Oud 16-04-2003, 16:20
ine17
ine17 is offline
hey, ik heb eens zitten nadenken over waarom mensen nou eigenlijk verliefd worden en zou wel eens willen weten wat jullie hier van denken want ik kom er niet echt uit. Is het echt zoiets magisch zoals de meeste zeggen? of is het gewoon een soort biologisch proces dat dit gevoel geeft met hormonen? En wat is de invloed van verliefdheid nou eigenlijk in je verdere leven?
hopelijk kunnen jullie mij hier een antwoord op geven.
groetjes ine
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-04-2003, 16:23
dreadlocks
dreadlocks is offline
ik denk dat verliefdheid iets is wat je niet uit kunt leggen. ik denk dat het inderdaad ook door feromonen kan komen. ook uistraling speelt voor een groot deel mee, en of je elkaar aanvult of niet. ik vind dat je niet kunt verklaren WAAROM je op iemand verliefd bent. Dat ben je gewoon, of je bent het niet.

De wereld werkt op rare manieren
Oud 16-04-2003, 16:33
Verwijderd
Je wordt verliefd op de persoon wiens afweringssysteem het minst op die van jou lijkt, zodat de nakomelingen een grotere kans hebben een goed afweringssysteem te krijgen.. Of dat met behulp van feromonen gaat, is nooit echt bewezen bij mensen.. Ze vermoeden van wél.

Je wordt dus puur alleen verliefd voor de voortplanting, 't is allemaal biologisch, niks magisch oid...
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 16:33
DEChengst
DEChengst is offline
Door een chemische onballans in de hersenen die ervoor zorgt dat je de greep op de realiteit kwijtraakt.
Oud 16-04-2003, 16:35
Verwijderd
Los van het gedoe met de voortplanting, moet er natuurlijk wel positief contact tussen jou en diegene zijn.
Het 'verliefde gevoel', kriebels in je buik, een positieve instelling, extra snelle opwinding, dat soort dingen, ontstaan door een veranderde verhouding tussen hormonen... maar ik weet niet precies hoe dat zit. Een éénmalige verliefdheid is zo'n drie maanden te merken. Ben je langer dan drie maanden verliefd op iemand, dan betekent dat dus dat je opnieuw verliefd bent geworden, en daarna misschien nog eens en nog eens.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 16:36
blueeyes_jochie
blueeyes_jochie is offline
Ik vind verliefd zijn toch iets met magische krachten moet te maken hebben... Misschien van boven?

Bisous,
DaLoverBoy
Oud 16-04-2003, 16:38
Verwijderd
't Is zo dat mensen willen geloven dat verliefdheid iets heel magisch is, dat het niet gewoon kan zijn... Maar dat komt dus puur en alleen door hormonen, spanning, misschien dus feromonen...

Overigens kan je ook uit gevoel verliefd worden op iemand, dan 'fake' je min of meer je verliefdheid, maar het resultaat is hetzelfde; hormonen, zelfde gevoel etc...
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 16:41
Verwijderd
Verliefdheid schotelt je een ideaalbeeld van de ander voor. Het doel daarvan is de voortplantingsdrang te bevorderen, zodat veel nageslacht verzekerd is.

Dat is de enige reden. Hate to shatter your dreams
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 16:43
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 16-04-2003 @ 17:41:
Verliefdheid schotelt je een ideaalbeeld van de ander voor. Het doel daarvan is de voortplantingsdrang te bevorderen, zodat veel nageslacht verzekerd is.

Dat is de enige reden. Hate to shatter your dreams
Puur voor voortplanting dus, as I said
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 20:12
framboosje
framboosje is offline
"verliefdheid" is het gevoel dat wij ervaren door 3 stoffen (ben ff vergeten welke, ik zoek het anders wel eens op) in je hersenen die vrijkomen, doordat jou verlangens worden vervuld... na een tijdje raakt ons lichaam gewoon aan die stoffen en verdwijnt de verliefdheid dus. dan gaat de verliefdheid over in ofwel liefde ofwel gaan we op zoek naar "meer" en worden we op iemand anders verliefd
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 21:23
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 16-04-2003 @ 16:33:
Door een chemische onballans in de hersenen die ervoor zorgt dat je de greep op de realiteit kwijtraakt.
en het is HEERLIJK!
Oud 16-04-2003, 22:30
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 16-04-2003 @ 22:23:
en het is HEERLIJK!
Wel als het wederzijds is, ja. *knipoogt*
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 22:40
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Morgan schreef op 16-04-2003 @ 22:30:
Oud 17-04-2003, 03:52
Dotcom
Dotcom is offline
Verliefdheid ontstaat door de oerdrang van de vrouw om te paren met het mannetje dat het sterkst is en het best kan jagen en dus de meeste overlevingskans voor de jongen (kinderen) biedt.

Therfore worden vrouwen minder snel verliefd op kleinere/magere/niet-stoere jongens.

Daarentegen is het in de menselijke wereld zo, dat ook een toekomstperspectief qua financiele middelen een rol kan spelen. In dat geval hoeft de vrouw niet per se verliefd te zijn, maar om rationele redenenen wel een relatie aan wil gaan.

Groetjes
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 04:50
Verwijderd
ehm..waarom ik verliefd ben...

omdat hij ZUPERleuk is misschien?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 08:08
king112
king112 is offline
Citaat:
Morgan schreef op 16-04-2003 @ 23:30:
ja inderdaad
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 20:09
Lilything
Lilything is offline
omdat omdat..

neej kan niet geloven dat t voortplanting is
kbedoel dan word je ook niet op iemand met adhd
ja sorry
Oud 18-04-2003, 20:35
Suziewafel
Suziewafel is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 16-04-2003 @ 17:33:
Je wordt verliefd op de persoon wiens afweringssysteem het minst op die van jou lijkt, zodat de nakomelingen een grotere kans hebben een goed afweringssysteem te krijgen
Juist, daarom werd in de tijd dat neven en nichten (en andere familieleden) nog met elkaar konden trouwen kinderen kregen met allerlei afwijkingen.
Dus het is maar goed dat men valt op de personen met de minst gelijke chromosomen. Maar soms is het wel eens lastig dat tegenpolen elkaar aantrekken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten