Oud 22-05-2002, 17:00
PV
PV is offline
GRAZ - Een tienjarig Oostenrijks meisje heeft zelfmoord gepleegd omdat ze dacht dat ze haar huiswerk slecht had gemaakt. De vader van het meisje vond haar levenloze lichaam maandagavond in een bos vlak bij de stad Graz. Ze bleek zichzelf in de borst te hebben geschoten met het pistool van haar vader, zo meldde de Oostenrijkse omroep ÖRF woensdag.

Volgens de politie had het meisje, dat beschouwd werd als een uitstekende leerling, haar daad zorgvuldig voorbereid. In een afscheidsbrief die ze in haar agenda had gestopt, meldde ze waar en hoe laat zij een einde aan haar leven wilde maken.

Ook liet ze instructies achter voor de verdeling van haar spaargeld en voor haar uitvaart.

(Nu.nl)

Schuld van de school....?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2002, 17:16
Boogie
Boogie is offline

zal wel een samenloop van omstandigheden zijn geweest. Ze zal het thuis ook wel niet te leuk hebben gehad, ik denk eerder dat ze een beetje te veel gepushed is door haar ouders.
of het is een geval van te veel films kijken :/
Oud 22-05-2002, 17:45
Verwijderd
vaag
maar om 't kunnen zeggen of 't de schuld is v.d. school zul je toch eerst iets meer van die school moeten weten lijkt me
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 19:05
Verwijderd
Je hebt van die kinderen waarbij het voor ze heel erg is als hun school een keer niet goed ga. Het pushen van de ouders kan ook best een oorzak zijn. Op een gegeven moment kan het in haar hoofdje zo ver zijn doorgedraaid dat ze zelfmoord pleegt.
Ik ken ook mensen die het afschuwelijk vinden als ze een 7 halen voor iets waar ze normaal minstens een 9 voor halen. Tja, niet te begrijpen..voor ons dan
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 19:13
Verwijderd
Volgens mij was dit nieuws te oppervlakkig om een mening te kunnen vormen, maar ik zou me dat niet voor kunnen stellen, zelfmoord om huiswerk...
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 20:46
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Ik kan me niet voorstellen dat de school hier schuld aan heeft, en was geestelijk iets behoorlijk mis met dit meisje lijkt me. Echt zelfmoord om huiswerk lijkt me sterk, het kan hoogstens de druppel geweest zijn..
Oud 22-05-2002, 20:52
autodropje
autodropje is offline
School --> De kantine
Oud 22-05-2002, 21:00
Verwijderd
Kijk, dit is nu iemand met een gevoel van verantwoordelijkheid. Net als de japanners: ik heb beloofd mijn werk te doen .. als het me niet lukt .. tsja .. harakiri?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 21:02
ice-dive
ice-dive is offline
Citaat:
PV schreef:
GRAZ - Een tienjarig Oostenrijks meisje heeft zelfmoord gepleegd omdat ze dacht dat ze haar huiswerk slecht had gemaakt. De vader van het meisje vond haar levenloze lichaam maandagavond in een bos vlak bij de stad Graz. Ze bleek zichzelf in de borst te hebben geschoten met het pistool van haar vader, zo meldde de Oostenrijkse omroep ÖRF woensdag.

Volgens de politie had het meisje, dat beschouwd werd als een uitstekende leerling, haar daad zorgvuldig voorbereid. In een afscheidsbrief die ze in haar agenda had gestopt, meldde ze waar en hoe laat zij een einde aan haar leven wilde maken.

Ook liet ze instructies achter voor de verdeling van haar spaargeld en voor haar uitvaart.

(Nu.nl)

Schuld van de school....?
sick dude
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 21:16
Martin Dude
Martin Dude is offline
..jees.. somebody had some isseus .. .. levensmoe op je 10e?..
Oud 22-05-2002, 21:24
Verwijderd
whoahh.. volgensmij wassut ook wel een zwak geval
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 21:42
Verwijderd
hm...beetje overdreven...
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 21:42
M@rco
M@rco is offline
Vaag... maar ik zou de schuld niet bij de school zoeken... ze was toch zelf van mening dat ze haar huiswerk niet goed had gemaakt?
Oud 22-05-2002, 21:46
Krugdinho
Krugdinho is offline
klinkt hard maar eigen schuld dikke buld
Oud 22-05-2002, 21:57
KazzZ
KazzZ is offline
jeetje... dan zit er ook iets niet helemaal goed bij je! Ze zal het heus niet alleen vanwege dr huiswerk hebben gedaan, maar ook door andere factoren.
Oud 22-05-2002, 22:57
Dark Angel
Dark Angel is offline
klinkt als tamelijk veel druk van d'r ouders, anders zou ze niet gedacht hebben dat het iets onherstelbaars was...

En waarom was er in GODSNAAM een revolver binnen haar bereik?

Jezus, 10 jaar... Ik hoop dat er een stevig onderzoek komt naar de thuissituatie.
Oud 22-05-2002, 23:48
Did I Do That?
Did I Do That? is offline
da's wel erg... Maar hoeft niet aan de school te liggen... Kan ook met haar ouders of wat anders te maken hebben...
Oud 23-05-2002, 09:16
Luca
Luca is offline
Aah. Wat zielig.
Oud 23-05-2002, 09:20
fruitmand
fruitmand is offline
zal wel de schuld van de ouders zijn
Hun kind te streng opvoeden, "ALS JE HIER GEEN TIEN OP HAALT KRIJG JE EEN KLAP!". Mn vriendin heeft hetzelfde probleem, en elke keer als ze een 7 of lager haalt wilt ze zichzelf snijden. Ik vind het zo erg als ouders zo'n invloed op mensen hebben, zeker als mn eigen vriendin er zo aanlijdt.
Verschrikkelijk voor dat meisje
En ze was nog zo jong...
Oud 23-05-2002, 09:29
Verwijderd
tis nogal simpel om d'r ouders de schuld te geven, je weet de situatie niet. Misschien hebben ze idd schuld, omdat ze haar te hard pushten, maar dat weet je niet. Of het de schuld van de school is weet je ook niet. Misschien is er daarvoor wel heel veel gebeurd (waar nog haar ouders, nog de school een hand in hadden) en is het idd de druppel die de emmer deed overlopen. Je weet het niet. Kijk dan uit met je oordeel (en in dit geval ook je veroordeling) ajb.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 20:43
Signy
Signy is offline
Breakfast Club gezien ofsow?
Oud 23-05-2002, 21:04
Gothic
Gothic is offline
Voor sommige mensen zijn cijfers het enige waar ze vertrouwen in hebben. Als cijfers goed zijn, zelfvertrouwen, zijn cijfers slecht, valt alles, geen zelfvertrouwen meer over. Waarschijnlijk zit hier ook nog een thuissituatie bij enz... dom om meteen zo te oordelen...
Oud 23-05-2002, 21:07
Piccola
Piccola is offline
Ziek!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 21:14
Verwijderd
Citaat:
Piccola schreef:
Ziek!
Niet ziek, alleen maar zielig. Zielig als je op je 10e al het gevoel hebt de wereld niet meer aan te kunnen en zelfmoord als de enigste uitweg ziet..
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 21:20
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Kind was gek (gemaakt?).

Wat moet die vader met een vuurwapen..?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-05-2002, 21:30
GUANO APES!!
GUANO APES!! is offline
hm beetje erg raar dat je daarom zelfmoordpleegd
zat misskien meer achter
Oud 24-05-2002, 13:35
McCaine
McCaine is offline
Buiten bereik van kinderen bewaren.

Oud 24-05-2002, 15:52
Verwijderd
Rest in Peace.
Zelfmoord... there's always another way.

Zeker niet de schuld van de school. Maar misschien moeten scholen wat meer aandacht aan kinderen besteden en beter opletten of alles wel goed met ze gaat, en genoeg middelen, professionele hulp hebben om kinderen op te vangen die het misschien nodig hebben. Ook moeten ouders en de school meer met elkaar samenwerken lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 15:55
Verwijderd
wat een onzin..alsof ze dan zelfmoord heeft gepleegd vanwege het huiswerk...zal wel veel meer aan de hand geweest zijn
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 16:29
Ditchie
Ditchie is offline
Is dit echt waar??Jeez..ik ga geloof ik nog maar eens teruglezen...

Ik geloof dat hier ik ook meer achter zit....
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 16:49
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik denk niet dat het de schuld van de school is. Iedereen die naar school gaat heeft huiswerk maar dat wil nog niet zeggen dat je dan ZM pleegt. Ze zal sowieso al niet lekker in dr vel hebben gezeten
Oud 24-05-2002, 17:09
SnoopysquiD
SnoopysquiD is offline
Dat zal wel zo'n enorm labiel type geweest zijn...
Oud 25-05-2002, 19:47
marlies
marlies is offline
Ze zou ook ENORM perfectionistisch geweest kunnen zijn...
Oud 25-05-2002, 22:29
Stilo/Seek
Stilo/Seek is offline
yep ik vond het al erg toen op de middelbare school een meisje ging huilen omdat ze een 5.8 had voor haar toets triest triest

ik zou een gat in de lucht springen als ik een cijfers boven de 5.5 haal
maar anyway dat meisje had waarschijnlijk haar leven lang alleen maar 10-en gehaald en dan komt zon onvoldoende extra hard aan, maarja om zelfmoord te plegen voor school??? mmmja sommige doen het om hun slechte leven, dus waarschijnlijk was school haar leven, dus vandaar die slimme actie
of misschien moest ze een werkstuk maken over het menselijk lichaam en ze moest en zou natuurlijk een 10 halen, dus wilde ze haar lichaam openschieten en blijkbaar niet wetend dat ze dan dood ging en blablablalblablalba........................
mmmmm er zijn altijd van die gekken

eeerr..... of iemand heeft de perfecte moord gepleegd
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 00:19
Methuselah
Methuselah is offline
wel erg extreem, maar 't zal niet de enige reden geweest zijn.

wel zonde dat 't zo'n jong meisje is, ik bedoel, zo jong al en het leven het niet meer waard vinden om geleefd te worden
Oud 27-05-2002, 23:15
Verwijderd
Ik heb dat probleem niet; ik maak nooit huiswerk
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 12:13
skyscraper
skyscraper is offline
Ik vind niet dat dit de schuld van de school is. Het meisje bleek een goede leerling te zijn. Ik denk dat ze zo enorm bang was om haar huiswerk slecxht te maken. Mischien omdat de ouders doorflipten, of omdat Zijzelf dacht dat ze op school helemaal gek zouden worden. ( wat tog niet het geval is ) zij heeft zich denk ik dingen voorgehouden die helemaal niet kloppen. Het is mischien de fout van de ouders, of het meisje was niet helemaal in orde maar ik denk zelf da de school hier niets mee van doen heeft
Oud 28-05-2002, 16:00
BleuQueen
BleuQueen is offline
zielig
Oud 28-05-2002, 16:57
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
tmot nie gekker worden he
Oud 29-05-2002, 15:05
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
damn dit gaat wel heel ver zeg !!!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 15:34
M@TRIX
M@TRIX is offline
lullig
Oud 29-05-2002, 15:47
lady_x
lady_x is offline
Er zullen wel bijkomende factoren geweest zijn, wie is nu zo naief om te denken dat het uitsluitend gaat om een domme taak. Ze zal wel strenge ouders gehad hebben en geen goeie relatie met hen ofzo... Lijkt me een zinloze discussie aangezien we niks weten van het meisje en haar leven.
Oud 29-05-2002, 15:54
Verwijderd
Misschien zat erachter dat ze diep ongelukkig was en haar leven niet kon leven zoals ze wilde. Ze had er geen controle over, het ging misschien niet zoals zij wilde. Wat ze wel voor haar gevoel kon controleren was haar huiswerk. Hoge cijfers gaven haar haar zelfvertrouwen en -waardering. Controleerbaar was hoeveel ze leerde. Maar dit gaf niet de voldoening die ze zocht. Dus gaf de onvoldoende het laatste zetje...

tis een theorie, het fijne zullen we er toch niet van weten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten