Advertentie | |
|
![]() |
|
Vaag... maar ik zou de schuld niet bij de school zoeken... ze was toch zelf van mening dat ze haar huiswerk niet goed had gemaakt?
|
klinkt als tamelijk veel druk van d'r ouders, anders zou ze niet gedacht hebben dat het iets onherstelbaars was...
En waarom was er in GODSNAAM een revolver binnen haar bereik? Jezus, 10 jaar... Ik hoop dat er een stevig onderzoek komt naar de thuissituatie.
|
zal wel de schuld van de ouders zijn
Hun kind te streng opvoeden, "ALS JE HIER GEEN TIEN OP HAALT KRIJG JE EEN KLAP!". Mn vriendin heeft hetzelfde probleem, en elke keer als ze een 7 of lager haalt wilt ze zichzelf snijden. Ik vind het zo erg als ouders zo'n invloed op mensen hebben, zeker als mn eigen vriendin er zo aanlijdt. Verschrikkelijk voor dat meisje ![]() En ze was nog zo jong...
|
Verwijderd
|
tis nogal simpel om d'r ouders de schuld te geven, je weet de situatie niet. Misschien hebben ze idd schuld, omdat ze haar te hard pushten, maar dat weet je niet. Of het de schuld van de school is weet je ook niet. Misschien is er daarvoor wel heel veel gebeurd (waar nog haar ouders, nog de school een hand in hadden) en is het idd de druppel die de emmer deed overlopen. Je weet het niet. Kijk dan uit met je oordeel (en in dit geval ook je veroordeling) ajb.
|
![]() |
|
Voor sommige mensen zijn cijfers het enige waar ze vertrouwen in hebben. Als cijfers goed zijn, zelfvertrouwen, zijn cijfers slecht, valt alles, geen zelfvertrouwen meer over. Waarschijnlijk zit hier ook nog een thuissituatie bij enz... dom om meteen zo te oordelen...
|
Verwijderd
|
Rest in Peace.
![]() Zelfmoord... there's always another way. Zeker niet de schuld van de school. Maar misschien moeten scholen wat meer aandacht aan kinderen besteden en beter opletten of alles wel goed met ze gaat, en genoeg middelen, professionele hulp hebben om kinderen op te vangen die het misschien nodig hebben. Ook moeten ouders en de school meer met elkaar samenwerken lijkt mij. |
![]() |
|
yep ik vond het al erg toen op de middelbare school een meisje ging huilen omdat ze een 5.8 had voor haar toets
![]() ik zou een gat in de lucht springen als ik een cijfers boven de 5.5 haal ![]() maar anyway dat meisje had waarschijnlijk haar leven lang alleen maar 10-en gehaald en dan komt zon onvoldoende extra hard aan, maarja om zelfmoord te plegen voor school??? mmmja sommige doen het om hun slechte leven, dus waarschijnlijk was school haar leven, dus vandaar die slimme actie ![]() of misschien moest ze een werkstuk maken over het menselijk lichaam en ze moest en zou natuurlijk een 10 halen, dus wilde ze haar lichaam openschieten en blijkbaar niet wetend dat ze dan dood ging en blablablalblablalba........................ mmmmm er zijn altijd van die gekken ![]() eeerr..... of iemand heeft de perfecte moord gepleegd |
![]() |
|
wel erg extreem, maar 't zal niet de enige reden geweest zijn.
wel zonde dat 't zo'n jong meisje is, ik bedoel, zo jong al en het leven het niet meer waard vinden om geleefd te worden ![]()
|
Ik vind niet dat dit de schuld van de school is. Het meisje bleek een goede leerling te zijn. Ik denk dat ze zo enorm bang was om haar huiswerk slecxht te maken. Mischien omdat de ouders doorflipten, of omdat Zijzelf dacht dat ze op school helemaal gek zouden worden. ( wat tog niet het geval is ) zij heeft zich denk ik dingen voorgehouden die helemaal niet kloppen. Het is mischien de fout van de ouders, of het meisje was niet helemaal in orde maar ik denk zelf da de school hier niets mee van doen heeft
|
Er zullen wel bijkomende factoren geweest zijn, wie is nu zo naief om te denken dat het uitsluitend gaat om een domme taak. Ze zal wel strenge ouders gehad hebben en geen goeie relatie met hen ofzo... Lijkt me een zinloze discussie aangezien we niks weten van het meisje en haar leven.
|
Verwijderd
|
Misschien zat erachter dat ze diep ongelukkig was en haar leven niet kon leven zoals ze wilde. Ze had er geen controle over, het ging misschien niet zoals zij wilde. Wat ze wel voor haar gevoel kon controleren was haar huiswerk. Hoge cijfers gaven haar haar zelfvertrouwen en -waardering. Controleerbaar was hoeveel ze leerde. Maar dit gaf niet de voldoening die ze zocht. Dus gaf de onvoldoende het laatste zetje...
tis een theorie, het fijne zullen we er toch niet van weten. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
meurtre malgré tout -(orbje)- | 2 | 01-03-2004 10:51 |