Oud 07-05-2003, 17:30
legatus
legatus is offline
Grote griezels nog aan toe!

Over een aantal weken gaat het gebeuren, op Vrijdag de 13e van Juni om precies te zijn. De eerste Helmondse Horrornacht, alhoewel nacht iets te veel is. Twee horrorfilms: een recente, en een klassieker. We beginnen om 22:00 met MAY van Lucky McKee, die al enkele prijzen in de wacht heeft geslepen op festivallen, gevolgd door THE EVIL DEAD van Sam Riami.

Waar? In het filmhuis van Helmond. En die zit naast de Pathé in Helmond voor de onwetenden.

De prijs? 9,99 (omgekeerd is dat....)

Ennuh,

Nederhorror is ook weer online!

Laatst gewijzigd op 07-05-2003 om 17:32.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2003, 22:36
Agnès
Agnès is offline
Jammer dat het zo ver weg is.. anders ging ik er zeker heen.
Oud 07-05-2003, 22:54
Thompie
Thompie is offline
eej das lache.......tis lekker dichtbij....maybe dat ik er heen ga! ik weet wel waar ut zit, ben al heel vaak in Pathe Helmond geweest
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 08:31
Uice
Uice is offline
Klinkt prachtig.

Trouwens: hulp van Tim Rooza bij Nederhorror?!
Oud 08-05-2003, 13:06
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
helmondse horrornacht
nederhorror

wat een namen
Oud 08-05-2003, 14:10
legatus
legatus is offline
Citaat:
eej das lache.......tis lekker dichtbij....maybe dat ik er heen ga!
Kaarten zijn vanaf nu verkrijgbaar aan de kassa bij Filmhuis Helmond. De kaarten kosten 9,99 per persoon. Let op! De kaarten moeten voor Vrijdag 13 Juni opgehaald zijn, op de dag zelf worden geen kaarten verkocht!

Het filmhuis biedt plaats voor 108 mensen. En mensen die denken een klein, akelig zaaltje te krijgen zoals bij Plaza Futura komen bedrogen uit. Het filmhuis is eigenlijk gewoon een verlenging van Pathé Helmond, maar wel een afzonderlijk gebouw. Een praktisch identieke zaal met DTS geluid en luxe stoelen.

Citaat:
nederhorror
Toepasselijke naam lijkt mij, en niet eens zelfbedacht!
Oud 13-06-2003, 13:40
legatus
legatus is offline
Vanavond mensen!
Oud 13-06-2003, 15:20
Cheops
Cheops is offline
helmond hahahahahaha

sorry
Oud 13-06-2003, 18:28
Uice
Uice is offline
Ik ga toch maar niet... Heb Evil Dead toch al eens op bioscoopscherm mogen bewonderen. En om nou alleen voor May helemaal naar Helmond te gaan...
Oud 14-06-2003, 09:27
legatus
legatus is offline
33 Bezoekers

Geen horrorfans in de omgeving Helmond? Ik ga onverbiddelijk door met organiseren omdat deze kleine groep toch aardig enthousiast was, alhoewel sommigen echt BRAINDEAD taferelen verwachten en MAY was net iets te tragisch-komisch.

Misschien een 'aggressievere' zoektocht naar de Horrorfans in de omgeving.
Oud 15-06-2003, 07:47
Uice
Uice is offline
Of gewoon een keertje in Amsterdam iets orgnaniseren
Oud 15-06-2003, 12:32
ganralph
ganralph is offline
dat is origineel en slaat zeker wel aan???

Helmond is ook niet bepaald mijn favoriete dorp, maar een horrornacht met 2 films (waarvan 1 zo cliche als maar zijn kan voor een horrornacht) zou voor mij ook sowieso niet de moeite waard zijn.

bepaalde cultfilms trekken natuurlijk altijd publiek, maar de vraag is of je dat wil...

niw: ik kan me ook niet herinneren dat het aangekondigd stond in de filmkrant ed (en dan bedoel ik een grote advertentie en niet achterin het programma overzicht)
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 09:44
legatus
legatus is offline
Citaat:
dat is origineel en slaat zeker wel aan???
Amsterdam heeft veel meer studenten en zal meer mensen trekken denk ik, maar dan hou je ook een andere nacht. Misschien zou ik het ook beter naar Eindhoven kunnen verhuizen omdat er meer studenten zitten en jongeren.

Citaat:
niw: ik kan me ook niet herinneren dat het aangekondigd stond in de filmkrant ed (en dan bedoel ik een grote advertentie en niet achterin het programma overzicht)
In de filmkrant? Er is geen geld voor zulke horrorpropaganda.

Van de 33 personen aanwezig hadden zo'n 20 nog nóóit van "THE EVIL DEAD" gehoord. De anderen hadden de film nog nooit gezien op het grote scherm... dus "waarvan 1 zo cliche als maar zijn kan voor een horrornacht" valt wel mee. We hadden bedacht dat we een bekende titel moesten programmeren om mensen te trekken.

Natuurlijk hingen en er in Helmond en omstreken wel affiches, stond in de Traverse een agenda met de nacht en het programmaboekje bevatte ook genoeg informatie.

Citaat:
zou voor mij ook sowieso niet de moeite waard zijn.
Zoals ik al zei, horrorfans zijn schaars in Nederland. Tenminste, de serieuze en niet diegenen die denken aan Freddy, Jason, Chucky of andere horroriconen waar we geen bal om geven.

Citaat:
bepaalde cultfilms trekken natuurlijk altijd publiek, maar de vraag is of je dat wil...
Ietswat vaag: "bepaalde cultfilms". Graag programmeer ik een horrorvoorstelling of een gevulde nacht met interessantere titels, maar je moet bedenken dat veel films niet in Nederland zijn en dat voor de meesten twee films achtereen genoeg was. Drie tot vier films vinden de meesten te veel(!).

Ik denk dat het mooie weer ook parten speelde.
Oud 16-06-2003, 11:58
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
legatus schreef op 16-06-2003 @ 10:44:
Amsterdam heeft veel meer studenten en zal meer mensen trekken denk ik, maar dan hou je ook een andere nacht. Misschien zou ik het ook beter naar Eindhoven kunnen verhuizen omdat er meer studenten zitten en jongeren.

ik bedoel dat je in Amsterdam ook meer concurrentie hebt - je moet met een sterk programma komen om volle zalen te lokken.
Citaat:

In de filmkrant? Er is geen geld voor zulke horrorpropaganda.
dat snap ik ook wel; wat ik bedoelde is dat er idd weinig echte horrorfans zijn, en dat je dus ook echt buiten Helmond moet zoeken. met een interessante opzet kun je echt wel mensen uit het hele land lokken.

Citaat:

Ietswat vaag: "bepaalde cultfilms".
ik bedoel films als die van Lloyd Kaufman, the rocky horror picture show (hoewel niet echte horror), enz die een hele aparte subcultuur kennen.
Citaat:
maar je moet bedenken dat veel films niet in Nederland zijn
dit valt nog wel reuze mee - op video, dvd en zelfs gewone filmrol is nog best wat te vinden - alleen zijn geld en tijd (om te zoeken) hier ook weer belangrijke punten

dat 20 mensen evil dead niet kennen, verbaast me wel - de film draait nog regelmatig in bepaalde filmcircuits en leek me daarom nogal cliche

Laatst gewijzigd op 16-06-2003 om 12:01.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 11:02
legatus
legatus is offline
Citaat:
dit valt nog wel reuze mee - op video, dvd en zelfs gewone filmrol is nog best wat te vinden - alleen zijn geld en tijd (om te zoeken) hier ook weer belangrijke punten
Video en DVD vallen natuurlijk meteen af. We praten hier over 35mm film. Tijd is echter geen groot probleem aangezien elke distributeur en/of filmdepot een lijst heeft van films. Maar ik richt me op nieuwere horrorfilms en die circuleren meestal op festivallen of liggen ergens in het buitenland. Neem nou "HOUSE OF 1000 CORPSES" die ligt in Amerika en kost alleen voor transportatie heen en terug al $1500 dollar.

Citaat:
je moet met een sterk programma komen om volle zalen te lokken.
Wat is een sterk programma, dat zijn in dit geval kwalitatief goede (nieuwe)horrorfilms.

Citaat:
ik bedoel films als die van Lloyd Kaufman, the rocky horror picture show (hoewel niet echte horror), enz die een hele aparte subcultuur kennen.
Er zijn mensen die Troma waarderen, ik niet. En ongetwijfeld mijn publiek ook niet, alhoewel het best melig kan zijn om een film als "SAVING PRIVATE TOXIE" er tussen door te gooien. We hebben alleen geen ruimte voor een groot programma. We hebben ook maar één zaal. Ik wil toch een wat volwassener programma.

Citaat:
draait nog regelmatig in bepaalde filmcircuits en leek me daarom nogal cliche
Het was als lokker, daarnaast is een filmprint van "THE EVIL DEAD" véél goedkoper dan die van "MAY".

Waar draait "THE EVIL DEAD" regelmatig? Onlangs is hij opnieuw uitgebracht en heeft hij in zo'n drie bioscopen gedraaid en op het Festival v/d Fantastiche film, daarvoor nergens. Tenzij jij een aantal datums voor me hebt en plaatsen.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten