Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Thuis hebben een Akita Inu, zelfde maar dan een flinke maat groter.
Ze hebben een zéér concequente opvoeding nodig, geen harde aanpak. Denk nooit 'laat maar zitten' als hij iets niet doet (het zijn eigenwijze honden) want een slecht opgevoede 'Inu' is een ramp! Lang iets volhouden is er niet bij, een balletje is leuk, voor 2x halen en brengen. Het zijn, net als de Akita, jachthonden, ze jagen op gevogelte en klein ongedierte, in tegenstelling tot zijn grote broer die op beren jaagt. Ze zijn 2 maal per jaar in de rui, laat dan de stofzuiger maar in de kamer staan want van de haren die er dan afkomen kan je een interjas breien! Dit is onze Akita Inu (Kita genaamd) van 50 kg. ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() We zijn vandaag bij de fokker geweest. Voor het eerst Shiba's in het echt gezien ![]() Daar zeiden ze idd ook dat je ze goed op moest voeden. Als je bijvoorbeeld wilt dat ze niet op de bank zitten, dan moet je ook zorgen dat ze NOOIT op de bank mogen. En niet de ene keer wel, en de andere keer niet. Zij zeiden ook nog dat je ze nooit zonder riem los mag laten lopen omdat je ze anders echt voor een paar uur kwijt bent ![]() Is dat echt zo? Ook bij jou hond? Dat valt toch wel te trainen dat ie naar je toe komt als je hem roept. Dat ie niet de hele tijd bij je blijft lopen snap ik nog wel, en dat hoeft van mij ook helemaal niet maar ik vond het wel een beetje zielig voor hem dat als we in het park zijn dat dan de riem niet los mag, omdat ie anders 'op jacht' gaat, en pas weer naar jou terug komt als ie er genoeg van heeft. Vertel mij, jouw ervaringen maar is ![]()
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het zijn roedeldieren, dat wil zeggen dat ze nergens heen willen zonder dat de roedel mee gaat (jullie gezin dus). Als ze toch alleen gaan zullen ze omkijken of je echt niet komt. Ze hechte veel waarde aan hun baas en zullen die nooit vergeten, ook al zouden jullie hem na een jaar verkopen. Komt hij jullie na een jaar weer tegen zal hij jullie nog herkennen, dit heb je met de meeste honden niet. Zo zijn er 2 verhalen (waargebeurd) over Akita's. Het eerste is van een Akita die elke dag zn baasje naar de trein bracht en 's middags weer precies op de goede tijd op het station stond te wachten op zn baasje. Op een dag stierf zijn baasje op zn werk, de hond liep 's middags weer naar het station om hem op te halen, maar het baasje kwam niet. De volgende ochtend (hij was naar huis gelopen) stond hij weer op het station en 's middags weer. Dit ging zo 5 (!) jaar door! Toen stierf de hond, er is op het station in Japan een standbeeld opgericht. Het 2e verhaal gaat over Akita's die als slede honden gebruikt werden. Ze gingen met hun baasjes op expeditie, er brak een sneeuwstorm uit en de mensen konden niet terug om hun honden in het kamp op te halen, na 4 jaar gingen ze weer op expeditie met andere honden en keerden terug naar dezelfde plek. Wie troffen ze daar aan? De honden die ze er 4 jaar daarvoor achter hadden gelaten! Ze waren bij elkaar gebleven (roedel) en hadden eten op 5 km. afstand gevonden, ijsberenvlees, daar hadden ze al die tijd van geleefd. Ze begroetten hun baasjes alsof ze ze een uur geleden voor het laatst gezien hadden. Ook hier is een standbeeld voor opgericht. Deze verhalen wijze uit hoe ontzettend trouw ze aan hun baas zijn!
Laatst gewijzigd op 13-04-2003 om 11:32. |
![]() |
|
WAUW
![]() Dat zijn nog is mooie verhalen! MAar dat had ik idd gelezen dat ze heel erg trouw zijn, maar vooral ook heel erg intelligent. Maar omdat ze zo trouw zijn vind ik het ook nog een beetje moeilijk te bevatten dat je ze niet los kan laten lopen. Wij hebben zo'n vakantie huisje in duitsland waar vlak naast ons zo'n groot weiland is, en nog weer een kilometer verder een groot bos. Als ik em daar los zou laten ben ik em dus gewoon letterlijk kwijt?!?! ![]() Het is dus niet zo, dat als ik dan weer de andere kant op loop dat ie dan toch zoiets heeft van.....shit, mijn baasje gaat er vandoor. Laat ik em toch maar volgen.
|||
Citaat:
Wij hebben nu een bijna 12 weken oude Beaglepup die we over een poosje ook graag los zouden laten lopen, of dat ooit gaat lukken is nog maar de vraag. Ook dit zijn jachthondjes. Begin maar, zoals ik al eerder zei, met een heel lang, dun touw. Hou hem vast, laat iemand anders van jullie gezin 10 meter verderop gaan zitten en roep hem, beloon hem als ie komt. Maar goed, dit is allemaal latere zorg, eerst maar eens zorgen dat ie zich op zn gemak voelt en naar zn naam gaat luisteren. Schaf een bench (binnenkooi) belangrijk bij een puppie en wordt voortaan iedereen aangeraden. Het is ideaal, je kan je hond op ieder moment van de dag alleen laten zonder dat hij aan de bank begin te kluiven. Citaat:
Best vreemd om haar te zien rennen, het is eigenlijk best wel een slome hond. Mijn moeder zegt altijd "Ze wacht tot de beer langskomt". Dat is ook zo, ze jagen op beren en hebben daar al hun energie en krachten voor nodig.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
hmm ok. Dan zal ik dat wel proberen.
Jong geleerd is oud gedaan zeggen ze ook hč ![]()
||
Citaat:
Akita's zijn zéér dominante honden, ik weet niet hoe dit bij Shiba's zit.
|
ik heb hier ook nog effe wat foto's van bij de fokker
![]() JSUS wat zijn het toch mooie beesten !!! Die rechter op de 2e foto was trouwens in de rui. Vandaar dat die zo kaal eruit ziet ![]() ![]() ![]() ![]()
|
leuke hondjes!!
ik zou niet weten hoe je die speciaal moet verzorgen maar zorg gewoon dat ze lekker beweging krijgen en gezond blijven. als jullie een puppie nemen zou ik wel op puppiecursus gaan, daar heb je heel veel aan (wij hebben een pup, zo'n leuk vuilnisbakkie) vraag gewoon bij de fokker hoe je ze moet verzorgen, als het goed is heeft die er het meest verstand van. veel plezier met je hond!
||
Citaat:
Waar juist je aandacht naar toe moet gaan is zijn beweging. Je moet veel met deze hondjes naar buiten gaan enzo. En ja....wat ik dus wil gaan trainen is dat ie ook zonder lijn kan lopen. Das het enige nadeel van deze hond. (als je het als een nadeel ziet) Want het karakter van deze honden is gewoon geweldig. Echt super lieve hondjes ![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Saaiterklaas #1748 fizzle-fluffy | 500 | 05-12-2012 09:46 | |
De Kantine |
Wat een saaie kerstboom #1570 Miekje* | 500 | 08-12-2011 12:10 | |
De Kantine |
Moonsaairow 581 Verwijderd | 500 | 19-04-2009 21:09 | |
Games |
nintendogs banjer85 | 187 | 21-03-2007 11:26 | |
Flora & Fauna |
Ik wilde even melden dat ik dan nu toch mijn Shiba Inu pup heb :D G.T.C. | 2 | 30-08-2003 09:44 | |
Flora & Fauna |
kleine honden? Elektro M.J. | 20 | 18-04-2003 14:44 |