zijn.
waarom moet je mensen het recht ontnemen om kinderen te mogen krijgen ![]()
|
verstandelijk gehandicapte niet,lichamelijk gehandicapte wel.
verstandelijk gehandicapten kunnen denk ik de verantwoordelijkheid niet aan van een kind opvoeden. het hangt er ook vanaf wat hun mentale leeftijd is.
|
oneens....
ik vind wel dat ANDERE mensen geen kinderen mogen krijgen, mensen die de wereld nog meer bevuilen met domheid en kortzichtigheid bijvoorbeeld... tenzij het domme en kortzichtige gehandicapten zijn
|
Als ik over dit soort zaken nadenk moet ik altijd denken aan de man die ik wel eens tegenkom in het park hier in de buurt. in de 40, zwakbegaafd. Eigenlijk maar heel licht geestelijk gehandicapt dus. Heeft een hondje.
hondje rent weg om een meeuw op te jagen. "Fikkie, hier!" "Fikkie, kom HIER!" Fikkie komt niet "Kom dan hier Fikkie!" "Kom dan!" Fikkie neemt z'n tijd, maar komt uiteindelijk weer terug naar z'n baasje. Wat doet het baasje? Geeft hem een paar flink harde klappen op z'n koppie. Tja, die komt de volgende keer heus niet meer als het baasje roept! Dit voorbeeld maar om te bewijzen dat zwakbegaafde mensen gewoon geen flauw benul hebben van opvoeden. zolang het nog een leuk klein babytje is lukt het allemaal wel, maar zodra het kind een eigen identiteit begint te vertonen lukt het gewoon echt niet meer, en wordt de situatie onhoudbaar. En waar komt het uiteindelijk op neer? Dat het kind het opvangcircuit in gaat of dat de grootouders feitelijk het kind opvoeden. Is dat nou in het belang van het kind? De gehandicapte wilde alleen maar een baby omdat hem/haar dat zo leuk leek, maar dat blijkt in praktijk gewoon helemaal niet te werken. Heel erg egoistisch eigenlijk, om een wezen in de wereld te brengen terwijl je er niet eens voor kan zorgen.
||
Citaat:
![]()
|
Spreek dan eerst even over welke soort handicap... Als men zo streeft naar het integreren vd mensen in de maatschappij, moet je als de mogelijkheid ( uitsluiting van erfelijkheidsproblematiek ed...) niet verplicht gaan uitsluiten!!!
En daarbij wat ik hier boven al las, het is idd zo dat er verschillende soorten handicaps zijn. Er zijn mensen met een zintuiglijke handicap die best als ze een partner hebben die het mede aankan, kinderen kunnen opvoeden ![]() Mensen met een licht mentale handicap zouden ook in staat zijn kinderen op te voeden, en nee niet alle mentale handicaps zijn erfelijk... Kvind het een stelling die weinig onderbouwd is zo hoor ![]()
|
1 punt dat ik vergeten was - vinden jullie het niet een beetje egoistisch om zo'n zware last op je kind te leggen? Ik zie nu hoe veel hulp mijn grootouders nodig hebben om het zo'n beetje te blijven redden, en dat legt een enorme last op hun dochter (mijn moeder). Ook al helpt iedereen van alle kanten zoveel mogelijk.
Nou is mijn moeder in de 50. Stel je voor dat je eigenlijk vanaf je 15de mee moet zorgen voor je ouder.... Is dat wel eerlijk tegenover het kind? Komt ook bij dat bij veel handicaps 'vroeg overlijden' een heel reele mogelijkheid is. Ook dat heeft iets egoistisch in mijn ogen. "Ik wil een kind, en als ik er niet meer ben zoekt 'ie het maar uit." Zou je een ander persoon niet dat soort pijn willen besparen?
|||
Verwijderd
|
Citaat:
ouders moeten een kind zelf kunnen opvoeden.... kunnen ze dat niet: geen kind. anders kan iedereen erop los gaan neuken: kinderen verwekken en zeggen dat ze er niet voor kunnen zorgen ![]() nee: ik denk dat het idd een vrijheidsbeperking is voor die mensen, maar wel in hun en ons voordeel (ik heb het over verstandelijk gehandicapten), ik bedoel: dat kind gaat het heel moeilijk krijgen ![]() en het is erfelijk, en het klinkt misschien hard maar, zo verminder je dus wel het aantal aangeboren verstandelijke handicap-hebbenden ![]() Citaat:
![]() en de medische technologie wordt ook steeds beter... waarschijnlijk al binnen 20 jaar kunstmatige ogen voor blinden ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
wat ik bedoel is dat het niet veel uitmaakt als je niet kan lopen als je en meesterbrein met de computer bent, want daar kan je geld in verdienen. wat kan een geestelijk gehandicapte nou verdienen (en dus onderhouden) dan? |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
betoog michellee12 | 1 | 22-05-2010 13:05 | |
Stelling Nederlands: Geestelijk gehandicapten mogen geen kinderen krijgen. Strever | 13 | 16-06-2006 11:56 | |
De Kantine |
Stelling: Gehandicapten mogen geen kinderen krijgen! Mara | 29 | 10-06-2004 20:32 | |
engels... vertalen :S Barbietjuh | 6 | 06-02-2004 07:14 | |
Lichaam & Gezondheid |
Geestelijk gehandicapten en kinderen krijgen Surjirro | 46 | 01-10-2003 16:04 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Verstandelijk gehandicapten hendrikwijnja | 19 | 08-04-2003 13:18 |