Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
misschien kan je eerst je mentor / mentrix uitleggen hoe je vader zal reageren, en kijken of die iets voor je kan regelen...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
ghehehe... GELE KAARTEN zijn kaarten die je meekrijgt als je uit de les gestuurd word...
![]() en een instantie bellen doe ik niet ik wil me er gewoon goed uit kunnen lullen eigenlijks.. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
[lullig]Eigen schuld, moet je de gevolgen ook dragen.. Maar in elkaar slaan is fout. Heel fout. ![]() Maar ok, ik zou het iig (proberen) eerlijk zeggen, er achter komen doen ze sowieso wel lijkt me.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nou ja, het is verder jouw keus, ik heb er niks over te zeggen, maar een goede manier om je eruit te lullen heb ik niet voor je, sorry.. Zorgen dat je er niet meer uitgestuurd wordt dan maar? |
![]() |
||
Citaat:
|
Dat je pa je slaat is absoluut fout! Maar als is dit de 5e keer in een heel jaar dan zou het toch niet zo erg zijn? Wat je wel kan doen is inderdaad iemand in de buurt houden als je het verteld, moeder, broer, zusje... Als dit dan echt niet helpt zou ik hulp zoeken bij kinderbescherming en/of politie, zij kunnen de "mishandeling" ook stoppen.
suc6 ermee
|
Verwijderd
|
Nu gewoon eerlijk proberen te zijn tegen je mentor bv. Eerlijk duurt het langst. Hoe meer je liegt, hoe dieper je er in komt te zitten en hoe moeilijker het is om er straks weer uit te komen. Stoppen met liegen ed dus, je hebt er alleen jezelf maar mee (zoals je nu ook merkt).
En in het vervolg tien keer nadenken voordat je weer iets doet waarvoor je de les uitgestuurd kunt worden. |
![]() |
||
Citaat:
Misschien moet je gewoon je spullen pakken, bij een vriendin gaan slapen en het die avond over de telefoon vertellen; dan heeft hij voor je thuiskomt even tijd om af te koelen. Hoe dan ook, je kan zoveel mogelijk proberen te voorkomen dat hij je slaat, maar uiteindelijk zul je denk ik toch weer naar huis moeten. Ik neem aan dat je niet meteen wil verhuizen ofzo. Misschien dat je zelf weet hoe je het moet aanpakken zodat hij een beetje rustig blijft, je bent er altijd zelf bij! Sterkte!
|
Jah ik zou het aan iemand vertellen, aan idd een leraar ofzo zodat die kan zorgen dat die brief mischien niet gestuurd word. Anders is idd een goed id wat al gezegt is bij een vriendin gaan slapen zodat ie afgekoeld is.
Sterkte ermee
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Zoals je van iedereen hier hoort is het absoluut fout dat je vader je lichamelijk straft. Ook al is het niet zo vaak.
Ik weet zeker dat je vader er geen plezier in heeft als hij je slaat. Ouders die hun kinderen mishandelen weten vaak niet hoe ze moeten reageren op bepaalde dingen en kiezen dan de snelste weg. Waarscheinlijk heeft je vader het hier erg moeilijk mee. Aanrakingen hebben als je jong bent grote invloed op je. Veel mensen weten dat niet. Als je je kinderen veel knuffelt zullen ze in hun toekomst gemakkelijker door het leven gaan. Als je je kinderen slaat is dat het tegenovergestelde. Je begrijpt dus wel dat je vader moet stoppen met slaan. Hieronder een paar punten om even na te gaan: * Praat je hierover wel eens met je moeder? Wat vind zij er van. (Zij kan er voor zorgen dat het slaan ophoud, ze moet dan wel een goed gesprek met je vader aangaan.) * Wel eens hulp gezocht bij professionelen? Zij kunnen misschien iets voor je doen. * Wees een keer bijdehand en ga een gesprek aan met je vader. Vertel hem dat je er echt mee zit dat hij je slaat en vraag hem om voortaan een andere straf te bedenken. En even over de gele kaarten. * Vertel het eerst tegen je moeder. Begin er een gesprek over. Vertel ook dat je bang bent om geslagen te worden. * Vertel (zoals eerder vermeld in dit topic) tegen je mentor of een leraar waar je het best mee opschiet, dat je vader je slaat als hij er achter komt. Gelooft hij het niet, ga dan naar een andere leraar en zeg dat je er echt mee zit. Ik wens je veel succes. Ik hoop dat jij en je vader een manier vinden om zonder lijfstraffen verder te kunnen.
|
de brief wordt naar huis gestuurd?
zorg dat jij eerder bij de brievenbus bent ofzow... of moet dat ding met handtekening terug? in dat geval, neem jij gewoon de brief mee en laat je hem je moeder lezen? en vraag haar het niet je vader te vertellen.... vertel desnoods (als ze het nog niet weet) waarom je pa het niet mag weten.... en laat je niet op je kop zitten door die leraar... laat gewoon lullen... zoals leonoor zei; ze winnen toch wel..
||
Citaat:
Wees eerlijk tegen je ouders. Je vader heeft het recht niet je te slaan, wat er ook is. Probeer met m te praten, op een rustige manier, met je moeder erbij ofzo. Leg ze uit dat die leraar je niet ligt, maar schuif niet alle schuld op die leraar af. Jij zult je ook niet altijd even braaf gedragen hebben, en dat zullen je ouders ook doorhebben. Je bereikt meer met eerlijkheid, je ouders, dus ook je vader, zal hierdoor meer respect voor je hebben. Hou je de volgende x zo veel mogelijk in bij die leraar... Tis ontzettend frustrerend, maar hij staat boven jou. Jij kunt nix tegen m inbrengen.
|
Als ik jou was zou ik er echt serieus overnadenken om naar kindermishandeling te bellen, je vader zou je niet behoren te slaan. Je hoeft ook niet te denken dat als je daar heen belt dat je dan perse bij je vader weggehaald wordt, maar dan kunnen ze je vader ook de kans geven om je vader te helpen met zijn problemen zodat hij dan een liefdevolle vader kan zijn
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|