Oud 03-04-2003, 09:00
Deliveran委
Deliveran委 is offline
Ik ben gisteren naar de dokter gegaan voor een schimmelinfectie en toen vroeg ze of ik vaak dorst had en veel moest plassen..

en ik een onwijs zwakke plas dus ja, ik moet veel plassen en ik heb regelmatig onwijs dorst..

Moet ik me er nou op laten testen ofzo?
Oud 03-04-2003, 09:04
FloatAZiggy
FloatAZiggy is offline
Zou ik wel doen, weet je het iig
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 09:08
Souris
Souris is offline
ja altijd doen.
Oud 03-04-2003, 09:15
Qimm
Qimm is offline
even prikje in je vinger, 30 seconden wachten en je weet het
Oud 03-04-2003, 12:08
slimmieslak
slimmieslak is offline
jah ik zou het wel ff doen... ook vaak jeuk? val je af terwijl je wel goed eet??
nou ja test maar, als je het niet hebt ben je vast opgelucht, heb je het wel dan moet je er zo snel mogelijk wat aan doen. want dan zul je ff door moeten bijten maar je daarna weer beter voelen. enne bovendien is het niet goed voor je om met suikerziekte te leven en er niks aan te doen!
suc6!!
enne laat ff de uitslag weten...
x
Oud 03-04-2003, 13:04
bumblebee
bumblebee is offline
Hmmz, je kunt je er inderdaad op laten testen, maar als ze dan je suiker gaan checken weet je het nooit echt 100% cker. Mijn zus heeft bijvoorbeeld soms een heel erg hoog suikergehalte, en soms weer normaal. Ze heeft zich al tig keer laten checken..
Oud 03-04-2003, 16:12
Verwijderd
Citaat:
bumblebee schreef op 03-04-2003 @ 14:04:
Hmmz, je kunt je er inderdaad op laten testen, maar als ze dan je suiker gaan checken weet je het nooit echt 100% cker. Mijn zus heeft bijvoorbeeld soms een heel erg hoog suikergehalte, en soms weer normaal. Ze heeft zich al tig keer laten checken..
bij twijfel kan de huisarts een gtt (glucose tolerantie test) laten doen. daarbij wordt er eerst bloed geprikt als je nuchter bent, dan krijg je een (errug ranzige) glucose oplossing te drinken en wordt er na een en na twee uur weer bloed afgenomen.
aan de waardes die hier uitkomen kan je zien of je diabetes hebt.
sterkte...
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 17:03
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
byebye schreef op 03-04-2003 @ 16:12:
bij twijfel kan de huisarts een gtt (glucose tolerantie test) laten doen. daarbij wordt er eerst bloed geprikt als je nuchter bent, dan krijg je een (errug ranzige) glucose oplossing te drinken en wordt er na een en na twee uur weer bloed afgenomen.
aan de waardes die hier uitkomen kan je zien of je diabetes hebt.
sterkte...
GTT's worden in principe niet meer gedaan, alleen nog bij zwangeren ik denk eerder dat je een dagcurve moet doen.
Oud 03-04-2003, 18:10
Deliveran委
Deliveran委 is offline
Mijn moeder zegt dat je niet zomaar getest mag worden op suikerziekte.
Oud 03-04-2003, 18:12
Verwijderd
Waarom niet? Ik heb een tijd last gehad van zware vermoeiheid en toen is er vaak bloed geprikt bij me en altijd werd mijn bloed meteen even gecontroleerd op suikerziekte.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 18:30
never mind
never mind is offline
Citaat:
*~*SuSHiJoW*~* schreef op 03-04-2003 @ 19:10:
Mijn moeder zegt dat je niet zomaar getest mag worden op suikerziekte.
je gaat gewoon naar je huisarts (belt em op whatever) en zegt dat je vaak plast en dat je veel drinkt. Dit kan wijzen op een hyper, dat betekend dat er te veel suiker in je bloed zit. Een aardige huisarts zal zeggen: km langs!
Hij prikt eerst (doet ab-so-luut geen pijn) als blijkt dat je inderdaad teveel suiker in je bloed hebt gaat hij meer testen doen wat weet ik nie.. misschien je plas controleren, misschien die bloedprik, misschien stuurt hij je naar het ziekenhuis.

Als je niet teveel en neit teweinig suikers hebt mag je weer gezellig naar huis
Oud 03-04-2003, 18:32
feyegirl
feyegirl is offline
ik zou het wel doen ja
mijn broertej had het ook dat veel plassen en dorst, en die heeft nu ook suikerziekte, je kan het dus maar beter ff voor de ckerheid doen
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 18:32
C'est moi
C'est moi is offline
mijn schoonpapa heeft ook suikerziekte en die zegt dat je dat zeker moet doen want als je veel moet drinken en veel moet plassen, kan je uitdrogen. en het is inderdaad een prikje dus waarom zou dat niet mogen?!

groetejs chretienne
Oud 03-04-2003, 22:22
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
Ik zou het gewoon doen, dat prikje stelt echt niks voor. Heeft een collega (met suikerziekte) ook weleens voor de sure een keertje bij mij gedaan. Was hartstikke ok allemaal trouwens, maar een ander collegaatje maakte zich zorgen over me omdat ik zoveel drink...
Oud 04-04-2003, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 03-04-2003 @ 18:03:
GTT's worden in principe niet meer gedaan, alleen nog bij zwangeren ik denk eerder dat je een dagcurve moet doen.
ow, wist ik niet.
bij mij is er bijna 7 jaar geleden een gtt gedaan (was 12 & niet zwanger), maar nu zullen er zo langzamerhand wel andere/betere methoden zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 13:52
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
byebye schreef op 04-04-2003 @ 13:00:
ow, wist ik niet.
bij mij is er bijna 7 jaar geleden een gtt gedaan (was 12 & niet zwanger), maar nu zullen er zo langzamerhand wel andere/betere methoden zijn.
een GTT is een vrij 'duur' onderzoek, maar het geeft wel snel uitkomst. maar omdat suikerziekte niet acuutbehandeld hoeft te worden is de GTT afgeschaft, behalve bij zwangeren dan want het kind loopt een flink gevaar als de moeder zwangerschapsdiabetes heeft. Dus alleen dan wordt nog een GTT gedaan.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten