Advertentie | |
|
![]() |
|
Meer informatie is overigens te vinden op:
http://www.legio.nu/ http://www.leaseverlies.nl/ http://www.trosradar.nl/php/allpageossier/1 http://www.dexia-aanbod.nl/ (dit gaat over die betalingsregeling).
Laatst gewijzigd op 31-03-2003 om 20:52. |
![]() |
||
Citaat:
Het is dus niet de schuld van de mensen zelf, aangezien de folders zeer onduidelijk waren. Wij hebben niet gelezen dat het om een lening ging of iets dergelijks en dat dit zou kunnen gebeuren. Daarom is er nu een rechtzaak tegen die hele bank, omdat mensen slecht zijn voorgelicht.
||
Citaat:
![]() Dan heb je dus niet belegd. Een belegd bedrag kan nooit minder dan 0 worden. Je hebt waarschijnlijk een aandelenpakket geleasd, dus geld wat niet van jou is en wat je niet kan missen. Het enige verlies wat je dan mag lijden is je maandelijkse inleg - de rente. Daar ligt dus ook het gebrek aan voorlichting aangezien je nu nog steeds geloofd dat je aan het beleggen bent geweest met geld dat je kan missen. Ik neem aan dat die regeling nog een aantal jaar doorloopt. Ik zou hem lekker laten lopen, tot het einde van de looptijd. Op die leeftijd kan je veel meer dragen. Hoelang doen jullie dit al? Ik lees nu op de website dat je het ook kan verlengen, dat zou ik doen. Je schuld kan misschien nog wat verder oplopen, maar dan heb je het ook wel gehad. Aangezien de aandelenmarkten 60% zijn gedaald, is de kans veel groter dat ze weer omhoog gaan en je over 5 jaar weer op nul zit, of min € 6000,- Op dat moment zou ik de regeling afkopen. Eigenlijk maak je nu de klassieke beleggersfout, kopen als het goed gaat de top, verkopen als het slecht gaat, het dal. Dit is echter ook een onzekerheid en daar willen jullie vanaf.
||
Citaat:
![]() En het klopt dat we geleased hebben, dat is de grote fout geweest. Maarja, wij wisten niet beter dan dat we hoogstens onze inleg konden verliezen. We kunnen het inderdaad langer laten doorlopen, maar m'n vader wil niet nog langer die sukkels betalen zeg maar ![]()
||
Citaat:
Iedereen reageert als je vader, maar wat jullie nu doen is niet echt verstandig. Maar ja het is jullie eigen keuze.
||
Citaat:
||
Citaat:
Misschien is het verstandig wat juridisch advies in te winnen?
||
Citaat:
2) We zijn naar de rechtswinkel geweest, hebben contact opgenomen met stichting legiolease, die ons overigens naar de website verwees en hebben nog contact met de bank gehad (gewoon de bank waar m'n vader z'n rekeningen heeft). Uiteindelijk kwam dat wat ik hierboven schreef ('onder voorbehoud en met behoud van rechten' oid) eruit zeg maar. Dus misschien kunnen we ons toch nog beroepen op die rechtzaak, als die hele bank dit accepteert. We hopen maar dat alles op z'n pootjes terecht komt en zo merken we er tenminste het allerminste van. Offtopic: Wat is je msn-adres? Zou je anders mij kunnen toevoegen? Adres staat in m'n info
|
http://www.afm.nl/Uploads/Aandelenle...ent_alleen.pdf
Alles wat je wilt weten. Is een rapport van de autoriteit financiele markten
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Die bedraagt nu meer dan 10000 bij mij. Zodra je dat aanbod tekent, zit je er 100% aan vast, en eventuele winsten behaalt door leaseverlies gelden dan niet meer voor jou (of je nou dat stukje tekst erbij geschreven hebt of niet) Het contract is alleen voordelig als je contract binnenkort afloopt. Als je het aanbod niet accepteert, betekent dat niet dat je gelijk alles terug moet betalen. |
![]() |
||
Citaat:
Over dat contract: ondertussen heeft legiolease gebeld dat het contract niet geldig is als we dat er onder hebben gezet en of ze een nieuwe op mochten sturen. Wat we nu gaan doen weten we niet, maar waarschijnlijk toch akkoord gaan. Ik vroeg me trouwens af wat een rechtsbijstandverzekering doet. Betaalt die als je verliest of alleen de kosten voor de rechtzaak en advocaat?
|
![]() |
||
Citaat:
Behoorlijk klote als je contract dit jaar afloop!!! Dan voel je je helemaal genaaid. Over drie jaar kunnen de aandelen toch weer ietwat gestegen zijn ? (Maar ja, dan moet je alsnog geloof ik over die 3 jaar rente betalen) |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|