Oud 23-04-2003, 14:31
hagelslag
hagelslag is offline
ARGH!
Ik ben op dit moment zo fucking kwaad!
WRAAAAAAAAAAAAAAAAAGHHHH!

Zit echt onwijs met een probleem dat ik zelf niet kan oplossen. Ik heb net anderhalve maand in een jeugd crisis instelling psychiatrie gezeten omdat ik 16 februari van een flat af wou springen in een onwijze machteloze woedebui..
Heeft opsig wel geholpen, maar niet goed genoeg..

Ik kan t probleem niet zo 1,2,3 uitleggen want t is vrij ingewikkeld, en t is alles bij elkaar een heel erg lang verhaal.. Maar ik wil toch gaan proberen alles d'r uit te gooien en ik hoop wat goeie reacties te krijgen hier op t forum.

Ik voel me heel erg opgesloten en alleen op dit moment. T probleem is dat ik vaak niet kan zeggen wat ik denk en alles wat ik irri of vervelend vind steeds maar gewoon opkrop zodat ik me steeds na een tijdje zo verrotvoel dat ik barst en megakwaad en depri word en me superonbegrepen voel.
Meestal los(te) ik dit op door onwijs veel te blowen, zodat ik me teminste effe tijdelijk wat beter voelde.

sheesh.. waar gaat dit heen..

ben op dit moment veel te depri en opgefokt om verder te schrijven..
kga vanavond wel verder ofzo.. wil nu eigenlijk blowen en voel me vet onrustig, magoed... ga ik maar niet doen want ik moet zo naar de tandarts..
Dit is nou juist eigenlijk ook deel van het hele probleem.. Ik blijf alsmaar wegrennen van mn probleem en t lijkt affentoe gewoon teveel moeite om r goed over na te denken, en als dat wel lukt dan lijkt t in mijn ogen alsof ik r nooit doorheen zal komen.. en daar word ik achteraf nog depri'er van.

nouja shit, dit is dan vast een begin van een oplossing van mn probleem hoopik
post vanavond meer..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2003, 14:49
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
hagelslag schreef op 23-04-2003 @ 15:31:
Ik voel me heel erg opgesloten en alleen op dit moment. T probleem is dat ik vaak niet kan zeggen wat ik denk en alles wat ik irri of vervelend vind steeds maar gewoon opkrop zodat ik me steeds na een tijdje zo verrotvoel dat ik barst en megakwaad en depri word en me superonbegrepen voel.
Meestal los(te) ik dit op door onwijs veel te blowen, zodat ik me teminste effe tijdelijk wat beter voelde.
Okej, ik hoop dat je nu wat rustiger bent en ff goed naar de mensen hier op t forum luistert, want de meeste hebben wel heel goed advies enzo...

Je bent nu weer uit dat centrum neem ik aan?Je zegt dat t wel geholpen heeft, maar niet genoeg...
Als ik jou was zou ik daar dan nog een paar afspraken maken als je dat wil en als je daar behoefte aan hebt...
Met blowen lijkt me op zich niet zoveel mis...Als je je er goed van gaat voelen zou je het kunnen zien als joun medicijn?Te veel blowen is wel verkeerd...Sla er duz niet in door...

Verder, op wie wordt je dan boos?Op jezelf?En ga je dan je woede afreageren op de mensen om je heen?Voel je je alleen of weet je cker dat je het ook bent?Hoe is de relatie met je ouders?

Kun je er niet over praten wat je vervelend vind?Moet je dat opkroppen?Als je iets niet aanstaat kan je daar toch over praten?

Btw, wij kunnen joun probleem niet oplossen, alleen jijzelf kan dat!
Sterkte ermee, ik hoop dat je antwoord kan geven op mijn vragen...
Oud 23-04-2003, 16:19
Fantôme
Fantôme is offline
ey hagelslag,

mm ja...
ik zat een beetje met dezelfde vragen als die blueeyz je al stelde, dus het zou prettig zijn als je hier antwoord op kan geven? Nogmaals daar (of ergens anders) een afspraak maken lijkt me ook goed... Je bent niet zo 1,2,3 van je problemen af, en als je zegt dat het opzich wel heeft geholpen ben je toch iets vooruitgegaan, dus misschien ga je dan nog meer vooruit?
nou, ik wacht op de rest van je verhaal.... misschien dat ik dan een beter antwoord kan geven.

kus en sterkte! wendy
Oud 23-04-2003, 17:29
Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Citaat:
Blueeyez03 schreef op 23-04-2003 @ 15:49:
Met blowen lijkt me op zich niet zoveel mis...Als je je er goed van gaat voelen zou je het kunnen zien als joun medicijn?Te veel blowen is wel verkeerd...Sla er duz niet in door...
zo lang je er nog maar mee kunt stoppen
zo lang het je ook nog lukt om rustig te worden zonder te blowen.. anders wordt het ook niet makkelijker

Maar goed, zoals Blueeyez03 al zei, wij kunnen jou probleem niet oplossen, dat kan je alleen zelf.

Wil je echt een goed advies, dan moet je denk ik meer vertellen over je problemen. Wat heeft ze veroorzaakt?
En ook heel belangrijk; hoe denk je zelf dat de beste oplossing is? Je zegt dat je het zelf niet meer kunt oplossen, maar komt dit omdat je het niet kunt, of omdat je niet weet hoe je het kunt oplossen?

Je zegt ook dat je je alleen voelt. Komt dit omdat je je onbegrepen voelt, of omdat je sociale leven niet goed loopt? Of heeft het een andere reden?

Citaat:
Zit echt onwijs met een probleem dat ik zelf niet kan oplossen. Ik heb net anderhalve maand in een jeugd crisis instelling psychiatrie gezeten omdat ik 16 februari van een flat af wou springen in een onwijze machteloze woedebui..
Heeft opsig wel geholpen, maar niet goed genoeg..
Hadden ze je wel beter kunnen helpen? Of ben je 'klaar' bij deze instelling, en kunnen ze je verdere hulp gewoon niet meer geven? Als je denkt dat het nog niet genoeg heeft geholpen, en als je denkt dat zij je nog wel verder kunnen helpen, dan is het misschien verstandig om er weer een afspraak te maken. Heb je het idee dat deze instelling je niet meer kan helpen, probeer dan eens te kijken wat voor hulp je nog wel zou willen. En hoe je bij deze hulp kunt komen.

Want alleen jij kan jou probleem oplossen, maar een beetje hulp kan nooit kwaad toch.

heel veel sterkte en succes
Oud 23-04-2003, 18:33
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
hee ik herken ik best wel veel in, wat je allemaal heb getypt.
ik heb er zelf ook wel last van, dat ik ineens hartstikke pissig en link word door mijn opgekropte gevoelens. mijn omgeving weet er niet veel van, want als ik bijv. eens me boek op de grond gooi en erop spring zeggen ze alleen: hee hoow hoow hoow eh..bietje dimme he? *met zown neppe grijns* en dan gaan ze weer verder met waar ze mee bezig maken. niet dat ik verwacht dat ze me vast gaan houwen en in een dwangbuis stoppuh ofsow iets mjah..
ik weet niet of je omgeving er iets van weet, maar als da niet zow is, zeg er dan wat van, zodat ze er rekening mee kunnen houwen? uit jezelf eens een keertje, laat al je gevoelens omhoog komen en uitbarsten, dat lucht egt op, want van blowen gaat het probleem echt niet over.
het is iets wat je zelf zult moeten oplossen, en je zult er weer bovenop komen hoor
Oud 23-04-2003, 19:20
Eend
Eend is offline
eejz, ten eerste: knap dat je kwaad kan worden!
Ik herken veel van je verhaal. Ik heb ook een tijdje in een kliniek 'gewoont'. Bij mijn derde opname heb ik ook therapie gehad, waar ik veel aan gehad heb, maa nog niet genoeg.
Kun je dit nie aangeven bij je psych? Misschien kunnen jullie dan samen tot een oplossing komen?

Ik ben nu niet zo spraakzaam, maarjah, ik heb dus wel tzelfde. Alleen ik kan ook de woede niet kwijt, dus ik raak dan enorm gespannen. Lang leve de medicatie.

Maarjah, als je iemand nodig hebt om te praten, mn msn en mail is: caafiej2002@hotmail.com

*knuf*

eendje
Oud 24-04-2003, 10:47
hagelslag
hagelslag is offline
wauw
tx voor de reacties... tzijn r meer dan ik had verwacht...

ff wat quotes beantwoorduh lijkt me ..

Citaat:
Okej, ik hoop dat je nu wat rustiger bent en ff goed naar de mensen hier op t forum luistert, want de meeste hebben wel heel goed advies enzo...
Je bent nu weer uit dat centrum neem ik aan?Je zegt dat t wel geholpen heeft, maar niet genoeg...
ben op dit moment wel ff iets rustiger dan gister jah.. (misschien ook omdat ik net geblowd heb), maar echt "rustig" ben ik niet.

zeker nu ik dat crisiscentrum uitben en sinds 31 maart weer bij mn vader thuis woon zie ik vanalles niet meer zitten en heb ik onwijze stemmingswisselingen..

Citaat:
Als ik jou was zou ik daar dan nog een paar afspraken maken als je dat wil en als je daar behoefte aan hebt...
ik heb daar nog afspraken..
sinds ik eruit ben hebben we nu een gezinscouncell0r die ik eens in de twee weken zie..
die heeft me van de week ingeschreven voor begeleid kamerwonen in amsterdam via jeugdzorg.
alle gezinscouncellors die ik heb gesproken zeggen dat ik niet meer thuis moet wonen..

Citaat:
[B]Met blowen lijkt me op zich niet zoveel mis...Als je je er goed van gaat voelen zou je het kunnen zien als joun medicijn?Te veel blowen is wel verkeerd...Sla er duz niet in door...
ik vind mn eigen blowgedrag erg irri... maar om r gewoon mee te stoppen lukt niet easy..
als dingen niet goed gaan of ik zwaar begin te stressen ga ik meestal meteen blowen STOM

Citaat:
Verder, op wie wordt je dan boos?Op jezelf?En ga je dan je woede afreageren op de mensen om je heen?Voel je je alleen of weet je cker dat je het ook bent?Hoe is de relatie met je ouders?
ik word meestal boos op mezelf, een soort van innerlijke kwaadheid ofzo, want vaak krop ik die woede ook op. kwaad op mezelf omdat ik allerlei dingen die heel belangrijk voor me zijn er niet uit krijg. soms wordt het te erg en ga ik t afreageren..
de relatie met mn ouders (voornamelijk mn vader) is niet goed.. vandaar ook de gezinstherapie. mn ouders zijn gescheiden en schieten heel moeilijk met elkaar op..

Citaat:
Kun je er niet over praten wat je vervelend vind?Moet je dat opkroppen?Als je iets niet aanstaat kan je daar toch over praten?
ik kan inderdaad niet praten over dingen die ik irri vind.. alles wat ik vervelend vind lijk ik voor me te houden..
ik lijk ook te beslissen voor mensen wat wel of niet goed voor ze is om te horen, en wat ik ze dus wel en niet vertel.

moet mezelf echt pushen om over "irri dingen" te denken en alles op t forum te gaan posten.. gaat me vast een eeuw kosten

weet t nu allemaal ff nietmeer..

denk niet dat jullie hier veel mee kunnen, als ik terugben ga ik verder...

daagz & bedankt iig
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 16:57
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
hagelslag schreef op 24-04-2003 @ 11:47:
wauw
tx voor de reacties... tzijn r meer dan ik had verwacht...
Graag gedaan, heel veel mensen willen je proberen zo goed mogelijk te helpen, want zoals ik al zei...We kunnen niet alles oplossen, we kunnen alleen naar je verhaal luisteren...

Citaat:
ik heb daar nog afspraken..
sinds ik eruit ben hebben we nu een gezinscouncell0r die ik eens in de twee weken zie..
die heeft me van de week ingeschreven voor begeleid kamerwonen in amsterdam via jeugdzorg.
alle gezinscouncellors die ik heb gesproken zeggen dat ik niet meer thuis moet wonen..
Het is goed van je om te blijven praten!Ik raad je aan dit ook te blijven doen!Aangezien je het niet prettig vind thuis, lijkt het me ook beter dat je uit huis gaat....Succes daarmee!

Citaat:
ik vind mn eigen blowgedrag erg irri... maar om r gewoon mee te stoppen lukt niet easy..
als dingen niet goed gaan of ik zwaar begin te stressen ga ik meestal meteen blowen STOM
Ik kan me voorstellen dat je het irri vind...Je bent overduidelijk verslaafd...

Citaat:
ik word meestal boos op mezelf, een soort van innerlijke kwaadheid ofzo, want vaak krop ik die woede ook op. kwaad op mezelf omdat ik allerlei dingen die heel belangrijk voor me zijn er niet uit krijg. soms wordt het te erg en ga ik t afreageren..
de relatie met mn ouders (voornamelijk mn vader) is niet goed.. vandaar ook de gezinstherapie. mn ouders zijn gescheiden en schieten heel moeilijk met elkaar op..
Ik denk dat ik je niet echt kan helpen met je kwaadheid...Ik heb t zelf nog nooit gehad dat ik super kwaad op mezelf ebn en dat ik het dan opkrop...Als ik kwaad ben (is denk ik ook niet te vergelijken met joun kwadheid) ga ik het afreageren op mensen die dan bij me in de buurt zijn (dat zijn dan meestal de mensen die er niks mee te maken hebben )
Sterkte met je thuissituatie..Ik hoop dat daar snel verandering in komt...

Citaat:
ik kan inderdaad niet praten over dingen die ik irri vind.. alles wat ik vervelend vind lijk ik voor me te houden..
ik lijk ook te beslissen voor mensen wat wel of niet goed voor ze is om te horen, en wat ik ze dus wel en niet vertel.
Dat voor mensen beslissen lijkt me fout...Je moet eerst aan jezelf denken en dan aan andere mensen in deze situatie...Als jou iets niet aanstaat (iets wat je vader doet ofzo) moet je dat gewoon zeggen...Nu krop je alles op en dan wordt je zo pissed op jezelf dat t met jou slecht gaat!Je moet gewoon alles kunnen zeggen lijkt mij....
K hoop meer van je te lezen...

Citaat:
daagz & bedankt iig
You're welcome...
Oud 25-04-2003, 00:51
hagelslag
hagelslag is offline
DAMN
tis weer zover
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 08:34
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
hagelslag schreef op 25-04-2003 @ 01:51:
DAMN
tis weer zover
Mischien kun je beter eerder gaan slapen
Wat is er gebeurt??
Oud 28-04-2003, 10:11
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Hagelslag???? Ben je er nog?
Oud 28-04-2003, 16:58
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
ik zat net ff te brainstormen (voor zover ik da kan dan) en ik denk dat je je tijdens je woede aanvallen ergers anders op moet focussen, en niet op da pissige, want dat verergert de boel alleen maar. denk aan geinige leuke herinneringen of iets waar je gedachten helemaal in op gaan. wil da nie lukken, ga het eruit slaan, sla iets helemaal in elkaar, wat niet kapot kan, bijv. een kussen ofzoiets dergelijks...

bij mij help het allebei, maar ik weet nie of jij dr wat aan hebt...
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten