Oud 31-03-2003, 20:04
G.T.C.
G.T.C. is offline
JAAAAAA!!!!!!!!
Ik heb mijn ouders zo ver gekregen hoor We gaan een hond kopen. En ik heb mijn ouders zelfs zo ver gekregen dat ze helemaal verliefd zijn geworden op het ras dat ik uitgezocht heb. Namelijk de Shiba Inu. Niemand kent dit ras waarschijnlijk, maar het is een heel zelfdzaam japans poolhondje.

Weet iemand alleen nog een goeie site, of nog goeie tips voor het opvoeden van je hond?
Oud 31-03-2003, 21:59
Verwijderd
Kijk eens verder dan je neus lang is...
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 22:14
G.T.C.
G.T.C. is offline
het ging mij ook eerder om tips van mensen hier
Oud 04-04-2003, 21:42
Verwijderd
umm voor zon hond lijkt me dat ie heel concequent moet worden opgevoed,.. ook dat ie goed en beetje streng moet worden opgevoed.. en dat je heel duidelijk maakt dat jij de baas bent, anders kan zker zon grote hond daar snel misbruik van maken... verder lijkt ie me wel slim en sterk.. maar lijtk me ook een ras dat heel veel utigelaten moet wordne.. dus elke dag buiten gewone uitlaten om nog minstens een uur flink met ze lopen, en dan in de zomer nog meer./. verder moet je ze ook goed borstelen als je niet wil dat je hele huis onder de haren zit.. en ik zou als ik jou was een goede sterke riem kopen want hij ziet dr wel uit als een vrij grote hond.. en als hij niet luistert tijdelijk een wurgketting, tja het is eigenlijk fout zo n ding te gebruiken maar soms is het wel nodig

enne hij lijkt klein beetje op mijn hond, bij die rechter hond op de foto.. mijn hond heeft ook wenkbrauwen, wenkbrauwen onder de ogen en nog zon dingetje dr onder.. en mijne heeft ook zon staartje alleen dan in andere kleuren
verder is het wel een mooie hond
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 22:46
Droyd
Droyd is offline
Hele mooie honden zo te zien...Heb er verder geen verstand van
Oud 06-04-2003, 10:53
Huneybeer
Huneybeer is offline
wat een liefies
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 19:56
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
******** schreef op 04-04-2003 @ 22:42:
umm voor zon hond lijkt me dat ie heel concequent moet worden opgevoed,.. ook dat ie goed en beetje streng moet worden opgevoed.. en dat je heel duidelijk maakt dat jij de baas bent, anders kan zker zon grote hond daar snel misbruik van maken... verder lijkt ie me wel slim en sterk.. maar lijtk me ook een ras dat heel veel utigelaten moet wordne.. dus elke dag buiten gewone uitlaten om nog minstens een uur flink met ze lopen, en dan in de zomer nog meer./. verder moet je ze ook goed borstelen als je niet wil dat je hele huis onder de haren zit.. en ik zou als ik jou was een goede sterke riem kopen want hij ziet dr wel uit als een vrij grote hond.. en als hij niet luistert tijdelijk een wurgketting, tja het is eigenlijk fout zo n ding te gebruiken maar soms is het wel nodig

enne hij lijkt klein beetje op mijn hond, bij die rechter hond op de foto.. mijn hond heeft ook wenkbrauwen, wenkbrauwen onder de ogen en nog zon dingetje dr onder.. en mijne heeft ook zon staartje alleen dan in andere kleuren
verder is het wel een mooie hond
haha
ohhw, nou het zijn hele kleine hondjes hoor . Daarom hebben we juist voor dit ras gekozen. Eerst wilden we een husky. Ook een poolhond, maar die is behoorlijk groot.
Toen kwam ik bij de Shiba Inu. Ook een mooie poolhond met een beetje het zelfde karakter, maar dan komt ie ongeveer net boven je knieën uit.

Maar ja, toch bedankt voor je reactie
Oud 06-04-2003, 20:43
Verwijderd
Citaat:
G.T.C. schreef op 06-04-2003 @ 20:56:
haha
ohhw, nou het zijn hele kleine hondjes hoor . Daarom hebben we juist voor dit ras gekozen. Eerst wilden we een husky. Ook een poolhond, maar die is behoorlijk groot.
Toen kwam ik bij de Shiba Inu. Ook een mooie poolhond met een beetje het zelfde karakter, maar dan komt ie ongeveer net boven je knieën uit.
weet ik eig ook wel. (k kreeg pas geleden ook een hondje en die moest ook klein zijn en ik zou ook bijna zon hond gekregen hebben) maarja ik was het beetje vergeten,en tja.. op die foto zien ze dr best groot uit.. en grootte maakt niet uit.. t gaat om het karakter van de hond
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 13:39
Somebody Special
Somebody Special is offline
Thuis hebben een Akita Inu, zelfde maar dan een flinke maat groter.
Ze hebben een zéér concequente opvoeding nodig, geen harde aanpak.
Denk nooit 'laat maar zitten' als hij iets niet doet (het zijn eigenwijze honden) want een slecht opgevoede 'Inu' is een ramp!
Lang iets volhouden is er niet bij, een balletje is leuk, voor 2x halen en brengen.
Het zijn, net als de Akita, jachthonden, ze jagen op gevogelte en klein ongedierte, in tegenstelling tot zijn grote broer die op beren jaagt.
Ze zijn 2 maal per jaar in de rui, laat dan de stofzuiger maar in de kamer staan want van de haren die er dan afkomen kan je een interjas breien!

Dit is onze Akita Inu (Kita genaamd) van 50 kg.

Oud 11-04-2003, 15:38
AlopiA
AlopiA is offline
Shiba/Akita inu, ik ken ze allebij
en ik wil ze ook allebij, volgens mij zijn dat echt een paar van de knapste honden op aarde!!
*jaloers is*
Oud 13-04-2003, 00:07
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
somebody special schreef op 11-04-2003 @ 14:39:
Thuis hebben een Akita Inu, zelfde maar dan een flinke maat groter.
Ze hebben een zéér concequente opvoeding nodig, geen harde aanpak.
Denk nooit 'laat maar zitten' als hij iets niet doet (het zijn eigenwijze honden) want een slecht opgevoede 'Inu' is een ramp!
Lang iets volhouden is er niet bij, een balletje is leuk, voor 2x halen en brengen.
Het zijn, net als de Akita, jachthonden, ze jagen op gevogelte en klein ongedierte, in tegenstelling tot zijn grote broer die op beren jaagt.
Ze zijn 2 maal per jaar in de rui, laat dan de stofzuiger maar in de kamer staan want van de haren die er dan afkomen kan je een interjas breien!

Dit is onze Akita Inu (Kita genaamd) van 50 kg.

* fotows *
ahhh, mooi joh !!
We zijn vandaag bij de fokker geweest. Voor het eerst Shiba's in het echt gezien . En het zijn idd echt SUPER mooie honden.

Daar zeiden ze idd ook dat je ze goed op moest voeden. Als je bijvoorbeeld wilt dat ze niet op de bank zitten, dan moet je ook zorgen dat ze NOOIT op de bank mogen. En niet de ene keer wel, en de andere keer niet.
Zij zeiden ook nog dat je ze nooit zonder riem los mag laten lopen omdat je ze anders echt voor een paar uur kwijt bent
Is dat echt zo? Ook bij jou hond?
Dat valt toch wel te trainen dat ie naar je toe komt als je hem roept.
Dat ie niet de hele tijd bij je blijft lopen snap ik nog wel, en dat hoeft van mij ook helemaal niet maar ik vond het wel een beetje zielig voor hem dat als we in het park zijn dat dan de riem niet los mag, omdat ie anders 'op jacht' gaat, en pas weer naar jou terug komt als ie er genoeg van heeft.

Vertel mij, jouw ervaringen maar is
Oud 13-04-2003, 11:29
Somebody Special
Citaat:
G.T.C. schreef op 13-04-2003 @ 01:07:
Daar zeiden ze idd ook dat je ze goed op moest voeden. Als je bijvoorbeeld wilt dat ze niet op de bank zitten, dan moet je ook zorgen dat ze NOOIT op de bank mogen. En niet de ene keer wel, en de andere keer niet.
Ze begrijpen niet waarom ze vandaag wel op de bank mogen en morgen niet. Dat heeft dus met de concequente opvoeding te maken. 1x op de bank ik altijd op de bank.

Citaat:
Zij zeiden ook nog dat je ze nooit zonder riem los mag laten lopen omdat je ze anders echt voor een paar uur kwijt bent
Is dat echt zo? Ook bij jou hond?
Ja dat ik zo. De hond is officieel van mn zus maar omdat die een klein kindje heeft kan ze 'm niet altijd uitlaten en woont ze al jaren bij mn moeder. De exman van mn zus is de enigste die haar ooit los heeft gelaten, dat was 's nachts op een plek waar ze niet wegkon. Ze mag verder absoluut niet los want ze is weg en komt niet meer terug. Het zijn jagers en zodra ze iets ruiken zijn ze weg en komen ze niet mer terug. Buiten dat is een Akita een zeer dominante hond en kan niet met andere honden omgaan. Ik weet niet hoe dat met een Shiba zit..

Citaat:
Dat valt toch wel te trainen dat ie naar je toe komt als je hem roept.
Dat ie niet de hele tijd bij je blijft lopen snap ik nog wel, en dat hoeft van mij ook helemaal niet maar ik vond het wel een beetje zielig voor hem dat als we in het park zijn dat dan de riem niet los mag, omdat ie anders 'op jacht' gaat, en pas weer naar jou terug komt als ie er genoeg van heeft.
Ik weet niet of dat te leren valt, mischien wel als jullie het risico durven te nemen dat ze misschien wegloopt. Je moet in ieder geval voor een hele lange riem of touw zorgen waar hij aankan zodat ie denkt los te lopen. Je kan hem op deze manier corigeren als hij weg wil. Dan heb ik het echt over een riem van 10 meter of een zelfs nog langer touw.

Het zijn roedeldieren, dat wil zeggen dat ze nergens heen willen zonder dat de roedel mee gaat (jullie gezin dus). Als ze toch alleen gaan zullen ze omkijken of je echt niet komt.
Ze hechte veel waarde aan hun baas en zullen die nooit vergeten, ook al zouden jullie hem na een jaar verkopen. Komt hij jullie na een jaar weer tegen zal hij jullie nog herkennen, dit heb je met de meeste honden niet.

Zo zijn er 2 verhalen (waargebeurd) over Akita's.
Het eerste is van een Akita die elke dag zn baasje naar de trein bracht en 's middags weer precies op de goede tijd op het station stond te wachten op zn baasje. Op een dag stierf zijn baasje op zn werk, de hond liep 's middags weer naar het station om hem op te halen, maar het baasje kwam niet.
De volgende ochtend (hij was naar huis gelopen) stond hij weer op het station en 's middags weer. Dit ging zo 5 (!) jaar door!
Toen stierf de hond, er is op het station in Japan een standbeeld opgericht.

Het 2e verhaal gaat over Akita's die als slede honden gebruikt werden.
Ze gingen met hun baasjes op expeditie, er brak een sneeuwstorm uit en de mensen konden niet terug om hun honden in het kamp op te halen, na 4 jaar gingen ze weer op expeditie met andere honden en keerden terug naar dezelfde plek.
Wie troffen ze daar aan? De honden die ze er 4 jaar daarvoor achter hadden gelaten! Ze waren bij elkaar gebleven (roedel) en hadden eten op 5 km. afstand gevonden, ijsberenvlees, daar hadden ze al die tijd van geleefd.
Ze begroetten hun baasjes alsof ze ze een uur geleden voor het laatst gezien hadden.
Ook hier is een standbeeld voor opgericht.

Deze verhalen wijze uit hoe ontzettend trouw ze aan hun baas zijn!

Laatst gewijzigd op 13-04-2003 om 11:32.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 19:17
G.T.C.
G.T.C. is offline
WAUW

Dat zijn nog is mooie verhalen! MAar dat had ik idd gelezen dat ze heel erg trouw zijn, maar vooral ook heel erg intelligent.
Maar omdat ze zo trouw zijn vind ik het ook nog een beetje moeilijk te bevatten dat je ze niet los kan laten lopen.
Wij hebben zo'n vakantie huisje in duitsland waar vlak naast ons zo'n groot weiland is, en nog weer een kilometer verder een groot bos. Als ik em daar los zou laten ben ik em dus gewoon letterlijk kwijt?!?!

Het is dus niet zo, dat als ik dan weer de andere kant op loop dat ie dan toch zoiets heeft van.....shit, mijn baasje gaat er vandoor. Laat ik em toch maar volgen.
Oud 13-04-2003, 19:20
G.T.C.
G.T.C. is offline
trouwens.....

is dat stuk grond van jou foto helemaal afgeschermd ofzo. Want daar is ie ook niet aangelijnt
Oud 14-04-2003, 10:10
Somebody Special
Citaat:
G.T.C. schreef op 13-04-2003 @ 20:17:
Wij hebben zo'n vakantie huisje in duitsland waar vlak naast ons zo'n groot weiland is, en nog weer een kilometer verder een groot bos. Als ik em daar los zou laten ben ik em dus gewoon letterlijk kwijt?!?!

Het is dus niet zo, dat als ik dan weer de andere kant op loop dat ie dan toch zoiets heeft van.....shit, mijn baasje gaat er vandoor. Laat ik em toch maar volgen.
Ik weet het niet. Ik zou het zelf niet duren met onze Akita. Maar zij is het dan ook niet gewent om los te lopen. Misschien dat als je het vanaf het begin af aan leert dat het dan wel kan. Puppies tot 4 maanden raken namelijk helemaal in paniek als ze je niet meer zien. Verstoppertje spelen is dus heel erg goed, maar dat moet je wel durven.

Wij hebben nu een bijna 12 weken oude Beaglepup die we over een poosje ook graag los zouden laten lopen, of dat ooit gaat lukken is nog maar de vraag. Ook dit zijn jachthondjes.

Begin maar, zoals ik al eerder zei, met een heel lang, dun touw.
Hou hem vast, laat iemand anders van jullie gezin 10 meter verderop gaan zitten en roep hem, beloon hem als ie komt.
Maar goed, dit is allemaal latere zorg, eerst maar eens zorgen dat ie zich op zn gemak voelt en naar zn naam gaat luisteren.

Schaf een bench (binnenkooi) belangrijk bij een puppie en wordt voortaan iedereen aangeraden. Het is ideaal, je kan je hond op ieder moment van de dag alleen laten zonder dat hij aan de bank begin te kluiven.
Citaat:
trouwens...is dat stuk grond van jou foto helemaal afgeschermd ofzo. Want daar is ie ook niet aangelijnt
Dat wat je ziet is een stukje van onze tuin, het is een tuin van 10.000 m2 met omheining dus ze kan niet weg. Als ze een eekhoorntje ziet blijft ze net zolang naast de boom omhoog zitten kijken tot ie weg is. Ziet ze een konijn dan rent ze erachteraan.
Best vreemd om haar te zien rennen, het is eigenlijk best wel een slome hond. Mijn moeder zegt altijd "Ze wacht tot de beer langskomt". Dat is ook zo, ze jagen op beren en hebben daar al hun energie en krachten voor nodig.
Oud 14-04-2003, 10:29
Verwijderd
Citaat:
somebody special schreef op 14-04-2003 @ 11:10:

Wij hebben nu een bijna 12 weken oude Beaglepup die we over een poosje ook graag los zouden laten lopen, of dat ooit gaat lukken is nog maar de vraag. Ook dit zijn jachthondjes.
beagles kunnnen toch wel loslopen?? wij hebben ook een jachthond en die volgt juist goed, luistert ook heel goed enzo.. ik heb vaak zat beagles zien loslopen.. shiba's nog nooit mrja dat zal; vast ook wel kunnen als je vanaf het begin goed traint en de hond goed naar je luistert
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 10:53
Somebody Special
Citaat:
******** schreef op 14-04-2003 @ 11:29:
beagles kunnnen toch wel loslopen?? wij hebben ook een jachthond en die volgt juist goed, luistert ook heel goed enzo.. ik heb vaak zat beagles zien loslopen.. shiba's nog nooit mrja dat zal; vast ook wel kunnen als je vanaf het begin goed traint en de hond goed naar je luistert
Beagles kunnen zeker loslopen! Maar je moet gewoon goed opletten want als ze iets ruiken zijn ze weg. En het vervelende is dat Beagles de meest eigenwijze hondjes zijn die er bestaan dus als je wil dat ze terugkomen kan je roepen wat je wil, ze komen pas als ze zelf zin hebben.
Oud 14-04-2003, 12:30
Verwijderd
Citaat:
somebody special schreef op 14-04-2003 @ 11:53:
Beagles kunnen zeker loslopen! Maar je moet gewoon goed opletten want als ze iets ruiken zijn ze weg. En het vervelende is dat Beagles de meest eigenwijze hondjes zijn die er bestaan dus als je wil dat ze terugkomen kan je roepen wat je wil, ze komen pas als ze zelf zin hebben.
ja ik ken het.. heb zelf ook zon jachthondje (geen beagle maar toch) die is ook meteen weg als ie wat geroken heeft maar als je dr roept komt ze wel meteen als ze klaar is met ruiken en ze houd je oko best in de gaten.. ik denk dat het best te doen is
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 15:11
G.T.C.
G.T.C. is offline
hmm ok. Dan zal ik dat wel proberen.

Jong geleerd is oud gedaan zeggen ze ook hč . BEn benieuwd of het gaat lukken. Ik hoop het wel, want misschien heeft de hond zelf er geen eens zo'n last van dat ie nooit los mag, maar het zit mijzelf gewoon niet lekker. Ik zou het denk best wel zielig vinden voor de hond als we dan door dat weiland of bos lopen en dat ie dan andere honden los ziet lopen, en hij dat niet mag.
Oud 14-04-2003, 22:12
Somebody Special
Citaat:
G.T.C. schreef op 14-04-2003 @ 16:11:
Ik zou het denk best wel zielig vinden voor de hond als we dan door dat weiland of bos lopen en dat ie dan andere honden los ziet lopen, en hij dat niet mag.
Ik weet nieteens of dit wel kan. Akita's kunnen iig niet met andere honden omgaan, dat is freemd aangezien ze van natuure in een roedel leven.
Akita's zijn zéér dominante honden, ik weet niet hoe dit bij Shiba's zit.
Oud 08-05-2003, 17:07
G.T.C.
G.T.C. is offline
ik heb hier ook nog effe wat foto's van bij de fokker
JSUS wat zijn het toch mooie beesten !!!

Die rechter op de 2e foto was trouwens in de rui. Vandaar dat die zo kaal eruit ziet

Oud 09-05-2003, 10:45
Somebody Special
Persoonlijk vind ik de Akita's mooier maar ook dit zijn mooie beesten.

Ht gaat dus echt door begrijp ik? Leuk!
Oud 12-05-2003, 14:02
Cupcake
Cupcake is offline
Zoo dat zijn echt mooie honden! En die vacht is cker ook heel zacht... mooi hoor!!
Oud 12-05-2003, 19:08
duifeltje
duifeltje is offline
leuke hondjes!!
ik zou niet weten hoe je die speciaal moet verzorgen maar zorg gewoon dat ze lekker beweging krijgen en gezond blijven.
als jullie een puppie nemen zou ik wel op puppiecursus gaan, daar heb je heel veel aan (wij hebben een pup, zo'n leuk vuilnisbakkie)
vraag gewoon bij de fokker hoe je ze moet verzorgen, als het goed is heeft die er het meest verstand van.

veel plezier met je hond!
Oud 15-05-2003, 16:37
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 12-05-2003 @ 20:08:

vraag gewoon bij de fokker hoe je ze moet verzorgen, als het goed is heeft die er het meest verstand van.
Ja, dat hebben we idd ook gedaan. Die heeft ons er heel veel over verteld. En daardoor zijn we eigenlijk nog meer van deze hond gaan houden. Want hij maakt zichzelf helemaal schoon. Net als een kat. En hij hoeft ook geen luizenband om of iets dergelijks, want zijn vacht is veels te dicht om luizen te krijgen. Dat hebben die beesten gewoon nooit. Ze hebben eigenlijk gewoon totaal geen verzorging nodig.

Waar juist je aandacht naar toe moet gaan is zijn beweging. Je moet veel met deze hondjes naar buiten gaan enzo.
En ja....wat ik dus wil gaan trainen is dat ie ook zonder lijn kan lopen. Das het enige nadeel van deze hond. (als je het als een nadeel ziet)
Want het karakter van deze honden is gewoon geweldig. Echt super lieve hondjes
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten