Oud 30-03-2003, 19:28
lieve
lieve is offline
Ik heb sinds vorige week zaterdag een vriend!
Hij is lief,schattig,leuk,... hij is gewoon de MAX!
Maar het enige dat ik wel een beetje 'lastig' vind,lastig is nu wel een groot woord maar toch, hij is zo verschrikkelijk stil .
Nu ik ken zijn neef ook(die ken ik al veel langer) en die is ook vrij stil. Maar eens die iemand kent, is die opener en verteld die sneller iets. Dus ik denk dat dat een beetje in de familie zit.

Maar als we samen zijn, dan weet ik vaak op den duur niet meer wat zeggen! Ik ben nogal een spontaan iemand, en vaak nogal een flapuit Maar hoe kan ik hem nu aanmoedigen om meer te praten, het maakt me niet uit over wat... maar wel zonder iets te forceren!
Als we op MSN en via berichtjes 'praten', dan praten we over vanalles en nog wat. En zelfs via MSN kan hij soms zo stil zijn,gelukkig niet altijd!!
Maar als we dan met ons tweetjes zijn,dan kan dit vaak wel van die ambetante stiltes geven. Nu ik vertel meestal dan maar wat onnuttige dingen,...
Hij is echt keiromantisch, lief,... en ik denk/geloof echt wel dat dit iets kan worden!!

Weet iemand soms tips over hoe ik dit kan aanpakken??
Oud 30-03-2003, 19:31
AtHell
AtHell is offline
Waarschijnlijk denkt hij na voordat hij wat zegt, probeer het ook eens dan kunnen jullie een gesprek op niveau voeren zonder dat de een zich stoort aan het 'stil zijn' van de ander.
Oud 30-03-2003, 19:41
NeNe-lOvEs
NeNe-lOvEs is offline
haha, laat ik nou net zoiets meegemaakt hebben. khad een leuke date maar ik vond ook dat hij stil was en ging er zelf juist meer door prate om maar enig geluid uit hem te krijge...
nou hoorde ik laatst dat ie op me afgeknapt was omdat ik te veel zou prate....
dus ga niet te veel prate... das tip nr 1..
verder denk ik da die egt wel wat opener zal worden. heb ik zelf ook gehad bij een andere ex.. komt allemaal vanzelf. zorg dat ie zich gewoon op zn gemak voelt bij je.. misschien lekker knus naar de bios... daar hoef je ok nie veel te zegge..
Oud 30-03-2003, 20:06
Evito
Evito is offline
Wees blij. Beter niet praten dan over nutteloze dingen praten. Ik wilde dat ik eens gewoon een uurtje of twee, drie met een leuk meisje stil kon zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 20:14
lieve
lieve is offline
Ik ga meestal als het te stil naar m'n zin wordt, dicht bij hem staan en even in z'n ogen kijken! En daarna een lief zoentje geven!
Maar dat kan ik toch moeilijk de HELE tijd doen?? Niet dat ik dat erg zou vinden hoor,en ik denk hij ook niet! Maar... hoe kan ik hem beter leren kennen of meer te weten komen over hem, als hij bijna niet praat?!?!?!?!
Oud 30-03-2003, 20:29
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
lieve schreef op 30-03-2003 @ 20:28:
Maar hoe kan ik hem nu aanmoedigen om meer te praten, het maakt me niet uit over wat... maar wel zonder iets te forceren!
door zelf ook even stil te zijn. hij heeft mss wat tijd nodig om zelf te beginnen praten.
een vriend van mij praat ook heel weinig, maar als ik een gesprek met hem heb en ik heb mn ding gezegd dan begint hij pas. hij zal me bijna nooit onderbreken ofzo.
dusseuh, je gewoon niet te gedwongen voelen om te praten. en stilte kan ook fijn zijn
Oud 30-03-2003, 20:39
Mark
Mark is offline
Samen ongeirriteerd stil zijn is veel moeilijker dan een hele dag praten denk ik.

Snow (die wel van de stilte houdt)
Oud 31-03-2003, 09:55
Verwijderd
Ik heb ook steeds de neiging over de meest onnozele dingen te praten, maar dat is ze inmiddels wel gewend van me

Een gesprek dat begint met "mooi weertje he?" kan overgaan in een discussie over de verschillen tussen man en vrouw en eindigen bij neurotransmitters en intelligentie Niet dat het altijd zo is, maar het kan dus zomaar ineens gebeuren

Maar ja, het is übercool dat zij er ook dingen over weet en mijn geblaat kritisch bekijkt. Bij de meeste mensen zou ik dan een verveelde blik toegeworpen krijgen (zo van "boeiend ") en that's it

Al kan samen stil zijn ook mooi zijn Als je bij het mooie weer buiten rondloopt en gewoon blij bent dat ze bij je is. Oh well

Ik zou me niet al te veel zorgen maken als ik jou was. Vooral omdat hij op MSN wel van alles te melden heeft. Ik denk dat hij dan vanzelf irl ook meer zal praten op een gegeven moment
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 09:59
Verwijderd
je kan ook gewoon lekker op de bank zitten/liggen in zn armen en niks zeggen toch? vind ik (een kletskousje ) af en toe ook heerlijk..
en misschien begint ie dan zelf wel.
geef m de tijd.
mijn vriend was in het begin ook heel stil en nu is dat heeeeel anders... dan heb ik af en toe zoiets van: stil nou! ssst...
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 13:08
Maurice
Maurice is offline
Citaat:
NeNe-lOvEs schreef op 30-03-2003 @ 20:41:
nou hoorde ik laatst dat ie op me afgeknapt was omdat ik te veel zou prate....
das lullig

ontopic: ik heb ook moeten leren om te zeggen wat ik denk. kunnen veel mensen niet. ik heb er nog altijd veel moeite mee.
tip: zeg nooit "wat denk je nu" want dan knapt ie gelijk af.
Oud 31-03-2003, 14:36
slimmieslak
slimmieslak is offline
hmm klink mij ook wel bekend in de oren!
vraag hem vanalles, hoe hij ergens over denkt, vraag maar zijn mening ergens over... bijvoorbeeld over leven na de dood of zo daar kun je echt veel discussies over voeren.
en zorg dat je zelf niet altijd aan het woord bent, dan heeft ie ook kans om wat te zeggen...

trouwens sommige mensen praten nou eenmaal niet graag( ik snap ook niet waarom) maar ik denk dat je daar ook respect voor moet hebben!

ach misschien komt het vanzelf wel goed!
suc-6 x
Oud 31-03-2003, 14:43
Verwijderd
Citaat:
morris schreef op 31-03-2003 @ 14:08:
tip: zeg nooit "wat denk je nu" want dan knapt ie gelijk af.
Het is een vervelende vraag inderdaad, maar als je erbij denkt dat ze het vraagt om te weten wat er in jou omgaat en zo dichter bij jou wil komen, lijkt het me niet dat je daar op afknapt. Ik niet iig
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 14:57
Nothing
Nothing is offline
Als hij dus op MSN wel veel zegt (of meer dan normaal) en als je bij hem bent en of hij ergens anders is. Dan is hij misschien een beetje verlegen, bang om dingen te zeggen, bang dat ze verkeerd aan komen. Hij denkt misschien dan idd na, als hij het fijn vindt om bij je te zijn wil hij je niet kwesten en moet je hem te tijd geven om zich vertrouwt te voelen. Ik weet natuurlijk niet wat er met hem gebeurt is in zijn verleden. Maar misschien kan het daar ook aan liggen dat hij daardoor wat terug houdener is geworden.

Probeer ook wat meer te praten over dingen die hem ook interesseren. Zo wordt hij een beetje gedwongen om er wat over te vertellen en merkt hij dat je geinteresseerd in hem bent..

Succes verder nog!!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 16:07
Lord D!M
Lord D!M is offline
Citaat:
Evito schreef op 30-03-2003 @ 21:06:
Wees blij. Beter niet praten dan over nutteloze dingen praten. Ik wilde dat ik eens gewoon een uurtje of twee, drie met een leuk meisje stil kon zijn.
Oud 31-03-2003, 16:25
Loezzel
Loezzel is offline
Omdat jullie pas sinds kort iets hebben, is hij denk ik nog gespannen bij je en weet hij niet goed wat hij moet zeggen. Misschien durft ie wel nix te zeggen, omdat ie bang is dat je dan op hem af kunt knappen. Ik denk dat hij de tijd nodig heeft jou beter te leren kennen, zodat hij zich ook op zijn gemak voelt en zodat hij ook durft te beginnen met praten..
Misschien moet je dus meer geduld hebben. En tsjah, maak gebruik van die stiltes zou ik zeggen
Oud 31-03-2003, 16:42
Gerard SnEl
Gerard SnEl is offline
Mmm...sinds zaterdag dus? Kan ook zijn dat het te maken heeft met het begin van de relatie.
Ik praatte ook niet zo veel toen ik net met mijn vriendin had.
Je kan vragen naar dingen die hem echt interesseren en die hij leuk vind, zoals z'n sport, hobby's, enz... Meestal komen mensen dan een beetje los.
En mocht dat niet lukken en het blijft zo. Probeer er dan voorzichtig (zonder hem te kwetsen) met hem over te praten.
Relaties: altijd praten, praten, praten en als je echt een goede relatie wil: nog meer praten...
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 16:53
vixen
vixen is offline
Ik heb ook eens n vriendje gehad die nooit iets zei. Damn...Nu ken ik em trouwens iets langer en nou praat ie veel meer, kan ik het veel beter met hem vinden. Misschien moet hij inderdaad dus wennen, misschien komt het vanzelf?
Oud 03-04-2003, 18:14
-lievie-
-lievie- is offline
stilte hoeft niet altijd onaangenaam te zijn!

meestal bij zo iemand als je zelf even nix zegt komt er vanzelf wel wat uit!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 18:20
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
snowboarder schreef op 30-03-2003 @ 21:39:
Samen ongeirriteerd stil zijn is veel moeilijker dan een hele dag praten denk ik.

Snow (die wel van de stilte houdt)
ja ik ook wel. maar bij sommige mensen gaat het moeilijker dan bij anderen.
Oud 03-04-2003, 18:53
ZerO
ZerO is offline
Omdat jullie maar net iets hebben kan het zijn dat hij zich geen houding weet te geven , en is hij misschien ook best verlegen ?Geef hem effe wat tijd en je zult zien dat alles vanzelf gaat ..
Oud 03-04-2003, 19:59
Evito
Evito is offline
Citaat:
terror koe schreef op 03-04-2003 @ 20:56:
Neem me, neem me!

k heb zelf ook een schijthekel aan mensen die constant moeten praten. Ik heb soms ook tijd nodig om tegen mezelf en mn denkbeeldige vrienden te praten
Oh ik neem je met alle genoegen, zolang we maar geen gespreksonderwerpen hoeven te verzinnen.

Mensen waarmee het gesprek niet vanzelf loopt, dat zijn sowieso mensne waar ik liever niet mee omga. Nu ga ik helemaal niet met mensen om...
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 20:05
Evito
Evito is offline
Citaat:
terror koe schreef op 03-04-2003 @ 21:02:
:-/
Ik dacht dat je niet wou praten. Nou nevermind dan maar
Nee, precies. Nou, dat wens ik. de mensen die ik tegen kom, daar moet ik altijd woorden mee wisselen. Woorden die ik niet wens te wisselen. Daarom participeer ik ook niet vrijwillig in menselijke omgang (iets wat normale mensen vriendschap noemen ). Anyways, ik geloof dat ik met jou wel een tijdje stil zou kunnen zijn, of juist wel boeiend zou kunnen praten. Nou ja, totdat we het voorspel gepasseerd waren uiteraard. Dan schreeuwen we het uit . Nou ja, jij iig wel. Ik weet niet wat jij voor mij in petto hebt.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 20:28
Sadly drawn boy
Sadly drawn boy is offline
"Real friendship is when silence becomes comfortable"

Laatst gewijzigd op 03-04-2003 om 22:53.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 22:36
malibubarbie
malibubarbie is offline
Citaat:
Sadly drawn boy schreef op 03-04-2003 @ 21:28:
"Real friendship is when silent becomes comfortable"
Wijze uitspraak. Maar dat lijkt me nog niet na 2 dagen. Dan heet dat gewoon 'verveling'. Misschien moet je dan toch gewoon een andere jongen zoeken (sorry). Blijkbaar passen jullie toch niet zo heel goed bij elkaar. Maar goed; op ieder potje past een dekseltje. Voor hem zullen er vast wel meisjes zijn die van stilte houden, en voor jou zullen er heus ook nog wel jongens zijn die wat te melden hebben.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 22:41
Verwijderd
Citaat:
Sadly drawn boy schreef op 03-04-2003 @ 21:28:
"Real friendship is when silent becomes comfortable"
...dat klopt inderdaad.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2003, 23:29
Droyd
Droyd is offline
Pak em dicht bij je aan...Zegt soms veel meer
Misschien gaat de spanning weg en loopt het vanzelf los
Oud 04-04-2003, 12:34
HoopStront
HoopStront is offline
GEDULD!!
Hij moet er gewoon aan wennen, komt van zelf wel goed denk ik.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten